Forum o "dostawczakach"
Wyślij odpowiedź

1978-1990 Iveco Daily

Nie, 28.01.2007, 21:29

Witam wszystkich zamierzam kupić dostawczaka upatrzyłem sobie IVECO Daily oczywiście w maxśe i zastanawiam się jaki model silnika mam wybrać i czy lepiej na bljziniakach czy na pojedynkach czy 110 KM to nie za mało do tak dużego samochodu, z góry dziękuje za doractwo.

Pon, 29.01.2007, 10:15

http://www.samochodyswiata.pl/search.php?mode=results

poszukaj w tych tematach - chyba już coś było, jakie najlepiej modele wybierać

Śro, 31.01.2007, 10:11

to przeziez chyba nie ma byc wyscigowka :) to starczy 110 KM, a czym wolnij to bezpieczniej ;):):P

Re: IVECO Daily

Czw, 30.08.2012, 16:03

1978-1990: Iveco Daily I

Image
Image
Image
Image
Po powstaniu koncernu Iveco podjęto prace nad trzema nowymi rodzinami modeli połączonych firm. Jednym z nich był typoszereg "Iveco Daily", którego produkcję uruchomiono w 1978 roku. Początkowo miał on dopuszczalną masę całkowitą 3,5 do 5,0 ton (być może występował również mniej popularny model o masie do 2,8 ton). W odróżnieniu od mniejszych samochodów dostawczych o nadwoziu samonośnym, konstrukcję lekkiej ciężarówki Daily oparto na ramie podłużnicowej o konstrukcji kratownicowej. To rozwiązanie zwiększa masę pojazdów, ale zapewnia ich większą sztywność i wytrzymałość.

W 1977 roku powstała spółka z Renault pod nazwą "Societe Franco-Italiana Motori" (SOFIM). Uruchomiła ona w Foggii produkcję 4 cylindrowego silnika diesla ZS Sofim z komorą wstępną w układzie zasilania. Miał on pojemność 2,45 dm³ i wersji wolnossącej osiągał moc maksymalną 53 kW. Był wykorzystywany m.in. do napędu samochodów OM Grinta i "Iveco Daily" z grupy Iveco. Z czasem w 1980 r. uruchomiono produkcję turbodoładowanej odmiany tego silnika o mocy 68 kW montowanej między innymi w modelu "Iveco TurboDaily". W 1985 roku w udoskonalonych silnikach ZS Sofim o pojemności zwiększonej do 2,5 dm³ zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa do komory spalania. Wzrosła moc przy jednoczesnym spadku zużycia paliwa.

W 1986 roku zaprezentowano prototyp Iveco Daily z napędem elektrycznym.

Przeciętna produkcja tego typoszeregu wynosiła około 30 tys. sztuk rocznie. Dzięki temu zajął on pierwsze miejsce na rynkach Europy Zachodniej z udziałem około 20 procent. Daily pierwszej generacji był w początkowym okresie produkcji sprzedawany pod marką Fiat i Alfa Romeo, jako Fiat Daily i Alfa Romeo AR8. Największy model miał przestrzeń ładunkową do 17 m³. Rodzina pierwszej generacji była produkowana głównie we Włoszech. W latach 90. uruchomiono produkcje pojazdu tej generacji w spółce firm Iveco i Zastava pod nazwą "Zastava Kamioni" o zdolności produkcyjnej wszystkich pojazdów do 7 tys. sztuk. Początkowo produkcja spółki, w tym modelu Zastava Rival, wynosiła około 3 tys. sztuk rocznie. Później ze względu na skutki wojny w Jugosławii/Serbii spadła ona do około 1 tys. sztuk rocznie.

Okres produkcji: 1978-1990
Pokrewne: Alfa Romeo AR8
Poprzednik: FIAT 238
Typy nadwozi: furgon
furgon podwyższony
kombi
skrzyniowy
Liczba drzwi: 2
4
Silniki:
2,0 l 76 KM
2,4 l diesel 72-98 KM
2,5 l diesel 75 KM
Maksymalny moment obrotowy: 147-235 Nm
Długość: 4676-5970 mm
Szerokość: 2000 mm
Wysokość: 2075-2840 mm
Rozstaw osi: 2800-3600 mm
Rozstaw kół przednich: 1670-1700 mm
Rozstaw kół tylnych: 1540-1682 mm
Masa własna: 1790-2530 kg
Ładowność: 1000-1700 kg
Masa całkowita: 3000-4000 kg
Masa przyczepy: 750 kg (niehamowana)
1700-2000 kg (hamowana)
Pojemność przestrzeni ładunkowej: 6,8-11,8 m3


(C) Wikipedia
Flickr.com
Autocentrum.pl
OSSOWSKI Antoni - Samochody dostawcze i minibusy; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1992
Wyślij odpowiedź