Forum o "dostawczakach"
Wyślij odpowiedź

OLDTIMER: Barkas

Pią, 01.12.2006, 16:41

Zainteresowało mnie to auto i po pogrzebaniu w necie jestem zaskoczony ilością wersji... Piękny nie jest, ale ciekawy..
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
http://ned.ronet.ru/0/Barkas%20B-1000.jpg
Image
Image
Image
ARCYCIEKAWA "TURYSTYCZNA" WERSJA BARKASA
Image
TUNING BARKASA
Image

(c) barkas.de, hvtm.totalcar.hu, modell-art.de, lkw-infos.net, ned.ronet.ru

Pią, 01.12.2006, 16:50

RR ltd Co. napisał(a):UNING BARKASA

Szkoda, ze tylko wirtualny ;-)

Pamietam, że jak byłem mały to pan, który przywoził ryby do sklepów, jezdził właśnie Barkasem...

W sumie cultowe autko...

Pią, 01.12.2006, 20:05

kenji napisał(a):
RR ltd Co. napisał(a):UNING BARKASA

Szkoda, ze tylko wirtualny ;-)

Pamietam, że jak byłem mały to pan, który przywoził ryby do sklepów, jezdził właśnie Barkasem...

W sumie cultowe autko...

dokladnie..w pelni sie zgadzam..

Pią, 01.12.2006, 20:23

No cóż, wrażenie na mnie robią najdłuższe wersje - naprawdę ogórek z otwartą paką prezentuje się sympatycznie :)

Sob, 02.12.2006, 12:28

fajne auto szkoda ĹĽe jus takie ni jedzÄ….

Sob, 02.12.2006, 17:38

bobaz2 napisał(a):fajne auto szkoda ĹĽe jus takie ni jedzÄ….

a chcialbys sie przed takim chowac? ja bym uciekal gdzie pieprz rosnie....heheheh wydaje mi sie ze to jest taka mniejsza ifa

Pon, 04.12.2006, 22:45

Mi siÄ™ podoba. Taka niemiecka Nyska. :wink:

Wto, 05.12.2006, 23:00

dowalam coĹ› od siebie :P

Barkas B 1000
Image

Barkas Framo ( i IFA S 4000 :D )
Image

Śro, 06.12.2006, 20:06

bobaz2 napisał(a):fajne auto szkoda ĹĽe jus takie ni jedzÄ….


Jak to nie jeżdżą. Jeżdzą tylko może ich nie widzisz. Bardzo często je widze. W mojej miejscowośći nawet koleś ma zielonego, ale jak przejedzie nim koło mnie to łoooojjj wiecej dymu i smrodu niż tego Barkasa.
Dużo ma zabudow, widać zrobili z niego wszystko co się dało zrobić :D

Śro, 06.12.2006, 20:52

Rafi_15 na jakim zadupiu ty mieszkasz???? u mnie nawet zeby zwykla ife zobaczyc,czy tego robura dojrzec trzeba sie niezle wysilic... juz tego nie ma...

Śro, 06.12.2006, 22:28

Ja osobiście tylko raz widziałem Barkasa.

A co do Roburów i IF to widuję je średnio raz na dwa tygodnie.

Pią, 08.12.2006, 18:04

witek11 napisał(a):Rafi_15 na jakim zadupiu ty mieszkasz???? u mnie nawet zeby zwykla ife zobaczyc,czy tego robura dojrzec trzeba sie niezle wysilic... juz tego nie ma...


Nie trzeba mieszkać na zadupiu by zobaczyć taki samochód. Jak jakiś gość ma taki samochód to odrazu musi to byc zadupie :twisted:

Czw, 15.02.2007, 15:42

mi sie to nie podoba ale pujde zobaczyc to do muzełum :D :D

Czw, 15.02.2007, 17:04

napewno trafi do muzeum bo zasługuje
wygląda extra ( zwłaszcza ten żółty z nagłośnieniem :lol: :lol: )

Czw, 12.04.2007, 1:19

Ciekawy klasyk ... Najbardzie zakręcony - ciągnik siodłowy z nagłośnieniem i trzyosiowa laweta 8)
Barkas Framo jest w kolekcji Mikiciuka.

Sob, 28.04.2007, 11:32

Ależ on malutki :mryellow: Fajny jest, ostatnio miałem okazję przyjżeć mu sie z bliska :)

Re: OLDTIMER: 1961 Barkas B1000

Śro, 30.03.2011, 11:37

Image Image Image Image
Image
(C) Wikipedia
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
(C) Flickr.com
Image
Image
Image
(C) Carblueprints.info

Film:
http://www.stream.cz/video/168957-barkas-b1000
(C) Stream.cz

Barkas to marka samochodów dostawczych i minibusów produkowanych we wchodzącej w skład zjednoczenia IFA, fabryce VEB Barkas-Werke Karl-Marx-Stadt (obecnie Chemnitz) w byłej NRD.

W 1961 roku rozpoczęto produkcję seryjną samochodów dostawczych Barkas B1000, będących następcą produkowanego w latach 1949-1961 modelu Framo V901. Nowy model skonstruowany został z wykorzystaniem elementów konstrukcyjnych samochodu osobowego Wartburg 311. Również z tego modelu zastosowano jednostkę napędową, przeznaczoną do napędu Barkasa B1000. Był to trzycylindrowy, dwusuwowy silnik benzynowy typu AWE 311 o pojemności skokowej 900 cm³ i mocy 43 KM. Jednostka napędowa zblokowana została z 4-biegową manualną skrzynią biegów. W późniejszym okresie do oferty dołączył model wyposażony w zmodernizowany silnik typu AWE 312 o pojemności skokowej zwiększonej do 992 cm³, osiągający moc maksymalną 46 KM.

W 1989 roku rozpoczęto produkcję modelu B1000-1 wyposażonego w czterosuwowy silnik typu BM 880 produkowany na licencji firmy Volkswagen. Jednostka o pojemności skokowej 1272 cm³ i mocy 58 KM, stosowana była również w samochodzie Wartburg 1.3.

W drugiej połowie lat 60. rozpoczęto prace konstrukcyjne nad następcą modelu B1000. Prototypy nowego modelu o oznaczeniu Barkas B1100 zaprezentowane zostały w 1972 roku. Do napędu prototypów zastosowano radziecki 4-cylindrowy, silnik benzynowy typu UZAM-412 o pojemności skokowej 1480 cm³ i mocy 75 KM. Produkcji seryjnej nowego modelu nie podjęto ze względu na brak akceptacji ówczesnych władz NRD. Obecnie prototypowy egzemplarz Barkasa B1100 znajduje się w muzeum motoryzacji we Frankenberg/Sa..

Produkcja modeli B1000 zakończona została 10 kwietnia 1991 roku. Przez 30 lat wyprodukowano łącznie 175 740 egzemplarzy modelu B1000 i 1961 B1000-1.

Samochody te były produkowane w następujących wersjach:
KA - "Kastenwagen" - furgon z zamkniętą 2 osobową kabiną, brak przeszklenia części ładunkowej
KM - "Kasten-Mehrzweckwagen" - furgon 4 lub 5-osobowy (kabina półzamknięta 2-osobowa, 2/3 osoby w przedziale ładunkowym), jedno okno boczne w przedziale ładunkowym
KB - "Kleinbus" - furgon 8-osobowy, (kabina półzamknięta 2-osobowa, 6 osób w przedziale ładunkowym), pełne przeszklenie przedziału ładunkowego, ogrzewanie postojowe Webasto
KK - "Krankenwagen" - karetka pogotowia ratunkowego
HP - "Pritschenfahrzeug" - furgon 2-osobowy z nadwoziem typu pick-up
FR - "Fahrerhaus-Rahmenausfuehrung" - nadwozie do zabudowy

Dane techniczne
Producent: VEB Barkas-Werke, Karl-Marx-Stadt, Niemiecka Republika Demokratyczna
Okres produkcji: 1961-1991
Poprzednik: Framo V901/2
Następca: Barkas B1100 (prototyp nie wprowadzony do produkcji)
Segment: dostawcze
Typy nadwozia: KA, KM, KB, KK, HP, FR
Silnik: rzędowy, 2-suwowy, 3-cylindrowy, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu
Pojemność skokowa: 900 cm³ / 992 cm³ / 1272 cm³
Moc maksymalna: 43 KM / 46 KM / 58 KM
Skrzynia biegĂłw: 4-biegowa, manualna
Długość: 4520 mm
Szerokość: 1850 mm
Wysokość: 1868 mm
Konkurencja: ZSD Nysa 522, Rocar T.V., IMV-1000, RAF-2203, Ĺ koda 1203

(C) Wikipedia
Flickr.com
Carblueprints.info
Stream.cz
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Śro, 30.03.2011, 12:02, edytowano w sumie 1 raz

Re: OLDTIMER: Barkas

Śro, 30.03.2011, 11:48

skąd w Holandii tyle takich wynalazków :> - to kolejna galeria, którą wrzuciłeś z podobnymi pojazdami na ichnich blaszkach

Re: OLDTIMER: Barkas

Pon, 27.10.2014, 13:41

Ostatni lift Barkasa

Image
Pawel Golubinski@fb

Re: OLDTIMER: Barkas

Wto, 28.10.2014, 10:29

Dobrze, że FSC Żuk nie dorobił się takiego liftu :wink:
Wyślij odpowiedź