Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
Autobusy Karosa https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=22&t=12409 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | kulikowski [ Czw, 18.04.2024, 4:15 ] |
Temat postu: | [Przyczepy autobusowe] 1967-1970 Karosa LP30 |
1967-1970 Karosa LP30 Wikipedia.org Flickr.com Sx11.g6.cz Auto.cz Karosa LP30 to dwuosiowy rotel (autobusowa przyczepa sypialna), zbudowana w latach 1967-1970 w liczbie 8 egzemplarzy. Do wnętrza przyczepy prowadzi dwoje dwuskrzydłowych drzwi z prawej strony. Kierowanie przyczepą odbywało się za pomocą przedniej osi skrętnej, która skręcała się wraz z dyszlem. Jako holownik wykorzystywano przeważnie autobus dalekobieżny Karosa ŠD11, rzadziej starszy autobus Škoda 706 RTO LUX. Trzydzieści miejsc do leżenia rozmieszczono w układzie 6 kabin jednomiejscowych oraz 12 dwumiejscowych kabin. W wysuwanej części umieszczono WC z odrębnymi drzwiami z lewej strony. Przewóz osób w przyczepie podczas jazdy był zabroniony. Każda leżanka miała własne oświetlenie, wentylację, wieszaki, schowek i szafkę na naczynia. Przyczepa była wyposażona w dwie przebieralnie (męską i damską) oraz dwie łazienki. Przyczepy trafiły m. in. do: Miedzynarodowego Związku Studentów w Pradze, RaJ-u Pardubice (w 1976 spredany Miejskiemu przedsiębiorstwu komunikacji w Pardubicach, w 1991 odsprzedany, ČSAD-u Brno, RaJ-u Hořovice, Eurotexu Blansko, RaJ-u Žilina, właściciele ostatnich dwóch egzemplarzy nie są znani. Obecnie zachowały się trzy egzemplarze zabytkowe przyczepy: w ČSAD Jihotrans (ten w zestawie z autobusem Karosa ŠD11), w Muzeum Regionalnym w Wysokim Mycie oraz u prywatnego kolekcjonera. Dane techniczne Producent: Karosa, Wysokie Myto, Czechosłowacja Okres produkcji: 1967-1970 Wyprodukowanych: 8 egz. Typ nadwozia: rotel (autobusowa przyczepa sypialna) Liczba drzwi: 2 Układ drzwi: 0-2-2-0 Liczba miejsc leżących: 30 Długość: 9100 mm Szerokość: 2450 mm Wysokość: 3000 mm Masa własna: 6500 kg (C) Wikipedia.org Flickr.com Sx11.g6.cz Auto.cz |
Autor: | kulikowski [ Nie, 28.04.2024, 1:09 ] |
Temat postu: | 1987-1989 Karosa B831 |
1987-1989 Karosa B 831 Karosa-Club.com Irisbus Iveco Myntransportblog.wordpress.com Wikipedia.org Flickr.com Seznam-Autobusu.cz Autobus miejski produkowany przez wówczas czechosłowacką Karosę w latach 1987-1989. Pojazd był następcą autobusu B 731. Dzielił większość części z trolejbusem 17Tr. Powstały jedynie 3 prototypy (w tym jeden trolejbus) B3U, B2U oraz trolejbus 17Tr. Planowano uruchomienie nowej zunifikowanej rodziny autobusów 800, w skład której miały wejść autobus miejski B 831, międzymiastowy C 833, międzymiastowy członowy C 843, trolejbus 17Tr oraz trolejbus członowy 18Tr. W 1990 prace konstrukcyjne nad rodziną 800 zatrzymano z powodu braku środków finansowych na inwestycje. Jedyny zachowany egzemplarz (drugi prototyp B2U) znajduje się w Muzeum Technicznym w Brnie. Dane techniczne Producent: Karosa, Wysokie Myto, Czechosłowacja Okres produkcji: 1987-1989 Wyprodukowanych: 3 egz. Typ nadwozia: autobus miejski klasy MAXI Liczba drzwi: 3 Układ drzwi: 2-2-2 Wysokość podłogi: 720 mm/890 mm Liczba miejsc siedzących: 31 Liczba miejsc stojących: … Liczba miejsc ogółem: 103 Silnik: typu LIAZ ML 636 M1.2B, wysokoprężny, czterosuwowy, z wtryskiem paliwa Układ zasilania: wtrysk paliwa, wolnossący Moc maksymalna: 207 KM (152 kW) Skrzynia biegów: Praga 4AB 120, automatyczna 4-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony z tyłu pojazdu, napędza koła tylne Długość: 11 485 mm Szerokość: 2500 mm Wysokość: 3170 mm Masa własna: 9900 kg Pokrewne: Škoda 17Tr (C) Karosa-Club.com Irisbus Iveco Myntransportblog.wordpress.com Wikipedia.org Flickr.com Seznam-Autobusu.cz |
Strona 2 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |