Obecny czas: Czw, 18.04.2024, 4:19




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
[Tramwaje] 2018 Škoda 18T 
Autor Wiadomość
Online
Awatar użytkownika

Postów: 7455
Miejscowość: Warszawa
Post [Tramwaje] 2018 Škoda 18T
[Tramwaje] 2018 Škoda 18T

Eskişehir, Turcja
Image RailVolution.net
Image Railwaygazette.com
Image TransPhoto.org

Cytuj:
Škoda 18T (nazwa handlowa ForCity Classic Eskişehir) – typ tramwaju wytwarzanego w 2018 r. w zakładach Škoda Transportation dla tureckiego miasta Eskişehir i jego systemu tramwajowego.

Konstrukcja
18T to jednokierunkowy, pięcioczłonowy, niskopodłogowy wagon tramwajowy z wąskotorowymi wózkami. Do ich skonstruowania wykorzystano części pochodzące z tramwajów Škoda 28T dla Konyi i wąskotorowych 29T i 30T dla Bratysławy. Nadwozie opiera się na trzech dwuosiowych wózkach sztywnych, z których skrajne są napędowe, a środkowy toczny. Każdą z osi wózków skrajnych napędza jeden silnik o mocy 100 kW. Tramwaje 18T wyposażono w pomocnicze baterie pozwalające na przejechanie bez zasilania z sieci trakcyjnej drogi o długości 5 km. Podłoga znajduje się na wysokości 330 mm nad główką szyny. Wnętrze jest w pełni klimatyzowane. Wygląd tramwaju stworzyło studio Aufeer Design, przy sporządzaniu projektu nawiązano do wzornictwa eksploatowanych już w Eskişehirze tramwajów Bombardier Flexity Outlook.

Dostawy
Państwo Miasto Lata dostaw Liczba Numery taborowe Uwagi
Turcja Eskişehir 2018 14 34–47 z pomocniczymi bateriami
Łączna liczba: 14
Latem 2016 r. Škoda Transportation wygrała przetarg na dostawę 14 niskopodłogowych tramwajów z pomocniczymi bateriami. Wartość umowy wynosiła 26 mln euro, a tramwaje miały zostać dostarczone w ciągu 19 miesięcy od podpisania umowy. Pierwszy wagon został dostarczony do Eskişehiru w marcu 2018 roku, gdzie następnie przeszedł jazdy próbne. Producent przetestował też Škodę 18T na wąskotorowej sieci tramwajowej w Bratysławie. Pozostałe tramwaje zostały dostarczone do Turcji w 2018 r.

Dane techniczne
Producent: Škoda Transportation, Pilzno, Czechy
Okres produkcji: 2018
Wyprodukowanych: 14 egz.
Liczba członów: 5
Napięcie zasilania: 750 V DC
Rozstaw wózków: 1000 mm
Układ osi: Bo’2Bo’
Liczba miejsc siedzących: 41
Liczba miejsc stojących: 176 (6 os./m²)
Liczba miejsc ogółem: 217
Długość: 30 080 mm
Szerokość: 2300 mm
Wysokość: 3500 mm
Silniki trakcyjne: o mocy 4×136 KM (4×100 kW)
Moc ciągła: 544 KM (400 kW)
Prędkość maksymalna: 70 km/h
Niskopodłogowość: 100%
Wysokość podłogi: 330 mm

(C) RailVolution.net
Railwaygazette.com
TransPhoto.org

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 10.02.2024, 6:42
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: kulikowski oraz 7 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018