|
|
Obecny czas: Nie, 28.04.2024, 19:24
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 1 post ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kulikowski
Postów: 7505 Miejscowość: Warszawa
|
1967-1982 Tatra 813
podwozie przedprototypu TatraPortal.sk Truck-Encyclopedia.com ArmedConflicts.com Prototypy T813 Kolos TatraPortal.sk Prototypy T813 6×6 TatraPortal.sk Prototypy T813 NT 4×4 (rozstaw osi 3700 mm) TatraPortal.sk Prototypy T813 NT 4×4 (rozstaw osi 3500 mm) TatraPortal.sk Prototypy T813 6×6 Wywrotka TatraPortal.sk T813 Kolos Wikipedia.org TatraPortal.sk 40ton.net Truck-Encyclopedia.com ArmedConflicts.com Valka.cz T813 6×6 Wikipedia.org TatraPortal.sk T813 8×8 Wikipedia.org TatraPortal.sk T813 8×8 Wywrotka TatraPortal.sk T813 NT 4×4 (rozstaw 3700 mm) TatraPortal.sk T813 NT 4×4 (rozstaw osi 3500 mm) TatraPortal.sk T813 TP 8×8 TatraPortal.sk T813 AD125 4×4 Wikipedia.org AM-50 (most samobieżny) Wikipedia.org Flickr.com RM-70 Grad (wyrzutnia rakiet) Wikipedia.org TatraPortal.sk Tajfun (wyrzutnia rakiet) Wikipedia.org Dana wz. 1977 Wikipedia.org Cytuj: Tatra 813 to ciężki samochód ciężarowy produkcji czechosłowackiej. Produkcję seryjną rozpoczęto w 1967 roku, a zakończono w 1982 roku, w odmianach napędu: 4×4, 6×6 i 8×8, znajdowała liczne zastosowania cywilne i wojskowe. Następcą była Tatra 815.
Produkowane wersje: • Tatra T813 "KOLOS" 8x8 - ciężki holownik wojskowy • Tatra T813 6x6 - ciężki holownik cywilny • Tatra T813 S1 8x8 - ciężka wywrotka • Tatra T813 8x8 - wersja podwoziowa do zabudów specjalistycznych • Tatra T813 NT i NTH 4x4 - ciągniki siodłowe i holowniki do zastosowań specjalnych • Tatra T813 AD125 4×4 - żuraw samojezdny • Tatra T813 TP 4×4 - ciągnik o skróconym rozstawie osi 3500 mm • RM-70 Grad - wyrzutnia rakiet • Tajfun - wyrzutnia rakiet • AM-50 - most samobieżny
Dane techniczne Producent: Tatra n. p., Koprzywnica, Czechosłowacja Segment: ciężka ciężarówka Prototypy: 1962 Okres produkcji: 1967-1982 Wyprodukowanych: 11 751 egz. Typy nadwozi: skrzyniowy, skrzyniowy z wydłużoną kabiną, wywrotka, ciągnik siodłowy, holownik do zastosowań specjalnych, podwozie do zabudowy Kabina kierowcy: cabover krótka, z niezależnym ogrzewaniem cabover długa, z niezależnym ogrzewaniem cabover opancerzona, z niezależnym ogrzewaniem Silniki: typu T930-31E, wysokoprężny, widlasty o kącie rozwarcia 75°, 12-cylindrowy, z rozrządem OHV, chłodzony powietrzem Układ zasilania: wtrysk bezpośredni Kolejność wtrysku: 1-8-5-10-3-7-6-11-2-9-4-12 Pojemność skokowa: 17 643 ccm Średnica cylindra: 120 mm Skok tłoka: 130 mm Moc maksymalna: 270 KM (198,6 kW) przy 2000 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 990 Nm przy 1300 obr./min Stopień sprężania: 16,5 Sprzęgło: suche, trójtarczowe, z hydraulicznym wspomaganiem podciśnieniowym (T813 Kolos, 6×6, 8×8, AD125, NT 4×4) suche, dwutarczowe, z hydraulicznym wspomaganiem podciśnieniowym (T813 S1 8×8) Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa, biegi 2-5 synchronizowane, 2×2-stopniowy reduktor (20+4) (T813 Kolos, 6×6) Układ napędowy: 4×4 6×6 8×8 Długość: 8800 mm (T813 Kolos) Szerokość: 2500 mm Wysokość: 2780 mm (T813 Kolos) Rozstaw osi: 1650+2200+1450 mm (T813 Kolos) 1650+2700 (T813 6×6) 1650+3200+1450 mm (T813 8×8) 1650+2800+1450 mm (T813 S1 8×8) 3700 mm (T813 NT, NTH 4×4) 3500 mm (T813 TP 4×4) Rozstaw kół przednich: 2050/2050 mm (T813 Kolos) 1900/1900 mm (T813 6×6, S1 8×8, 8×8) 2030/2030mm (T813 NT, NTH 4×4) Rozstaw kół tylnych: 2000 mm (T813 Kolos) 1950 mm (T813 6×6, S1 8×8, 8×8) 1990 mm (T813 NT, NTH 4×4) Prześwit: 380 mm (T813 Kolos, 6×6) 330 mm (T813 8×8, S1 8×8) 300 mm (T813 NT, NTH) Kąt natarcia: 35° Kąt zejścia: 37° Masa własna: 14 000 kg (T813 Kolos) 21 050 kg (T813 6×6) 15 000 kg (T813 S1 8×8) 7 000 kg (T813 NT, NTH 4×4) Ładowność: 8200 kg Masa całkowita: 22 200 kg (T813 Kolos) 22 000 kg (T813 6×6) 36 000 kg (T813 8×8, S1 8×8) Masa holowanej przyczepy: 65 000 kg (T813 Kolos) 100 000 kg (T813 6×6) 32 000 kg (T813 NT, NTH 4×4) Masa dopuszczalna zestawu: 79 000 kg (T813 Kolos) 121 050 kg (T813 6×6) 39 000 kg (T813 NT, NTH 4×4) Pojemność zbiornika paliwa: 260 L Instalacja elektryczna: 24 V Koła: 12.25×22.5" 13×22.5" 14×22.5" Ogumienie: 16×22.5" 18×22.5" Zawieszenie: niezależne z półosiami wahliwymi Hamulce: bębnowe, pneumatyczne, trójobowodowe (jeden obwód do przyczep/naczep) na wszystkie koła, retarder, hamulec ręczny mechaniczny Prędkość maksymalna: 80 km/h (na drodze) Zużycie paliwa: od 44 L/100 km (średnio) Zasięg: 650 km (na drodze) 150-300 km (w terenie) Brody (głęb.): 140 cm Rowy (szer.): 150 cm Ściany (wys.): 60 cm Kąt podjazdu: 15,1% (T813 6×6 zestaw 121 t) 45° Przechył boczny: 30° Wyciągarka: bębnowa z hamulcem bębnowym, o uciągu 98 kN z liną zwiniętą, 176,5 kN z liną rozwiniętą, lina o średnicy 22,4 mm i długości 60 m Poprzednik: Tatra 141 Następca: Tatra 815 Modele pokrewne: AM-50 RM-70 Grad Tajfun samobieżna armatohaubica Dana wz. 1977 Użytkownicy: Czechosłowacja, NRD, Polska, Rumunia, Irak, Libia, Indie, Kambodża (C) TatraPortal.sk Truck-Encyclopedia.com ArmedConflicts.com Wikipedia.org Valka.cz Tatra-Club.com 40ton.net Flickr.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 14.09.2023, 18:58 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 1 post ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |