Obecny czas: Sob, 11.05.2024, 16:54




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 49 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Volkswagen Constellation 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 1357
Miejscowość: Kolonia Łucka
Post 
Jakiż on paskudny :shock: :shock: Ta mała szyba z tym dużym znaczkiem kompletnie do siebie nie pasują, i jeszcze dochodzą te światła...porażka :? :?

_________________
"Powiedzcie mi, jak żyć w świecie w którym wiele jest dla niewielu, a niewiele dla reszty...?"


Wto, 13.11.2007, 19:15
Profil

Postów: 21
Miejscowość: Okolice Brzeska
Post 
ja to widzę poprostu gdy patrzę na to zdjęcię widzę ife :mryellow: zwłaszcza ten znaczek VW jest za duży tak samo było w większości modelach ify :mryellow:


Pią, 16.11.2007, 10:39
Profil

Postów: 21
Miejscowość: Okolice Brzeska
Post 
to znaczy za duży znaczek :mryellow: i też mała przednia szyba :mryellow:


Pią, 16.11.2007, 10:40
Profil

Postów: 1
Post 
istniejÄ… tez Ĺ‚adniejsze odmiany cieĹĽarowych VW, tylko nie wiem co to za modele:

Image
Image


Nie, 09.12.2007, 23:29
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9296
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post 
Ten żółty to poprzednik Constellation. Titan Tractor się chyba zwie...

A co do tego białego to bladego pojęcia nie mam jak się nazywa, ale klasowo pewnie plasuje się tam gdzie Constellation i sprzedawany jest na rynkach Ameryki Łacińskiej i Południowej Afryki...

ProszÄ™ - http://www.engemix.com.br/ - Engemix, firma z Brazylii :)

_________________
locha lover


Pon, 10.12.2007, 12:29
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4102
Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Nadal ich za mało..
Post 
Tak, i Ten Tractor wyglÄ…da troche jak Star :lol:

Constellation to piękny ciągnik. W sumie to chyba sie zakochałem... naprawdę wyjątkowa ciężarówka powalająca mnie doszczętnie. :)

Image
Image
Image
Image
Image
Image

(C) Volkswagen

_________________
S T A N C E | W O R K S


Pon, 10.12.2007, 19:58
Profil

Postów: 21
Miejscowość: Okolice Brzeska
Post Re: Volkswagen Constellation
apropo tej żółtej z cysterną i tej białej gruszki to one są podobne do Steyr-a


Nie, 23.03.2008, 23:48
Profil

Postów: 50
Post Re: Volkswagen Constellation
no auto ma jeździć, a nie wyglądać, no ale do jeździć w praktyce dochodzi mieszkać, a w tym bym nie chciał mieszkać, wnętrze przywodzi mi na myśl poloneza.... a więc stanowcze NIE!!

_________________
Iveco Stralis 430 + tandem :)


Pią, 11.04.2008, 15:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1062
Miejscowość: Głowno (EZG)
Samochód: Hyundai Coupe
Post Re: Volkswagen Constellation
Sory za odkop

Volkswagen Constellation

Volkswagen Constellation tractor unit
Manufacturer Volkswagen Trucks and Buses
Parent company MAN SE
Also called MAN Constellation
Production 2005-present
Assembly Resende, Brazil[1]
Class Commercial vehicle - truck
Body style(s) Tractor unit, Chassis cab, Flatbed - all "cab-over-engine"
Fuel capacity 275–620 L (60.5–136.4 imp gal; 72.6–163.8 USgal)[1]


The Volkswagen Constellation is the flagship truck from Volkswagen Trucks and Buses line, covering the 13-57 tonne gross combination mass (GCM)[1] segment. It is produced at Resende in Brazil,[1] and is primarily for the South American market.
The truck, a "cab-over-engine" released September 2005, was designed in Volkswagen's Wolfsburg Design Studio at Volkswagen Group Headquarters, but engineered by Volkswagen Truck and Bus, in Brazil, South Africa, and mainland Europe - on a rigorous 7 million kilometre test phase over a four-year period.[2]
In 2006, Renato Martins won the Brazilian FĂłrmula Truck Championship in the Constellation's first season racing.

Variants

The cab is available in daycab[1] and sleeper cab[1] configurations.
It is available in the following internal combustion engine / payload configurations: 13.180[1] and 15.180[1] with 180 hp (134 kW; 182 PS) MWM International Motores; 17.250,[1] 24.250 6x2[1] and 19.320 Titan[1] with 250 hp (186 kW; 253 PS)[1] or 320 hp (239 kW; 324 PS)[1] Cummins diesel engines.[1] A further three models were subsequently launched in 2007; a 19.370,[1] 25.370,[1] and 31.370,[1] with a Volkswagen Trucks and Buses engineered[1] and MWM produced[1] 370 hp (276 kW; 375 PS) Volkswagen NGD 370 diesel engine.[1]

Powertrain

VW NGD 370 engine
The Volkswagen Group NGD 370 turbodiesel engine premiers new attributes for the heavy trucks sector. The high "flat" torque at low engine speeds is improved by a variable geometry turbo-compressor: the Multi Turbo System - MTS.[1] Its cylinder head features four valves per cylinder,[1] displaces 9,354 cubic centimetres (570.8 cu in)[1] (9.3 litres), and generates 367 horsepower (274 kW; 372 PS) at 2,000 rpm.[1] It also features the Dual Power Brake – DPB.[1]
It also features an exclusive high pressure direct fuel injection system, the Hydraulic Electronic Unit Injector - HEUI[1] – with electro-hydraulic digital unit injectors[1] and extended durability, developed by the partner company Siemens/VDO.[1] An important advantage is the removable wet cylinder liners which will assist with easier maintenance and lower costs.[1]
Its Multi Turbo System (MTS) turbine with variable vane geometry, is electronically controlled.[1] This helps achieve faster responses, better performance, and better thermal efficiency.[1] This also works as part of the engine brake retarder in the exhaust system.[1] The water-cooled exhaust gas recirculation (EGR) system, coupled with the cylinder block, reutilises part of the exhaust gasses, producing combustion at lower temperatures with less discharge rates.[1]
It includes a new engine brake system, the Dual Power Brake (DPB) fed into the cylinder head, is electronically integrated into the turbocharger.[1] It is claimed that the advantages are: increasing the operational average speed, the brake force, safety, retaking with fuel reduction, and speed on downward slopes.[1] This means less gear shifts, lower maintenance costs, and helps improve the service life of the brakes and tyres.[1]

Transmission

Clutches on all variants are the hydraulically operated with pneumatic assistance single-plate diaphragm type.[3] All are supplied by ZF Sachs,[3] and range in diameter from 362 millimetres (14.3 in)[3] to 430 millimetres (16.9 in).[1][3] The engine output is routed through a variety of transmissions. One option is the ZF 16S 1685 TD 16-speed manual synchromesh transmission.[1] This latest ZF box is 80 kilograms (176 lb) lighter than existing models,[1] due to its all-aluminium alloy casings.[1] It has a torque handling capacity of 1,800 newton metres (1,328 ft·lbf).[1]
The 6x2 variants use a Meritor MS 23-185 tractive rear axle,[1] and this has a maximum capacity of 60 tons.[1] It includes a series differential locking system when used on the VW 25.370 tractor unit.[1]
The 6x2 variants also have the facility for partial or total lifting of the third axle,[1] which helps achieve better traction, particularly on slopes.[1] This Extra Traction Device (ETD) ensures part of the third axle load, during partial lifting, is transferred to the tractive axle.[1]
6x4 variants utilise Meritor MD/MR 25-168 tractive rear axles,[1] and are located via Randon S.A. rear suspension (bogie type rigid shafts in tandem).[1]

Image

źródło: wikipedia (en)

_________________
Zapraszam na Petrolheads Polska. Ciekawostki/Nowości/Relacje


Śro, 30.06.2010, 16:40
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 49 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018