Transport drogowy: ciężarówki, nadwozia, przyczepy, naczepy i ich przebudowy
Wyślij odpowiedź

1983-1988 JZS Jelcz 417

Czw, 18.04.2024, 19:48

1983-1988 JZS Jelcz C 417 D/K

Image Wikipedia.org
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image 40ton.net
Image CzerwoneSamochody.com
Image Facebook.com/Autobusy i ciężarówki PRL
Image Flickr.com

Dane techniczne
Producent: Jelczańskie Zakłady Samochodowe, Jelcz-Laskowice, Polska
Konstruktor: …
Segment: …
Prototypy: …
Okres produkcji: 1983-1988
Wyprodukowanych: …
Typy nadwozi: 2-drzwiowy ciągnik siodłowy
Kabina kierowcy: typu 134 R, metalowa, wagonowa, 2-miejscowa z 2 leżankami do spania, odchylana hydraulicznie o kąt 60°, o konstrukcji skorupowej, zawieszona nad silnikiem na elementach metalowo-gumowych z amortyzatorami teleskopowymi (C 417 D)
typu 136 R, metalowa, wagonowa, 2-miejscowa, odchylana hydraulicznie o kąt 60°, o konstrukcji skorupowej, zawieszona nad silnikiem na elementach metalowo-gumowych z amortyzatorami teleskopowymi (C 417 K)
Ogrzewanie kabiny: cieczą, zależne, nagrzewnice z wentylatorami
Silniki: typu SW680/207, wysokoprężny, z wtryskiem paliwa, z turbosprężarką, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą
Układ zasilania: wtrysk, turbosprężarka
Pojemność skokowa: 11 100 ccm
Moc maksymalna: 243 KM (179 kW) przy 2200 obr./min
Skrzynia biegów: FPS Tczew S6-90, manualna 6-biegowa, synchronizowana, z przystawką mocy P70/N70
Układ napędowy: klasyczny - 4×2
Długość: 5615 mm
Szerokość: 2460 mm
Wysokość: … mm
Rozstaw osi: 3400 mm
Rozstaw kół przednich: 2062 mm
Rozstaw kół tylnych: 1800 mm
Masa własna: 6500 kg
Maksymalny nacisk na siodło: 9000 kg
Dopuszczalna masa całkowita zestawu z naczepą: 32 000 kg
Koła: 11.00-R20" - PR14
Zawieszenie: przednie - zależne, podłużne resory półeliptyczne z wahaczami, amortyzatory teleskopowe, stabilizator mechaniczny;/ tylne - zależne, most sztywny, dwa podłużne resory półeliptyczne, wahacze, stabilizator mechaniczny
Hamulce: pneumatyczne, dwuobwodowe, z automatyczną regulacją siły hamowania osi tylnej, wyposażone w instalację do podłączenia dwuobwodowego hamulca naczepy, hamulec ręczny działający przez zwolnienie sprężyn siłowników osi tylnej, hamulec silnikowy pneumatyczny działający poprzez odcięcie wtrysku paliwa i dławienie przepływu spalin w układzie wydechowym
Oś przednia: JZS, oś sztywna o nośności 5400 kg
Oś tylna: Raba 018.44, napędowa o kołach bliźniaczych, sztywny most ze zwolnicami w piastach kół oraz blokadą mechanizmu różnicowego o przełożeniu całkowitym 6,68
Średnica otworu sprzęgającego: 50,8 mm
Prędkość maksymalna: 92 km/h
Zużycie paliwa: 44 L/100 km
Poprzednik: Jelcz 317
Następca: Jelcz 422


(C) Wikipedia.org
40ton.net
CzerwoneSamochody.com
Facebook.com/Autobusy i ciężarówki PRL
Flickr.com
Połomski Wojciech - Pojazdy samochodowe i przyczepy Jelcz 1984-1989; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2013
Wyślij odpowiedź