1983-1988 JZS Jelcz C 417 D/K Wikipedia.org
40ton.net
CzerwoneSamochody.com
Facebook.com/Autobusy i ciężarówki PRL
Flickr.com
Dane techniczneProducent: Jelczańskie Zakłady Samochodowe, Jelcz-Laskowice, Polska
Konstruktor: …
Segment: …
Prototypy: …
Okres produkcji: 1983-1988
Wyprodukowanych: …
Typy nadwozi: 2-drzwiowy ciągnik siodłowy
Kabina kierowcy: typu 134 R, metalowa, wagonowa, 2-miejscowa z 2 leżankami do spania, odchylana hydraulicznie o kąt 60°, o konstrukcji skorupowej, zawieszona nad silnikiem na elementach metalowo-gumowych z amortyzatorami teleskopowymi (C 417 D)
typu 136 R, metalowa, wagonowa, 2-miejscowa, odchylana hydraulicznie o kąt 60°, o konstrukcji skorupowej, zawieszona nad silnikiem na elementach metalowo-gumowych z amortyzatorami teleskopowymi (C 417 K)
Ogrzewanie kabiny: cieczą, zależne, nagrzewnice z wentylatorami
Silniki: typu SW680/207, wysokoprężny, z wtryskiem paliwa, z turbosprężarką, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą
Układ zasilania: wtrysk, turbosprężarka
Pojemność skokowa: 11 100 ccm
Moc maksymalna: 243 KM (179 kW) przy 2200 obr./min
Skrzynia biegów: FPS Tczew S6-90, manualna 6-biegowa, synchronizowana, z przystawką mocy P70/N70
Układ napędowy: klasyczny - 4×2
Długość: 5615 mm
Szerokość: 2460 mm
Wysokość: … mm
Rozstaw osi: 3400 mm
Rozstaw kół przednich: 2062 mm
Rozstaw kół tylnych: 1800 mm
Masa własna: 6500 kg
Maksymalny nacisk na siodło: 9000 kg
Dopuszczalna masa całkowita zestawu z naczepą: 32 000 kg
Koła: 11.00-R20" - PR14
Zawieszenie: przednie - zależne, podłużne resory półeliptyczne z wahaczami, amortyzatory teleskopowe, stabilizator mechaniczny;/ tylne - zależne, most sztywny, dwa podłużne resory półeliptyczne, wahacze, stabilizator mechaniczny
Hamulce: pneumatyczne, dwuobwodowe, z automatyczną regulacją siły hamowania osi tylnej, wyposażone w instalację do podłączenia dwuobwodowego hamulca naczepy, hamulec ręczny działający przez zwolnienie sprężyn siłowników osi tylnej, hamulec silnikowy pneumatyczny działający poprzez odcięcie wtrysku paliwa i dławienie przepływu spalin w układzie wydechowym
Oś przednia: JZS, oś sztywna o nośności 5400 kg
Oś tylna: Raba 018.44, napędowa o kołach bliźniaczych, sztywny most ze zwolnicami w piastach kół oraz blokadą mechanizmu różnicowego o przełożeniu całkowitym 6,68
Średnica otworu sprzęgającego: 50,8 mm
Prędkość maksymalna: 92 km/h
Zużycie paliwa: 44 L/100 km
Poprzednik: Jelcz 317
Następca: Jelcz 422
(C) Wikipedia.org
40ton.net
CzerwoneSamochody.com
Facebook.com/Autobusy i ciężarówki PRL
Flickr.com
Połomski Wojciech - Pojazdy samochodowe i przyczepy Jelcz 1984-1989; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2013