Forum o "dostawczakach"
Wyślij odpowiedź

Czw, 14.06.2007, 14:18

piotr11 napisał(a):Jedyna i ostatnia nadzieja polskiej motoryzacji legĹ‚a

nie jedyna i nie ostatnia :roll:

Czw, 14.06.2007, 17:31

Ja tam nie żałuje Rolling Eyes

No może Ty nie, ale mimo wszystko pracuje tam ponad 400 osób, które zostaną na lodzie. Była szansa na rozwinięcie produkcji, zatrudnienie większej liczby pracowników... a skończyło się jak zawsze.
nie jedyna i nie ostatnia Rolling Eyes

A co jeszcze jest? FSO? TeĹĽ nie polskie.

Czw, 14.06.2007, 18:17

Polska motoryzacja padła ale produkujemy dla dobrych firm ( moze troche szkoda ze nie dla Polski no ale - takie czasy) :? :?

Czw, 14.06.2007, 20:53

Nigdy bym nie kupił Lublinka, jeden wielki szmelc. Widzie jak ludzie się nimi bujają :?

Czw, 14.06.2007, 21:21

Rafi_15 napisał(a):Nigdy bym nie kupiĹ‚ Lublinka, jeden wielki szmelc.

Ja uważam wręcz przeciwnie. Moim zdaniem to całkiem dobry prosty samochód dostawczy. Miałem okazje kilka razy jechać tym samochodem.
Bez obciążenia trochę trzepię, ale gdy auto ma coś na pace to jest całkiem przyjemnie. Silnik całkiem nieźle radzi sobie z autem, i nie boi się górek.
Wnętrze jest ubogie i suriwe ale przecież to nie jest samochód użytkowy.
Ma wspomaganie więc manewrowanie jest łatwe.
Moim zdaniem to świetna propozycja, dla firm które szukają dostawczaka w niewygórowanej cenie.

Pią, 15.06.2007, 6:05

Prawda jest taka, że niektórzy wolą kupić 3-4 letniego, używanego Mercedesa z Niemiec za podobną cenę. I to wykańcza takie firmy jak Intrall.
LUBLIN

Jeszcze miesiąc temu, gdy pisaliśmy o kłopotach finansowych Intrallu Polska, jego zarząd utrzymywał, że to chwilowe problemy. Teraz przygotowuje dokumenty w sprawie wszczęcia postępowania naprawczego zadłużonej u dostawców firmy. Sprawa jest tym bardziej zaskakująca, że pod koniec ubiegłego roku montaż lublinów szedł pełną parą. Do salonów nadal zgłaszają się klienci, ale odchodzą z kwitkiem, bo pojazdów brakuje. Z taśmy montażowej zjeżdżają bowiem śladowe ilości aut.

ZaĹ‚oga Intrallu, ktĂłra przeszĹ‚a juĹĽ przez bankructwo Daewoo Motor Polska, obawia siÄ™ podobnego scenariusza i zastanawia siÄ™, jak wyĹĽywić rodzinÄ™.– WypĹ‚atÄ™ za marzec dostaliĹ›my z opóźnieniem, za kwiecieĹ„ w dwĂłch ratach, a za maj przelano na konto zaledwie 100 zĹ‚ – mĂłwi Marek Bronisz pracujÄ…cy w spawalni. – Do tego sÄ… jeszcze zalegĹ‚oĹ›ci w opĹ‚atach na ubezpieczenie osobiste pracownikĂłw. ZĹ‚oĹĽyĹ‚em do PaĹ„stwowej Inspekcji Pracy skargÄ™ na pracodawcÄ™, ktĂłry nie wywiÄ…zuje siÄ™ z obowiÄ…zku terminowego wypĹ‚acania wynagrodzenia.
Wśród pracowników Intrallu Polska coraz częściej pojawiają się też głosy, że obecny stan firmy to celowa działalność zarządu, który chce wyprowadzić produkcję aut z Lublina, a nawet z Polski. Wszak prawa intelektualne do produkcji lublina należą do International Truck Alliance, firmy zarejestrowanej w Wielkiej Brytanii, a Intrall Polska za korzystanie z licencji wypłaca stosowną kwotę.
– Nie zamierzamy likwidować produkcji lublina 3, honkera i zrezygnować z wprowadzenia lubo – mĂłwi StanisĹ‚aw Szelestow, prezes zarzÄ…du Intrallu Polska. – Musimy przeprowadzić restrukturyzacjÄ™ i zawrzeć ukĹ‚ad z wierzycielami. Zaznaczam, ĹĽe aktywa firmy, czyli maszyny do produkcji, oprzyrzÄ…dowanie i narzÄ™dzia, wystarczajÄ… do pokrycia dĹ‚ugĂłw.
– Na chwilÄ™ obecnÄ… (czwartek przed poĹ‚udniem) nie zĹ‚oĹĽyliĹ›my jeszcze wniosku do sÄ…du. TrwajÄ… prace nad jego opracowaniem – dodaje prezes Szelestow. – To sÄ…d podejmie decyzjÄ™ o zatwierdzeniu restrukturyzacji firmy. W zwiÄ…zku z tym opracowujemy dokĹ‚adny program, w ktĂłrym wskaĹĽemy, czy bÄ™dÄ… potrzebne zwolnienia pracownikĂłw i z jakich ĹşrĂłdeĹ‚ bÄ™dzie finansowany proces. JeĹ›li wierzyciele nie przyjmÄ… ugody, to sÄ…d bÄ™dzie mĂłgĹ‚ podjąć decyzjÄ™ o likwidacji firmy. PodkreĹ›lam, ĹĽe nie zamierzamy wycofać siÄ™ z Lublina i chcemy produkować w tym samym zakĹ‚adzie.

Krzysztof Nalewajko

http://www.kurierlubelski.pl
DziĹ› – po informacji o zamiarze ogĹ‚oszenia upadĹ‚oĹ›ci przez Intrall – kilkunastu pracownikĂłw zĹ‚oĹĽyĹ‚o wymĂłwienia z pracy. PojawiĹ‚ siÄ™ teĹĽ inwestor z WĹ‚och, ktĂłry szykuje siÄ™ do przejÄ™cia praw do produkcji honkera. Tymczasem rosyjscy szefowie firmy zapewniajÄ…, ĹĽe chcÄ… dalej produkować u nas lubliny i honkery.

– Najpóźniej jutro zĹ‚oĹĽymy do sÄ…du papiery o upadĹ‚ość z ukĹ‚adem. Mamy precyzyjny plan wyprowadzenia firmy z kĹ‚opotĂłw – mĂłwi Sergiej Ĺ»arow, wiceprezes Intrallu. – Nasze problemy sÄ… spowodowane bĹ‚Ä™dami w zarzÄ…dzaniu, zbyt dĹ‚ugim okresem uzyskania homologacji lublina 3 zgodnej z normÄ… euro 4. Ĺ»arow dodaje, ĹĽe jego firma miaĹ‚a szansÄ™ podpisać kontrakt na produkcjÄ™ 12 tysiÄ™cy samochodĂłw Lublin 3 do Iranu.

– Mamy nadziejÄ™, ĹĽe wierzyciele i sÄ…d zaakceptujÄ… nasz program naprawczy i zostaniemy w Lublinie – wyjaĹ›nia StanisĹ‚aw Szelestow, prezes Intrallu.

Jego firma ma kĹ‚opoty. Tylko samemu syndykowi Intrall jest winny prawie 3 miliony zĹ‚otych z tytuĹ‚u niezapĹ‚aconego czynszu. – PodjÄ…Ĺ‚em decyzjÄ™ o eksmisji firmy z biurowca za dĹ‚ugi – mĂłwi Leszek Liszcz, syndyk masy upadĹ‚oĹ›ci Daewoo Motor Polska. Niebawem zamierza wystawić na sprzedaĹĽ prawa do produkcji honkera. Ich zakupem jest zainteresowana duĹĽa wĹ‚oska firma. – JeĹ›li wygra przetarg, to chce takĹĽe produkować lublina. Zleci to Intrallowi. Na poczÄ…tek byĹ‚oby to 600 aut – mĂłwi nasz informator.

http://www.dziennikwschodni.pl
To co jest napisane na końcu pozwala mieć pewne nadzieje, ale...
A czy jest możliwe, żeby tym tajemniczym włoskim inwestorem był Fiat??

Pią, 15.06.2007, 8:08

A ja pomyślałem o VM, który produkuje diesle i możechciałby rozszerzyć swoje emploi. We Włoszech pełno jest motoryzacyjnych firm-krzaczków.

Pon, 25.06.2007, 13:57

lublin to stara konstrukcja , bardzo stara, która nie powinna już być produkowana, szkoda bo była okazja na zastąpienie go nowszym ldv 100

Pon, 25.06.2007, 14:28

Szkoda, że Lublin upadł :( Lubo nie stanowiłoby rozwiązania na dłuższą metę, bo po primo wygląda niezbyt mile, po drugie prawdopodobnie opiera się na starym, wysłużonym już Lublinie 3...

Gdyby Daewoo nie zbankrutowało, dzisiaj prawdopodobnie szykowano by następcę dla LDV-100, a tak to Anglicy czerpią profity, nie nasi :(
Wyślij odpowiedź