|
|
|
|
Obecny czas: Wto, 14.05.2024, 0:06
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
1958 Barkas Framo V901
(C) Ned.ronet.ru (C) Trucknetuk.com (C) Flickr.com (C) Galeria.morski.org.pl furgon(C) Ned.ronet.ru (C) Oldtimer-links.de mikrobus(C) Fahrzeugbilder.de Automobilklub Morski napisał(a): Historia Barkasa rozpoczęła siÄ™ w latach dwudziestych XX wieku w niemieckim miasteczku Frankenberg. NaleĹĽÄ…ce do grupy przemysĹ‚owej Rasmussen (DKW), zakĹ‚ady metalowe Frankenberg GmbH, rozpoczęły w 1927 roku produkcjÄ™ trzykoĹ‚owego samochodziku dostawczego, wyposaĹĽonego w napÄ™dzane koĹ‚o przednie.
W 1933 roku firma zmieniła nazwę na Framo Werke GmbH. Nazwę Framo nosił pierwszy czterokołowy samochód ciężarowy, zaprezentowany w 1938 roku. Framo typ V 501 miał ładowność 750 Kg. Dostęp do silnika umożliwiała maska unoszona wraz z błotnikami.
Po zakończeniu wojny zakłady Framo znalazły się w radzieckiej strefie okupacyjnej. W 1952 roku rozpoczęto w fabryce, nazywającej się teraz VEB IFA Kraftfahrzeugwerk Framo, pordukcję modelu V 901 o ładowności 900 Kg. Auto w więkoszości oparte było na konstrukcji modelu przedwojennego. Trzycylindrowy silnik dwusuwowy o pojemności 900 cm 3 pochodził z samochodu IFA/DKW F9. Jednostka ta dobrze znana jest wszystkim właścicielom Wartburgów. Pięć lat później władze NRD postanowiły zerwać z przedwojenną nazwą Framo i stworzyć nową markę: Barkas.
Prezentowany egzemplarz jest z pierwszego rocznika noszącego nazwę Barkas V 901/2. W 1962 roku wszedł do produkcji nowy model, nazwany B1000. Furgonetki były wyposażone w ten sam silnik, co model V 901, lecz przedni napęd, produkowany było bez większych zmian aż do zjednoczenia Niemiec.
Framo V901-Z posiadał silnik mocy 28 KM. Owe 901 dotyczyło pojemności silnika. Narodził się w 1938 i przetrwał do lat 50. Później produkowany był pod nazwą Barkas. Ale był lubiany, bo mimo niewielkich gabarytów, mógł przewieźć 750 Kg ładunku.
Załapał się nawet na eksport do Belgii i Holandii. Na jego ramie budowano minibusy, sanitarki, kombi i ambulanse pocztowe. (C) Ned.ronet.ru Trucknetuk.com Flickr.com Galeria.morski.org.pl Oldtimer-links.de Fahrzeugbilder.de
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 13.01.2011, 14:53 |
|
|
parigot
Postów: 454 Miejscowość: Hexagon
Samochód: SD4, CDI V6, HDI 1,4
|
Re: 1958 Barkas Framo V901
Przynajmniej ten woz mial prawdziwa deske rozdzielcza, nie to co teraz...
|
Pon, 17.01.2011, 17:27 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: 1958 Barkas Framo V901
z tyłu wersja ze skrzynią wygląda jak starszy od niej o 20-lat żuk
|
Pon, 17.01.2011, 19:58 |
|
|
parigot
Postów: 454 Miejscowość: Hexagon
Samochód: SD4, CDI V6, HDI 1,4
|
Re: 1958 Barkas Framo V901
z tyłu wersja ze skrzynią wygląda jak starszy od niej o 20-lat żuk
Z tym ze Zuk wcale nie powstal 20 lat pozniej ale w tym samym czasie co ten Barkas, i w porownaniu do niego byla to konstrukcja nowatorska. A to ze go potem klepali przez 40 lat to juz inna historia..
|
Pią, 11.02.2011, 23:59 |
|
|
kenji
Postów: 9296 Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
|
Re: 1958 Barkas Framo V901
parigot napisał(a): Przynajmniej ten woz mial prawdziwa deske rozdzielcza, nie to co teraz... bez kitu, juĹĽ wiem czemu nazywa siÄ™ to deskÄ…
_________________ locha lover
|
Sob, 12.02.2011, 7:55 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 5 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |
|