Pią, 01.12.2006, 16:41
Pią, 01.12.2006, 16:50
RR ltd Co. napisał(a):UNING BARKASA
Pią, 01.12.2006, 20:05
kenji napisał(a):RR ltd Co. napisał(a):UNING BARKASA
Szkoda, ze tylko wirtualny
Pamietam, że jak byłem mały to pan, który przywoził ryby do sklepów, jezdził właśnie Barkasem...
W sumie cultowe autko...
Pią, 01.12.2006, 20:23
Sob, 02.12.2006, 12:28
Sob, 02.12.2006, 17:38
bobaz2 napisał(a):fajne auto szkoda ĹĽe jus takie ni jedzÄ….
Pon, 04.12.2006, 22:45
Wto, 05.12.2006, 23:00
Śro, 06.12.2006, 20:06
bobaz2 napisał(a):fajne auto szkoda ĹĽe jus takie ni jedzÄ….
Śro, 06.12.2006, 20:52
Śro, 06.12.2006, 22:28
Pią, 08.12.2006, 18:04
witek11 napisał(a):Rafi_15 na jakim zadupiu ty mieszkasz???? u mnie nawet zeby zwykla ife zobaczyc,czy tego robura dojrzec trzeba sie niezle wysilic... juz tego nie ma...
Czw, 15.02.2007, 15:42
Czw, 15.02.2007, 17:04
Czw, 12.04.2007, 1:19
Sob, 28.04.2007, 11:32
Śro, 30.03.2011, 11:37
Barkas to marka samochodów dostawczych i minibusów produkowanych we wchodzącej w skład zjednoczenia IFA, fabryce VEB Barkas-Werke Karl-Marx-Stadt (obecnie Chemnitz) w byłej NRD.
W 1961 roku rozpoczęto produkcję seryjną samochodów dostawczych Barkas B1000, będących następcą produkowanego w latach 1949-1961 modelu Framo V901. Nowy model skonstruowany został z wykorzystaniem elementów konstrukcyjnych samochodu osobowego Wartburg 311. Również z tego modelu zastosowano jednostkę napędową, przeznaczoną do napędu Barkasa B1000. Był to trzycylindrowy, dwusuwowy silnik benzynowy typu AWE 311 o pojemności skokowej 900 cm³ i mocy 43 KM. Jednostka napędowa zblokowana została z 4-biegową manualną skrzynią biegów. W późniejszym okresie do oferty dołączył model wyposażony w zmodernizowany silnik typu AWE 312 o pojemności skokowej zwiększonej do 992 cm³, osiągający moc maksymalną 46 KM.
W 1989 roku rozpoczęto produkcję modelu B1000-1 wyposażonego w czterosuwowy silnik typu BM 880 produkowany na licencji firmy Volkswagen. Jednostka o pojemności skokowej 1272 cm³ i mocy 58 KM, stosowana była również w samochodzie Wartburg 1.3.
W drugiej połowie lat 60. rozpoczęto prace konstrukcyjne nad następcą modelu B1000. Prototypy nowego modelu o oznaczeniu Barkas B1100 zaprezentowane zostały w 1972 roku. Do napędu prototypów zastosowano radziecki 4-cylindrowy, silnik benzynowy typu UZAM-412 o pojemności skokowej 1480 cm³ i mocy 75 KM. Produkcji seryjnej nowego modelu nie podjęto ze względu na brak akceptacji ówczesnych władz NRD. Obecnie prototypowy egzemplarz Barkasa B1100 znajduje się w muzeum motoryzacji we Frankenberg/Sa..
Produkcja modeli B1000 zakończona została 10 kwietnia 1991 roku. Przez 30 lat wyprodukowano łącznie 175 740 egzemplarzy modelu B1000 i 1961 B1000-1.
Samochody te były produkowane w następujących wersjach:
KA - "Kastenwagen" - furgon z zamkniętą 2 osobową kabiną, brak przeszklenia części ładunkowej
KM - "Kasten-Mehrzweckwagen" - furgon 4 lub 5-osobowy (kabina półzamknięta 2-osobowa, 2/3 osoby w przedziale ładunkowym), jedno okno boczne w przedziale ładunkowym
KB - "Kleinbus" - furgon 8-osobowy, (kabina półzamknięta 2-osobowa, 6 osób w przedziale ładunkowym), pełne przeszklenie przedziału ładunkowego, ogrzewanie postojowe Webasto
KK - "Krankenwagen" - karetka pogotowia ratunkowego
HP - "Pritschenfahrzeug" - furgon 2-osobowy z nadwoziem typu pick-up
FR - "Fahrerhaus-Rahmenausfuehrung" - nadwozie do zabudowy
Dane techniczne
Producent: VEB Barkas-Werke, Karl-Marx-Stadt, Niemiecka Republika Demokratyczna
Okres produkcji: 1961-1991
Poprzednik: Framo V901/2
Następca: Barkas B1100 (prototyp nie wprowadzony do produkcji)
Segment: dostawcze
Typy nadwozia: KA, KM, KB, KK, HP, FR
Silnik: rzędowy, 2-suwowy, 3-cylindrowy, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu
Pojemność skokowa: 900 cm³ / 992 cm³ / 1272 cm³
Moc maksymalna: 43 KM / 46 KM / 58 KM
Skrzynia biegĂłw: 4-biegowa, manualna
Długość: 4520 mm
Szerokość: 1850 mm
Wysokość: 1868 mm
Konkurencja: ZSD Nysa 522, Rocar T.V., IMV-1000, RAF-2203, Ĺ koda 1203
Śro, 30.03.2011, 11:48
Wto, 28.10.2014, 10:29