Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 13:47




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
1977-1988 Honda Acty I 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7383
Miejscowość: Warszawa
Post 1977-1988 Honda Acty I
Image
Image
Image
Image
Image
Cytuj:
Honda Acty I to mały mikrovan występujący w różnych wersjach nadwoziowych: pickup, van, mikrobus, podwozie przeznaczone dla zabudowy.


Dane techniczne:
Producent: Honda, Japonia
Okres produkcji: 1977-1988
Typy nadwozi: furgon
skrzyniowy (pickup)
podwozie do zabudowy
Liczba drzwi: 2-3
Liczba miejsc: 2-4
Silnik: rzędowy, 2-cylindrowy
Pojemność skokowa: 545 ccm
Moc maksymalna: 28 KM (21 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotwy: 44 Nm przy 4400 obr/min
Skrzynia biegów: mechaniczna, 4-biegowa, zsynchronizowana
Rodzaj napędu: silnik umieszczony podłużnie pomiędzy osiami pojazdu, napędza koła tylne
Zawieszenie przednie: niezależne, sprężyny śrubowe
Zawieszenie tylne: oś sztywna, resory wzdłużne
Hamulce: hydrauliczne, dwuobwodowe
Ogumienie: 5,00×10"
Długość: 3195 mm
Szerokość: 1395 mm
Wysokość: 1895 mm
Rozstaw osi: 1870 mm
Rozstaw kół przednich: 1200 mm
Rozstaw koł tylnych: 1210 mm
Prześwit: 185 mm
Długość przestrzeni ładunkowej: 1735 mm
Szerokość przestrzeni ładunkowej: 1230 mm
Wysokość przestrzeni ładunkowej: 1260 mm
Masa własna: 715 kg
Ładowność: 580 kg
Masa całkowita: 1295 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 28,5 l
Pojemność przestrzeni ładunkowej: 2,3 m3
Prędkość maksymalna: 95 km/h
Zużycie paliwa: 6,3 l/100 km (średnio)
Średnica zawracania: 6,85 m


(C) Favcars.com
Motorstown.com
Wikipedia
Hondaoldies.de
Flickr.com
OSSOWSKI Antoni - Samochody dostawcze i minibusy; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1992

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 04.10.2012, 2:20
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 1977-1988 Honda Acty I
A to własna konstrukcja Hondy, czy np. kopia np. z Suzuki?

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 04.10.2012, 7:59
Profil

Postów: 117
Post Re: 1977-1988 Honda Acty I
Wydaję mi się, że kiedyś czytałem, że to własna konstrukcja Hondy, tylko że przepisy dotyczące keivanów były tak sprecyzowane, że te busiki musiały po prostu tak wyglądać. Jednak nie jestem pewien tej informacji.


Czw, 04.10.2012, 9:26
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: 1977-1988 Honda Acty I
Ciekawe, że klamka tylnych drzwi jest na środku :> :wink:

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Czw, 04.10.2012, 20:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 1977-1988 Honda Acty I
smaczek stylistyczny, podobnie jak dwa wlewy paliwa(drugi to może LPG? ) :mryellow:

Cytuj:
Image


Czw, 04.10.2012, 20:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 118
Post Re: 1977-1988 Honda Acty I
Gangnam style ;) Swoją drogą ta klamka na środku drzwi paradoksalnie może była nawet wygodniejsza, a w razie kataklizmu takie oderwane drzwi mogły posłużyć za tarczę.

_________________
Polak potrafi
Jeden z powodów, dlaczego stare jest piękne


Pią, 05.10.2012, 1:04
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 1977-1988 Honda Acty I
Witamy na forum :)
Dobre, z tą tarczą :mryellow:

Le Cobusier napisał(a):
dwa wlewy paliwa

a może na jakiś inny płyn eksploatacyjny, np. płyn do psiukaczy?

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 05.10.2012, 8:31
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 118
Post Re: 1977-1988 Honda Acty I
Ja również witam :) Takie wolne skojarzenie z tą tarczą ;)

_________________
Polak potrafi
Jeden z powodów, dlaczego stare jest piękne


Pią, 05.10.2012, 18:24
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 1977-1988 Honda Acty I
Cytuj:
drzwi mogły posłużyć za tarczę


i to bardzo kiepską, bo blachy cienkie


Pią, 05.10.2012, 20:12
Profil

Postów: 10
Post Re: 1977-1988 Honda Acty I
Witam

Jestem właścicielem takie Hondy od 1990 roku! Auto bardzo bardzo wdzięczne. Ogromna szkoda ze nie mam mozłiwości nabycia części do niej:( Co do klapek po bokach, jedna służy do nalewania benżyny, druga do dolewek oleju! :wink:


Pią, 26.10.2012, 18:04
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 1977-1988 Honda Acty I
Witam na forum :D . Mogę mieć do ciebie parę pytań. Czy twoje auto to wersja lewostronna, i jak znalazło się ono w Polsce?


Pią, 26.10.2012, 19:37
Profil

Postów: 10
Post Re: 1977-1988 Honda Acty I
Le Cobusier napisał(a):
Witam na forum :D . Mogę mieć do ciebie parę pytań. Czy twoje auto to wersja lewostronna, i jak znalazło się ono w Polsce?


Pewnie pytaj o co chcesz:)
Tak moja Honda to anglik miała kierownice po lewej stronie. Na początku lat 90 rodzice chcieli zamienić maluszka na jakiegoś mikrovana. Nie było to łatwe, bo mało kto wtedy sprowadzał auta, panowała powszechna opinia że lepiej polskie auto bo do zagranicznego o częsci trudno. Pewnego dnia dostaliśmy cynk od znajomych, że wiedzą o osobie która ma takie auto i służy mu do jazd na odcinku Anglia - Polska! Okazało się, ze auto jest do kupienia. Decyzja była krótka - bierzemy. Ryzyko było dość spore bo już wtedy o części zamienne było trudno(przynajmniej w Polsce) a i autko nie było w najlepszym stanie. Tylko raz, jedyny raz widziałem drugi egzemplarz w polsce, pewnie i dziś to jedyny egzemplarz w naszym kraju.
Cała rodzina darzy wielkim uczuciem Hondę. Żałujemy, że tak trudno nabyć do niej części. Gdyby udało się nabyć cały silnik z pewnościa autko zostało by jeszcze z nami na długie lata!

Na koniec takie foto podglądowe naszej Hondy
http://imageshack.us/photo/my-images/339/img2099az.jpg/


Sob, 27.10.2012, 9:37
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 1977-1988 Honda Acty I
Dzięki za dokładniejsze informacje. Szkoda, że auto gnije tylko z powodu braku części zamiennych. Nie myślałeś o wstawieniu innego silnika np: od Tico albo Suzuki SuperCarry(to chyba podobna konstrukcja) :P ? Polonez z pierwszego planu jest we wzorowym stanie, do tego Borewicz-fajny oldtimer :)


Sob, 27.10.2012, 13:15
Profil

Postów: 10
Post Re: 1977-1988 Honda Acty I
Le Cobusier napisał(a):
Dzięki za dokładniejsze informacje. Szkoda, że auto gnije tylko z powodu braku części zamiennych. Nie myślałeś o wstawieniu innego silnika np: od Tico albo Suzuki SuperCarry(to chyba podobna konstrukcja) :P ? Polonez z pierwszego planu jest we wzorowym stanie, do tego Borewicz-fajny oldtimer :)



Tu cie zaskoczę. Honda nadal jeździ, jest sprawna lecz kondycja silnika niestety jest coraz gorsza, trochę tu zawinił poprzedni właściciel:( Co do borewicza to oddzielny temat, to moje oczko w głowie, ma przebieg 57 tyś km:)


Sob, 27.10.2012, 15:35
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 1977-1988 Honda Acty I
Napisz o "Borewiczu" w naszym garażu..., o Hondzie zresztą też viewforum.php?f=26

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Sob, 27.10.2012, 21:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 1977-1988 Honda Acty I
Cytuj:
Co do borewicza to oddzielny temat, to moje oczko w głowie, ma przebieg 57 tyś km:)


57 tyś km i pewnie ponad 30 lat :shock: Wygląda jak fabrycznie nowy. Auto jest od początku w twojej rodzinie? Jak udało Ci się utrzymać auto w takim stanie.


Ostatnio edytowany przez Le Cobusier Nie, 28.10.2012, 21:26, edytowano w sumie 2 razy

Nie, 28.10.2012, 17:11
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: 1977-1988 Honda Acty I
Le Cobusier czy Ty czytasz te posty czy tylko zdjęcia oglądasz :?: :roll: W drugim swoim poście w tym temacie Leszekr pisze skąd się to auto wzięło :roll:
Leszekr napisał(a):
Tak moja Honda to anglik miała kierownice po lewej stronie. Na początku lat 90 rodzice chcieli zamienić maluszka na jakiegoś mikrovana. Nie było to łatwe, bo mało kto wtedy sprowadzał auta, panowała powszechna opinia że lepiej polskie auto bo do zagranicznego o częsci trudno. Pewnego dnia dostaliśmy cynk od znajomych, że wiedzą o osobie która ma takie auto i służy mu do jazd na odcinku Anglia - Polska! Okazało się, ze auto jest do kupienia. Decyzja była krótka - bierzemy. Ryzyko było dość spore bo już wtedy o części zamienne było trudno(przynajmniej w Polsce) a i autko nie było w najlepszym stanie. Tylko raz, jedyny raz widziałem drugi egzemplarz w polsce, pewnie i dziś to jedyny egzemplarz w naszym kraju.
Cała rodzina darzy wielkim uczuciem Hondę. Żałujemy, że tak trudno nabyć do niej części. Gdyby udało się nabyć cały silnik z pewnościa autko zostało by jeszcze z nami na długie lata!

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Nie, 28.10.2012, 19:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 1977-1988 Honda Acty I
Cytuj:
Le Cobusier czy Ty czytasz te posty czy tylko zdjęcia oglądasz


Ja przeczytałem, ty chyba trochę się rozpędziłeś...

Cytuj:
Co do borewicza to oddzielny temat, to moje oczko w głowie, ma przebieg 57 tyś km:)


Nie chodziło mi o Hondę.

Zwiększyłem cytat, który zapewne wprowadził cię w błąd.


Nie, 28.10.2012, 21:21
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018