|
|
Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 4:13
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
2006 Volvo 7700
Cytuj: Mocniejsze 7700 Nowy, mocny, zoptymalizowany pod kÄ…tem wydajnoĹ›ci i ekonomicznoĹ›ci 9 litrowy silnik, unowoczeĹ›niona kabina kierowcy, lepsza zwrotność i poziom bezpieczeĹ„stwa na najwyĹĽszym poziomie. To w skrĂłcie nowe Volvo 7700. Do najwaĹĽniejszych zmian naleĹĽy zastosowanie 9-litrowego silnika (zamiast jednostki 7 litrowej), ktĂłra wystÄ™puje w nastÄ™pujÄ…cych zakresach mocy: 260, 310 i 360 KM. Wysokoprężny silnik jest przystosowany do wymogĂłw zarĂłwno Euro4, jak i Euro 5. Jest to moĹĽliwie dziÄ™ki zastosowaniu technologii SCR. Zmiany w autobusie miejskim dotyczÄ… takĹĽe jego wyglÄ…du zewnÄ™trznego i tutaj –podobnie jak w przypadku serii 9700 i 9900 –zdania sÄ… podzielone. NiektĂłrym siÄ™ podoba nowy design, inni uwaĹĽajÄ…, ĹĽe poprzedni byĹ‚ lepszy. Naszym zdaniem z czasem przyzwyczaimy siÄ™ do nowej stylistyki 7700 i nie bÄ™dzie ona juĹĽ wkrĂłtce wzbudzaĹ‚a ĹĽadnych kontrowersji. Natomiast ciekawym zabiegiem w 7700 jest poszerzenie tylnej szyby o dodatkowe 30 cm, co zwiÄ™ksza przestronność wnÄ™trza i polepsza widoczność. Kolejna dobra widomość dla pasaĹĽerĂłw to nowa osĹ‚ona akustyczna komory silnika
Źródło: (tekst i zdjęcia) http://www.infobus.pl
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Sob, 04.11.2006, 10:52 |
|
|
bartez
Postów: 7825 Miejscowość: Szczecin
Samochód: nazi hacz fwd pb
|
Ten czerwony przegubowiec wyglada świetnie
_________________ PB RWD jest wysoko
|
Sob, 04.11.2006, 12:04 |
|
|
witek11
Postów: 1378 Miejscowość: Jarocin, Poznań
|
volvo zawsze produkowal dobre i piekne autobusy. fajnie.. wiemy jakie silniki ale mnie interesuje skrzynia.. MAN stosuje w swoich autobusach automat. podejrzewam ze to volvo tez posiada taka skrzynie ze wzgledu na konkurencje
_________________ http://www.prisonplanet.com/
|
Sob, 04.11.2006, 12:54 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Czy ktoś wyjaśni mi, co to za garb na środku przegubowca? Zbiorniki CNG?
BÄ™dÄ… takie jeĹşdzić w Ĺodzi:
Więcej: http://www.lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/670183.html
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 21.11.2006, 11:17 |
|
|
pardon
Moderator
Postów: 8971 Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
|
bartez napisał(a): Ten czerwony przegubowiec wyglada Ĺ›wietnie
ale miejski długas ciekawe jak taki przecina miejskie ronda
_________________ instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j
|
Wto, 21.11.2006, 12:22 |
|
|
Krzychu007
Postów: 988
|
|
Nie, 21.01.2007, 15:18 |
|
|
Szakall69
Postów: 5892 Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
|
w środku wyglądaj fajnie ale jak w wszystkich autobusach miejskich jest mało miejsc siedzących - nie lubie tego
|
Nie, 21.01.2007, 16:45 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Nie, 21.01.2007, 18:31 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Krzychu007 napisał(a): ĹomĹĽyĹ„skie Volvo 7700
Jakbyś nie zauważył ten model jest sprzed modernizacji więc nie pasuje do tego tematu
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Nie, 21.01.2007, 19:34 |
|
|
ixxos
Postów: 4056 Miejscowość: tu i tam....
|
Kobi
jest porównanie na miejscu więc może być
_________________ A co to ??" "A po co ??" " A dlaczego ??" :
|
Pon, 22.01.2007, 8:39 |
|
|
Ferdek
Postów: 10
|
Jakoś mało przestrzeni między siedzeniami. Na szczęście do Warszawy i tak pewnie kupią Solarisy
|
Wto, 30.01.2007, 17:47 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 2006 Volvo 7700
testy w Warszawie Volvo 7700 Hybrid(C) Przegubowiec Volvo 7700 - Wilno, Litwa(C) Wikipedia (C) Infobus.pl Cytuj: Volvo 7700, to niskopodłogowy autobus miejski, produkowany od 2003 roku przez szwedzką firmę Volvo. Model ten jest produkowany w fabryce firmy Volvo Polska we Wrocławiu. Volvo 7700 powstaje również w odmianie zasilanej gazem CNG - Volvo 7700 CNG.
Obecnie pojazdy te eksploatują następujące polskie przedsiębiorstwa komunikacyjne:
PrzewoĹşnik Liczba ALP ElblÄ…g 5 Kaliskie Linie Autobusowe 1 MPK ĹomĹĽa 7 MPK ĹĂłdĹş 5 MPK Siedlce 2 MPK WrocĹ‚aw 23 PKM Gdynia 1 PKM Gliwice 1
W maju 2009, przed ogłoszeniem przez MZA w zasadzie dorocznego już przetargu na autobusy, swój najnowszy produkt postanowiło zaprezentować Volvo. Na 5-tygodniową wizytę na 4-tej brygadzie linii 111 pojawił się biały autobus, w promocyjnym oklejeniu. Autobus prezentuje współczesny standard - posiada w pełni niską podłogę, design na miarę czasu, trzy szerokie wejścia. Do atutów testowego egzemplarza zalicza się niska emisja spalin - spełnia on bowiem normę Euro V.
Autobus cechuje pozbawiony udziwnień wygląd, nawiązujący do pierwszej stylizacji serii 7000. Dominującym elementem ściany przedniej jest duża, panoramiczna szyba. Reflektory otoczone są cienkimi, szarymi obwódkami. Umieszczono je na dużych, czarnych osłonach. Pomiędzy nimi znalazł się czarny panel z logo. Drzwi na prawej ścianie umieszczono w standardowym układzie 2-2-2. We wnętrzu umieszczono 29 siedzeń, z których większość jest twarda, a jedynie niektóre w przedniej części - miękkie. Aranżacja platformy naprzeciw środkowych drzwi przeznaczonej dla wózków i pasażerów podróżujących na stojąco wpływa negatywnie na jej pojemność. Przyczyniają się do tego nieco zbyt liczne poręcze. Godna pochwały jest jednak liczna miejsc dostępnych bezpośrednio z poziomu podłogi równa 12. Wnętrze utrzymano w kremowym kolorze w zestawie z czernią i szarością, ożywiają je nieco żółte poręcze. Wentylację umożliwiają przesuwne okna i klapy dachowe - w przeciwieństwie do dostarczanych ostatnio do Warszawy autobusów Volvo nie posiada jednak klimatyzacji. Rzędowy silnik D9B umieszczono w tylnym narożniku w zabudowie wieżowej. W przeciwieństwie do zabudowy znanej z solarisów, wieża została nieco skrócona, co umożliwiło umieszczenie 2 dodatkowych, wysoko umieszczonych siedzeń z oparciami wbudowanymi w ścianę wieży. Część instalacji chłodzenia silnika przeniesiono na dach - powstały w ten sposób w tyle dachu garb nadaje 7700 charakterystycznego wyglądu. Jednostka napędowa posiada turbodoładowanie i chłodnicę powietrza doładowującego. Dzięki współpracy z układem oczyszczania spalin SCR (wykorzystującym płyn AdBlue) możliwe jest osiągnięcie normy czystości spalin Euro V. Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią biegów ZF 6 HP 504, z niej zaś napęd jest przenoszony przez wał napędowy do portalowego mostu napędowego. W testowym egzemplarzu silnik rzęził i pracował stosunkowo głośno.
Testy Volva pozwalają przypuszczać, że producent ten zamierza wystartować w najbliższym przetargu na autobusy. Autobusy Volvo były już bez większych efektów testowane w Warszawie w latach 1999-2003.
Dane techniczne Producent: Volvo AB, Göteborg, Szwecja / Volvo Polska, Wrocław, Polska Okres produkcji: od 2003 Okres testów: 05.2009 Typy nadwozia: Niskopodłogowy autobus miejski klasy MAXI Długość: 11944 mm Szerokość: 2550 mm Wysokość: 2962 mm Rozstaw osi: 5945 mm Zwis przedni: 2664 mm Zwis tylny: 3335 mm Promień zawracania: 22,4 m Masa własna: . t Masa całkowita: 18000 kg Obciążenie przód: 6500 kg Obciążenie tył: 11500 kg Pojemność zbiornika paliwa: 300 dm3 Ilość miejsc: 96 Miejsc siedzących: 29 Miejsc stojących: 67 Ilość drzwi: 3 Układ drzwi: 2-2-2 Układ stopni: 0-0-0 Wysokość podłogi w I drzwiach: 340 mm Wysokość podłogi w II drzwiach: 340 mm Wysokość podłogi w III drzwiach: 340 mm Szerokość drzwi: 1250 mm Silnik: Volvo D9B 260-EC06, z tyłu, stojący Pojemność skokowa: 9,4 dm3 Moc maksymalna: 193 kW (262 KM) Moment obrotowy: 1050 Nm Skrzynia biegów: ZF 6 HP504 Oś przednia: zawieszenie niezależne Oś tylna: ZF A-132 Hamulce: przód tarczowe, tył bębnowe, ABS, ASR Ogumienie: 275/70 (C) Przegubowiec, Infobus, Wikipedia
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Sob, 26.05.2012, 10:22, edytowano w sumie 1 raz
|
Wto, 09.11.2010, 20:58 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
2010 Volvo 7700 Hybrid
Cytuj: Volvo 7700 Hybrid w polskich miastach Aleksander Kierecki 2011-11-10 23:37:19
Pod koniec października rozpoczęły się testy autobusu hybrydowego Volvo 7700 Hybrid w polskich miastach. Pierwszym miastem, w którym przebiegały testy był Wrocław. Po ulicach stolicy Dolnego Śląska autobus hybrydowy Volvo jeździł od 26 października do 2 listopada, na jednej z linii obsługiwanych przez wrocławskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Kolejnym miastem, w którym odbywa się prezentacja innowacyjnego autobusu hybrydowego Volvo 7700 Hybrid jest Lublin, gdzie na 10 listopada została zaplanowana prezentacja dla dziennikarzy i Zarządu Transportu Miejskiego oraz jazda testowo-prezentacyjna. Autobus zostanie też przekazany na testy do MPK Lublin, we flocie którego będzie jeździł do 16 listopada. W następnych tygodniach listopada odbędzie się prezentacja pojazdu w Siedlcach oraz jazdy testowe w Tarnobrzegu. Natomiast od 5 do 12 grudnia hybryda Volvo zostanie przekazana do firmy Mobilis - największego polskiego autobusowego przewoźnika prywatnego - na jazdy testowe w Warszawie. Prezentacja i jazdy testowe autobusu hybrydowego Volvo będą kontynuowane w 2012 roku w takich miastach jak: Białystok, Olsztyn , Gdynia, Szczecin, Opole, Gliwice i Rzeszów.
Seryjna produkcja autobusu Volvo wyposażonego w technologię hybrydową rozpoczęła się we Wrocławiu w połowie 2010 roku. Technologia hybrydowa Volvo to optymalne rozwiązanie dla komunikacji miejskiej i podmiejskiej, które wnosi ogromny wkład w ochronę środowiska. Redukcja zużycia paliwa sięga 30 %, a redukcja emisji szkodliwych zanieczyszczeń nawet 40-50%. Autobus wyposażony jest w silnik diesla spełniający rygorystyczne wymagania norm środowiskowych EEV oraz silnik elektryczny. Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Napęd hybrydowy szczególnie dobrze spisuje się w pojazdach zmuszonych do nieustannego zatrzymywania się i ruszania z miejsca i dlatego stanowi idealne rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w intensywnym ruchu drogowym.
Zaletą równoległej technologii hybrydowej Volvo jest fakt, iż silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach. Autobus rusza ponownie jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla. To wyjątkowo korzystne rozwiązanie dla środowiska miejskiego, które powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin. Autobus Volvo 7700 Hybrid wychodzi naprzeciw oczekiwaniom coraz większej ilości miast, prowadzących zdecydowaną politykę wdrażania ekologicznych środków transportu publicznego. Od momentu rozpoczęcia produkcji, wrocławska fabryka Volvo wyprodukowała już ponad 200 autobusów hybrydowych. Zostały one dostarczone do operatorów transportu miejskiego m.in. w takich krajach, jak Szwecja, Norwegia, Dania, Luksemburg, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Holandia i Hiszpania. (C) Infobus.pl
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Śro, 16.11.2011, 2:20, edytowano w sumie 1 raz
|
Śro, 16.11.2011, 1:21 |
|
|
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: 2006 Volvo 7700
Kwestia czasu jak niewidomi zaczną wpadać pod autobusy
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Śro, 16.11.2011, 1:47 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 2006 Volvo 7700
Volvo 7700 Hybrid [testy w Warszawie] 17-31.05.2012 (C) Przegubowiec.com MZA.waw.pl
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski Nie, 27.05.2012, 0:52, edytowano w sumie 2 razy
|
Sob, 26.05.2012, 10:24 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Re: 2006 Volvo 7700
Obrazek nie działa
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Sob, 26.05.2012, 20:44 |
|
|
kulikowski
Postów: 7459 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 2006 Volvo 7700
poprawione i uzupełnione. Ostatnio obrodziło testowcami w Warszawie (prawdopodobnie w związku z Euro).
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 27.05.2012, 1:05 |
|
|
Marcinek25
Postów: 15
|
Re: 2006 Volvo 7700
Stylistyka bardzo ładna, tylko jak z jakością? Ostatnio czytałem, że rynek autobusów miejskich spada bo kończą się fundusze UE. Pewnie nowych autobusów nie zobaczymy tak prędko, chyba że zostały zakontraktowane wcześniej.
_________________ Ogłoszenia Zlecenia
|
Pią, 01.06.2012, 14:42 |
|
|
Michae
Postów: 3769
|
Re: 2006 Volvo 7700
Marcinek25 napisał(a): Stylistyka bardzo ładna, tylko jak z jakością? No pewnie będą twarde plastiki, kiepska ergonomia i spasowanie pozostawiające dużo do życzenia.
_________________ Czas dostrzec, że fora motoryzacyjne to siedlisko nieudaczników, którzy często nawet nie prowadzili samochodów, jakie skreślili za 'brzydki wygląd', cierpiących na przekonanie, że na prawdę znają się na motoryzacji, gdy... nie mają o niej pojęcia. Nie marnuj życia, leć robić coś pożytecznego.
|
Pią, 01.06.2012, 15:27 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 31 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |