Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
OLDTIMER: Barkas https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=21&t=17050 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | RR ltd Co. [ Pią, 01.12.2006, 16:41 ] |
Temat postu: | OLDTIMER: Barkas |
Zainteresowało mnie to auto i po pogrzebaniu w necie jestem zaskoczony ilością wersji... Piękny nie jest, ale ciekawy.. http://ned.ronet.ru/0/Barkas%20B-1000.jpg ARCYCIEKAWA "TURYSTYCZNA" WERSJA BARKASA TUNING BARKASA (c) barkas.de, hvtm.totalcar.hu, modell-art.de, lkw-infos.net, ned.ronet.ru |
Autor: | kenji [ Pią, 01.12.2006, 16:50 ] |
Temat postu: | |
RR ltd Co. napisał(a): UNING BARKASA Szkoda, ze tylko wirtualny Pamietam, ĹĽe jak byĹ‚em maĹ‚y to pan, ktĂłry przywoziĹ‚ ryby do sklepĂłw, jezdziĹ‚ wĹ‚aĹ›nie Barkasem... W sumie cultowe autko... |
Autor: | witek11 [ Pią, 01.12.2006, 20:05 ] |
Temat postu: | |
kenji napisał(a): RR ltd Co. napisał(a): UNING BARKASA Szkoda, ze tylko wirtualny Pamietam, ĹĽe jak byĹ‚em maĹ‚y to pan, ktĂłry przywoziĹ‚ ryby do sklepĂłw, jezdziĹ‚ wĹ‚aĹ›nie Barkasem... W sumie cultowe autko... dokladnie..w pelni sie zgadzam.. |
Autor: | Ice [ Pią, 01.12.2006, 20:23 ] |
Temat postu: | |
No cóż, wrażenie na mnie robią najdłuższe wersje - naprawdę ogórek z otwartą paką prezentuje się sympatycznie |
Autor: | bobaz2 [ Sob, 02.12.2006, 12:28 ] |
Temat postu: | |
fajne auto szkoda ĹĽe jus takie ni jedzÄ…. |
Autor: | witek11 [ Sob, 02.12.2006, 17:38 ] |
Temat postu: | |
bobaz2 napisał(a): fajne auto szkoda ĹĽe jus takie ni jedzÄ…. a chcialbys sie przed takim chowac? ja bym uciekal gdzie pieprz rosnie....heheheh wydaje mi sie ze to jest taka mniejsza ifa |
Autor: | Martin [ Pon, 04.12.2006, 22:45 ] |
Temat postu: | |
Mi siÄ™ podoba. Taka niemiecka Nyska. |
Autor: | pardon [ Wto, 05.12.2006, 23:00 ] |
Temat postu: | |
dowalam coĹ› od siebie Barkas B 1000 Barkas Framo ( i IFA S 4000 ) |
Autor: | Mibay [ Śro, 06.12.2006, 20:06 ] |
Temat postu: | |
bobaz2 napisał(a): fajne auto szkoda ĹĽe jus takie ni jedzÄ…. Jak to nie jeĹĽdĹĽÄ…. JeĹĽdzÄ… tylko moĹĽe ich nie widzisz. Bardzo czÄ™sto je widze. W mojej miejscowośći nawet koleĹ› ma zielonego, ale jak przejedzie nim koĹ‚o mnie to Ĺ‚oooojjj wiecej dymu i smrodu niĹĽ tego Barkasa. DuĹĽo ma zabudow, widać zrobili z niego wszystko co siÄ™ daĹ‚o zrobić |
Autor: | witek11 [ Śro, 06.12.2006, 20:52 ] |
Temat postu: | |
Rafi_15 na jakim zadupiu ty mieszkasz???? u mnie nawet zeby zwykla ife zobaczyc,czy tego robura dojrzec trzeba sie niezle wysilic... juz tego nie ma... |
Autor: | Martin [ Śro, 06.12.2006, 22:28 ] |
Temat postu: | |
Ja osobiście tylko raz widziałem Barkasa. A co do Roburów i IF to widuję je średnio raz na dwa tygodnie. |
Autor: | Mibay [ Pią, 08.12.2006, 18:04 ] |
Temat postu: | |
witek11 napisał(a): Rafi_15 na jakim zadupiu ty mieszkasz???? u mnie nawet zeby zwykla ife zobaczyc,czy tego robura dojrzec trzeba sie niezle wysilic... juz tego nie ma... Nie trzeba mieszkać na zadupiu by zobaczyć taki samochĂłd. Jak jakiĹ› gość ma taki samochĂłd to odrazu musi to byc zadupie |
Autor: | ja [ Czw, 15.02.2007, 15:42 ] |
Temat postu: | |
mi sie to nie podoba ale pujde zobaczyc to do muzełum |
Autor: | Szakall69 [ Czw, 15.02.2007, 17:04 ] |
Temat postu: | |
napewno trafi do muzeum bo zasługuje wygląda extra ( zwłaszcza ten żółty z nagłośnieniem ) |
Autor: | kulikowski [ Czw, 12.04.2007, 1:19 ] |
Temat postu: | |
Ciekawy klasyk ... Najbardzie zakręcony - ciągnik siodłowy z nagłośnieniem i trzyosiowa laweta Barkas Framo jest w kolekcji Mikiciuka. |
Autor: | MaddDogg [ Sob, 28.04.2007, 11:32 ] |
Temat postu: | |
Ależ on malutki Fajny jest, ostatnio miałem okazję przyjżeć mu sie z bliska |
Autor: | kulikowski [ Śro, 30.03.2011, 11:37 ] |
Temat postu: | Re: OLDTIMER: 1961 Barkas B1000 |
(C) Wikipedia (C) Flickr.com (C) Carblueprints.info Film: http://www.stream.cz/video/168957-barkas-b1000 (C) Stream.cz Cytuj: Barkas to marka samochodów dostawczych i minibusów produkowanych we wchodzącej w skład zjednoczenia IFA, fabryce VEB Barkas-Werke Karl-Marx-Stadt (obecnie Chemnitz) w byłej NRD. W 1961 roku rozpoczęto produkcję seryjną samochodów dostawczych Barkas B1000, będących następcą produkowanego w latach 1949-1961 modelu Framo V901. Nowy model skonstruowany został z wykorzystaniem elementów konstrukcyjnych samochodu osobowego Wartburg 311. Również z tego modelu zastosowano jednostkę napędową, przeznaczoną do napędu Barkasa B1000. Był to trzycylindrowy, dwusuwowy silnik benzynowy typu AWE 311 o pojemności skokowej 900 cm³ i mocy 43 KM. Jednostka napędowa zblokowana została z 4-biegową manualną skrzynią biegów. W późniejszym okresie do oferty dołączył model wyposażony w zmodernizowany silnik typu AWE 312 o pojemności skokowej zwiększonej do 992 cm³, osiągający moc maksymalną 46 KM. W 1989 roku rozpoczęto produkcję modelu B1000-1 wyposażonego w czterosuwowy silnik typu BM 880 produkowany na licencji firmy Volkswagen. Jednostka o pojemności skokowej 1272 cm³ i mocy 58 KM, stosowana była również w samochodzie Wartburg 1.3. W drugiej połowie lat 60. rozpoczęto prace konstrukcyjne nad następcą modelu B1000. Prototypy nowego modelu o oznaczeniu Barkas B1100 zaprezentowane zostały w 1972 roku. Do napędu prototypów zastosowano radziecki 4-cylindrowy, silnik benzynowy typu UZAM-412 o pojemności skokowej 1480 cm³ i mocy 75 KM. Produkcji seryjnej nowego modelu nie podjęto ze względu na brak akceptacji ówczesnych władz NRD. Obecnie prototypowy egzemplarz Barkasa B1100 znajduje się w muzeum motoryzacji we Frankenberg/Sa.. Produkcja modeli B1000 zakończona została 10 kwietnia 1991 roku. Przez 30 lat wyprodukowano łącznie 175 740 egzemplarzy modelu B1000 i 1961 B1000-1. Samochody te były produkowane w następujących wersjach: KA - "Kastenwagen" - furgon z zamkniętą 2 osobową kabiną, brak przeszklenia części ładunkowej KM - "Kasten-Mehrzweckwagen" - furgon 4 lub 5-osobowy (kabina półzamknięta 2-osobowa, 2/3 osoby w przedziale ładunkowym), jedno okno boczne w przedziale ładunkowym KB - "Kleinbus" - furgon 8-osobowy, (kabina półzamknięta 2-osobowa, 6 osób w przedziale ładunkowym), pełne przeszklenie przedziału ładunkowego, ogrzewanie postojowe Webasto KK - "Krankenwagen" - karetka pogotowia ratunkowego HP - "Pritschenfahrzeug" - furgon 2-osobowy z nadwoziem typu pick-up FR - "Fahrerhaus-Rahmenausfuehrung" - nadwozie do zabudowy Dane techniczne Producent: VEB Barkas-Werke, Karl-Marx-Stadt, Niemiecka Republika Demokratyczna Okres produkcji: 1961-1991 Poprzednik: Framo V901/2 Następca: Barkas B1100 (prototyp nie wprowadzony do produkcji) Segment: dostawcze Typy nadwozia: KA, KM, KB, KK, HP, FR Silnik: rzędowy, 2-suwowy, 3-cylindrowy, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu Pojemność skokowa: 900 cm³ / 992 cm³ / 1272 cm³ Moc maksymalna: 43 KM / 46 KM / 58 KM Skrzynia biegów: 4-biegowa, manualna Długość: 4520 mm Szerokość: 1850 mm Wysokość: 1868 mm Konkurencja: ZSD Nysa 522, Rocar T.V., IMV-1000, RAF-2203, Škoda 1203 (C) Wikipedia Flickr.com Carblueprints.info Stream.cz |
Autor: | RR ltd Co. [ Śro, 30.03.2011, 11:48 ] |
Temat postu: | Re: OLDTIMER: Barkas |
skąd w Holandii tyle takich wynalazków - to kolejna galeria, którą wrzuciłeś z podobnymi pojazdami na ichnich blaszkach |
Autor: | RR ltd Co. [ Pon, 27.10.2014, 13:41 ] |
Temat postu: | Re: OLDTIMER: Barkas |
Ostatni lift Barkasa Pawel Golubinski@fb |
Autor: | Le Cobusier [ Wto, 28.10.2014, 10:29 ] |
Temat postu: | Re: OLDTIMER: Barkas |
Dobrze, że FSC Żuk nie dorobił się takiego liftu |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |