Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 0:34




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
1976-1981 Moskwicz 2733 / 2734 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post 1976-1981 Moskwicz 2733 / 2734
Moskwicz 2733:
Image
Image

Moskwicz 2734:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Cytuj:
Moskwicz 2733 i 2734 – samochody dostawcze z nadwoziem furgon produkowane przez radzieckie zakłady AZLK (Moskwicz) w latach 1976 – 1981, wersja samochodów osobowych 2138/2140.

Samochody Moskwicz 2733 i 2734 były ostatnimi modelami dostawczych furgonów marki Moskwicz. Stanowiły modernizację poprzedniej rodziny furgonów, Moskwicz 433/434, na wzór przeprowadzonej w 1975 roku modernizacji samochodów osobowych Moskwicz 408 i 412, która doprowadziła do powstania samochodów osobowych Moskwicz 2140/2138. Samochód Moskwicz 2734 stanowił dostawczy odpowiednik osobowego Moskwicza 2140, napędzanego silnikiem o pojemności 1478 cm³ i mocy 75 KM, a wersja Moskwicz 2733 odpowiadała osobowemu Moskwiczowi 2138, ze starym, słabszym silnikiem 1358 cm³ (podawane także jako 1360 cm³) o mocy 50 KM[1].

W stosunku do późnych modeli 433/434, zmiany nadwozia dotknęły przede wszystkim przedniego pasa, w którym zamieniono chromowaną atrapę chłodnicy i chromowane obramowania reflektorów przez kratę z czarnego plastiku, zgodnie z ówczesną modą. Ponadto, samochód otrzymał bezpieczniejsze dla pieszych wpuszczone (kasetowe) klamki drzwi, zmodernizowane wnętrze i deskę rozdzielczą oraz, w niewielkim stopniu, część podzespołów mechanicznych. Tył nadwozia natomiast nie zmienił się zasadniczo w stosunku do poprzedniego modelu, z uwagi na zachowanie pionowych lamp zespolonych, po bokach klapy. Nadal były mocno zaakcentowane, wywodzące się ze stylistyki lat 60. "płetwy" nad błotnikami tylnymi, na których końcu znajdowały się pionowe lampy (analogicznie, jak w zmodernizowanym modelu kombi Moskwicz 2136/2137). Podobnie, jak w poprzednim modelu furgonu, dach nie był podwyższony, a zamiast okien bocznych przedziału bagażowego były na całą jego długość ozdobne panele ze żłobkowanej (w przebiegu poziomym) blachy.

Produkcję wariantu furgon rozpoczęto w 1976, a zakończono już w 1981, gdyż bardziej praktyczny i chętnej kupowany okazał się furgon IŻ-2715, z wyższym dachem, produkowany na bazie konstrukcji Moskwicza 412 przez zakłady Iżmasz w Iżewsku.

Dane techniczne:
Inne nazwy: ros. Москвич 2733/2734
Producent: AZLK, Moskwa, ZSRS
Okres produkcji: 1976-1981
Poprzednik: Moskwicz 433/434
Następca: brak
Segment: dostawczy
Typy nadwozia: 3-drzwiowy furgon
Silniki: R4, gaźnikowe:
2733: 1358 cm³, 50 KM
2734: 1478 cm³, 75 KM
Skrzynia biegów: 4-biegowa, manualna
Rodzaj napędu: silnik z przodu, napęd na tylne koła
Hamulce: bębnowe
Długość: 4250 mm
Szerokość: 1550 mm
Wysokość: 1525 mm
Rozstaw osi: 2400 mm
Rozstaw kół przednich: 1270 mm
Rozstaw kół tylnych: 1270 mm
Prześwit: 170 mm
Masa własna: 1085 kg
Ładowność: 400 kg
Liczba miejsc: 2
Zużycie paliwa: 9,2 l/100 km


(C) Unique-autos.ru
Wiki.zr.ru
Moskvich2140.ru
Denisovets.narod.ru
Moskvichok.narod.ru
Vinformer.su
Wroom.ru
Mzma-club.ru
Avto-cccp.ru

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 28.12.2012, 21:19
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018