Obecny czas: Wto, 14.05.2024, 0:06




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
1958 Barkas Framo V901 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7519
Miejscowość: Warszawa
Post 1958 Barkas Framo V901
Image
(C) Ned.ronet.ru
Image
(C) Trucknetuk.com
Image
Image
(C) Flickr.com
Image
Image
Image
(C) Galeria.morski.org.pl

furgon
Image
(C) Ned.ronet.ru
Image
(C) Oldtimer-links.de

mikrobus
Image
(C) Fahrzeugbilder.de

Automobilklub Morski napisał(a):
Historia Barkasa rozpoczęła się w latach dwudziestych XX wieku w niemieckim miasteczku Frankenberg. Należące do grupy przemysłowej Rasmussen (DKW), zakłady metalowe Frankenberg GmbH, rozpoczęły w 1927 roku produkcję trzykołowego samochodziku dostawczego, wyposażonego w napędzane koło przednie.

W 1933 roku firma zmieniła nazwę na Framo Werke GmbH. Nazwę Framo nosił pierwszy czterokołowy samochód ciężarowy, zaprezentowany w 1938 roku. Framo typ V 501 miał ładowność 750 Kg. Dostęp do silnika umożliwiała maska unoszona wraz z błotnikami.

Po zakończeniu wojny zakłady Framo znalazły się w radzieckiej strefie okupacyjnej. W 1952 roku rozpoczęto w fabryce, nazywającej się teraz VEB IFA Kraftfahrzeugwerk Framo, pordukcję modelu V 901 o ładowności 900 Kg. Auto w więkoszości oparte było na konstrukcji modelu przedwojennego. Trzycylindrowy silnik dwusuwowy o pojemności 900 cm 3 pochodził z samochodu IFA/DKW F9. Jednostka ta dobrze znana jest wszystkim właścicielom Wartburgów. Pięć lat później władze NRD postanowiły zerwać z przedwojenną nazwą Framo i stworzyć nową markę: Barkas.

Prezentowany egzemplarz jest z pierwszego rocznika noszącego nazwę Barkas V 901/2. W 1962 roku wszedł do produkcji nowy model, nazwany B1000. Furgonetki były wyposażone w ten sam silnik, co model V 901, lecz przedni napęd, produkowany było bez większych zmian aż do zjednoczenia Niemiec.

Framo V901-Z posiadał silnik mocy 28 KM. Owe 901 dotyczyło pojemności silnika. Narodził się w 1938 i przetrwał do lat 50. Później produkowany był pod nazwą Barkas. Ale był lubiany, bo mimo niewielkich gabarytów, mógł przewieźć 750 Kg ładunku.

Załapał się nawet na eksport do Belgii i Holandii. Na jego ramie budowano minibusy, sanitarki, kombi i ambulanse pocztowe.
(C) Ned.ronet.ru
Trucknetuk.com
Flickr.com
Galeria.morski.org.pl
Oldtimer-links.de
Fahrzeugbilder.de

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 13.01.2011, 14:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 454
Miejscowość: Hexagon
Samochód: SD4, CDI V6, HDI 1,4
Post Re: 1958 Barkas Framo V901
Przynajmniej ten woz mial prawdziwa deske rozdzielcza, nie to co teraz...


Pon, 17.01.2011, 17:27
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 1958 Barkas Framo V901
z tyłu wersja ze skrzynią wygląda jak starszy od niej o 20-lat żuk


Pon, 17.01.2011, 19:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 454
Miejscowość: Hexagon
Samochód: SD4, CDI V6, HDI 1,4
Post Re: 1958 Barkas Framo V901
z tyłu wersja ze skrzynią wygląda jak starszy od niej o 20-lat żuk

Z tym ze Zuk wcale nie powstal 20 lat pozniej ale w tym samym czasie co ten Barkas, i w porownaniu do niego byla to konstrukcja nowatorska. A to ze go potem klepali przez 40 lat to juz inna historia..


Pią, 11.02.2011, 23:59
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9296
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post Re: 1958 Barkas Framo V901
parigot napisał(a):
Przynajmniej ten woz mial prawdziwa deske rozdzielcza, nie to co teraz...


bez kitu, juĹĽ wiem czemu nazywa siÄ™ to deskÄ… :lol:

_________________
locha lover


Sob, 12.02.2011, 7:55
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018