Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 9:55




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 
MAZ 2000 Perestrojka 1988r ZSRR prototyp 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 454
Miejscowość: Hexagon
Samochód: SD4, CDI V6, HDI 1,4
Post MAZ 2000 Perestrojka 1988r ZSRR prototyp
Image
Image
Image
No wiec jak juz napisalem na innym forum pojazd ten przypomina mi teraz R.Magnum..Ale wtedy byl nowoczesny przynajmniej z wygladu..
masa wlasna 12t, ladownosc 21t, V-max/120km/h
(c) belarusguide


Ostatnio edytowany przez parigot, Pią, 18.02.2005, 19:34, edytowano w sumie 1 raz

Pią, 18.02.2005, 0:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1034
Post 
no wyglÄ…d niejest za ciekawy
ogĂłlnie zderzak przedni to mega wiocha :D


Pią, 18.02.2005, 0:19
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 454
Miejscowość: Hexagon
Samochód: SD4, CDI V6, HDI 1,4
Post 
..zgadza sie ale to ma juz 17 latek..Jak na proto tira to niezle bylo wtedy :)


Pią, 18.02.2005, 0:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1034
Post 
parigot napisał(a):
Jak na proto tira to niezle bylo wtedy

ale chyba tylko rosyjskiego :)


Pią, 18.02.2005, 0:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 454
Miejscowość: Hexagon
Samochód: SD4, CDI V6, HDI 1,4
Post 
..Nawiasem mowiac to co poniektorzy podejrzewali ze on byl caly ze sklejki..
ale tego nie wiadomo bo sie chyba nieuchowal ..moze go korniki zjadly :?:
Ale faktem jest ze ekipa bialoruskich inzynierow i robotnikow wykonala prototyp chyba we dwa dni! :lol:


Pią, 18.02.2005, 0:32
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1034
Post 
może i lepiej że go korniki zjadły bo inaczej straszył by na drogach :wink:


Pią, 18.02.2005, 0:38
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4056
Miejscowość: tu i tam....
Post 
HEHE :lol: :lol: ciekawy
Kabina przypomina dzisiejsze autobusy
zderzak nie komentuje :? jak tym się skręca :shock: :evil:
silnika chyba zapomnieli dodać

_________________
A co to ??" "A po co ??" " A dlaczego ??" :


Pią, 18.02.2005, 8:35
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post 
To tow ogóle było produkowane :?: :? ale badziew :roll:

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Pią, 18.02.2005, 9:05
Profil
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4175
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post 
Hahahahahahahahaha....... :lol: :lol:

>> sorry, musiałem... ;)

_________________
Rover 75 V6 & other...


Pią, 18.02.2005, 9:53
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post 
Ale ma "bampery" :lol: :lol: :lol:

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Pią, 18.02.2005, 10:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 229
Miejscowość: Wrocław
Post 
bardzo ciekawy materiał.
najciekawsze jest to, że nie jest to klasyczny ciągnik z naczepą, bo ma tylko jedną oś z przodu, natomiast tak jak naczepa 3 osie z tyłu.
wynika z tego, że jest (był) nieprzystosowany do standartowych ładunków, do tego pewnie szerokośc miał mniejszą niż 2,45 m więc nie było pewnie mowy o wożeniu towaru na paletach.
odnoszę wrażenie, że pojazd ten musiał mieć co najmniej z 2 hektary placu do zawracania.
jednak pomysł z osłonami aerodynamicznymi na przednie koła, które są jednocześnie zderzakiem/spojlerem uważam za dobry.
kabina przypomina trochÄ™ Iveco EuroTech-a.
jednak w tym czasie w Polsce królowały Jelcze ze starymi kabinami i Stary.

_________________
http://www.ciezarowki.autocentrum.pl


Pią, 18.02.2005, 13:24
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 
Wilu napisał(a):
To tow ogóle było produkowane


Spójrz dokładnie na temat ;)
Jak na 88 to całkiem nieźle nie licząc zderzaka oczywiście ;)

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Pią, 18.02.2005, 14:06
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 454
Miejscowość: Hexagon
Samochód: SD4, CDI V6, HDI 1,4
Post 
Cyryl napisał(a):
ednak w tym czasie w Polsce królowały Jelcze ze starymi kabinami i Stary.


..dokladnie! pozatym pojazd ten wzbudzil sensacje na salonie w Paryzu..Dodalem do nazwy "2000" bo tak w pelni sie ten pojazd nazywal.


Pią, 18.02.2005, 19:36
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4056
Miejscowość: tu i tam....
Post 
Cyryl napisał(a):
bardzo ciekawy materiał.
najciekawsze jest to, że nie jest to klasyczny ciągnik z naczepą, bo ma tylko jedną oś z przodu, natomiast tak jak naczepa 3 osie z tyłu.

jednak pomysł z osłonami aerodynamicznymi na przednie koła, które są jednocześnie zderzakiem/spojlerem uważam za dobry.


chyba ma 2 osie z tyłu, tak mi się coś widzi :wink:
ale jak skręcać taką osłoniętą przednią osią, tam nie ma miejsca na wychylenie,choćby minimum
to jak razem z tym zderzakiem, teĹĽ bez sensu -a moĹĽe to jest podwozie tzw Ĺ‚amane - no nie wiem

_________________
A co to ??" "A po co ??" " A dlaczego ??" :


Pią, 18.02.2005, 19:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 229
Miejscowość: Wrocław
Post 
może dwie-zdjęcie jest bardzo niewyraźne.
podwozie łamane? chodzi zapewne o dwie ramy przednią z kabina i silnikiem, drugą ze skrzynią ładunkową połączone przegubem, takie rozwiązanie stosuje się w wywrotkach pracujących w ciężkim terenie i niektórych ładowarkach tu na pewno nie.
ale na zdjęciu z przodu-nie wiem czy mi się wydaje, czy bardziej się domyślam, według mnie rozstaw kół jest dużo mniejszy niż obrys samochodu i pozwalało by to na skręty kół przednich przy nieruchomej osłonie bocznej.

_________________
http://www.ciezarowki.autocentrum.pl


Sob, 19.02.2005, 5:42
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3539
Miejscowość: Rzeszów
Post 
co to q**a jest?????????????

_________________
^^


Śro, 23.02.2005, 18:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 22089
Post 
Dj Boowzy napisał(a):
Wilu napisał(a):
To tow ogóle było produkowane


Spójrz dokładnie na temat ;)


Ale zonka je*Ĺ‚em :roll: :roll:

_________________
https://www.instagram.com/Piotr.w.fotografia/


Śro, 23.02.2005, 23:18
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: MAZ 2000 Perestrojka 1988r ZSRR prototyp
Cytuj:
W końcu lat 80. w ZSRR tworzono wiele prototypów nowych samochodów ciężarowych. Najbardziej znaczącym wśród nich był MAZ-2000. Projekt ten był kontynuowany do roku 2000. Samochód ten, zwany "pierestrojką" miał budowę modułową. Samochód składał się z osobnych modułów zespołów: silnika, skrzyni biegów, tylna oś z zawieszenia, układu kierowniczego. W razie potrzeby każda z osi mogła być zastąpiona przez moduł dowolnej długości i ładowności. MAZ-2000 zadebiutował jesienią 1988 roku na wystawie w Paryżu, gdzie otrzymał bardzo wysokie noty. Ciężarówka z Mińska z dieslem MANa był przeznaczony do przewozu 21 ton ładunku z prędkością 120 km / h. Jego masa własna - 12 ton, długość - 14,9 metrów.

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
conceptcar.ee

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 12.09.2011, 10:19
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 557
Post Re: MAZ 2000 Perestrojka 1988r ZSRR prototyp
zacytujÄ™ swojÄ… koleĹĽankÄ™ - "po prostu kosmos" :mryellow:


Pon, 19.09.2011, 18:54
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 1988 MAZ 2000 Perestrojka [prototyp SU]
Image
Image
Image
Image
Image
Image Auto-motor-i-sport.pl
Image
Image 40ton.net

FILM:
Image Youtube.com

kierowanie odbywało się poprzez skrętny wózek z przednią osią, napęd na przednią oś, drugi egzemplarz miał drugi wózek z zespołem napędowym przy środkowej (drugiej) osi, przeniesiony później do przedniej osi przyczepy; później dodano czwartą oś i powiększono zbiornik paliwa

Dane techniczne:
Producent: Minskij Awtomobilnyj Zawod, Mińsk, Białoruska SRR, ZSRS
Rok budowy: 1988
Zbudowanych: 2 egz. (1 egz. odbudowany w 2004 r.)
konstrukcja modułowa
kamera z tyłu pojazdu
Kabina: z włókna szklanego, kierowca we wnętrzu mógł stanąć wyprostowany, wyposażona w składany stolik, lodówkę i półkę na rzeczy
Silnik: typu MAN D2866, zblokowany ze skrzynią biegów i przekładnią główną w wózku napędowym; 1 egz. posiadał drugi wózek z zespołem napędowym przy drugiej osi, przeniesiony później do przedniej osi przyczepy
Moc maksymalna: 290 KM (213 kW) przy 2200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 1200 Nm
Skrzynia biegów: manualna 12-biegowa, zblokowana z przekładnią główną, umieszczona w wózku
Układ napędowy: silnik umieszczony z przodu pojazdu, napędza koła przednie (6×2)
[lub] silniki umieszczone z przodu pojazdu i przy drugiej osi, napędzają koła przednie i środkowe (6×4) lub koła przednie i koła przednie przyczepy
[później] silnik umieszczony z przodu pojazdu, napędza koła przednie (8×2)
Długość: 14 900 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 4000 mm
Masa własna: 12 000 kg
Ładowność: 21 000 kg
Masa całkowita: 33 000 kg
Pojemność przestrzeni ładunkowej: 83 m3
Prędkość maksymalna: 130 km/h
Średnica zawracania: 23,8 m
Rozkład obciążeń: 11 000 kg na każdą z trzech osi
Zawieszenie: pneumatyczne
Układ kierowniczy: skrętny wózek z przednią osią i czopem skrętu
Układ hamulcowy: pneumatyczny z ABS


(C) Auto-motor-i-sport.pl
40ton.net
Youtube.com
Wikipedia.de

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 13.04.2021, 18:04
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 20 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018