Obecny czas: Nie, 17.12.2017, 18:52




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Reklama 

[Tramwaje] 1957-1965 Đuro Đaković TMK 101 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 5870
Miejscowość: Warszawa
Post [Tramwaje] 1957-1965 Đuro Đaković TMK 101
Zagrzeb, Chorwacja:

Image Blog.dnevnik.hr
Image Croatianhistory.net
Image Wikipedia.org
Image Zeljeznice.net


Film:
https://www.youtube.com/watch?v=xf03hDDjfjc


Cytuj:
TMK 101 to typ dwuosiowego tramwaju produkowanego w latach 1957–1965 i eksploatowanego w Zagrzebiu w latach 1951–2008. Obecnie pojazdy tego typu zostały wycofane z ruchu liniowego. Typ 101 jest jakby odpowiednikiem polskiego tramwaju Konstal 13N. Pierwszy prototyp tego tramwaju został wyprodukowany w 1951 w warsztatach zagrzebskiego przewoźnika ZET Zagreb, a dwa kolejne prototypy w ciągu dalszych kilku lat. Seryjna produkcja rozpoczęła się w 1957 roku w zakładach Đuro Đaković. Są to dwuosiowe wagony silnikowe, wyposażone w troje drzwi harmonijkowych.

W Zagrzebiu eksploatowano w sumie 71 wagonów, w tym 3 prototypy, 60 produkcji ĐĐ, oraz 8 zakupionych z Osijeku. Pierwsze kasacje tramwajów TMK 101 w połowie lat 90., gdy do eksploatacji wprowadzono tramwaje Düwag GT6 (jako rozwiązanie tymczasowe), a od 2005 roku miały miejsce kolejne kasacje. Przybycie nowych tramwajów TMK 2200 było następnym powodem do wycofania kolejnych składów . Od lata 2007 tramwaje typu 101 nie są wykorzystywane w ruchu regularnym, były jeszcze wykorzystywane tylko sporadycznie. Chociaż kilka pojazdów jest zdatnych do użytku, od grudnia 2008 roku zostały wycofane z eksploatacji. Kilka pojazdów tego typu ma zostać zachowanych do muzeum.

Następcą tego wagonu jest typ TMK 201.

Doczepy
TP 531 jest czteroosiową doczepą odpowiadającą modelom TMK 101 i TMK 201. Jest to doczepa bierna, wyposażona w troje harmonijkowych drzwi. Innym wagonem doczepnym do typów TMK 101 i TMK 201 jest wóz TP 701. Od TP 531 różni się dłuższymi szybami w drzwiach i kilkoma innymi detalami.

Ciekawostki
Tramwaje tego typu były często nazywane Stojadin lub Đuro.

Dane techniczne
Producent: Đuro Đaković
Premiera: 1951
Lata produkcji: 1957–1965
Miejsce produkcji: Slavonski Brod, Chorwacja
Szerokość toru: 1000 mm
Liczba członów: 1
Liczba drzwi: 3
Miejsc siedzących: 13+1
Miejsc stojących: 42
Długość: 11 000 mm
Szerokość: 2200 mm
Wysokość: 3135 mm
Masa służbowa: 14 900 kg
Liczba i moc silników: 2×60 kW
Prędkość maksymalna: 60 km/h



(C) Blog.dnevnik.hr
Croatianhistory.net
Wikipedia.org
Zeljeznice.net
Youtube.com


Nie, 15.10.2017, 16:56
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com