1972-1978 Land Rover 101 Forward Control
1972-1978 Land Rover 101 Forward Control Wikipedia.org
Pinterst.com
Truck1-pl.com
Flickr.com
the-Blueprints.com
Film:https://www.youtube.com/watch?v=Nta6QkoCI6I&embeds_euri=https%3A%2F%2Fsilodrome.com%2F&feature=emb_imp_woyt TirsbaekTV at Youtube.com
Ciągnik do lekkich dział produkowany przez Land Rovera na potrzeby wojska w latach 1972-1978 na podwoziu Series III 109 skróconym do 101". Karosowano również wersje specjalistyczne np. radiostacja, warsztat lub sanitarka. Jego niedoszłym następcą miał zostać opisany przeze mnie wcześniej Land Rover Llama.
Dane technicznePrototypy: 1967
Produkcja: 1972-1978
Wyprodukowanych: 2669 egz.
Nadwozie: 2-drzwiowy skrzyniowy
2-drzwiowe podwozie z kabiną do zabudowy
w wersji podstawowej – wagonowe, otwarte z plandeką (skrzynia, kabina) i możliwością złożenia górnej części nadwozia "do platformy", sześcioosobowe, aluminiowe oparte na ramie stalowej
wersje specjalistyczne
Silnik: widlasty, 8-cylindrowy, OHV, wolnossący, chłodzony cieczą, aluminiowy (z Range Rovera)
Zasilanie: dwa gaźniki Zenith 175 CD 2S
Pojemność skokowa: 3528 ccm
Średnica cylindra: 88,90 mm
Skok tłoka: 71,12 mm
Moc maksymalna: 120 KM (88 kW) przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 238 Nm przy 2500 obr./min
Stopień sprężania: 8,25
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa, z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego i dwoma wyprowadzeniami mocy – ze skrzyni i reduktora (napęd kół przyczepy lub nadbieg oraz wyciągarki)
Układ napędowy: silnik umieszczony z przodu pojazdu, napędza wszystkie koła, dwa wyprowadzenia mocy, wyciągarka
Instalacja elektryczna: 12 V/24 V
Obręcze: stalowe pełne 61/2×16
Ogumienie: 9.00-16 lub 9.00 R16
Zawieszenie przednie: most sztywny, półeliptyczne resory piórowe, amortyzatory teleskopowe
Zawieszenie tylne: most sztywny, półeliptyczne resory piórowe, amortyzatory teleskopowe
Hamulce: hydrauliczne, dwuobwodowe, ze wspomaganiem podciśnieniowym, bębnowe z przodu i z tyłu, hamulec pomocniczy bębnowy na wyjściu tylnym skrzyni rozdzielczej
Układ kierowniczy: przekładnia śruba-nakrętka z zmiennym przełożeniu
Długość: 4330 mm
Szerokość: 1842 mm
Wysokość: 2283 mm
Rozstaw osi: 2565 mm
Rozstaw kół przednich: 1524 mm
Rozstaw kół tylnych: 1549 mm
Prześwit: 254 mm
Masa własna: 1924 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 3651 kg
Prędkość maksymalna: 120 km/h
Zużycie paliwa: 20 L/100 km (droga)
35 L/100 km (teren)
Średnica zawracania: 11,3 m
Zdolność pokonywania wzniesień: 31° (60%)
(C) Wikipedia.org
Truck1-pl.com
Flickr.com
the-Blueprints.com
Landlovers.pl
TirsbaekTV at Youtube.com