Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 6:12




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Jelcz dla armii 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: Jelcz dla armii
Jest happy end:

Cytuj:
Huta Stalowa Wola SA (HSW) zostanie właścicielem spółki Jelcz-Komponentyprodukującej samochody ciężarowe, specjalne i specjalizowane dla naszej armii.

2 kwietnia o godzinie 10. syndyk masy upadłościowej Zakładów Samochodowych Jelcz Spółka Akcyjna (ZSJ S.A.) rozstrzygnął przetarg na zakup 35 966 udziałów o łącznej wartości nominalnej 17 983 000 złotych w spółce zależnej Jelcz-Komponenty z siedzibą w Jelczu-Laskowicach. Jedynym oferentem, który przystąpił do konkursu i prawidłowo złożył ofertę, była HSW.

HSW kupiła nieźle prosperującą firmę po dobrej cenie. Zakłady w Jelczu mają zamówienia i przynoszą zyski; posiadają też prawa i pełną dokumentację potrzebną do wznowienia produkcji autobusów.
Spółka wytwarza dla wojska kilka wersji podwozi samochodów ciężarowych do zabudowy. W jednostkach znamy je jako nośniki artyleryjskich stacji radiolokacyjnych Liwiec, wyrzutni rakietowych Langusta, warsztatów remontu uzbrojenia i elektroniki czy artyleryjskich wozów amunicyjnych. Dobrze spisują się również wersje ze skrzyniami ładunkowymi przeznaczone do przewozu ludzi i towarów. Jelcze będą nosicielami elementów Nabrzeżnego Dywizjonu Rakietowego MW.

Image

W Stalowej Woli z zadowoleniem przyjęto udaną transakcję. Zakup sprawia, że uzbrojenie produkowane przez HSW będzie montowane na pojazdach własnej produkcji. Dyrektor operacyjny, członek zarządu spółki HSW, Antoni Rusinek potwierdził, że nie ma mowy o zaprzestaniu produkowania w Jelczu samochodów dla wojska. Przed podpisaniem umowy kupna nie chciał snuć dalekosiężnych planów. Zapewnił jednak, że nowy właściciel jest zainteresowany przedstawieniem oferty jelczańskich zakładów w przetargach, które zostaną ogłoszone przez Inspektorat Uzbrojenia.


Cytuj:
Wojskowa HSW, która jeszcze niedawno była w poważnych tarapatach, dziś liczy na wojskowe zamówienia warte w najbliższych latach ok. 2 miliardy złotych. Oprócz samobieżnych haubic Krab armia już zamawia w hucie mobilne wyrzutnie rakiet Langusta i czeka tylko na dokończenie prac nad automatycznie ładowanym, samobieżnym ciężkim moździerzem Rak, aby umieścić go na liście pilnych zakupów. Po zastrzyku pieniędzy, z wejścia do stalowowolskiego biznesu chińskiego koncernu Liugong, siła zbrojeniowej firmy z Podkarpacia jeszcze wzrosła . Jak nieoficjalnie dowiedziała się „Rz". Huta wygrała właśnie przetarg i jest bliska przejęcia podwrocławskiej fabryki Jelcz-Komponenty, która produkuje specjalistyczne, wojskowe ciężarówki o dużej ładowności, wykorzystywane dotąd przez HSW , jako podwozia do wyrzutni rakiet Langusta i pojazdy transportowe do innych systemów broni powstających w Stalowej Woli. Jest tajemnicą poliszynela, że fuzja z Jelczem wzmocni jeszcze bardziej stalowowolski kompleks zbrojeniowy w zaciętej, choć dyskretnej rywalizacji z Bumarem o pozycję i prymat na rynku zbrojeniowym.

Image

Zdaniem Ryszarda Kardasza, przewodniczącego rady nadzorczej HSW a zarazem szefa konsorcjum Bumar Żołnierz połączenie HSW z Bumarem to przedsięwzięcie racjonalne. Fuzja zażegnałaby szkodliwą polsko – polską konkurencję i pozwoliła stworzyć zintegrowany, znaczący ośrodek produkcji broni artyleryjskiej a także wielozadaniowych - podwozi i wyspecjalizowanych pojazdów na kołach i gąsienicach – dla własnej armii i na eksport.




Więcej tu:
www.polska-zbrojna.pl
www.ekonomia24.pl

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Wto, 03.04.2012, 16:09
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: Jelcz dla armii
W zwiazku z przetargiem na nowe wozy dla armii,pojawila sie ciekawa wypowiedz prezesa Huty Stalowa Wola:

Cytuj:
– W przetargu na wojskowe ciężarówki wystartujemy z zupełnie nowym samochodem.
– Wszyscy spodziewali się, że będzie to Bartek, ciężarówka którą już mamy w ofercie. My jednak pracujemy nad zupełnie nową konstrukcją – wyjaśniał Krzysztof Trociniak. Szczegółów technicznych samochodu na razie ujawniać nie chciał.

Pytanie czy 'zupelnie nowy samochod' czy tez 'zupelnie nowa konstrukcja' to faktycznie calkowicie nowy pojazd,czy tylko nowa np.wersja nadwoziowa,przystosowana do tego przetargu..?

info

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Pią, 29.06.2012, 16:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: Jelcz dla armii
Kongsberg po raz pierwszy na BALT-MILITARY-EXPO zaprezentował wyrzutnię pocisków NSM oraz wóz dowodzenia Nadbrzeżnego Dywizjonu Rakietowego MW.

Image

Norweskie wyrzutnie osadzono na podwoziu Jelcza P662 D.43 6x6. Według deklaracji producenta, pociski mogą zwalczać cele morskie i lądowe na dystansach ok. 200 km, wykorzystujac głowicę o masie 125 kg.

Image

Image

Image

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Sob, 30.06.2012, 18:39
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post MSPO 2012 Kielce
Image

Image

Image

Image


info
info1

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Wto, 04.09.2012, 13:09
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: Jelcz dla armii
Cytuj:
W zwiazku z przetargiem na nowe wozy dla armii,pojawila sie ciekawa wypowiedz prezesa Huty Stalowa Wola:

Cytuj:
– W przetargu na wojskowe ciężarówki wystartujemy z zupełnie nowym samochodem.
– Wszyscy spodziewali się, że będzie to Bartek, ciężarówka którą już mamy w ofercie. My jednak pracujemy nad zupełnie nową konstrukcją – wyjaśniał Krzysztof Trociniak. Szczegółów technicznych samochodu na razie ujawniać nie chciał.

Pytanie czy 'zupelnie nowy samochod' czy tez 'zupelnie nowa konstrukcja' to faktycznie calkowicie nowy pojazd,czy tylko nowa np.wersja nadwoziowa,przystosowana do tego przetargu..?



Jelcz buduje prototyp wojskowej ciężarówki

Władysław Czubak, prezes spółki "Jelcz-Komponenty"zaprzecza, że wojsko jest zainteresowane Jelczem 442 "Bartek":
- Ten samochód nie spełniałby założeń technicznych projektu - wyjaśnia prezes. - Nowo konstruowana ciężarówka będzie mniejsza, węższa i zgrabniejsza, bo takiej potrzebuje MON.

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Nie, 17.02.2013, 20:09
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: Jelcz dla armii
18 lutego br. 2. Regionalna Baza Logistyczna ogłosiła przetarg na zakup 32 ciężarówek Jelcz 862 wyposażonych w dźwig rodziny HIAB 855 (model 855 EP-5)

Te czteroosiowe pojazdy (JELCZ 862.D43) stają się powoli standardem w logistyce Wojska Polskiego a wyposażenie ich w dźwig (max.wysięg 14,2 metra) ma umożliwić samodzielność przy za i wyładunku przewożonego sprzętu (przede wszystkim kontenerów).Szacunkowa wartość umowy może opiewać na około 30 mln złotych.

Image

Image

link

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Wto, 19.02.2013, 12:45
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: Jelcz dla armii
Należące do Huty Stalowa Wola zakłady Jelcz-Komponenty po 2 latach utrzymywanych w tajemnicy prac zademonstrowały nową ciężarówkę z przeznaczeniem dla polskich sił zbrojnych. Jelcz 442.32, bo o nim mowa, w intencji jego konstruktorów ma się stać następcą ciężarówek Star 266, które pozostają najliczniejszymi wozami kategorii średniej ładowności, wysokiej mobilności. Samochód zbudowany został w układzie dwuosiowym, 4x4, czyli z napędem na wszystkie koła. Spełnia on – a większości parametrów przekracza – wymagania MON na wóz swojej klasy.


ImageImage
ImageImage
Image
Image

Cytuj:
30 stycznia 2013 Inspektorat Uzbrojenia MON zarekomendował rozpoczęcie negocjacji w sprawie zakupu średnich ciężarówek dla Sił Zbrojnych. Zamówienie warte 400 mln zł ma obejmować co najmniej 866 pojazdów wysokiej mobilności, dostarczonych do 2018. Program został wpisany w projekt modernizacji technicznej do 2022. Polska posiada ok. 18 tys. średnich ciężarówek, w zdecydowanej większości wysokiej mobilności (Stary 266), jednak ponad 70% z nich ma co najmniej… 30 lat.
W świetle obecnie prowadzonych rozmów istnieje możliwość, że w ramach programu silnikowego montażem silników dla nowego modelu Jelcza zajmą się Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne z Poznania. Napęd nowego wozu zapewnia turbodoładowany diesel MTU 6R106TD21 o mocy 326 KM. Za przeniesienie napędu odpowiadają mechaniczna skrzynia biegów (9+1) i skrzynia rozdzielczo-redukcyjna, obie produkcji ZF. W przypadku zainteresowania wojska skrzynią automatyczną, zastosowanie takiej przekładni także jest możliwe. Napęd przenoszony jest poprzez osie Axeltecha z blokadą mechanizmów różnicowych na koła wyposażone w opony o rozmiarze 14.00 R20. Koła wyposażone są w układ centralnego pompowania kół (zdolny do pracy w ruchu) oraz wkładki typu Beadlock pozwalające na jazdę przy obniżonym cieśnieniu ogumienia. Pneumatyczny, nadciśnieniowy, dwuobwodowy układ hamulcowy wyposażony jest w układy przeciwblokujący ABS i przeciwpoślizgowy ASR.

Maksymalna prędkość konstrukcyjna pojazdu przekracza 110 km/h, jednak jest ona elektronicznie ograniczona do 85 km/h ze względu na wymogi ADR (dot. transportu materiałów niebezpiecznych). Eksploatacja ma odbywać się w zakresie temperatur od -30 do +50° C.

Nowy pojazd został zademonstrowany w podstawowej wersji ogólnego przeznaczenia wyposażony w uniwersalną skrzynię ładunkową przeznaczoną do transportu ładunków lub żołnierzy. Skrzynia wyposażona jest w 3 rzędy ławek, które pozwalają na transport do 24 żołnierzy z pełnym wyposażeniem (w praktyce pełnego plutonu piechoty). Skrzynia posiada również punkty instalacyjne dla odciągów pozwalających na bezpieczny przewóz 10-lub 15-stopowego kontenera lub 12 europalet.

Masa wozu w prezentowanej wersji to ok. 9600 kg, dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi 15 600 kg, z DMC wozu i przyczepy 31 600 kg. Maksymalne, dopuszczalne obciążenia dla mostów przedniego i tylnego to odpowiednio 8200 kg i 9500 kg. Szerokość wozu wynosi 2550, długość 7980 mm. Zgodnie z wymaganiami wojska kabina kierowcy została zwężona (w stosunku do większych Jelczy 3- i 4-osiowych) do 2440 mm. Kabina podobnie jak we wcześniejszych konstrukcjach Jelcza wyposażona jest w kanał, w którym znajduje się zespół napędowych, a za fotelami znajduje się leżanka. Konstruktorzy podkreślają bardzo duże kąty natarcia i zejścia wynoszące 35°. W przypadku kąta zejścia konieczne dla jego uzyskania jest podniesienie niskiego zderzaka tylnego, wymaganego przez cywilne przepisy ruchu drogowego.

Konstruktorzy dołożyli starań, aby pojazd był niezawodny i jednocześnie wyposażony w nowoczesne rozwiązania techniczne. Przykładami mogą być tylne światła oparte na diodach LED (w miejsce zawodnych żarówek) czy komputer określający zdatność użytkową pojazdu i zarządzający obsługami technicznymi (rozwiązanie polskie). Nowa jest deska rozdzielcza oraz automatycznie dostosowujące się do kierowcy fotele w kabinie, dla większego komfortu załogi.

W skład wyposażenia wchodzą również hol sztywny, hydraulicznie napędzana wyciągarka posiadająca możliwość odbioru liny zarówno z przodu jaki z tyłu pojazdu oraz koło zapasowe na odchylanym wysięgniku.


altair.com.pl

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Czw, 05.09.2013, 18:26
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: Jelcz dla armii
17 lipca 2014 w zakładach Jelcz, należących do Huty Stalowa Wola S.A., odbyła się prezentacja nowej linii produkcji ciężarówek wojskowych, które trafią w przyszłości do arsenału Wojska Polskiego. Jednym z ciekawszych elementów było podwozie armatohaubicy Kryl, która obecnie oczekuje na integrację z 155 mm armatą.

Image

Nowa ciężarówka Jelcza charakteryzuje się zupełnie inną konstrukcją kabiny - ma ona wysunięty do przodu przedział silnikowy. Dzięki temu udało się obniżyć jej wysokość, co ma pozwolić na przerzut w ładowni średniego samolotu transportowego C-130 Hercules, a także pozwolić na optymalizację ułożenia mas. W ciągu najbliższych tygodni oczekuje na montaż modułu ogniowego, który będzie pochodzić z izraelskiej firmy Elbit Systems.

Armatohaubica Kryl ma charakteryzować się masą na poziomie 18 ton, możliwością prowadzenia ognia na odległość do 40 km. Ministerstwo Obrony Narodowej planuje pozyskanie sprzętu dla siedmiu dywizjonów artylerii, do 2025 roku. Obecnie projekt jest finansowany z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Umowa została podpisana w grudniu 2011 roku, a jego realizacja ma zakończyć się do końca 2015 roku. Najprawdopodobniej kompletny Kryl będzie jednym z produktów wystaiwanych na Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego w Kielcach.

dziennikzbrojny.pl

Więcej zdjęć


Edyta mówi,że była tam potrójna premiera:

17 lipca w fabryce Jelcz (d. Jelcz-Komponenty) odbyły się trzy ważne premiery: uruchomienie nowych linii montażowych, pokaz ciężarówki 442.32 oraz podwozia dla samochodowej haubicy Kryl.

Image

Linie montażowe stworzono dla seryjnej produkcji pierwszej transzy 910 ciężarówek klasy 4x4, na których zakup MON zdecydowało się w październiku ub.r. . Nowe pojazdy będą zastępować – począwszy od końca 2014 – wyeksploatowane Stary najstarszych generacji.
Nowa linia produkcyjna umożliwi fabryce w Jelczu osiągnięcie zdolności produkcyjnej na poziomie 500 wozów rocznie. Dla porównania, kiedy HSW zaczynała robić z jelczańską fabryką poważne interesy, czyli w okresie inauguracji programu WR-40 Langusta , zakład w Jelczu wytwarzał rocznie zaledwie ok. 50 pojazdów.

Drugą premierą był pierwszy oficjalny pokaz będących w różnych fazach montażu kilku modeli ciężarówek 442.32, zaprojektowanej od podstaw według wymagań zgłoszonych przez naszą armię.

Pojazd o masie całkowitej 15.000 lub 15.600 kg (zależnie od zastosowanego wariantu kabiny i poziomu jej opancerzenia) i ładowności 4.000 lub 6.000 kg, jest napędzany silnikiem MTU 6R106TD21, spełniającą normy Euro 3, mający moc 240 kW (322 KM) przy 2200 obr./min. i maksymalnym momentem obrotowym 1300 Nm w zakresie prędkości obrotowych 1200-1600 obr./min. Urządzenie przenosi napęd na wszystkie koła za pośrednictwem 9-biegowej, sterowanej mechanicznie skrzyni biegów, wyposażonej w przystawkę odbioru mocy. Prędkość maksymalna pojazdu jest ograniczona, zgodnie z przepisami ADR, do 85 km/h, zasięg pojazdu nie został ujawniony. Ciężarówka przystosowana jest do pokonywania brodem przeszkód wodnych o głębokości do 1,20 m oraz pracy w przedziale temperatur od -30° do +50° C.

Trzecią, najbardziej niecierpliwie wyczekiwaną premierą był pierwszy publiczny pokaz podwozia z zupełnie nowej rodziny samochodów ciężarowych, którą otwierać ma jednostka transportowa samobieżnej kołowej armatohaubicy 155 mm Kryl. Docelowo podwozie z tej rodziny przeznaczone będzie także dla samobieżnej wyrzutni pocisków rakietowych, opracowywanej w ramach programu Homar.

Image


Pierwszy prototyp podwozia Kryla przechodzi obecnie intensywne próby i badania trakcyjne w WITPiS w Sulejówku. Producent jest oszczędny w podawaniu informacji na temat charakterystyk technicznych oraz szczegółów rozwiązań konstrukcyjnych.

Według informacji uzyskanych przez RAPORT-wto, wiadomo jednak, że masa podwozia w zaprezentowanej konfiguracji nieznacznie przekracza 9000 kg, a opancerzona kabina – wobec której postawiono także wymóg podwyższonej odporności na wybuchy min – mieści całą obsługę działa.

HSW, która jest liderem programu Kryl , podtrzymuje swoje wcześniejsze deklaracje, że prezentacja prototypu nowej samobieżnej armatohaubicy odbędzie się 1 września, podczas MSPO w Kielcach. Do tej pory podwozie zostanie już zintegrowane z działem ATMOS 2000, które do HSW dostarczy Elbit. Izraelska spółka będzie też dostawcą ramy pośredniej dla prototypu Kryla.

altair.com.pl

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Czw, 17.07.2014, 23:25
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 929
Samochód: Viggen
Post Re: Jelcz dla armii
Wojsko Polskie w latach 2015-2022 kupi ponad 200 samochodów Jelcz P662D.43, poinformował Inspektorat Uzbrojenia w opublikowanym ogłoszeniu.

Jelcz P662.43 to podwozie specjalne o dużej ładowności i zwiększonej mobilności, przeznaczone do zabudowania różnego typu nadwozi lub holowania przyczep. Napędzane jest silnikiem wysokoprężnym o mocy 424 KM i momencie obrotowym 1900 Nm. Napęd przenoszony jest na wszystkie 6 kół przy pomocy 16-to biegowej skrzyni, wyposażonej w końcówkę mocy i skrzynki redukcyjnej. Dopuszczalna ładowność wynosi 11 000 kg.

Image

Zgodnie z opublikowanym dokumentem, w latach 2015-2022 przedsiębiorstwo Jelcz Sp. z o.o. dostarczy wojsku 160 pojazdów w wersji P662D.43, przystosowanych do zabudowania na nich Mobilnych Modułów Stanowiska Dowodzenia oddziałem/pododdziałem (MMSD o/p). Dodatkowo, w latach 2015-2018 być może nastąpi też dostawa 24 pojazdów pod zabudowę Węzłów Teleinformatycznych w wersji kontenerowej (WTI-K) oraz 18 wozów pod Aparatownię ADR-K.

Kwestia zabudowy specjalistycznej objęta będzie osobnymi kontraktami. Do zadań WP należało będzie tylko dostarczenie pojazdu – nośnika do odpowiedniego podmiotu.

IU motywuje ponowny wybór przedsiębiorstwa Jelcz-Laskowice potrzebą zachowania unifikacji w Siłach Zbrojnych oraz kwestią utrzymania spójnego systemu zabezpieczenia logistycznego. Z 487 samochodów tej grupy eksploatacyjnej, ponad połowa (272) to pojazdy dostarczone przez Jelcza. Pozyskanie pojazdów od laskowickiego przedsiębiorstwa jest kontynuacją zeszłorocznych zakupów, gdy WP podpisało umowę na dostawę 910 samochodów Jelcz 442.32.

Kolejne Jelcze dla WP

_________________
,,Lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupca,
niż przemówić i rozwiać wszelkie wątpliwości'' - Lincoln


http://www.hattrick.org/Signup/Invite.aspx?ref=2PU488


Czw, 04.12.2014, 19:20
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Jelcz dla armii: Pojazd minowania narzutowego Baobab-K
Pojazd minowania narzutowego Baobab-K

Image
Image
Image
Image
Image Hsw.pl
Image
Image SmartAge.pl
Image MilMag.pl
Image NowaStrategia.org.pl

Film:
Image Stara szkoła wojskowości at Youtube.com

SmartAge.pl napisał(a):
Miny lądowe to jeden z skuteczniejszych sposób zabezpieczania linii frontu i spowalniania ruchów wojsk przeciwnika. O ile od lat miny przeciwpiechotne są zakazane, tak umowy międzynarodowe nie ograniczają użycia min przeciwpancernych. Zaprojektowany przez Hutę Stalowa Wola pojazd minowania narzutowego Baobab-K powstał z myślą o układaniu pól minowych składających się właśnie z min przeciwpancernych.

Baobab-K
Systemy minowania narzutowego opracowywano w Polsce od lat. Jednym z najnowszych takich systemów jest Baobab-K. Pod tą nazwą kryje się pojazd minowania narzutowego na podwoziu samochodu ciężarowego Jelcz 8×8. Wyposażono go w 6 wyrzutni min przeciwpancernych mieszczących po 20 kaset z minami (każda kaseta mieści po 5 min) co daje łącznie 600 min.

Pojazd wyposażony jest w specjalny komputer, który automatycznie dostosowuje częstotliwość odpalania wyrzutni min podczas jazdy, tak aby układane pole minowe miało zakładane wymiary i nasycenie minami. Co istotne, wszystkie informacje o układanym polu minowym są zapisywane i oznaczane na mapie. Mogą być dzięki temu przekazywane innym oddziałom.

Zarówno przygotowanie wyrzutni jak i wystrzeliwanie kaset odbywa się automatycznie, więc załoga przebywa cały czas w kabinie. Układanie pola minowego z 600 min trwa mniej niż 22 minuty, natomiast ponowne załadowanie kaset zajmuje około 30 minut. Wyrzutnia może układać miny w odległości od 30 do 90 m od pojazdu, a długość pola minowego może dochodzić do 1800 m. Co istotne, wyrzutnie można tak ustawić, aby minować na obie strony pojazdu, a nawet do tyłu.

Wykorzystany jako podwozie Jelcz 8×8 ma długość 11 m, wysokość 3,4 m i szerokość 2,6 m. Masa bojowa wynosi 31,7 ton. Sama wyrzutnia zamontowana na pace może zostać zdemontowana, przez co pojazd można przekształcić w normalną ciężarówkę zdolną do transportu kontenerów 20-stopowych. Dodatkowe wyposażenie składa się z systemu łączności, radiostacji, wyrzutni granatów dymnych, urządzenia dźwigowego do załadunku kaset.

Konwencja o zakazie użycia, składowania, produkcji i przekazywania min przeciwpiechotnych oraz o ich zniszczeniu
Miny lądowe w formie znanej nam współcześnie stosowano szczególnie podczas i po II wojnie światowej. Pola minowe skutecznie utrudniały poruszanie się i prowadzenie działań ofensywnych. O ile podczas II wojny światowej pola minowe rozkładano ręcznie, tak po jej zakończeniu systematycznie rozwijano systemy masowego układania min, których ostatnim etapem były systemy minowania narzutowego pozwalające na szybkie zaminowanie dużych obszarów.

Miny lądowe stosowane po II wojnie światowej stały się tak dużym problemem, że w 1997 roku na konferencji dyplomatycznej w Oslo uchwalono Konwencję o zakazie użycia, składowania, produkcji i przekazywania min przeciwpiechotnych oraz o ich zniszczeniu, którą podpisano w Ottawie w dniach 3-4 grudnia 1997 roku. Umowa ta wprowadziła zakaz stosowania min przeciwpiechotnych, ale nie przeciwpancernych.

Po długich negocjacjach i rozmowach dyplomatycznych umowę tę oficjalnie podpisała i ratyfikowała większość krajów na świecie, za wyjątkiem Rosji, USA, Chin, Indii i kilku innych krajów. Polska podpisała konwencję 4 grudnia 1999 roku, ale ratyfikacji dokonała dopiero 14 grudnia 2012 roku. Tak duże opóźnienie spowodowane było przede wszystkim kwestiami bezpieczeństwa narodowego, potrzebą zmiany planów obronnych oraz znalezienia sposobu na zrekompensowanie strat spowodowanych brakiem możliwości sprzedaży min lądowych, których Polska była producentem.

HSW.pl napisał(a):
Pojazd Minowania Narzutowego kr. BAOBAB-K jest pracą badawczo- rozwojową realizowanąprzez konsorcjum firm, w skład którego wchodzą: Huta Stalowa Wola S.A. w roli lidera, Jelcz sp. z o. o., BZE BELMA S.A., Wojskowy Instytut Techniki Inżynieryjnej. Projekt jest realizowany w oparciu o umowę zawartą z Agencją Uzbrojenia (wcześniej Inspektorat Uzbrojenia) 28 grudnia 2018 r. W ramach pracy rozwojowej
w HSW S.A. został opracowany pojazd, który realizuje zadania minowania narzutowego
poprzez ustawianie przeciwpancernych pól minowych o odpowiedniej gęstości, zdolnych
zniszczyć lub obezwładniać pojazdy wojsk przeciwnika. Pojazd Minowania Narzutowego
przeznaczony jest dla pododdziałów inżynieryjnych i stanowi ważny element w kształtowaniu sytuacji taktycznej na polu walki.


Dane techniczne:
Kabina: opancerzona, ochrona poziomu STANAG 4569 poziomu 1
Silnik: typu Cursor 13, wysokoprężny z tubosprężarką, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, spełniający normy emisji spalin Euro 3
Moc maksymalna: 535 KM przy 1900 obr./min
Napęd: 8×8
Długość pojazdu: 11 000 mm
Szerokość pojazdu: 2600 mm
Wysokość pojazdu: 3400 mm
Masa bojowa: 11 000 kg
Centralny układ pompowania kół
System samoosłony Obra - zintegrowane wyrzutnie granatów dymnych
Całkowita liczba min: 600 sztuk
Załoga: 2 osoby
Czas przeładowania: poniżej 30 min.
Zasięg układania: od 60 do 180 m
Prędkość układania: od 5 do 20 km/h (dostosowywana automatycznie do gęstości pola minowego)
Długość pola minowego: do 1 800 m


(C) HSW.pl
SmartAge.pl
MilMag.pl
NowaStrategia.org.pl
Stara szkoła wojskowości at Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 23.02.2023, 8:29
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 18 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018