Obecny czas: Pią, 26.05.2017, 10:22




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Reklama 

[Tramwaje] Łódzki Tramwaj Regionalny 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20666
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post [Tramwaje] Łódzki Tramwaj Regionalny
Image

75 mln zł ma kosztować 10 luksusowych :mryellow: tramwajów, które dla łódzkiego MPK wyprodukuje bydgoska spółka PESA. Wczoraj podpisano kontrakt. Nowe wagony zaczną kursować od kwietnia 2008 roku jako Łódzki Tramwaj Regionalny na trasie Zgierz - Łódź - Pabianice.

- Tramwaje są niskopodłogowe, klimatyzowane, w jednym zmieści się około 200 osób. Mają długość 32 metrów, czyli są o 5 m dłuższe od obecnie jeżdżących po Łodzi - mówi Tomasz Zaboklicki, prezes bydgoskiej firmy. - We wszystkich wagonach będzie zamontowany monitoring, aby były one bezpieczne. Kabina motorniczego będzie klimatyzowana oddzielnie oraz zbudowana jako tzw. klatka bezpieczeństwa, czyli nikt motorniczego nie będzie mógł zaatakować. Pojazd będzie miał też czarną skrzynkę oraz kamerę rejestrującą to, co się dzieje przed pojazdem - nie będzie więc problemu z ustaleniem, kto był sprawcą ewentualnego wypadku. Maksymalna prędkość tramwaju to 70 km/godz.

Koszt uruchomienia Łódzkiego Tramwaju Regionalnego wyniesie prawie 220 mln zł. Prawie 30 proc. tej sumy to dotacja z Unii Europejskiej. Oprócz przebudowy torowiska, zamontowany ma być system sterowania ruchem zapewniający pierwszeństwo przejazdu tramwajom na każdym z 60 skrzyżowań na trasie.

Źródło: http://www.lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/661636.html

Więc chyba takie cuda będą w Łódzkiem jeździć :mryellow: :
Image

(C) PESA

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Ostatnio edytowany przez RR ltd Co. Wto, 21.08.2007, 8:43, edytowano w sumie 2 razy

Śro, 25.10.2006, 13:14
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1185
Samochód: Schuka-B
Post 
...no, no, zapowiada się nieźle. Tramwaje bardzo fajne, są jakieś zdjęcia wnętrza może? Jedyne co nie pasuje, to malowanie - śakieś dziwne :wink:

_________________
"Oszczędny to będzie na przykład "golfik III w tedeiku", tyle że z radością z jazdy nie ma to wiele wspólnego. Już lepiej Poloneza, obciach mniejszy"

- mastah Jonas


Śro, 25.10.2006, 14:03
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20666
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post 
Ten pierwszy jest w barwach MPK-Łódź, a ten drugi, to chyba tylko wizja...

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Śro, 25.10.2006, 16:07
Profil

Postów: 1378
Miejscowość: Jarocin, Poznań
Post 
wszystkie tranwaje wygladaja tak samo

_________________
http://www.prisonplanet.com/


Śro, 25.10.2006, 16:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 6
Miejscowość: Łódź
Post 
Te wagony będa jeździły tylko po Łodzi do momentu realizacji dwóch brakujących etapów ŁTR. Zgierz i Pabianice (szczególnie Pabianice) z różnych względów "dały du*y" i w najbliższym czasie ŁTR tam nie dotrze. Natomiast Łódź swoja działkę opracowała dobrze i realizacja etapu łódzkiego właśnie się rozpoczyna.

I co to za pierdoły prasa wypisuje o luksusowości? Normalny wagon zgodny z obecnymi standardami.


Pią, 27.10.2006, 14:47
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20666
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post 
Cytuj:
Tramwaj długi jak wieżowiec
11.08.2007

Dwa spośród 10 nowoczesnych tramwajów, które będą kursować na trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, już są produkowane w firmie Pojazdy Szynowe Pesa w Bydgoszczy. Na razie powstały szkielety konstrukcji. Pierwszy wagon dotrze do Łodzi w końcu roku, pozostałe pod koniec marca przyszłego roku.

Niskopodłogowe, pięcioczłonowe tramwaje będą miały 32 metry długości - taką wysokość ma 10-piętrowy wieżowiec (długość cityrunnera wynosi 29,5 m). Wnętrza będą klimatyzowne, zostaną zainstalowane monitory wyświetlające reklamy. Każdy wagon pomieści 196 osób, dla 63 będą miejsca siedzące. Jeden tramwaj kosztuje ok. 7 mln zł.
Zobacz takĹĽe:
"Zielona fala" dla ŁTR - rewolucyjne zmiany na 60 skrzyżowaniach
Robotnicy na budowie ŁTR mieli wolne, a łodzianie stali w korkach
Budowa ŁTR wkracza na kolejne cztery skrzyżowania

Pesa wyremontuje także stanowiska w zajezdni przy ulicy Telefonicznej, gdzie nowe tramwaje, a także cityrunnery, będą obsługiwane, myte i naprawiane.

Image
http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/758660.html
Cytuj:
Torowisko z Belgii
07.08.2007

Już miesiąc łodzianie żyją budową Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Wczoraj dokonano znaczącego kroku - na skrzyżowaniu ul. Zachodniej i Więckowskiego położono pierwszy fragment nowego torowiska.

Dokonano tego nowoczesną, niespotykaną jeszcze w Polsce metodą, montując gotowe kilkunastometrowe, zatopione w betonie fragmenty torowiska, z otoczonymi gumą szynami. Dzięki temu już w czwartek wieczorem skrzyżowanie powinno być przejezdne.

- Z Belgii przyjechały do nas gotowe kilkunastometrowe, zatopione w betonie fragmenty szyn. Montuje się je w kilka dni, nie trzeba czekać na wiązanie się betonu przez niemal miesiąc, a guma niweluje hałas i drgania - wyjaśnia Czesław Gendek, dyrektor projektu z firmy Polimex-Mostostal, wykonawcy remontu na tym odcinku. - Ta technologia jest sporo droższa, ale jeśli wziąć pod uwagę koszty społeczne, czas trwania remontu, korki, samopoczucie okolicznych mieszkańców, to może się opłacić.

Nowe torowisko będzie nieco przesunięte w kierunku zachodnim. W ten sposób wygospodaruje się miejsce na lewoskręt dla kierujących się z al. Kościuszki w ul. Więckowskiego. W najbliższy piątek w ten sam sposób będzie budowane torowisko przechodzące przez skrzyżowanie ul. Zachodniej i Próchnika. Tam również powstanie wygodny lewoskręt, tym razem dla tych skręcających z ul. Zachodniej w Próchnika.

Na razie najbardziej zaawansowane są prace na al. Kościuszki - od ul. Żwirki do al. Mickiewicza - i na ul. Zachodniej, na odcinku od ul. Zielonej do ul. Legionów.

- Są już koryta torowisk, które niedługo będą stabilizowane z pomocą betonu. Około 20 sierpnia tramwaje z Retkini na Widzew będą już kursowały bez objazdów, miesiąc później powinny skończyć się utrudnienia dla kierowców na skrzyżowaniu al. Kościuszki z al. Mickiewicza - zapowiada Marcin Małek z łódzkiego MPK. - Na dniach będzie gotowe skrzyżowanie ul. Zachodniej i Więckowskiego, tydzień później kolejne w kierunku na północ. Wszystko idzie zgodnie z planem - zapewnił.

Image
http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/756901.html

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Czw, 16.08.2007, 20:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post 
widze gruntowne zmiany :mryellow: :mryellow:
no trzeba wymienic nie tylko tramwaje ale i podklad :wink:


Pią, 17.08.2007, 15:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5816
Miejscowość: Warszawa
Post 
Jest to wersja wąskotorowa wagonu 120N z bydgoskiej PESY, zabiera 221 pasażerów. Jeden wagon normalnotorowy przechodzi obecnie testy w Warszawie, która zakupi 15 takich pojazdów za 90 mln zł. Krótsza wersja wąskotorowa 121N jest testowana w Bydgoszczy.


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Pią, 16.11.2007, 20:25, edytowano w sumie 1 raz

Nie, 19.08.2007, 22:45
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4056
Miejscowość: tu i tam....
Post 
ale długi to już prawie pociąg - taka wąskotorówka :D

_________________
A co to ??" "A po co ??" " A dlaczego ??" :


Pon, 20.08.2007, 8:04
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20666
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post 
Już wiem mniej więcej, jak będą wyglądały wagonmy PESY (121N).
Image Image

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pią, 16.11.2007, 14:57
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5816
Miejscowość: Warszawa
Post 
W Wawie mamy już dziesięć Pes :)


Pią, 16.11.2007, 20:25
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 1185
Samochód: Schuka-B
Post 
...wyglądają świetnie. Jeździł ktoś? jak wnętrze, wygłuszenie, itp.?

_________________
"Oszczędny to będzie na przykład "golfik III w tedeiku", tyle że z radością z jazdy nie ma to wiele wspólnego. Już lepiej Poloneza, obciach mniejszy"

- mastah Jonas


Pią, 16.11.2007, 22:36
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 4079
Miejscowość: WROCŁAW
Samochód: VOLVO
Post 
Bardzo dziwne malowanie :P

Poza tym trochę się skrócił :>

_________________
>>>


Sob, 17.11.2007, 0:15
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20666
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post 
kulikowski napisał(a):
W Wawie mamy już dziesięć Pes
zaintrygowałeś mnie, więc wrzucam:

Image Image Image Image
http://www.tw.waw.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pon, 19.11.2007, 11:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5816
Miejscowość: Warszawa
Post 
warszawska 120ka jest tańsza od łódzkiej, bo opracowano ją jako wersję normalnotorową, a łódzką zmodyfikowano na wąskotorówkę


Czw, 22.11.2007, 22:09
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20666
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post 
Ponoć włodarza gmin leżących przy nadłuższej w Polsce linii tramwajowej - 46 Łódź - Zgierz - Ozorków myślą o zmodernizowaniu tamtej jednotorowej linii, ale nie sądzę, by puścili tam coś niskopodłogowego...

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pią, 23.11.2007, 9:01
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5816
Miejscowość: Warszawa
Post 
@RR ltd Co. Głowa do góry, IMO przypuszczam, że Pesa 120N właśnie tam pojedzie. A co do 121N, to jest krótsza, 3-członowa, 22-metrowa wąskotorowa wersja. IMO robi się bałagan w oznaczeniach: dla Łodzi powinno być 820N a dla Bydgoszczy 821N.


Pią, 23.11.2007, 21:47
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20666
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post 
Cytuj:
Tak w Bydgoszczy budują wagony dla Łodzi

W ogromnej, nowo postawionej hali montażu pojazdów szynowych na terenie bydgoskiej fabryki PESA pracownicy kończą składać dwa pierwsze wagony, które będą kursowały na trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. W najbliższych dniach pierwszy gotowy tramwaj wyjedzie na przejażdżkę po torze próbnym.

Aparatura na dachu
Wagony są pomalowane na czerwono i żółto. Wyglądają jakby zostały zbudowane ze szkła - szyby zajmują bowiem sporą powierzchnię "karoserii". Część ekipy siedzi na dachach, gdzie będzie zainstalowana większość urządzeń, np. przetwornice czy układy klimatyzacji.

- W starych typach tramwajów aparatura znajduje się pod podłogą. W nowoczesnych, niskopodłogowych nie ma na nią miejsca - mówi Jerzy Korycki, szef marketingu Lekkich Pojazdów Szynowych bydgoskiej PES-y.

W środku wagonu, w plątaninie kabli, także krzątają się robotnicy. Montują siedzenia, przewody, wykładają ściany i podłogę laminatami, instalują oświetlenie, mechanizmy otwierające i zamykające drzwi.

- Mogłoby się wydawać, że dzisiaj montaż modułowego, wieloczłonowego wagonu jest łatwy jak składanie budowli z klocków. A wcale tak nie jest. Na początku musi powstać konstrukcja poszczególnych członów oraz ramy wózków jezdnych. Produkuje się je wycinając, składając i spawając elementy. Dopiero potem montujemy silniki, wózki, instalacje i całą aparaturę - dodaje Jerzy Korycki.

Klimatyzacja i obserwacja
Typ 122N, takie oznaczenie PESA nadała łódzkim wagonom, przypomina cityrunnera. Wydaje się jednak potężniejszy. Dolna część wagonu jest zaokrąglona, w cityrunnerze prosta. Wnętrza obu tramwajów - jak mówią fachowcy - różnią się nieco układem siedzeń, są jednoprzestrzenne. Oznacza to, że miejsca, gdzie przeguby łączą poszczególne człony, nie są zwężone.

Pasażerowie nie muszą się więc przez nie przeciskać, a motorniczy widzi, co dzieje się w pojeździe. Podróżni nie będą już latem umierać z gorąca, tak jak w cityrunnerach, w których wentylacja nie zapewnia chłodu, a temperatura w największe upały wynosi nawet 30 st. C. Tramwaj, a nie tylko kabina motorniczego, będzie wyposażony w klimatyzację.

Jeden wagon o długości 32 metrów pomieści 196 osób, dla 63 przewidziano miejsca siedzące. Pojazd rozwinie maksymalną prędkość 70 km/h. Wandalom trudno będzie pociąć tapicerkę na siedzeniach, bo materiał jest mocny i odporny na zniszczenia.

Dewastacje, burdy czy kradzieże nie ujdą chuliganom, rozrabiakom i kieszonkowcom na sucho. Wagony zostaną wyposażone w monitoring - kamery i system rejestrujący to, co dzieje się wewnątrz. A ludzie na wózkach inwalidzkich wjadą do środka po wysuwanej rampie.

Motorniczowie będą pracować w komforcie. Kabina nie dość, że klimatyzowana, to zostanie wyposażona w pulpit jak w samolocie, pełen kontrolek, przycisków, guzików. Dżojstik zastąpi pedały gazu i hamowania.

Nowe pojazdy są sterowane mikroprocesorowo, czyli wyposażono je w elektroniczny system nadzorujący pracę urządzeń. Jeśli coś będzie nie tak, zapali się właściwa lampka. Np. pokaże motorniczemu, że są otwarte drzwi lub wykryje, że koła ślizgają się po mokrych szynach. Wtedy automatycznie z tzw. piasecznicy wysypie się na torowisko piasek.

- Zderzaki są energochłonne, a kabina motorniczego tworzy klatkę bezpieczeństwa. W razie wypadku chroni prowadzącego. Po uderzeniu zderzak przesuwa się 10 centymetrów, zniszczenia mogą więc być mniejsze - mówi Jerzy Korycki.

Skok w nowoczesność
Od lat 90. ubiegłego wieku kilka polskich miast inwestuje w nowoczesny tabor tramwajowy. Zaczęto nadrabiać wieloletnie zaległości. Średnia wieku tramwaju to 25 lat. Tych starego typu, czyli najpopularniejszych 805N już się nie produkuje, co najwyżej modernizuje. Przewoźnicy zauważają, że drugie wagony jeżdżą puste, zwłaszcza późnym wieczorem. Ludzie boją się nimi podróżować, nie mają kontaktu z prowadzącym pojazd, który w razie niebezpieczeństwa może wezwać pomoc.

- W produkcji taboru odchodzi się też od wysokiej podłogi, utrudniającej wsiadanie i wysiadanie osobom starszym, niepełnosprawnym, wnoszenie wózka dziecięcego czy inwalidzkiego - dodaje Jerzy Korycki.

Niektóre przedsiębiorstwa komunikacyjne zdecydowały się więc postawić na nowoczesność. Tabor produkowany w Polsce nie odbiega już w niczym od tego kursującego w europejskich miastach.

I tak wagony koncernu Bombardiera wożą pasażerów w Krakowie i Gdańsku, a Siemensa w Poznaniu. W Elblągu jeździ już sześć tramwajów PES-y, nazwanych przez mieszkańców "ogórkami" ze względu na zielony kolor. Po Warszawie kursuje już 15 sztuk zbudowanych w bydgoskiej fabryce. Wagony dla Łodzi będą takie same jak tramwaje dla Warszawy, różnią się tylko rozstawem kół i wzorem tapicerki na siedzeniach.

Nowoczesne tramwaje składają się z członów, czyli części połączonych przegubami. Elbląskie mają ich trzy, warszawskie i łódzkie po pięć. W każdej powtarzają się moduły, np. elementy mechaniczne, elektryczne czy wyposażenia wnętrza.

Silniki pozwolą odzyskać część energii zużytej podczas jazdy. Gdy tramwaj hamuje, wraca ona do sieci.

Pierwszy pojazd ma dotrzeć do Łodzi na początku stycznia przyszłego roku, pozostałych 9 do końca marca.

Jednak wyjadą na trasę dopiero wtedy, gdy gotowa będzie cała - od Helenówka do Chocianowic.

- Taki jest warunek postawiony przez Unię Europejską, z której funduszy jest współfinansowana budowa ŁTR-u i zakup taboru. Tramwaje mogą kursować tylko po trasie ŁTR-u, poza tym motorniczowie muszą mieć czas, aby nauczyć się go prowadzić - mówi Marcin Małek z łódzkiego MPK.

Image
Image
Image
Image
http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/799291.html

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Nie, 16.12.2007, 21:13
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5816
Miejscowość: Warszawa
Post 
W Wawie już 13 (małe opóźnienie, przyjadą jeszcze 2).


Pon, 17.12.2007, 2:04
Profil

Postów: 6
Miejscowość: wrocław
Post 
we wrocławiu jeźdzą też takie tramwaje. podobają mi się


Wto, 18.12.2007, 8:08
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com