Strona 1 z 1

TRAMWAJE: Siemens Combino

Wysłany: Pią, 20.10.2006, 11:28
przez KHOT
Siemens Combino
CaĹ‚kowicie niskopodĹ‚ogowy tramwaj firmy Siemens AG. Prototyp tramwaju powstaĹ‚ w 1996 roku w zakĹ‚adach w Krefeld-Uerdingen, gdzie montuje siÄ™ teĹĽ finalnÄ… wersjÄ™ produktu. Tramwaj ma budowÄ™ moduĹ‚owÄ…, dziÄ™ki czemu moĹĽliwe jest dostosowanie jego dĹ‚ugoĹ›ci do potrzeb klienta. W Poznaniu stosuje siÄ™ wersjÄ™ piÄ™cioczĹ‚onowÄ…, na trzech wĂłzkach, skĹ‚ad ma dĹ‚ugość okoĹ‚o 19 metrĂłw, ale stosuje siÄ™ rĂłwnieĹĽ dĹ‚uĹĽsze skĹ‚ady, do 42 metrĂłw dĹ‚ugoĹ›ci jak na przykĹ‚ad w Bassel. WiÄ™kszość sprzedawanych tramwajĂłw ma zasilanie trakcyjne, ale istnieje takĹĽe moĹĽliwość zamĂłwienia skĹ‚adu z silnikiem diesla. WielkÄ… zaletÄ… tramwaju sÄ… niezaleĹĽne koĹ‚a, nie poĹ‚Ä…czone osiami, dziÄ™ki czemu moĹĽna byĹ‚o maksymalnie obniĹĽyć podĹ‚ogÄ™ – praktycznie do poziomu typowego krawężnika. W Poznaniu Combino pojawiĹ‚y siÄ™ na poczÄ…tku 2004 roku i jak wykazaĹ‚o doĹ›wiadczenie, to sÄ… zdecydowanie najlepsze wagony z PoznaĹ„skiego taboru – mimo poczÄ…tkowych problemĂłw tramwaje sprawujÄ… siÄ™ bez zarzutu, kursujÄ… gĹ‚Ăłwnie na trasie PST (PoznaĹ„ski Szybki Tramwaj) – poznaĹ„ska „Pestka”.

Kilka sĹ‚Ăłw pasaĹĽera: trochÄ™ juĹĽ tymi wagonami pojeĹşdziĹ‚em i zdecydowanie sÄ… najbardziej user-friendly z caĹ‚ego poznaĹ„skiego taboru. Bardzo cicha, przyjemna jazda, bardzo dobre tĹ‚umienie nierĂłwnoĹ›ci szlaku – praktycznie nie wyczuwa siÄ™ wężykowania. 100% niskiej podĹ‚ogi sprawia, ĹĽe wchodzi siÄ™ do tramwaju jak do windy. WewnÄ…trz tramwaj jest bardzo dobrze urzÄ…dzony, moĹĽe siedzenia sÄ… trochÄ™ zbyt twarde, ale nie przesadzajmy – jest zdecydowanie lepiej i przestronniej niĹĽ w Tatrach.

Zdjęcia pochodzą ze strony: http://www.poz-tram.prv.pl

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Żródło: Wiki, Poznańskie Tramwaje

Wysłany: Pią, 20.10.2006, 18:43
przez ZwierZ
oooo coĹ› znajomego :mryellow:

Zapomniałeś dodać, że wnętrze trochę ciasnawe i nieraz ciężko się przemieszczać, do tego tylko jedne drzwi w ostatnim członie też nie ułatwiają wymiany pasażerów.

Ja po jeździe nimi mam wrażenie średnio-pozytywne bo dużo więcej oczekiwałem,

Według mnie Tatra (oktorej wspomniałeś) wewnątrz jest lepiej rozplanowana - tam gdzie trzeba się przemieszczać jest dużo miejsca, a tam gdzie posiedzieć to dużo siedzeń :D


:mryellow:

Wysłany: Pią, 20.10.2006, 19:25
przez KHOT
ZwierZ napisał(a):ZapomniaĹ‚eĹ› dodać, ĹĽe wnÄ™trze trochÄ™ ciasnawe i nieraz ciężko siÄ™ przemieszczać, do tego tylko jedne drzwi w ostatnim czĹ‚onie teĹĽ nie uĹ‚atwiajÄ… wymiany pasaĹĽerĂłw.

Ja po jeździe nimi mam wrażenie średnio-pozytywne bo dużo więcej oczekiwałem,

Według mnie Tatra (oktorej wspomniałeś) wewnątrz jest lepiej rozplanowana - tam gdzie trzeba się przemieszczać jest dużo miejsca, a tam gdzie posiedzieć to dużo siedzeń :D


...no właśnie Tatra niezbyt mi pasuje, zdecydowanie wolę Siemensa. Najbardziej nienawidzę w Tatrze schodków na których wiara się zabija jak jest tłok - pod tym względem siemens jest zdecydowanie lepszy. Miejsca jest sporo, bez przesady z tą ciasnotą. Drugą, poza schodkami rzeczą która mnie wkurza, to to, że Tatra trzeszczy podczas jazdy jakby się miała zaraz rozpaść. :lol:

Wysłany: Pią, 20.10.2006, 19:41
przez Mefisto
Podoba mi sie wyglada pozadnie tylko te okragle swiatla nie pasuja mi do ogolnej linii tramwaju

Wysłany: Pią, 20.10.2006, 20:03
przez pardon
zawsze interesowało mnie jaką moc mają silniki tramwajów oraz ile połykają elektronów.... znaczy sie jaki pobór mocy :>

czy koszt w porównaniu z autobusem jest mniejszy/ większy czy podobny :>?

Wysłany: Pią, 20.10.2006, 22:36
przez KHOT
...niestety siemens nie udostępnia takich danych na swoich stronach. Właściwie to nie udostępnia żadnych danych - jest tylko mała reklamówka z marketingowym bełkotem, zero konkretów. :?

Wysłany: Nie, 22.10.2006, 21:35
przez RR ltd Co.
Śliczności... Poproszę takie na linii Pabianice - Łódź - Zgierz
Image

Image

Image

Image

(C) villamostipusok.freeweb.hu/

Re: TRAMWAJE: Siemens Combino

Wysłany: Nie, 08.10.2017, 21:34
przez kulikowski
przydałby się taki na 31 ... aczkolwiek ma jedną słabą stronę: nieskrętne (sztywne) wózki (sic!)

2004-2007 Siemens Combino Supra NF12B

najdłuższy wagon tramwajowy świata

Budapeszt:

Image Phototrans.eu
Image Delpestibusz.hu
Image Flickr.com
Image Wikipedia
Image Villamosok.hu

Film:

https://www.youtube.com/watch?v=JIgOahf3AfE

Liczba członów: 6
Długość całkowita: 54 m
Szerokość: 2,4 m
Liczba miejsc: 352
Miejsc siedzących: 64


(C) Phototrans.eu
Delpestibusz.hu
Flickr.com
Wikipedia
Villamosok.hu