Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 21:57




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
2007 Mercedes-Benz Conecto (O345C) 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 2007 Mercedes-Benz Conecto (O345C)
Image
Image
Image

Wszelkie informacje o nowym Conecto sÄ… TUTAJ

Źródło: infobus.pl

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Czw, 30.11.2006, 19:28
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2822
Miejscowość: Białystok
Samochód: Fiat 125p
Post 
Poprzednik jest zdecydowanie ładniejszy. Jakoś zbyt bardzo się upodabnia do Citaro, a to nie za dobrze... Wnętrze wygląda na bardzo przestronne, a fotele dobrze są porozmieszczane. Z tego co widzę, to dzięki zastosowaniu foteli dla półtora człowieka :/ .Ale nie jest źle, chociaż i tak nie przebije naszych świetnych "maników" :mryellow: .

_________________
"quot homines, tot sententiae"


Czw, 30.11.2006, 21:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2386
Miejscowość: Miechów [KMI]
Samochód: FIAT Punto Evo
Post 
Jakos wyglada mi malo mercedesowsko...A mine to on ma jak jamink ktory zaraz ma sie rozplakac

_________________
[']Zulu - 2 X 1990 - 11 II 2007[']
PAMIĘTAMY


Pią, 01.12.2006, 18:41
Profil

Postów: 1378
Miejscowość: Jarocin, Poznań
Post 
Mefisto napisał(a):
Jakos wyglada mi malo mercedesowsko...A mine to on ma jak jamink ktory zaraz ma sie rozplakac

w pelni sie zgadzam..ale to jest ta marka.. kazda marka ma swoje atrybuty... alfa np zupelnie rozni sie od mesia i ma charakterystyczne okragle zegary,zadna marka takich nie ma...
a co do mordki... masz racje.... smutny wyraz twarzy

_________________
http://www.prisonplanet.com/


Pią, 01.12.2006, 20:10
Profil

Postów: 580
Post 
Wiecie co mnie denerwuje w nowych autobusach... mają mało okienek... przypatrzcie się kiedyś, i przejedźcie się zapchanym busem w lecie to padniecie :lol: ale to tylko moja uwaga :P

Co do busa to ciekawy.


Pią, 01.12.2006, 23:39
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2822
Miejscowość: Białystok
Samochód: Fiat 125p
Post 
Makaveli7 napisał(a):
Wiecie co mnie denerwuje w nowych autobusach... mają mało okienek... przypatrzcie się kiedyś, i przejedźcie się zapchanym busem w lecie to padniecie :lol: ale to tylko moja uwaga :P


Nowe autobusy mają już montowaną klime w standardzie, więc komfort jazdy jest wysoki :wink: .

_________________
"quot homines, tot sententiae"


Pią, 01.12.2006, 23:53
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post 
fischer777 napisał(a):
jazdy jest wysoki .


Żeby jej jeszcze u nas choć czasem używali...

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Sob, 02.12.2006, 11:46
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5418
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post 
Bardzo Ĺ‚adny autobus niestety w moim miescie chyba takiego nigdy nie zobacze :roll:

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Sob, 02.12.2006, 13:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2386
Miejscowość: Miechów [KMI]
Samochód: FIAT Punto Evo
Post 
Cytuj:
Nowe autobusy mają już montowaną klime w standardzie, więc komfort jazdy jest wysoki


Komfort komfortem tylko jak zapchany autobusow lujami z meliny, ponad 20 stopni celsujsza ludzie do roboty jada, wszedzie pot i smrod...To wtedy komfortu juz takiego nie bedzie :mryellow:

_________________
[']Zulu - 2 X 1990 - 11 II 2007[']
PAMIĘTAMY


Sob, 02.12.2006, 13:34
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 15
Miejscowość: Katowice
Post 
wiecie .. jak dla mnie to to jest tylko uboĹĽsza wersja citaro


Sob, 02.12.2006, 20:42
Profil

Postów: 580
Post 
fischer777 napisał(a):
Makaveli7 napisał(a):
Wiecie co mnie denerwuje w nowych autobusach... mają mało okienek... przypatrzcie się kiedyś, i przejedźcie się zapchanym busem w lecie to padniecie :lol: ale to tylko moja uwaga :P


Nowe autobusy mają już montowaną klime w standardzie, więc komfort jazdy jest wysoki :wink: .


co do klimy to nikt jej nie używa albo nie czuć tego :/ eh... zazwyczaj jak jadę busem to jedzie co najmniej jeden pijak :/ zato się dzieje kiedyś koleś chciał żebym mu stop nacisnoł to nacisnołem a taka laska do mnie "i po co naciskałeś, było by ciekawie jak sam by to zrobił" :lol: potem koleś na mnie czekał :lol: to poszedłem w innym kierunku :lol: ale co tam w polsce to norma że mamy pełno pijaków...

Heheh u mnie ostatnio autobus z kamerami i monitorami śmigał :D


Nie, 03.12.2006, 12:00
Profil

Postów: 58
Miejscowość: Lublin
Post 
fischer777 napisał(a):
Makaveli7 napisał(a):
Wiecie co mnie denerwuje w nowych autobusach... mają mało okienek... przypatrzcie się kiedyś, i przejedźcie się zapchanym busem w lecie to padniecie :lol: ale to tylko moja uwaga :P


Nowe autobusy mają już montowaną klime w standardzie, więc komfort jazdy jest wysoki :wink: .

Żaden producent autobusów nie montuje klimatyzacji w standardzie. Koszt takiego urządzenia wynosi około 10 000 zł więc "sztucznie" zawyża cenę gotowego produktu. Na zachodzie firmy komunikacyjne jednak chętnie uzbrajają autobusy w tego typu systemy. Trzeba jednak pamiętać że użytkowanie klimatyzacji wiąże się ze zwiększeniem zużycia paliwa o około 20-30 % co przy średnim zużyciu na poziomie ~40 litrów nie jest małą liczbą. należy się też zastanowić co dla pasażera jest ważniejsze. Czy jazda w komfortowych warunkach ( jazda miejskim autobusem z reguły nie trwa więcej niż 20 minut) czy tańszy bilet ( w przypadku wzrostu zużycia paliwa koszty są większe). Niektóre firmy w Polsce kupiły autobusy z klimą np MZA Warszawa. Jednak rachunek ekonomiczny okazał się istotniejszy i ostatecznie pojazdy mają włączoną klime tylko od czasu do czasu.

Co do nowego Conecto. Autobusu nie należy oceniać tylko po wyglądzie. Starsze Conecto miało bardzo przestarzałą i było średnio podłogowe czyli nie spełniało obecnych norm. Nowy model ma udoskonaloną konstrukcjię ale nowy design przodu nie wyszedł mu na dobre co inngo tył. Pojazd będzie produkowany w fabryce w Turcji a produkcjia będzie kierowana głównie na rynki Europy Środkowej i Wschodniej.


Wto, 05.12.2006, 16:27
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: 2007 Mercedes-Benz Conecto (O345C)
Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Źródło: transport.asi.pwr.wroc.pl

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Czw, 31.01.2008, 13:27
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 2007 Mercedes-Benz Conecto (O345C)
nowiusienkie nabytki MPK. Szczerze mówiąc nie są ideałami.....

Image
ImageImageImage

ImageImageImage

phototrans.eu


Ostatnio edytowany przez Le Cobusier Wto, 18.08.2009, 14:34, edytowano w sumie 4 razy

Wto, 18.08.2009, 14:15
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 24507
Post Re: 2007 Mercedes-Benz Conecto (O345C)
Popraw link, bo siÄ™ miniaturka nie otwiera ;)

_________________
| pajacyk.plpolskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.


Wto, 18.08.2009, 14:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7465
Miejscowość: Warszawa
Post Mercedes-Benz O345LF Conecto LF
przydałoby się połączyć:
http://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=22&t=7696&hilit=Mercedes

Warszawa swego czasu testowała wersję niskopodłogową LF ale się niezdecydowała (wybrano SU12).

http://www.przegubowiec.com/bus/katalog/test/opis_mbclf.html
http://infobus.pl/busbaza_detail.php?selectmodel=113
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_O345

Warszawa (test):
Image
Image

Cytuj:
Mercedes-Benz O 345 - rodzina autobusów miejskich marki Mercedes-Benz produkowanych przez zakład koncernu Daimler AG (EvoBus) w Turcji.

Mercedes-Benz O 345 znany także jako Conecto, tą nazwę zyskał jednak dopiero w 2002 roku. Jest to średniopodłogowy autobus stworzony dla miast i linii podmiejskich. Ze względu na wysokość podłogi we wnętrzu jest jeden stopień wejściowy. Od początku rodzina Conecto jest produkowana w fabryce Mercedes-Benz w Turcji. Jest to rodzina autobusów stworzona głównie z przeznaczeniem dla Turcji oraz państw Europy Wschodniej. Stosowane są głównie podzespoły własnej produkcji koncernu. Silnik Mercedes-Benz OM 457 hLA występuje w co najmniej dwóch wariantach mocy: 185 kW (252 KM) bądź 220 kW (300 KM). Własnej produkcji są również osie. Z ważniejszych podzespołów jedynie skrzynie biegów typu ZF 6 S 160 pochodzą z renomowanej niemieckiej firmy ZF.

W 2002 roku zaczęto produkcję 4 wersji rodziny:
Conecto H - wersja skrĂłcona z podwĂłjnymi drzwiami,
Conecto Ăś - wersja podmiejska,
Conecto C - wersja skrĂłcona z potrĂłjnymi drzwiami,
Conecto G - wersja przegubowa.

Od 2007 r. są w sprzedaży autobusy nowej generacji Conecto, które są w 100 % niskopodłogowe, mają klimatyzację i są bardzo komfortowe. Mają one oznaczenie "Mercedes-Benz 628". Dostępne są dwie wersje tego modelu, obie mają seryjne tylne drzwi, w których podłoga jest niska dzięki zastosowaniu silnika wieżowego. Model krótki może pomieścić pasażerów na 26 miejscach siedzących i 68 stojących; w autobusie przegubowym (Conecto G) liczby te wynoszą odpowiednio 41 i 107. Najwięcej tego typu pojazdów w Polsce zakupiło MPK Lublin (22 krótkie i 10 przegubowych). Również MZK Bydgoszcz wzbogacił się w latach 2008-2009 o osiem takich autobusów, w tym trzy przegubowe.

W kwietniu 2010 Mercedes wygrał przetarg na dostawę 15 nowych autobusów komunikacji miejskiej w Suwałkach (PGK SUWAŁKI). W przetargu bezskutecznie startowały też MAN i Solaris. W mieście pojawią się nowe niskopodłogowe, klimatyzowane autobusy Mercedes Conecto.

Obecnie modele te eksploatują następujące polskie przedsiębiorstwa komunikacyjne:
PrzewoĹşnik Liczba W tym nowej generacji
KM PĹ‚ock 6
KPK Białystok 2
KPKM Białystok 2
MPK Łódź 30
MPK Gniezno 7
MPK Lublin 32 32
MPK Częstochowa 8
MZK Bydgoszcz 40 8
TransgĂłr Rybnik 3 3
Veolia Transport Pomorze 20 6
Veolia Transport Kujawy 1 1
Irex Sosnowiec 1 1
MiniBus Karczew 2


W związku z wygranym przetargiem na obsługę 50 brygad taborem niskopodłogowym PKS Grodzisk Mazowiecki postanowił przetestować autobusy różnych producentów. Miało to na celu porównanie ich ze scaniami zakupionymi w 2007 roku do obsługi poprzedniego zadania. Demówka Mercedesa, podobnie jak siedlecki MAN, kursowała na linii 138. Później ten sam egzemplarz udał się na testy w MZA.

Mercedes Conecto LF to model wprowadzony do oferty koncernu Evobus celem zastąpienia średniopodłogowego conecto. Autobus ten oparto na rozwiązaniach z pierwszej generacji Mercedesa Citaro, z zastosowaniem pewnych uproszczeń w wykonaniu, celem obniżenia ceny końcowej. Model produkowany jest od 2007 roku w fabryce Mercedesa w Turcji. Standardem nie odbiega on od współczesnych standardów. Stylistyka nadwozia prezentuje się przyzwoicie, na bocznych ścianach poprowadzono wysoko górną linię okien. Dostęp do wnętrza jest bezstopniowy, przez trzy dwuskrzydłowe drzwi. Napęd jest przekazywany z zabudowanego wieżowo silnika na portalowy most napędowy. 286-konna jednostka pozwala na uzyskanie odpowiednich parametrów dynamicznych, przy czym spełnia ona normę Euro IV.

nr taborowy: A556 / 991
nr rejestracyjny: WPR 20N8
rok produkcji: 2007
nr VIN: NMB62831013244894
zajezdnia: PKS Grodziska Mazowiecki
R-7
poczÄ…tek eksploatacji: 29.09.2007 / 09.10.2007
koniec eksploatacji: 08.10.2007 / 2?.10.2007
linie: 138 / 122
Dane techniczne:
okres produkcji 2002 - nadal
typ nadwozia: Średniopodłogowy oraz niskopodłogowy autobus klasy MAXI
długość [mm]: 11950
szerokość [mm]: 2550
wysokość [mm]: 3076
rozstaw osi [mm]: 5845
zwis przedni [mm]: 2583
zwis tylny [mm]: 3400
promień zawracania [m]: 21,9
masa własna [kg]: 11200
masa całkowita [kg]: 18000
obciÄ…ĹĽenie przĂłd [kg]: 6500
obciążenie tył [kg]: 11500
pojemność zbiornika paliwa [l]: 250
ilość miejsc: 94
miejsc siedzÄ…cych: 26
miejsc stojÄ…cych: 68
ilość drzwi: 3
układ drzwi 2-2-2
układ stopni 0-0-0
Szerokość drzwi [mm]: 1250
wysokość podłogi w I drzwiach [mm]: 370
wysokość podłogi w II drzwiach [mm]: 370
wysokość podłogi w III drzwiach [mm]: 370
silnik: OM 906 LA
pojemnośc skokowa [cm3]: 6370
moc maksymana [KM]: 286
skrzynia biegĂłw: Voith Diwa
maksymalny moment obrotowy [Nm]: 1100
oĹ› przednia: MB
oĹ› tylna: MB
hamulce: tarczowe
ogumienie: 295/80
ABS: standard
ASR: standard
(C) Przegubowiec, Infobus, Wikipedia

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pon, 30.08.2010, 14:06
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: 2007 Mercedes-Benz Conecto (O345C)
Cytuj:
O 25 nowoczesnych autobusów wzbogaciło się MPK-Łódź. To efekt sfinalizowania umowy podpisanej 5 lipca z firmą EvoBus, a przede wszystkim konsekwentnego dążenia Rady Nadzorczej i Zarządu Spółki do odnowy taboru. Dzięki temu MPK-Łódź udowodniło, że okres kryzysu ma już za sobą.

Pierwsze z pojazdów przyjechały na początku listopada. Uroczyste przekazanie do eksploatacji nastąpiło 9 listopada. Wzięli w nim udział m.in. przedstawiciele władz miasta, kierownictwa Spółki oraz licznie zgromadzeni dziennikarze.

- Jestem bardzo zadowolony z tej dostawy – mówił podczas uroczystości Stanisław Galia, prezes MPK-Łódź. – Dzięki niej mamy jedne z najnowocześniejszych autobusów w Polsce.

W wyniku rozstrzygniętego w połowie czerwca przetargu, Spółka kupiła dziesięć przegubowych (18 m) autobusów mercedes 628 conecto G oraz piętnaście solowych (12 m) mercedesów 628 conecto. Umowa opiewała na kwotę ponad 28 mln.

Pojazdy trafiły do zajezdni przy ul. Nowe Sady. Od połowy 2006 r. stacjonuje tam 30 mercedesów conecto. Jest to jednak inny model tej cenionej przez kierowców i pasażerów marki. Tamte pojazdy – niezawodne w eksploatacji – mają przy wejściach jeden stopień. Obecnie autobusy conecto produkowane przez koncern Mercedesa są już całkowicie niskopodłogowe.

- Wraz z początkiem listopada nasi kierowcy rozpoczęli szkolenia w zakresie ich obsługi – mówi Krzysztof Wężyk, kierownik Zakładu Eksploatacji Autobusów nr 2. – Umowa zakłada, że w sumie weźmie w nich udział pięćdziesiąt osób.

Autobusy, które kupuje MPK-Łódź jeżdżą w wielu miastach Europy. Mają opinię solidnych i trwałych. Te łódzkie zostały objęte trzyletnią gwarancją ogólną. W zakresie powłoki lakierniczej producent udzielił jednak 6-letniej, a w zakresie perforacji poszycia zewnętrznego oraz trwałości konstrukcji szkieletu aż 10-letniej gwarancji. W przypadku ogumienia producent zapewnił doskonały stan do przebiegu 150 tys. km.

Obecnie MPK-Łódź posiada 395 autobusów, z czego aż 341 to pojazdy niskopodłogowe, co daje pod tym względem jeden z najlepszych wyników w Polsce. W taborze Spółki, oprócz większości nowoczesnych pojazdów, są jeszcze 24 ikarusy produkowane w latach 1992-1995. Najstarsze egzemplarze zostaną zastąpione nowymi mercedesami. Zgodnie z polityką odnowy taboru MPK-Łódź, autobusy przegubowe są eksploatowane średnio przez 11 lat, zaś jednoczłonowe przez 13 lat.


Image

Image
MPK Łódź

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 30.11.2010, 14:31
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018