|
|
Obecny czas: Czw, 18.04.2024, 1:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
TRAMWAJE: Konstal 803N by MKT Łódź
Autor |
Wiadomość |
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
TRAMWAJE: Konstal 803N by MKT ĹĂłdĹş
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Śro, 18.10.2006, 21:37 |
|
|
ixxos
Postów: 4056 Miejscowość: tu i tam....
|
hmmm - staruszki, troche takie wygładzone po liftingu
_________________ A co to ??" "A po co ??" " A dlaczego ??" :
|
Czw, 19.10.2006, 7:57 |
|
|
pardon
Moderator
Postów: 8971 Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
|
łuuu a ja bardzo żałuję żę w moim miescie nie ma tramwajów.... a paradoksem jest to, iż moje miasto jako pierwsze w polsce miało tramwaje
_________________ instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j
|
Czw, 19.10.2006, 8:51 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
pardon napisał(a): Ĺ‚uuu a ja bardzo ĹĽaĹ‚ujÄ™ ĹĽÄ™ w moim miescie nie ma tramwajĂłw.... a paradoksem jest to, iĹĽ moje miasto jako pierwsze w polsce miaĹ‚o tramwaje
Konne?
Wg wikipedii:
Na terenie obecnej Polski pierwszą linię tramwaju konnego uruchomiono w 1866 w Warszawie, służyła do komunikacji między dworcami kolejowymi. W 1873 powstała pierwsza linia w Gdańsku, a w 1877 we Wrocławiu. W następnych latach linie tramwajów konnych były uruchamiane w kolejnych miastach, zaś ostatnim miastem otwierającym sieć tego typu tramwaju był Kostrzyn nad Odrą w roku 1903.
Na terenie obecnej Polski tramwaje elektryczne po raz pierwszy pojawiĹ‚y siÄ™ na ulicach WrocĹ‚awia w 1893, nastÄ™pnie w 1894 we Lwowie (pierwszy w monarchii austrowÄ™gierskiej, uruchomiony z okazji Powszechnej Wystawy Krajowej), kolejne w 1895 w Bielsku i ElblÄ…gu, w 1896 w Bydgoszczy i GdaĹ„sku, w 1897 w Szczecinie i Zgorzelcu, w 1898 w Legnicy, Ĺodzi, GrudziÄ…dzu, Poznaniu, Siemianowicach ĹšlÄ…skich, SĹ‚ubicach i WaĹ‚brzychu, a w 1899 w Toruniu i Gorzowie.
Wyjątkową w skali europejskiej sieć tramwajową posiada konurbacja miast górnośląskich. Pierwsza linia tramwajów górnośląskich o trakcji parowej i szerokości toru zaledwie 785 mm powstała staraniem spółki Oberschlesische Dampfstrassenbahnen w 1894 roku, łącząc Piekary Śląskie z Bytomiem i Bytom przez Królewską Hutę (Chorzów) i Zabrze z Gliwicami. Wkrótce sieć wąskich torów objęła wszystkie miasta i w 1898 r. została zelektryfikowana. Bytom, Katowice i Zabrze z początkiem XX wieku budowały ponadto normalnotorowe miejskie linie tramwajowe. W okresie międzywojennym rozpoczęto unifikację i łączenie sieci (tory wąskie przekuwano na normalne). Ostatnią linią tramwaju 785 mm była przebudowana w 1952 roku trasa Chorzów-Siemianowice Śląskie.
Kolejnymi miastami uruchamiającymi linie tramwajów elektrycznych na ziemiach polskich była Jelenia Góra (1900), Kraków (szerokość toru 900 mm od 1901, a od 1913 1435 mm), Gubin (1904), Warszawa (szerokość toru 1525 mm od 1908, a od 1946 1435 mm), Olsztyn (1907) i Słupsk (1910).
W 1911 roku oddano do użytku linię tramwajową w Cieszynie (zlikwidowana w roku 1921 po podziale miasta między Polskę i Czechosłowację). W tym samym roku, co w Cieszynie (1911), linie tramwaju elektrycznego uruchomiono w Tarnowie i Koszalinie.
W późniejszym okresie otwarto linie w Inowrocławiu (1912) i Kostrzynie nad Odrą (1925).
Najnowsza sieć tramwajowa powstała w Częstochowie w 1959.
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Czw, 19.10.2006, 8:55 |
|
|
kenji
Postów: 9296 Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
|
fajny patent - podwójne siedzenia w wagonikach - bo np. w Szczecinie w tramwajach jest tylko jedno siedzisko, a miejsca jest dość..
_________________ locha lover
Ostatnio edytowany przez kenji, Czw, 19.10.2006, 14:55, edytowano w sumie 1 raz
|
Czw, 19.10.2006, 13:46 |
|
|
Mefisto
Postów: 2386 Miejscowość: Miechów [KMI]
Samochód: FIAT Punto Evo
|
Starowniki a wygladaja jakby z tektury byly chociaz w srodku odswiezone. Najgorsze co nie podoba mi sie na starych tramwajach to to ze sa umieszczane na nich reklamy Zle to wyglada jak na moj gust. No ale teraz to takie czasy ze wszedzie wpieprza reklame
_________________ [']Zulu - 2 X 1990 - 11 II 2007['] PAMIĘTAMY
|
Czw, 19.10.2006, 14:30 |
|
|
kenji
Postów: 9296 Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
|
Cytuj: No ale teraz to takie czasy ze wszedzie wpieprza reklame
reklama jest dĹşwigniÄ… handlu
_________________ locha lover
|
Czw, 19.10.2006, 14:56 |
|
|
witek11
Postów: 1378 Miejscowość: Jarocin, Poznań
|
klasyczne "poznanskie" kanciaki
_________________ http://www.prisonplanet.com/
|
Czw, 19.10.2006, 15:41 |
|
|
KHOT
Postów: 1185
Samochód: Schuka-B
|
witek11 napisał(a): klasyczne "poznanskie" kanciaki
...ke Chyba pomyliło Ci się ze 105 w różnych wersjach. Z tego co wiem, to w Poznaniu nie było 803.
_________________ "Oszczędny to będzie na przykład "golfik III w tedeiku", tyle że z radością z jazdy nie ma to wiele wspólnego. Już lepiej Poloneza, obciach mniejszy"
- mastah Jonas
|
Czw, 19.10.2006, 16:38 |
|
|
ajw
Postów: 224 Miejscowość: z domu
|
kenji napisał(a): fajny patent - podwĂłjne siedzenia w wagonikach - bo np. w Szczecinie w tramwajach jest tylko jedno siedzisko, a miejsca jest dość..
Nom - też mnie to zdziwiło (nie mal jak w autobusie).
|
Czw, 19.10.2006, 17:35 |
|
|
mch
Postów: 6 Miejscowość: Łódź
|
witek11 napisał(a): klasyczne "poznanskie" kanciaki
Że jak? To projekt własny MKT. Nigdzie indziej na świecie nie ma takich wagonów.
|
Sob, 21.10.2006, 17:50 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: TRAMWAJE: Konstal 803N by MKT ĹĂłdĹş
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Śro, 19.03.2008, 22:48 |
|
|
Grzyws
Postów: 5418 Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
|
Re: TRAMWAJE: Konstal 803N by MKT ĹĂłdĹş
Nie za ładne te konstale. Już bardziej podobają mi się jeżdżące po moim mieście Konstale 105N. Może są mniejsze ale wystarczy podpiąć kolejny wagon i już pojemność była by zapewne taka sama. Ostatnio do zajezdni trafiły trzy ładne zmodernizowane Konstale 105N niestety po dwóch tygodniach w jednym już jakaś hołota wybiła szybę ... ehh.
_________________ Alfa Romeo Fabricca Italiana Automobili Torino
Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze
|
Czw, 20.03.2008, 9:35 |
|
|
Kruszon
Postów: 1015 Miejscowość: Dąbrowa Górnicza [SD]
Samochód: S.Felicia Fiesta mk7
|
Re: TRAMWAJE: Konstal 803N by MKT ĹĂłdĹş
Niby tramwaje nowe powinny być ładne zaokrąglone, a tu niespodzianka jakiś badziew prostokątny, niestety nie podoba mi sie ten tramwaj. We wnątrrz natomiast ładnie naprawde podobnie troche do autobusu marki Solaris, ależ nie mona mieć do tego negatywnego nastawienia ponieważ ile można wymyślac. Jeśli na zewnątrz wyglądał by ładnie zapewne miałby wielu zwolenników. Apeluje o zmianę obudowy ponieważ w tym momencie dałbym mu 3+, a jesli zmienią wygląd wizualny napwno dostanie 5 i to nie tylko odemnie
_________________ Ahh... ta Skoda :) Przemyslane Rozwiązania Ahh... ten Ford :) Feel the Difference - Kinetic Design Święty Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120 km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje Św. Piotrowi Urodziłem się po to,aby jeździć ...
|
Czw, 20.03.2008, 10:25 |
|
|
Grzyws
Postów: 5418 Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
|
Re: TRAMWAJE: Konstal 803N by MKT ĹĂłdĹş
Cytuj: Niby tramwaje nowe powinny być ładne zaokrąglone, a tu niespodzianka jakiś badziew prostokątny Ten tramwaj ma 34 lata...
_________________ Alfa Romeo Fabricca Italiana Automobili Torino
Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze
|
Czw, 20.03.2008, 10:40 |
|
|
Kruszon
Postów: 1015 Miejscowość: Dąbrowa Górnicza [SD]
Samochód: S.Felicia Fiesta mk7
|
Re: TRAMWAJE: Konstal 803N by MKT ĹĂłdĹş
A to przepraszam za pomyłke, niech dalej bedą prostokątne
_________________ Ahh... ta Skoda :) Przemyslane Rozwiązania Ahh... ten Ford :) Feel the Difference - Kinetic Design Święty Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120 km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje Św. Piotrowi Urodziłem się po to,aby jeździć ...
|
Czw, 20.03.2008, 13:58 |
|
|
3co
Postów: 3836 Miejscowość: SH
Samochód: Civic 1.8 VTEC
|
Re: TRAMWAJE: Konstal 803N by MKT ĹĂłdĹş
Kruszon napisał(a): A to przepraszam za pomyĹ‚ke, niech dalej bedÄ… prostokÄ…tne Sorry, ale jesteĹ› ĹĽaĹ‚osny... Tak gĹ‚upiego tekstu dawno nie sĹ‚szaĹ‚em A teraz pytanie: kto wie gdzie klepano Konstale?? Taaak, w Chorzowie Tylko u nas mogli coĹ› takiego robić. Najpopularniejsze polskie tramwaje
|
Czw, 20.03.2008, 18:56 |
|
|
Grzyws
Postów: 5418 Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
|
Re: TRAMWAJE: Konstal 803N by MKT ĹĂłdĹş
Teraz najnowszym dziełem konstalu jest Citadis 116Nd a właśnie czy Konstal jeszcze istnieje czy tego Citadisa produkuje jakaś inna firma ?
_________________ Alfa Romeo Fabricca Italiana Automobili Torino
Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze
|
Czw, 20.03.2008, 20:26 |
|
|
r_lukas
Postów: 531 Miejscowość: Szczecin
Samochód: italiano diesel
|
Re:
kenji napisał(a): fajny patent - podwĂłjne siedzenia w wagonikach - bo np. w Szczecinie w tramwajach jest tylko jedno siedzisko, a miejsca jest dość.. Tatry (w Szczecinie) teĹĽ majÄ… podwĂłjne siedzenia
|
Czw, 20.03.2008, 20:48 |
|
|
Szakall69
Postów: 5892 Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
|
Re: TRAMWAJE: Konstal 803N by MKT ĹĂłdĹş
w Krakowie sa podwójne siedzenia ale tylko w tylnej cześci wagonu. Poza tym w środkowej czesci na wprost drzwi nie ma w ogule siedzeń . Tutaj jest wiecej siedzeń ale miejsca do stania mniej
|
Pią, 21.03.2008, 10:24 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |