Obecny czas: Czw, 25.04.2024, 21:41




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Niewiadów Romer 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post NiewiadĂłw Romer
top news dla wielbicieli OBRu
Cytuj:
Produkcję polskiego samochodu turystycznego rozpoczną wkrótce Zakłady Sprzętu Precyzyjnego Niewiadów - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Cena tego auta o nazwie Romer ma nie przekraczać 200 tys. zł, a pierwsze 10 egzemplarzy opuści zakład w I kw. 2011 r.

Samochód jest budowany na platformie fiata ducato i ma silnik o mocy 120 KM, ale przy seryjnej produkcji liczba koni ma wzrosnąć do 160, co pozwoli na poruszanie się tego pojazdu z prędkością 140 km/godz.

interia
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
onet
Cytuj:
Zakłady Sprzętu Precyzyjnego Niewiadów wkrótce rozpoczną seryjną produkcję pierwszego polskiego kampera w I kw. 2011 r. zakład opuści dziesięć egzemplarzy - dowiedział się "Dziennik Gazeta Prawna".
W górzystych rejonach Francji i Niemiec producent przyczep i nadbudów do samochodów z Niewiadowa przeprowadza właśnie ostatnie testy prototypu własnego kampera. We wrześniu pojazd wraca do kraju i w zakładzie rozpoczną się przygotowania do seryjnej produkcji.
Jak zapowiada Jan Siczek, prezes Zakładów Sprzętu Precyzyjnego Niewiadów – w I kw. 2011 r. powstanie dziesięć egzemplarzy.
Tajemniczy prototyp

– Prototyp kampera o nazwie Romer przedstawimy na najbliższych targach karawaningowych w Warszawie, które odbędą się w październiku – zapowiada Jan Siczek.

Do tego czasu prezes Niewiadowa nie chce udostępnić nawet zdjęć pojazdu. Wiadomo, że jest zbudowany na platformie Fiata Ducato. Ma silnik o mocy 120 KM, ale przy seryjnej produkcji liczba koni wzrośnie do 160. Dzięki temu ma się poruszać z prędkością 140 km/h. To zbliży Romera do porównywalnych pod względem standardu produktów z zachodniej Europy, np. oferowanego w międzynarodowej sieci Blucamp pojazdu włoskiej produkcji Sky 501.

Zachodnie wozy w takim standardzie kosztują od 200 do 250 tys. zł. Niewiadów chce zejść poniżej 200 tys. zł, a więc zbliżyć się cenowo do niższej półki produktów. Jednak jak tłumaczy Leszek Reszka, dyrektor handlowy ZPS Niewiadów, zachowany ma być standard pojazdów z wyższej półki. – Przy nazwie Romer pojawią się cztery gwiazdki, a to oznacza standard zbliżony do hotelu tej klasy – dodaje.
Siły na zamiary

Czy na uruchomienie produkcji kampera stać firmę, która dwa lata temu otarła się o bankructwo? Dziś Ministerstwo Skarbu Państwa ma problem ze znalezieniem dla niej inwestora gotowego wyłożyć 10 mln zł za 85 proc. akcji.

Prezes Niewiadowa ujawnia, że w projekcie wspiera firmę zewnętrzny inwestor. Jest nim łódzki biznesman Roman Wierzgalski, właściciel Metapolu. To zresztą on wyszedł z pomysłem budowy polskiego kampera. – Teraz praktycznie każda szanująca się światowa firma z naszej branży ma w swojej ofercie kampery – mówi Siczek.

Branża nie chce komentować posunięcia Niewiadowa. – Zapotrzebowanie na tego typu produkty zwiększa się z każdym rokiem, ale wciąż nam daleko do takich krajów, jak Niemcy, Francja czy Holandia – mówi Kazimierz Marczewski z Blucamp.
Kto to kupi?

Popyt ogranicza nie tylko siła nabywcza społeczeństwa, ale także pogoda. – Sezon u nas trwa teoretycznie pięć miesięcy, a w praktyce – trzy – mówi Marczewski. Tylko od czerwca do lipca biznes w wypożyczalniach kręci się na pełnych obrotach, a wynajem kampera graniczy z cudem.

Przedstawiciel Blucamp nie podejmuje się ocenić, ile pojazdów jest sprzedawanych w Polsce. Leszek Reszka szacuje, że rocznie może być popyt na 100 – 150 nowych pojazdów.

Jan Siczek nie ukrywa, że celuje w udziały rynkowe podobne do tych, jakie firma posiada w przypadku przyczep samochodowych. Resort skarbu, który do końca września chce sprzedać akcje spółki, uważa, że Niewiadów ma około 10-proc. udział w polskim rynku przyczep. 75 proc. produkcji z Niewiadowa trafia na eksport. Prezes Siczek wierzy, że kampery z jego firmy – tak jak przyczepy – będą się cieszyć zainteresowaniem w Polsce i za granicą.

Duży wybór samochodów do kupienia i wynajęcia

W Polsce można kupić ponad 100 modeli nowych kamperów pochodzących głównie z Niemiec, Włoch, Francji i Słowenii. Najbardziej popularne to: Adria, Buerstner, Dethleffs, Hymer, Hobby i Knaus. Są też kampery marek Laika, Carado, Cristall i Mooveo.

Nie ma twardych danych mówiących o liczbie sprzedawanych aut. Dużą część rynku stanowią używane samochody sprowadzane z zagranicy.

Sprzedażą zajmują się głównie firmy, które je także wypożyczają. Do największych należą krakowski Elcamp, S-Camp z Bierunia czy Blucamp z Warszawy. W sumie działa u nas 8 – 10 dużych firm tego typu i przynajmniej drugie tyle mniejszych.

forsal.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 30.08.2010, 10:01
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5418
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post Re: NiewiadĂłw Romer
Czytałem o tym dzisiaj w Motorze, pierwsze co mi przyszło do głowy po przeczytaniu ,,Niewiadów,, to OBr ;) :twisted:

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Pon, 06.09.2010, 20:34
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018