ad.
FSC Żuk26 lat temu - 13 lutego 1998 roku - z taśmy zjechał ostatni samochód FSC Żuk.
Facebook.com/Oldpass.com
Cytuj:
26 lat temu (13.02.1998) z linii montażowej FSC/FS Lublin zjechał ostatni Żuk.
Przez 39 lat, od 24 lipca 1959 do 13 lutego 1998 roku, w niemal niezmienionej formie wyprodukowano 587 500 egzemplarzy.
Polski lekki samochód dostawczy, następca Lublina 51 zaprojektowany został zgodnie z wytycznymi PRL'owskiej gospodarki niedoborów - możliwie dużo podzespołów musiało pochodzić z konstrukcji już produkowanych.
FSO Warszawa M-20 została dawcą silników, skrzyń przekładniowych, mostów, wałów, przednich zawieszeń, instalacji elektrycznych i wielu innych detali.
Konstruktorami pojazdu byli inżynierowie Stanisław Tański oraz Roman Skwarek.
Za wygląd nadwozia odpowiedzialny był Julian Kamiński, który był także pomysłodawcą nazwy Żuk - podobno wymalowany w podłużne pasy prototyp łudząco przypominał tego owada.
Żuka produkowano w Lublinie, Węgrowie i Kairze.
Egipska licencja nosiła nazwę ELTRAMKO Ramzes.
Ostatni wyprodukowany Żuk ze złożonymi na masce podpisami członków rady nadzorczej ówczesnego Daewoo Motor Polska znajduje się w Muzeum Zakładowym FSC w Lublinie.
(C) Facebook.com/Oldpass.com