Obecny czas: Sob, 11.05.2024, 18:41




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
1972-1978 Land Rover 101 Forward Control 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7518
Miejscowość: Warszawa
Post 1972-1978 Land Rover 101 Forward Control
1972-1978 Land Rover 101 Forward Control

Image
Image
Image Wikipedia.org
Image Pinterst.com
Image Truck1-pl.com
Image Flickr.com
Image the-Blueprints.com

Film:
https://www.youtube.com/watch?v=Nta6QkoCI6I&embeds_euri=https%3A%2F%2Fsilodrome.com%2F&feature=emb_imp_woyt TirsbaekTV at Youtube.com

Ciągnik do lekkich dział produkowany przez Land Rovera na potrzeby wojska w latach 1972-1978 na podwoziu Series III 109 skróconym do 101". Karosowano również wersje specjalistyczne np. radiostacja, warsztat lub sanitarka. Jego niedoszłym następcą miał zostać opisany przeze mnie wcześniej Land Rover Llama.

Dane techniczne
Prototypy: 1967
Produkcja: 1972-1978
Wyprodukowanych: 2669 egz.
Nadwozie: 2-drzwiowy skrzyniowy
2-drzwiowe podwozie z kabiną do zabudowy
w wersji podstawowej – wagonowe, otwarte z plandeką (skrzynia, kabina) i możliwością złożenia górnej części nadwozia "do platformy", sześcioosobowe, aluminiowe oparte na ramie stalowej
wersje specjalistyczne
Silnik: widlasty, 8-cylindrowy, OHV, wolnossący, chłodzony cieczą, aluminiowy (z Range Rovera)
Zasilanie: dwa gaźniki Zenith 175 CD 2S
Pojemność skokowa: 3528 ccm
Średnica cylindra: 88,90 mm
Skok tłoka: 71,12 mm
Moc maksymalna: 120 KM (88 kW) przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 238 Nm przy 2500 obr./min
Stopień sprężania: 8,25
Skrzynia biegów: manualna 4-biegowa, z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego i dwoma wyprowadzeniami mocy – ze skrzyni i reduktora (napęd kół przyczepy lub nadbieg oraz wyciągarki)
Układ napędowy: silnik umieszczony z przodu pojazdu, napędza wszystkie koła, dwa wyprowadzenia mocy, wyciągarka
Instalacja elektryczna: 12 V/24 V
Obręcze: stalowe pełne 61/2×16
Ogumienie: 9.00-16 lub 9.00 R16
Zawieszenie przednie: most sztywny, półeliptyczne resory piórowe, amortyzatory teleskopowe
Zawieszenie tylne: most sztywny, półeliptyczne resory piórowe, amortyzatory teleskopowe
Hamulce: hydrauliczne, dwuobwodowe, ze wspomaganiem podciśnieniowym, bębnowe z przodu i z tyłu, hamulec pomocniczy bębnowy na wyjściu tylnym skrzyni rozdzielczej
Układ kierowniczy: przekładnia śruba-nakrętka z zmiennym przełożeniu
Długość: 4330 mm
Szerokość: 1842 mm
Wysokość: 2283 mm
Rozstaw osi: 2565 mm
Rozstaw kół przednich: 1524 mm
Rozstaw kół tylnych: 1549 mm
Prześwit: 254 mm
Masa własna: 1924 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 3651 kg
Prędkość maksymalna: 120 km/h
Zużycie paliwa: 20 L/100 km (droga)
35 L/100 km (teren)
Średnica zawracania: 11,3 m
Zdolność pokonywania wzniesień: 31° (60%)


(C) Wikipedia.org
Truck1-pl.com
Flickr.com
the-Blueprints.com
Landlovers.pl
TirsbaekTV at Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 29.03.2023, 9:17
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018