Obecny czas: Czw, 02.05.2024, 0:51




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Nowe i stare Ikarusy 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Nowe i stare Ikarusy
Aktualne modele Ikarusa (UWAGA! długo się ładują!)

489 Polaris
Image
Image
Image

480
Image
Image
Image

436 (USA)
Image
Image

435
Image
Image
Image

417
Image
Image

416 (USA)
Image
Image
Image

EAG E94
Image
Image

(C) ikarbus.co.hu

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Ostatnio edytowany przez RR ltd Co., Pon, 23.10.2006, 11:43, edytowano w sumie 1 raz

Pon, 16.10.2006, 20:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9296
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post 
nawet w USA jest sprzedawany... :shock: nigdy bym nie pomyślał :wink:

_________________
locha lover


Pon, 16.10.2006, 20:36
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post 
Ikarus 30
Image
Image
Image

Ikarus 55/65
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Ikarus 630
Image

A do nich były takie fajne przyczepki:
Image
Image

(C) old-ikarus.hu

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 23.10.2006, 11:45
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2386
Miejscowość: Miechów [KMI]
Samochód: FIAT Punto Evo
Post 
Ja tez nie pomyslalbym ze Ikarus w USA ??????? Nowe modele sa fajne ale wole Solarisa a jesli chodzi o te antyki to podoba mi sie ten a'la sedan

_________________
[']Zulu - 2 X 1990 - 11 II 2007[']
PAMIĘTAMY


Wto, 24.10.2006, 14:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7825
Miejscowość: Szczecin
Samochód: nazi hacz fwd pb
Post 
A czy te nowe Ikarusy jezdza w któryms miescie?. Bo teraz słysze tylko o MAN-ach, Volvo czy Solarisach. U mnie w miescie sa tylko te stare a np model 435 by sie nadawł do MZK

_________________
PB RWD jest wysoko


Wto, 31.10.2006, 11:03
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post 1972-1991 Ikarus 255
1972-1991 Ikarus 255

Image Wikipedia.org
Image
Image Flickr.com
Image Phototrans.eu
Image Autocart.biz
Image GoMotors.net
Image Uncle-Vova.com
Image
Image SCaiF at Facebook.com
Image the-Blueprints.com
Image Modeli.com.ua

Ikarus 255 to średniopodłogowy, międzymiastowy autobus klasy Maxi, produkowany w węgierskiej firmie Ikarus w latach 1972-1983. Był następcą bazowego modelu Ikarus 55, zaprojektowanym w ramach nowej rodziny 200. Skonstruowany został jako uboższa wersja modelu 250, od którego różnił się m. in. krótszą długością i mniejszym rozstawem osi, większą liczbą miejsc o mniejszym odstępie oparć siedzeń, twardszym zawieszeniem czy brakiem lodówki z tyłu. Napędzany był wysokoprężnym silnikiem o mocy 192 KM. Do 1983 włącznie wyprodukowano 24 187 egz., z czego 16 219 egz. trafiło do byłego ZSRS (wersje 255.08, 255.10, 255.20, 255.21, 255.22, 255.70, 255.70E, 255.71, 255.72, 255.73, 255.74), gdzie był eksploatowany przez Sovtransavto (sowiecki odpowiednik PKS) oraz przedsiębiorstwo budujące gazociąg orenburski. Sowieckie egzemplarze malowane były najczęściej na czerwono u góry i biało u dołu. Następcą modelu 255 był znany m. in. w Polsce nowocześniejszy 256, produkowany od 1980 r. (początkowo równolegle z 255).

Dane techniczne:
Producent: Ikarus, Budapeszt, Węgry
Prototypy: 1969
Produkcja: 1972-1991
Wyprodukowanych: 24 196 egz.
Typ nadwozia: Średniopodłogowy autobus międzymiastowy klasy MAXI
Kierownica: z lewej
Liczba miejsc: 47
49
Liczba drzwi: 2 odskokowo-uchylne
Układ drzwi: 1-0-1
Długość: 10 971 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 2990 mm
Rozstaw osi: 5341 mm
Rozstaw kół przednich: 2000 mm
Rozstaw kół tylnych: 1835 mm
Prześwit: 320 mm
Zwis przedni: 2450 mm
Zwis tylny: 3170 mm
Pojemność bagażnika: 4,6 m3
Pojemność zbiornika paliwa: 250 L
Masa własna: 9400 … 10 600 kg
Masa całkowita: 14 065 … 16 000 kg
Obciążenie osi przedniej: 6000 kg
Obciążenie osi tylnej: 10 000 kg
Silnik: typu RABA MAN D2156HM6U, wysokoprężny, rzędowy, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 10 350 ccm
Moc maksymalna: 192 KM (141 kW)
Maksymalny moment obrotowy: 710 Nm
Stopień sprężania: 17
Sprzęgło: jednotarczowe, suche
Skrzynia biegów: ZF S6-90U, manualna, 6-biegowa
Prędkość maksymalna: 100 km/h
Zużycie paliwa w trasie: 27,0 L/100 km
Średnica zawracania: 22,4 m
Zdolność pokonywania wzniesień: 20 %
Instalacja elektryczna: 24 V
Hamulce: pneumatyczne, bębnowe
Koła: ?J 20 × R20


(C) Wikipedia.org
Flickr.com
Phototrans.eu
Autocart.biz
GoMotors.net
Uncle-Vova.com
SCaiF at Facebook.com
the-Blueprints.com
Modeli.com.ua

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 29.04.2023, 20:58
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018