Obecny czas: Pon, 11.12.2017, 12:40




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Reklama 

Ursus ELVI (Elektryczny dostawczak o masie do 3,5 T) 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20734
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Ursus ELVI (Elektryczny dostawczak o masie do 3,5 T)
Cytuj:
Znana przede wszystkim z produkcji ciągników firma zapowiada premierę prototypu elektrycznego pojazdu dostawczego. Odbędzie się ona na targach Hannover Messe, których Polska jest partnerem.

Jak informuje prezes firmy Karol Zarajczyk (na zdjęciu), pojazd będzie można oglądać od pierwszego dnia targów. Samochód o ładowności do 3,5 tony jest elektryczny. Zarajczyk chce jak najszybciej uzyskać homologację dla samochodu i wprowadzić go do produkcji. Liczy na to, że w przyszłym roku będzie on już dostępny w sprzedaży.

Pojazd będzie przeznaczony głównie do jazdy miejskiej. Głównymi odbiorcami mogą być firmy pocztowe i kurierskie. Prezes Ursusa wyjaśnia, że coraz większe ograniczenia w poruszaniu się po miastach dla samochodów z silnikami diesla będą sprzyjać elektrycznemu pojazdowi.

Ursus mocno wchodzi w rynek pojazdów elektrycznych. We wrześniu ubiegłego roku pokazał już prototyp mniejszego dostawczego pojazdu elektrycznego, informował też, że dostarczy elektryczne autobusy miejskie dla Warszawy.

money.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pon, 24.04.2017, 8:12
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20734
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Ursus ELVI (Elektryczny dostawczak o masie do 3,5 T)
Cytuj:
Ursus, polski producent ciągników i maszyn rolniczych, pokazał właśnie w Hanowerze elektryczny samochód dostawczy Ursus Elvi. Wjazd na zagraniczne salony spodobał się inwestorom. Firma była w poniedziałek (24 kwietnia) najmocniej rosnącą firmą na GPW. Kurs wzrósł na zamknięciu sesji ponad 13 proc. Od początku roku walory podrożały już o ponad 80 proc. (...) Tymczasem Cegielski-Poznań oraz Ursus zawarły porozumienie dotyczące współpracy przy opracowywaniu samochodu elektrycznego o masie do 3,5 tony. Cegielski ma opracować i wdrożyć innowacyjny napęd elektryczny dla pojazdów produkowanych przez Ursusa. Docelowo - jak zaznacza resort rozwoju - auta mają być wykorzystywane przez samorządy, prywatne i publiczne firmy transportowe, a także służby. Budowa pojazdów o napędzie elektrycznym jest wpisana w rządową Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. (...) Najnowszy produkt Ursusa, czyli elektryczny samochód dostawczy jest jedną z ciekawszych ofert podczas targów. Projekt wydruku karoserii pojazdu dostawczego realizowany na zlecenie Ursus przez Radomskie Centrum Innowacji i Technologii (spółkę należącą do ARP i działającą pod marką Infinitech 3D) jest jednym z największych wydruków dotychczas realizowanych w Polsce. Obejmował on przeprojektowanie modeli powierzchniowych, wydruk oraz częściowe przygotowanie elementów pod dalsze prace wykończeniowe.
- Wydruk w technologii SLA (Stereolitografia) trwał przeszło 720 godz. Takie tempo było możliwe dzięki zastosowaniu jednej z największych na świecie drukarek 3D w tej technologii. Dzięki doświadczonej załodze Infinitech 3D i światowej klasy parku maszynowemu przy użyciu technologii przyrostowych wykonano prototyp pojazdu na skalę i w czasie do tej pory nieosiągalnym – czytamy w komunikacie Agencji Rozwoju Przemysłu.

businessinsider.com.pl

Image

Image

Image

Image

Cytuj:
ELVI – tak nazywa się koncept pierwszego polskiego elektrycznego samochodu dostawczego. W poniedziałek na Targach Hanowerze pokazał go Ursus. Napęd skonstruuje Cegielski z Poznania. Elvi ma być produkowany w Lublinie.
W poniedziałek w Hanowerze Ursus podpisał umowę z firmą Hipolit Cegielski-Poznań. – Chodzi o opracowanie projektu dostawczego samochodu elektrycznego o dopuszczalnej masie 3,5 t. Firma Cegielski opracuje silnik do samochodu, a Ursus zaprojektuje i wyprodukuje pojazd – mówi Mariusz Lewandowski, rzecznik prasowy Ursusa.

– Przed nami prace nad prototypem i uruchomienie produkcji w Lublinie. Kiedy to nastąpi, dziś takich deklaracji nie składamy. Prasa z całej Europy bardzo ciepło przyjęła projekt ELVI – dodaje rzecznik.

Umowę w Hanowerze sygnował Andrzej Zarajczyk, przewodniczący Rady Nadzorczej Ursus SA. i Wojciech Więcławek, prezes zarządu H. CEGIELSKI-POZNAŃ S.A. Podpisanie umowy odbyła się w obecności premiera Mateusza Morawieckiego.

ELVI ma masę do 3,5 tony. Minimalna ładowność 1100 kg, zasięg na jednym ładowaniu baterii to ok. 150 km, a prędkość maksymalna wyniesie 100 km/h. – Wszelkie parametry będzie można dopasować do indywidualnych potrzeb przyszłych użytkowników. Wysokość prezentowanego samochodu wyniesie ok. 2 m, aby bez problemu mógł wjechać na parking podziemny np. w centrum handlowym – dodaje rzecznik.

Mały samochód dostawczy, który powstanie na mocy podpisanej dzisiaj umowy, w naszej opinii idealnie wpisuje się w program elektromobilności zapoczątkowany przez premiera Morawieckiego. Jest także polską odpowiedzią na zapotrzebowanie naszego rynku oraz rynków europejskich na mały kompaktowy elektryczny samochód dostawczy, który z powodzeniem może być użytkowany zarówno przez służby pocztowe, komunalne czy segment hotelarski – powiedział Andrzej Zarajczyk, przewodniczący Rady Nadzorczej Ursusa.

- Napęd, którym dysponujemy to najnowocześniejsza technologia na świecie, wyprzedzająca rozwiązania oferowane przez konkurencję. Innowacyjne napędy z indukcyjnymi silnikami pięciofazowymi wyróżnia podwyższony moment obrotowy. Jest o 15 proc. większy niż rozwiązania dostępne na rynku. Napędy są mniejsze, a przez to lżejsze, przez co idealnie nadają się do zastosowania w pojazdach – mówi Wojciech Więcławek, prezes Cegielskiego.

ELVI będzie posiadał dwa rozwiązania silnikowe. W przypadku pierwszego silnik będzie umiejscowiony centralnie i będzie dysponował mocą 60-70 kW, ok 100 KM. W drugim przypadku możliwe jest rozłożenie mocy na dwa silniki każdy o mocy 35 kW.

– Do prezentowanego modelu istnieje możliwość dobrania każdego rodzaju zabudowy np. zabudowa skrzyniowa, kontenerowa lub specjalistyczna w zależności od potrzeb i specyfiki pracy potencjalnego kontrahenta. Samochód oferowany będzie w wersji 3-osobowej – dodaje rzecznik. Zastosowane w nim baterie są litowo jonowe z możliwością szybkiego doładowania do 90 proc. pojemności w czasie 15 min, co zdecydowanie zwiększa jego zasięg.

Lublin ma być centrum opracowania prototypu oraz poligonem prób drogowych. Kiedy pierwszy, próbny ELVI pojawi się na ulicach, tego też nie wiadomo. Pewne jest to, że te koncepcyjny model jest pierwszym krokiem do powrotu produkcji samochodów w Lublinie. Przypomnijmy, że inicjatywa Ursusa i Cegielskiego to kolejna, po fuzji Bogdanki z Eneą, udana współpraca z Wielkopolską.

dziennikwschodni.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Wto, 25.04.2017, 9:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8531
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Ursus ELVI (Elektryczny dostawczak o masie do 3,5 T)
Jeśli chodzi o design to przypomina mnie trochę Mahindre :>
Dziwnie kabina zwęża się w stronę tego kontenera :?
Jestem ciekawe co z tego będzie :wink:

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Wto, 25.04.2017, 19:59
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20734
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Ursus ELVI (Elektryczny dostawczak o masie do 3,5 T)
Cytuj:
W poniedziałek na targach w Hanowerze Ursus zaprezentował futurystycznego polskiego dostawczaka. Napęd elektryczny do niego dostarczyć ma państwowy H. Cegielski Poznań. Podobnie jak poprzednie samochody ze stajni Ursusa także i ten jest na razie konceptem, a bliższe dane na temat produktu są dopiero ustalane. Jednak prezes Cegielskiego zapewnia, że to właśnie w tym segmencie polskie firmy mają największe szanse w konkurencji z zagranicznymi gigantami, a projekt Ursusa i HCP będzie miał nad nimi przewagę.

─ Dostarczany przez nas napęd będzie oparty na silniku pięciofazowym, który jest znacznie mniej awaryjny od trzyfazowych i przy tej samej masie ma aż o 15% większą moc ─ tłumaczy w rozmowie z portalem WysokieNapiecie.pl Wojciech Więcławek, prezes HCP. ─ Falownik wykorzystany w napędzie będzie oparty na technologii węgliku krzemu, którego znaczenie w nowoczesnych technologiach można porównać do grafenu ─ wyjaśnia.
─ Napęd do testów i homologacji dostarczymy w ciągu kilku miesięcy. Z dotychczasowych doświadczeń wynika, że te procedury mogą potrwać od roku do półtora ─ dodaje prezes Więcławek.
Chociaż dziecko Ursusa i HCP ─ roboczo nazywane ELVI ─ będzie częściowo konkurować z Crafterem, to prezes Więcławek nie kryje, że o wspólnych inwestycjach rozmawia także z Volkswagenem.

WysokieNapiecie.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Czw, 27.04.2017, 11:47
Profil

Postów: 23
Post Re: Ursus ELVI (Elektryczny dostawczak o masie do 3,5 T)
Image
Image

Cytuj:
Elektryczny następca Żuka? A może Lublina?
Ursus Elvi (którego prototyp, a w zasadzie model w skali 1:1 zaprezentowano podczas tegorocznych targów pojazdów użytkowych w Hanowerze) – bo o nim tutaj mowa – to nowoczesny, kompaktowy pojazd dostawczy (o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, przy ładowności na poziomie 1100 kg, osiągający prędkość 100 km/h) o zasięgu (na w pełni naładowanych bateriach) około 150 kilometrów. – To mniej więcej tyle, ile pokonują kurierzy miejscy podczas całego dnia pracy – jak słusznie zauważa Jan Zomer z portalu moto.pl.
Futurystyczne kształty, mocno przeszklona kabina i długa maska ze światłami w technologii LED sprawiają, że trudno pomylić ten pojazd z innym. Pisząc „kompaktowy” chciałem podkreślić, że jego wysokość nie przekracza 2 metrów (w wersji podstawowej, bez zabudowy), a przestrzeń za kabiną można dostosować do najróżniejszych zadań (skrzynia ładunkowa, kontener, chłodnia etc.) – Niewykluczone, że powstaną też wozy specjalistyczne dedykowane straży pożarnej, policji, czy pogotowiu. Wszystko zależy od potrzeb rynku i ewentualnych zwycięstw w przetargach – podsumowuje Jan Zomer.
Podczas konferencji nie mieliśmy co prawda okazji zobaczyć i dotknąć prototypu (w pełni funkcjonalny, poddawany badaniom i testom homologacyjnym egzemplarz będzie można podziwiać podczas Kongresu 590 w Rzeszowie – link tutaj) ale poznaliśmy historię tego inspirującego i mającego szansę powodzenia projektu.

Odręczne szkice jako pierwszy etap procesu projektowania

– Każdy projekt zaczynamy od serii szkiców ukazujących ogólny kształt, formę nadwozia. Służy to zarówno do komunikacji wewnątrz firmy, jak i przedstawieniu pierwszych konceptów potencjalnym odbiorcom – mówił Grzegorz Czechowski.
Po zaproponowaniu poglądowych, szkicowych kształtów, zaczyna się proces modelowania za pomocą narzędzi do edycji powierzchni w środowisku SOLIDWORKS. Większość elementów modelowana jest jako osobne części i później składana w całościowe złożenie. Już na tym etapie projektanci Ursus S.A. uwzględniają uwarunkowania technologiczne (jak np. możliwość wyjęcia z formy, nadanie promieni powierzchniom, zachowanie odpowiedniej grubości etc.).

Cały proces projektowy realizowany jest w SOLIDWORKS

Na targach Hannover Messe 2017 zaprezentowano model w naturalnej wielkości, wykonany technikami szybkiego prototypowania. Podczas wspomnianego Kongresu w Rzeszowie będzie można podziwiać jeżdżący samochód. Prezes firmy liczy na to, że wiosną 2018 roku rozpoczną się testy serii informacyjnej (wśród zainteresowanych testami jest m.in. Poczta Polska), a w 2019 możliwe będzie rozpoczęcie produkcji w zakładach w Lublinie. Samochód przygotowywany jest do homologacji kategorii N1, przygotowywany jest także model biznesowy sprzedaży (nowa formuła powstająca przy współpracy z producentami energii elektrycznej). O Ursusie Elvi z pewnością będzie można poczytać na łamach któregoś z najbliższych e-wydań CADblog.pl (pytanie: „Kiedy to nastąpi?” pozostawiam na razie bez odpowiedzi – przyp. red.).


źródło: http://www.cadblog.pl/CADblog_Polskie_s ... DWORKS.htm


Śro, 08.11.2017, 11:28
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20734
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Ursus ELVI (Elektryczny dostawczak o masie do 3,5 T)
Prototyp z lekko zmodernizowaną w stosunku do conceptu kabiną.

Image
https://www.facebook.com/SamochodyDosta ... kiRolnicze

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Czw, 16.11.2017, 17:55
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8531
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Ursus ELVI (Elektryczny dostawczak o masie do 3,5 T)
Image

Toż to stary Lublin ze zmienionym lekko przodem, dwukolorowym nadwoziem i jakimś tandetnym plastikiem na drzwiach :roll:

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Czw, 16.11.2017, 19:14
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20734
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Ursus ELVI (Elektryczny dostawczak o masie do 3,5 T)
Zamaskowany Elvi :-P 8)

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Czw, 16.11.2017, 19:45
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9291
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post Re: Ursus ELVI (Elektryczny dostawczak o masie do 3,5 T)
kur*a, po ch*j robić takie rendery jak i tak finalna wersja to lublin?! Rece mi opadły, co za żenada! Z kim my mamy jako polscy producenci byc konkurencyjni? z bangladeszem? czy sri lanką?

Cytuj:
Każdy projekt zaczynamy od serii szkiców ukazujących ogólny kształt, formę nadwozia. Służy to zarówno do komunikacji wewnątrz firmy, jak i przedstawieniu pierwszych konceptów potencjalnym odbiorcom – mówił Grzegorz Czechowski.
Po zaproponowaniu poglądowych, szkicowych kształtów, zaczyna się proces modelowania za pomocą narzędzi do edycji powierzchni w środowisku SOLIDWORKS. Większość elementów modelowana jest jako osobne części i później składana w całościowe złożenie. Już na tym etapie projektanci Ursus S.A. uwzględniają uwarunkowania technologiczne (jak np. możliwość wyjęcia z formy, nadanie promieni powierzchniom, zachowanie odpowiedniej grubości etc.).


jebłem, to mają chyba demo albo triala - napracowali się niewiadomo ile i ch*j, na końcu i tak lublin

_________________
locha lover


Czw, 16.11.2017, 21:59
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20734
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Ursus ELVI (Elektryczny dostawczak o masie do 3,5 T)
To prototyp. Miejmy nadzieję, że wersja produkcyjna będzie lepiej wyglądać. Ale kto to wie...

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Czw, 16.11.2017, 22:42
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5392
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post Re: Ursus ELVI (Elektryczny dostawczak o masie do 3,5 T)
Doceniam za chęci ale w tej formie to nie ma racji bytu. Odgrzewanie Lublina po raz n-ty.

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Wto, 21.11.2017, 18:00
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24625
Post Re: Ursus ELVI (Elektryczny dostawczak o masie do 3,5 T)
XXI wiek, Tesla pokazuje cuda, a to wygląda jak ulep z garażu- żadna szanująca się firma nie powinna czegoś takiego oficjalnie prezentować. Wygląda ta ostatnia wersja jakby Lublina przy pomocy farby i plasteliny zliftowały dzieci.

_________________
|| pajacyk.plpolskieserce.pl || Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Wto, 21.11.2017, 20:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 762
Miejscowość: Gliwice / Lubliniec
Samochód: Audi A4
Post Re: Ursus ELVI (Elektryczny dostawczak o masie do 3,5 T)
Oto Polska właśnie nie może wyjść przed szereg zachodniej konkurencji .....więc na szybko coś naprawdę fajnego zamienili w starego Lublina po liftingu

_________________
Live ist brutal in zasadzkas


Czw, 23.11.2017, 19:38
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20734
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Ursus ELVI (Elektryczny dostawczak o masie do 3,5 T)
Cytuj:
Według samych konstruktorów oto prototyp pierwszego w pełni polskiego elektrycznego samochodu dostawczego. Nazywa się ELVI i jest dziełem firmy Ursus.
ELVI to samochód dostawczy, który dzięki napędowi elektrycznemu gwarantuje niskie koszty eksploatacji. Powstał z myślą o eksploatacji przez firmy przewoźnicze oraz kurierskie – szczególnie do transportu w dużych i średnich miastach.

Według oficjalnych danych fabrycznych ELVI dysponuje zasięgiem do 150 km. Prędkość maksymalna to 100 km/h. Auto posiada m.in. system szybkiego ładowania baterii (90% stanu w 15 minut).

Co ciekawe, tył pojazdu w razie potrzeby może być zamieniony w platformę, chłodnię, otwartą skrzynię, wywrotkę lub ewentualnie kontener. Dopuszczalna masa całkowita wynosi do 3,5 ton. Ładowność – 1500 kg.

samar.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Nie, 26.11.2017, 16:55
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com