TRAMWAJE: Siemens Combino
Wysłany: Pią, 20.10.2006, 11:28
Siemens Combino
CaĹ‚kowicie niskopodĹ‚ogowy tramwaj firmy Siemens AG. Prototyp tramwaju powstaĹ‚ w 1996 roku w zakĹ‚adach w Krefeld-Uerdingen, gdzie montuje siÄ™ teĹĽ finalnÄ… wersjÄ™ produktu. Tramwaj ma budowÄ™ moduĹ‚owÄ…, dziÄ™ki czemu moĹĽliwe jest dostosowanie jego dĹ‚ugoĹ›ci do potrzeb klienta. W Poznaniu stosuje siÄ™ wersjÄ™ piÄ™cioczĹ‚onowÄ…, na trzech wĂłzkach, skĹ‚ad ma dĹ‚ugość okoĹ‚o 19 metrĂłw, ale stosuje siÄ™ rĂłwnieĹĽ dĹ‚uĹĽsze skĹ‚ady, do 42 metrĂłw dĹ‚ugoĹ›ci jak na przykĹ‚ad w Bassel. WiÄ™kszość sprzedawanych tramwajĂłw ma zasilanie trakcyjne, ale istnieje takĹĽe moĹĽliwość zamĂłwienia skĹ‚adu z silnikiem diesla. WielkÄ… zaletÄ… tramwaju sÄ… niezaleĹĽne koĹ‚a, nie poĹ‚Ä…czone osiami, dziÄ™ki czemu moĹĽna byĹ‚o maksymalnie obniĹĽyć podĹ‚ogÄ™ – praktycznie do poziomu typowego krawężnika. W Poznaniu Combino pojawiĹ‚y siÄ™ na poczÄ…tku 2004 roku i jak wykazaĹ‚o doĹ›wiadczenie, to sÄ… zdecydowanie najlepsze wagony z PoznaĹ„skiego taboru – mimo poczÄ…tkowych problemĂłw tramwaje sprawujÄ… siÄ™ bez zarzutu, kursujÄ… gĹ‚Ăłwnie na trasie PST (PoznaĹ„ski Szybki Tramwaj) – poznaĹ„ska „Pestka”.
Kilka sĹ‚Ăłw pasaĹĽera: trochÄ™ juĹĽ tymi wagonami pojeĹşdziĹ‚em i zdecydowanie sÄ… najbardziej user-friendly z caĹ‚ego poznaĹ„skiego taboru. Bardzo cicha, przyjemna jazda, bardzo dobre tĹ‚umienie nierĂłwnoĹ›ci szlaku – praktycznie nie wyczuwa siÄ™ wężykowania. 100% niskiej podĹ‚ogi sprawia, ĹĽe wchodzi siÄ™ do tramwaju jak do windy. WewnÄ…trz tramwaj jest bardzo dobrze urzÄ…dzony, moĹĽe siedzenia sÄ… trochÄ™ zbyt twarde, ale nie przesadzajmy – jest zdecydowanie lepiej i przestronniej niĹĽ w Tatrach.
Zdjęcia pochodzą ze strony: http://www.poz-tram.prv.pl
Żródło: Wiki, Poznańskie Tramwaje
CaĹ‚kowicie niskopodĹ‚ogowy tramwaj firmy Siemens AG. Prototyp tramwaju powstaĹ‚ w 1996 roku w zakĹ‚adach w Krefeld-Uerdingen, gdzie montuje siÄ™ teĹĽ finalnÄ… wersjÄ™ produktu. Tramwaj ma budowÄ™ moduĹ‚owÄ…, dziÄ™ki czemu moĹĽliwe jest dostosowanie jego dĹ‚ugoĹ›ci do potrzeb klienta. W Poznaniu stosuje siÄ™ wersjÄ™ piÄ™cioczĹ‚onowÄ…, na trzech wĂłzkach, skĹ‚ad ma dĹ‚ugość okoĹ‚o 19 metrĂłw, ale stosuje siÄ™ rĂłwnieĹĽ dĹ‚uĹĽsze skĹ‚ady, do 42 metrĂłw dĹ‚ugoĹ›ci jak na przykĹ‚ad w Bassel. WiÄ™kszość sprzedawanych tramwajĂłw ma zasilanie trakcyjne, ale istnieje takĹĽe moĹĽliwość zamĂłwienia skĹ‚adu z silnikiem diesla. WielkÄ… zaletÄ… tramwaju sÄ… niezaleĹĽne koĹ‚a, nie poĹ‚Ä…czone osiami, dziÄ™ki czemu moĹĽna byĹ‚o maksymalnie obniĹĽyć podĹ‚ogÄ™ – praktycznie do poziomu typowego krawężnika. W Poznaniu Combino pojawiĹ‚y siÄ™ na poczÄ…tku 2004 roku i jak wykazaĹ‚o doĹ›wiadczenie, to sÄ… zdecydowanie najlepsze wagony z PoznaĹ„skiego taboru – mimo poczÄ…tkowych problemĂłw tramwaje sprawujÄ… siÄ™ bez zarzutu, kursujÄ… gĹ‚Ăłwnie na trasie PST (PoznaĹ„ski Szybki Tramwaj) – poznaĹ„ska „Pestka”.
Kilka sĹ‚Ăłw pasaĹĽera: trochÄ™ juĹĽ tymi wagonami pojeĹşdziĹ‚em i zdecydowanie sÄ… najbardziej user-friendly z caĹ‚ego poznaĹ„skiego taboru. Bardzo cicha, przyjemna jazda, bardzo dobre tĹ‚umienie nierĂłwnoĹ›ci szlaku – praktycznie nie wyczuwa siÄ™ wężykowania. 100% niskiej podĹ‚ogi sprawia, ĹĽe wchodzi siÄ™ do tramwaju jak do windy. WewnÄ…trz tramwaj jest bardzo dobrze urzÄ…dzony, moĹĽe siedzenia sÄ… trochÄ™ zbyt twarde, ale nie przesadzajmy – jest zdecydowanie lepiej i przestronniej niĹĽ w Tatrach.
Zdjęcia pochodzą ze strony: http://www.poz-tram.prv.pl
Żródło: Wiki, Poznańskie Tramwaje