Obecny czas: Śro, 01.05.2024, 16:15




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autobusy Karosa 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post [Przyczepy autobusowe] 1967-1970 Karosa LP30
1967-1970 Karosa LP30

Image
Image
Image Wikipedia.org
Image
Image Flickr.com
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image Sx11.g6.cz
Image Auto.cz

Karosa LP30 to dwuosiowy rotel (autobusowa przyczepa sypialna), zbudowana w latach 1967-1970 w liczbie 8 egzemplarzy. Do wnętrza przyczepy prowadzi dwoje dwuskrzydłowych drzwi z prawej strony. Kierowanie przyczepą odbywało się za pomocą przedniej osi skrętnej, która skręcała się wraz z dyszlem. Jako holownik wykorzystywano przeważnie autobus dalekobieżny Karosa ŠD11, rzadziej starszy autobus Škoda 706 RTO LUX. Trzydzieści miejsc do leżenia rozmieszczono w układzie 6 kabin jednomiejscowych oraz 12 dwumiejscowych kabin. W wysuwanej części umieszczono WC z odrębnymi drzwiami z lewej strony. Przewóz osób w przyczepie podczas jazdy był zabroniony. Każda leżanka miała własne oświetlenie, wentylację, wieszaki, schowek i szafkę na naczynia. Przyczepa była wyposażona w dwie przebieralnie (męską i damską) oraz dwie łazienki. Przyczepy trafiły m. in. do: Miedzynarodowego Związku Studentów w Pradze, RaJ-u Pardubice (w 1976 spredany Miejskiemu przedsiębiorstwu komunikacji w Pardubicach, w 1991 odsprzedany, ČSAD-u Brno, RaJ-u Hořovice, Eurotexu Blansko, RaJ-u Žilina, właściciele ostatnich dwóch egzemplarzy nie są znani. Obecnie zachowały się trzy egzemplarze zabytkowe przyczepy: w ČSAD Jihotrans (ten w zestawie z autobusem Karosa ŠD11), w Muzeum Regionalnym w Wysokim Mycie oraz u prywatnego kolekcjonera.

Dane techniczne
Producent: Karosa, Wysokie Myto, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1967-1970
Wyprodukowanych: 8 egz.
Typ nadwozia: rotel (autobusowa przyczepa sypialna)
Liczba drzwi: 2
Układ drzwi: 0-2-2-0
Liczba miejsc leżących: 30
Długość: 9100 mm
Szerokość: 2450 mm
Wysokość: 3000 mm
Masa własna: 6500 kg


(C) Wikipedia.org
Flickr.com
Sx11.g6.cz
Auto.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 18.04.2024, 4:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Autobusy Karosa: 1992-1996 Karosa LC757 (HD 12)
1992-1996 Karosa LC 757 (HD 12)

Image
Image
Image Wikipedia.org
Image Karosa-Club.com
Image SkodaBusKlub.cz
Image Vhdfoto.cz
Image
Image
Image
Image Irisbus Iveco MynTransportBlog.wordpress.com

FILM:
Image Karosa-Club.com via Youtube

Autobus dalekobieżny, skonstruowany na bazie modelu dalekobieżnego C 734 i miejskiego B 732. Nadwozie półsamonośne, zawieszenie pneumatyczne, kabina kierowcy nieoddzielona od przedziału pasażerskiego. W latach 1992-1996 wyprodukowano 76 autobusów. Został zastąpiony przez autobus LC 957. Jeden z egzemplarzy został zbudowany na specjalne zamówienie Instytutu Jedlička z Pragi, posiada on 34 miejsca, możliwość przewozu do 8 wózków inwalidzkich, wyposażony w kuchnię, szatnię i łazienkę w tylnej części.

Dane techniczne
Producent: Karosa, Wysokie Myto, Czechy
Okres produkcji: 1992-1996
Wyprodukowanych: 76 egz.
Typ nadwozia: wysokopodłogowy autobus dalekobieżny klasy MAXI
Liczba drzwi: 2 pneumatyczne
Układ drzwi: 1-1-0
Liczba miejsc siedzących: 41-47
Liczba miejsc stojących: 0
Liczba miejsc ogółem: 41-47
Silnik: typu Cummins LTAA 10-325.10, wysokoprężny
Układ zasilania: wtrysk
Pojemność skokowa: 11 940 ccm
Moc maksymalna: 329 KM (242 kW)
Skrzynia biegów: GEAR (licencja ZF) S6-120 U, manualna 6-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 11 990 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3265 mm
Pojemność bagażnika: 9 m³
Masa własna: 13 200 kg
Masa całkowita: 17 000 kg
Toaleta: Tak
Klimatyzacja: Tak
ABS: Tak
ASR: Tak
Następca: Karosa LC 957


(C) Wikipedia.org
Karosa-Club.com
SkodaBusKlub.cz
Vhdfoto.cz
Irisbus Iveco MynTransportBlog.wordpress.com
Karosa-Club.com via Youtube

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 21.04.2024, 22:30
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post 1987-1989 Karosa B831
1987-1989 Karosa B 831

Image Karosa-Club.com
Image
Image
Image Irisbus Iveco Myntransportblog.wordpress.com
Image
Image Wikipedia.org
Image Flickr.com
Image Seznam-Autobusu.cz

Autobus miejski produkowany przez wówczas czechosłowacką Karosę w latach 1987-1989. Pojazd był następcą autobusu B 731. Dzielił większość części z trolejbusem 17Tr. Powstały jedynie 3 prototypy (w tym jeden trolejbus) B3U, B2U oraz trolejbus 17Tr. Planowano uruchomienie nowej zunifikowanej rodziny autobusów 800, w skład której miały wejść autobus miejski B 831, międzymiastowy C 833, międzymiastowy członowy C 843, trolejbus 17Tr oraz trolejbus członowy 18Tr. W 1990 prace konstrukcyjne nad rodziną 800 zatrzymano z powodu braku środków finansowych na inwestycje. Jedyny zachowany egzemplarz (drugi prototyp B2U) znajduje się w Muzeum Technicznym w Brnie.

Dane techniczne
Producent: Karosa, Wysokie Myto, Czechosłowacja
Okres produkcji: 1987-1989
Wyprodukowanych: 3 egz.
Typ nadwozia: autobus miejski klasy MAXI
Liczba drzwi: 3
Układ drzwi: 2-2-2
Wysokość podłogi: 720 mm/890 mm
Liczba miejsc siedzących: 31
Liczba miejsc stojących: …
Liczba miejsc ogółem: 103
Silnik: typu LIAZ ML 636 M1.2B, wysokoprężny, czterosuwowy, z wtryskiem paliwa
Układ zasilania: wtrysk paliwa, wolnossący
Moc maksymalna: 207 KM (152 kW)
Skrzynia biegów: Praga 4AB 120, automatyczna 4-biegowa
Układ napędowy: silnik umieszczony z tyłu pojazdu, napędza koła tylne
Długość: 11 485 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 3170 mm
Masa własna: 9900 kg
Pokrewne: Škoda 17Tr


(C) Karosa-Club.com
Irisbus Iveco Myntransportblog.wordpress.com
Wikipedia.org
Flickr.com
Seznam-Autobusu.cz

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 28.04.2024, 1:09
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 23 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018