Obecny czas: Czw, 18.04.2024, 2:23




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
2006 Volvo 7700 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 2006 Volvo 7700
Cytuj:
Mocniejsze 7700
Nowy, mocny, zoptymalizowany pod kÄ…tem wydajnoĹ›ci i ekonomicznoĹ›ci 9 litrowy silnik, unowoczeĹ›niona kabina kierowcy, lepsza zwrotność i poziom bezpieczeĹ„stwa na najwyĹĽszym poziomie. To w skrĂłcie nowe Volvo 7700. Do najwaĹĽniejszych zmian naleĹĽy zastosowanie 9-litrowego silnika (zamiast jednostki 7 litrowej), ktĂłra wystÄ™puje w nastÄ™pujÄ…cych zakresach mocy: 260, 310 i 360 KM. Wysokoprężny silnik jest przystosowany do wymogĂłw zarĂłwno Euro4, jak i Euro 5. Jest to moĹĽliwie dziÄ™ki zastosowaniu technologii SCR. Zmiany w autobusie miejskim dotyczÄ… takĹĽe jego wyglÄ…du zewnÄ™trznego i tutaj –podobnie jak w przypadku serii 9700 i 9900 –zdania sÄ… podzielone. NiektĂłrym siÄ™ podoba nowy design, inni uwaĹĽajÄ…, ĹĽe poprzedni byĹ‚ lepszy. Naszym zdaniem z czasem przyzwyczaimy siÄ™ do nowej stylistyki 7700 i nie bÄ™dzie ona juĹĽ wkrĂłtce wzbudzaĹ‚a ĹĽadnych kontrowersji. Natomiast ciekawym zabiegiem w 7700 jest poszerzenie tylnej szyby o dodatkowe 30 cm, co zwiÄ™ksza przestronność wnÄ™trza i polepsza widoczność. Kolejna dobra widomość dla pasaĹĽerĂłw to nowa osĹ‚ona akustyczna komory silnika


Image
Image Image Image Image

Źródło: (tekst i zdjęcia) http://www.infobus.pl

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Sob, 04.11.2006, 10:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7825
Miejscowość: Szczecin
Samochód: nazi hacz fwd pb
Post 
Ten czerwony przegubowiec wyglada świetnie

_________________
PB RWD jest wysoko


Sob, 04.11.2006, 12:04
Profil

Postów: 1378
Miejscowość: Jarocin, Poznań
Post 
volvo zawsze produkowal dobre i piekne autobusy. fajnie.. wiemy jakie silniki ale mnie interesuje skrzynia.. MAN stosuje w swoich autobusach automat. podejrzewam ze to volvo tez posiada taka skrzynie ze wzgledu na konkurencje

_________________
http://www.prisonplanet.com/


Sob, 04.11.2006, 12:54
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post 
Czy ktoś wyjaśni mi, co to za garb na środku przegubowca? Zbiorniki CNG?
Będą takie jeździć w Łodzi:
Image

Image

Więcej: http://www.lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/670183.html

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 21.11.2006, 11:17
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 8971
Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
Post 
bartez napisał(a):
Ten czerwony przegubowiec wyglada świetnie


ale miejski długas :shock: ciekawe jak taki przecina miejskie ronda :shock:

_________________
instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j


Wto, 21.11.2006, 12:22
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 988
Post 
Łomżyńskie Volvo 7700
Image
Image
Image
Image
Image


Nie, 21.01.2007, 15:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5892
Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
Post 
w środku wyglądaj fajnie ale jak w wszystkich autobusach miejskich jest mało miejsc siedzących - nie lubie tego :? :?


Nie, 21.01.2007, 16:45
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post 
Testy w Łodzi
Image Image
(c) http://www.rrltdco.xt.pl :-)

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Nie, 21.01.2007, 18:31
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 
Krzychu007 napisał(a):
Łomżyńskie Volvo 7700


Jakbyś nie zauważył ten model jest sprzed modernizacji więc nie pasuje do tego tematu :roll:

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Nie, 21.01.2007, 19:34
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4056
Miejscowość: tu i tam....
Post 
Kobi

jest porównanie na miejscu :> więc może być 8)

_________________
A co to ??" "A po co ??" " A dlaczego ??" :


Pon, 22.01.2007, 8:39
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 10
Post 
Jakoś mało przestrzeni między siedzeniami. Na szczęście do Warszawy i tak pewnie kupią Solarisy


Wto, 30.01.2007, 17:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7454
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 2006 Volvo 7700
testy w Warszawie Volvo 7700 Hybrid
Image
Image
Image
Image
Image
(C) Przegubowiec

Volvo 7700 - Wilno, Litwa
Image
(C) Wikipedia

Image
(C) Infobus.pl

Cytuj:
Volvo 7700, to niskopodłogowy autobus miejski, produkowany od 2003 roku przez szwedzką firmę Volvo. Model ten jest produkowany w fabryce firmy Volvo Polska we Wrocławiu. Volvo 7700 powstaje również w odmianie zasilanej gazem CNG - Volvo 7700 CNG.

Obecnie pojazdy te eksploatują następujące polskie przedsiębiorstwa komunikacyjne:

PrzewoĹşnik Liczba
ALP ElblÄ…g 5
Kaliskie Linie Autobusowe 1
MPK Łomża 7
MPK Łódź 5
MPK Siedlce 2
MPK Wrocław 23
PKM Gdynia 1
PKM Gliwice 1


W maju 2009, przed ogłoszeniem przez MZA w zasadzie dorocznego już przetargu na autobusy, swój najnowszy produkt postanowiło zaprezentować Volvo. Na 5-tygodniową wizytę na 4-tej brygadzie linii 111 pojawił się biały autobus, w promocyjnym oklejeniu. Autobus prezentuje współczesny standard - posiada w pełni niską podłogę, design na miarę czasu, trzy szerokie wejścia. Do atutów testowego egzemplarza zalicza się niska emisja spalin - spełnia on bowiem normę Euro V.

Autobus cechuje pozbawiony udziwnień wygląd, nawiązujący do pierwszej stylizacji serii 7000. Dominującym elementem ściany przedniej jest duża, panoramiczna szyba. Reflektory otoczone są cienkimi, szarymi obwódkami. Umieszczono je na dużych, czarnych osłonach. Pomiędzy nimi znalazł się czarny panel z logo. Drzwi na prawej ścianie umieszczono w standardowym układzie 2-2-2. We wnętrzu umieszczono 29 siedzeń, z których większość jest twarda, a jedynie niektóre w przedniej części - miękkie. Aranżacja platformy naprzeciw środkowych drzwi przeznaczonej dla wózków i pasażerów podróżujących na stojąco wpływa negatywnie na jej pojemność. Przyczyniają się do tego nieco zbyt liczne poręcze. Godna pochwały jest jednak liczna miejsc dostępnych bezpośrednio z poziomu podłogi równa 12. Wnętrze utrzymano w kremowym kolorze w zestawie z czernią i szarością, ożywiają je nieco żółte poręcze. Wentylację umożliwiają przesuwne okna i klapy dachowe - w przeciwieństwie do dostarczanych ostatnio do Warszawy autobusów Volvo nie posiada jednak klimatyzacji. Rzędowy silnik D9B umieszczono w tylnym narożniku w zabudowie wieżowej. W przeciwieństwie do zabudowy znanej z solarisów, wieża została nieco skrócona, co umożliwiło umieszczenie 2 dodatkowych, wysoko umieszczonych siedzeń z oparciami wbudowanymi w ścianę wieży. Część instalacji chłodzenia silnika przeniesiono na dach - powstały w ten sposób w tyle dachu garb nadaje 7700 charakterystycznego wyglądu. Jednostka napędowa posiada turbodoładowanie i chłodnicę powietrza doładowującego. Dzięki współpracy z układem oczyszczania spalin SCR (wykorzystującym płyn AdBlue) możliwe jest osiągnięcie normy czystości spalin Euro V. Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią biegów ZF 6 HP 504, z niej zaś napęd jest przenoszony przez wał napędowy do portalowego mostu napędowego. W testowym egzemplarzu silnik rzęził i pracował stosunkowo głośno.

Testy Volva pozwalają przypuszczać, że producent ten zamierza wystartować w najbliższym przetargu na autobusy. Autobusy Volvo były już bez większych efektów testowane w Warszawie w latach 1999-2003.

Dane techniczne
Producent: Volvo AB, Göteborg, Szwecja / Volvo Polska, Wrocław, Polska
Okres produkcji: od 2003
Okres testĂłw: 05.2009
Typy nadwozia: Niskopodłogowy autobus miejski klasy MAXI
Długość: 11944 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 2962 mm
Rozstaw osi: 5945 mm
Zwis przedni: 2664 mm
Zwis tylny: 3335 mm
Promień zawracania: 22,4 m
Masa własna: . t
Masa całkowita: 18000 kg
ObciÄ…ĹĽenie przĂłd: 6500 kg
Obciążenie tył: 11500 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 300 dm3
Ilość miejsc: 96
Miejsc siedzÄ…cych: 29
Miejsc stojÄ…cych: 67
Ilość drzwi: 3
Układ drzwi: 2-2-2
Układ stopni: 0-0-0
Wysokość podłogi w I drzwiach: 340 mm
Wysokość podłogi w II drzwiach: 340 mm
Wysokość podłogi w III drzwiach: 340 mm
Szerokość drzwi: 1250 mm
Silnik: Volvo D9B 260-EC06, z tyłu, stojący
Pojemność skokowa: 9,4 dm3
Moc maksymalna: 193 kW (262 KM)
Moment obrotowy: 1050 Nm
Skrzynia biegĂłw: ZF 6 HP504
OĹ› przednia: zawieszenie niezaleĹĽne
OĹ› tylna: ZF A-132
Hamulce: przód tarczowe, tył bębnowe, ABS, ASR
Ogumienie: 275/70
(C) Przegubowiec, Infobus, Wikipedia

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Sob, 26.05.2012, 10:22, edytowano w sumie 1 raz

Wto, 09.11.2010, 20:58
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7454
Miejscowość: Warszawa
Post 2010 Volvo 7700 Hybrid
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Cytuj:
Volvo 7700 Hybrid w polskich miastach
Aleksander Kierecki
2011-11-10 23:37:19

Pod koniec października rozpoczęły się testy autobusu hybrydowego Volvo 7700 Hybrid w polskich miastach. Pierwszym miastem, w którym przebiegały testy był Wrocław. Po ulicach stolicy Dolnego Śląska autobus hybrydowy Volvo jeździł od 26 października do 2 listopada, na jednej z linii obsługiwanych przez wrocławskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Kolejnym miastem, w którym odbywa się prezentacja innowacyjnego autobusu hybrydowego Volvo 7700 Hybrid jest Lublin, gdzie na 10 listopada została zaplanowana prezentacja dla dziennikarzy i Zarządu Transportu Miejskiego oraz jazda testowo-prezentacyjna. Autobus zostanie też przekazany na testy do MPK Lublin, we flocie którego będzie jeździł do 16 listopada. W następnych tygodniach listopada odbędzie się prezentacja pojazdu w Siedlcach oraz jazdy testowe w Tarnobrzegu. Natomiast od 5 do 12 grudnia hybryda Volvo zostanie przekazana do firmy Mobilis - największego polskiego autobusowego przewoźnika prywatnego - na jazdy testowe w Warszawie. Prezentacja i jazdy testowe autobusu hybrydowego Volvo będą kontynuowane w 2012 roku w takich miastach jak: Białystok, Olsztyn , Gdynia, Szczecin, Opole, Gliwice i Rzeszów.

Seryjna produkcja autobusu Volvo wyposażonego w technologię hybrydową rozpoczęła się we Wrocławiu w połowie 2010 roku. Technologia hybrydowa Volvo to optymalne rozwiązanie dla komunikacji miejskiej i podmiejskiej, które wnosi ogromny wkład w ochronę środowiska. Redukcja zużycia paliwa sięga 30 %, a redukcja emisji szkodliwych zanieczyszczeń nawet 40-50%. Autobus wyposażony jest w silnik diesla spełniający rygorystyczne wymagania norm środowiskowych EEV oraz silnik elektryczny. Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Napęd hybrydowy szczególnie dobrze spisuje się w pojazdach zmuszonych do nieustannego zatrzymywania się i ruszania z miejsca i dlatego stanowi idealne rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w intensywnym ruchu drogowym.

Zaletą równoległej technologii hybrydowej Volvo jest fakt, iż silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach. Autobus rusza ponownie jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla. To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dla środowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin. Autobus Volvo 7700 Hybrid wychodzi naprzeciw oczekiwaniom coraz większej ilości miast, prowadzących zdecydowaną politykę wdrażania ekologicznych środków transportu publicznego. Od momentu rozpoczęcia produkcji, wrocławska fabryka Volvo wyprodukowała już ponad 200 autobusów hybrydowych. Zostały one dostarczone do operatorów transportu miejskiego m.in. w takich krajach, jak Szwecja, Norwegia, Dania, Luksemburg, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Holandia i Hiszpania.


(C) Infobus.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Śro, 16.11.2011, 2:20, edytowano w sumie 1 raz

Śro, 16.11.2011, 1:21
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8586
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: 2006 Volvo 7700
Kwestia czasu jak niewidomi zaczną wpadać pod autobusy :wink:

_________________
Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni
Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Śro, 16.11.2011, 1:47
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7454
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 2006 Volvo 7700
Volvo 7700 Hybrid [testy w Warszawie]
17-31.05.2012
Image
Image
Image
Image


(C) Przegubowiec.com
MZA.waw.pl

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Nie, 27.05.2012, 0:52, edytowano w sumie 2 razy

Sob, 26.05.2012, 10:24
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: 2006 Volvo 7700
Obrazek nie działa ;)

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Sob, 26.05.2012, 20:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7454
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 2006 Volvo 7700
poprawione i uzupełnione. Ostatnio obrodziło testowcami w Warszawie (prawdopodobnie w związku z Euro).

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 27.05.2012, 1:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 15
Post Re: 2006 Volvo 7700
Stylistyka bardzo ładna, tylko jak z jakością?
Ostatnio czytałem, że rynek autobusów miejskich spada bo kończą się fundusze UE.
Pewnie nowych autobusów nie zobaczymy tak prędko, chyba że zostały zakontraktowane wcześniej.

_________________
Ogłoszenia Zlecenia


Pią, 01.06.2012, 14:42
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 3769
Post Re: 2006 Volvo 7700
Marcinek25 napisał(a):
Stylistyka bardzo ładna, tylko jak z jakością?

No pewnie będą twarde plastiki, kiepska ergonomia i spasowanie pozostawiające dużo do życzenia.

_________________
Czas dostrzec, że fora motoryzacyjne to siedlisko nieudaczników, którzy często nawet nie prowadzili samochodów, jakie skreślili za 'brzydki wygląd', cierpiących na przekonanie, że na prawdę znają się na motoryzacji, gdy... nie mają o niej pojęcia.
Nie marnuj życia, leć robić coś pożytecznego.


Pią, 01.06.2012, 15:27
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 12 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018