Switch to full style
Wszysko o microbusach, minibusach i autobusach
Wyślij odpowiedź

TRAMWAJE: Alicante (Walencja / Hiszpania)

Sob, 20.01.2007, 19:11

Image
Image
Image
Image'
Ach, pojechaćby czymś takim na plażę... A widział ktoś z Was to na wakacjach? 8)
(c) urbanrail.net

Nie, 21.01.2007, 13:04

Nie wiem ale na moje oko to juz pare lat jezdzi i juz swiezo nie wyglada, jednak Ĺ‚adnie wyglada i komponuje sie w tych klimatach

Pon, 22.01.2007, 13:10

ciekawe czemu takie króciutkie te "składy" .. mało ekonomiczne .. a może chętnych jest niewielu na komunikację miejską :>

Pon, 22.01.2007, 15:56

też to właśnie zauważyłem od razu,
mam wraĹĽenie,
że w zwykły autobus więcej ludzików by się napchało :roll:

a w przypadku transportu szynowego to bez sensu, bo koszty są znacznie tabory i całej infrastruktury większe

Pon, 22.01.2007, 16:08

pardon napisał(a):ciekawe czemu takie krĂłciutkie te "skĹ‚ady" ..

zauważ, że warszawskie tramwaje też są krótsze.. ponadto nigdy nie zauważyłem w nich tłoku :> widocznie to jest jakaś norma.. bądź przyjęto, że większość ludzi korzysta z autobusów :wink:

Śro, 28.03.2007, 15:30

Widziałem je na własne oczy, jazda nimi to przyjemność klima ruch jak gdyby płynął w powietrz i zatrzymują się przy samej plaży z przystanku prosto na plaże czysto schludnie bezpiecznie :D W Polsce nigdy tak nie będzie bo naród jest nie wychowany

Re: TRAMWAJE: Alicante (Walencja / Hiszpania)

Nie, 04.02.2018, 2:01

Image
Image
Image
Image
Image

Film:
https://www.youtube.com/watch?v=2_zK8vSGYfY

Sieć tramwaju dwusystemowego, w Alicante w Hiszpanii, liczącym 338 tys. mieszkańców.
Tramwaje w Alicante (hiszp. TRAM Metropolitano de Alicante; wal. TRAM Metropolità d’Alacant) to system komunikacji pociągowo-tramwajowej, tworzący metropolitarny środek transportu na terenie miasta i Prowincji Alicante (aglomeracja Alicante oraz pas wzdłuż wybrzeża Costa Blanca), łączący w sobie cechy metra i tramwaju.

System tramwajowy w mieście i prowincji Alicante – w obecnej formie – zaczęto tworzyć w 1999, na bazie istniejącej tu wcześniej kolei wąskotorowej Trenet de la Marina, a pierwszy odcinek z regularną linią otwarto 15 sierpnia 2003. Aktualnie tworzy ją 5 linii w 6 strefach biletowych. W centrum miasta Alicante – gdzie zbiegają się wszystkie linie – tramwaje poruszają się pod ziemią, a przystanki przypominają stacje metra.

W 2008 przewozy osób Tram Metropolitano de Alicante wzrosły o 45% w stosunku do lat ubiegłych. Powodem tak znacznego wzrostu jest przedłużenie linii w centrum miasta oraz elektryfikacja odcinka torów do Benidormu, co wiązało się z zagęszczeniem taktu pociągów. Na odcinku Alicante – Benidorm pociągi kursują co 30 minut, jako tramwaj dwusystemowy.

W ofercie (zwłaszcza dla turystów) przygotowano m.in. bilety pojedyncze: na jeden przejazd (billete sencillo) lub „tam i z powrotem” (billete de ida y vuelta). Dostępne są również karnety na 10-, bądź 30 przejazdów (Bono 10, Bono 30), z których może korzystać więcej niż jedna osoba.

Charakterystyka:
Rodzaj transportu: tramwaj
Data uruchomienia: 13 marca 1999
Właściciel: Generalitat Valenciana
Operator Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana
Długość torowisk 111 km (2016)
Całkowita długość linii: 127 km (2016)
Liczba linii: 5 (2016)
Dzienna liczba pasażerów: 20 000
Szerokość toru: 1000 mm
Liczba przystanków: 71 (2016)
Liczba pociągów: 41 (2016)


(C) Wikipedia
Wyślij odpowiedź