TatraPortal.sk
En.Tatra-Club.com
Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com
Prototyp ciężarówki o ładowności 7 t, z napędem 4×4, zbudowany w roku 1956. Planowano uruchomienie produkcji seryjnej, ale zaprotestował LIAZ z Liberca, który produkował ciężarówkę 7-tonową z napędem na jedną oś (Skoda 706 RT). Produkcję T137 szybko przerwano. Rozwinięciem była Tatra 138.
Dane techniczne:Producent: Tatra n. p., Koprzywnica, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1956
Wyprodukowanych: 3 egz. (prototypy)
Typy nadwozi: skrzyniowy
wywrotka
żuraw samojezdny
do przewozu dłużycy (drewna)
Silnik: typu 928, wysokoprężny, widlasty o kącie rozwarcia 75°, 8-cylindrowy, OHV, chłodzony powietrzem
Kolejność wtrysku: 1-6-3-5-4-7-2-8
Pojemność skokowa: 11 762 ccm
Średnica cylindra: 120 mm
Skok tłoka: 130 mm
Moc maksymalna: 180 KM (132,5 kW) przy 2000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 687 Nm przy 1200 obr./min
Stopień sprężania: 16,5
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędza koła obydwu osi (4×4)
Długość: 5310 mm
5950 mm
7215 mm
Szerokość: 2350 mm
Wysokość: 2535 mm
2440 mm
Rozstaw osi: 3725 mm
4550 mm
Rozstaw kół przednich: 1930 mm
Rozstaw kół tylnych: 1752 mm
Prześwit: 290 mm
Masa własna: 5600 kg
6500 kg
10 300 kg
Ładowność: 7200 kg
7000 kg
12 080 kg
Prędkość maksymalna: 71 km/h
Zużycie paliwa: 36 L/100 km
(C) TatraPortal.sk
En.Tatra-Club.com
Autos-Photos Jacques-Leretrait.blogspot.com