|
|
Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 16:16
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Solaris Urbino u 15
Autobus bardzo poĹĽ±dany do gry Midtown MAdness 2 kaĹĽdy chce nim pojeÄ˝dzić lecz narazie chyba nikt zrobić autobus bardzo mi siÄ™ podoba jest funkcjonalny i Ĺ‚adny .
Aby sprostać wymogom wynikaj±cym z konieczno¶ci obsĹ‚ugi linii o wiÄ™kszym "obĹ‚oĹĽeniu" pasaĹĽerami do tej pory stosowano w gdyĹ„skiej komunikacji autobusy przegubowe. Ze wzglÄ™du na wysoki stopieĹ„ skomplikowania poĹ‚±czenia obu czĹ‚onĂłw pojazdy te s± znacznie droĹĽsze od standardowych. Aby podnie¶Ä‡ pojemno¶Ä‡ autobusĂłw bez konieczno¶ci stosowania przegubu, firma Neoplan opracowaĹ‚a nietypowe autobusy o dĹ‚ugo¶ci 15 metrĂłw. Pierwsze tego typu autobusy zakupiĹ‚ kilka lat temu ZKM w GdaĹ„sku. Po przeprowadzonych przez Zarz±d Komunikacji Miejskiej w Gdyni badaniach porĂłwnawczych okazaĹ‚o siÄ™, iĹĽ taki pojazd ¶wietnie nadaje siÄ™ do obsĹ‚ugi niektĂłrych linii. WybĂłr PrzedsiÄ™biorstwa Komunikacji Autobusowej Sp. z o.o. w Gdyni padĹ‚ na najnowsze "dziecko" marki Solaris, autobus Urbino 15. Pojazd zaopatrzony jest w trzy osie, z ktĂłrych druga, o ogumieniu "bliÄ˝niaczym" jest osi± napÄ™dow±. Aby uĹ‚atwić manewrowanie zastosowano mechanizm skrÄ™tny w koĹ‚ach takĹĽe w ostatniej, trzeciej osi. Mimo to autobus dysponuje ¶rednic± zawracania prawie o dwa metry wiÄ™ksz± niĹĽ przegubowy Solaris Urbino 18. Silnik MAN o mocy 191 kW umieszczony jest w tzw. "wieĹĽy" znajduj±cej siÄ™ po lewej stronie tylnej czÄ™¶ci pojazdu. Kratownica oraz elementy poszycia wykonane s± ze stali nierdzewnej, co zapewnia wysok± trwaĹ‚o¶Ä‡ oraz odporno¶Ä‡ pojazdu na korozjÄ™.
Co my¶licie o tym autobusie
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Śro, 01.10.2003, 16:25 |
|
|
Tomasz
Administrator
Postów: 4175 Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
|
Hmm... rzadko siÄ™ stosuje ostatnio podwĂłjn± o¶ z tyĹ‚u, prawda? :)
_________________ Rover 75 V6 & other...
|
Śro, 01.10.2003, 17:49 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Rzadko ale pareset napewno jeÄ˝dzi licz±c wszystkie marki autobusowe wiem ĹĽe Volvo w swoich autobusach w niektĂłrych modelach stosuje podwĂłjn± o¶ tylni± jeĹĽdĹĽ± takie w Bydgoszczy i napewno w innych miastach .
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Śro, 01.10.2003, 17:59 |
|
|
Jacub
Postów: 1055 Miejscowość: Pabianice
|
MoĹĽe mi kto¶ wyja¶ni co to za marka Solaris? Wiem, ĹĽe robi± je tylko w Polsce i te autobusy maj± co¶ wspĂłlnego z Neoplanami.
_________________ http://www.teampoland.prv.pl
internetowy projekt poszukiwania leku na raka
|
Śro, 01.10.2003, 19:33 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
MoĹĽe jest tego duĹĽo ale raczej wszytko o firmie Solaris
O firmie
SOLARIS BUS & COACH - lider polskiego rynku autobusowego.
Nasza firma rozpoczęła dziaĹ‚alno¶Ä‡ w roku 1994 - jak biuro handlowe Neoplana z siedzib± w Warszawie. Jej zaĹ‚oĹĽycielem i prezesem zarz±du jest od samego pocz±tku Krzysztof Olszewski. Wiceprezesem, odpowiedzialnym za opiekÄ™ nad klientem, serwis, dziaĹ‚ handlowy i marketing jest jego maĹ‚ĹĽonka, Solange Olszewska.
W roku 1996 w podpoznaĹ„skim Bolechowie powstaĹ‚a fabryka autobusĂłw, a juĹĽ po 12 miesi±cach, firma ze 163 wyprodukowanymi i sprzedanymi autobusami miejskimi oraz 64 turystycznymi zajmowaĹ‚a pozycjÄ™ krajowego lidera.
Podobnie wygl±daĹ‚ rok 1998, a miar± odniesionego sukcesu byĹ‚y zarĂłwno dobre opinie klientĂłw, jak i prestiĹĽowe nagrody - Firma Roku, Najlepsza Firma Wielkopolski, ZĹ‚oty KrzyĹĽ ZasĹ‚ugi, Medal Europejski... Niedawno galeriÄ™ tÄ™ powiÄ™kszyli¶my o kolejne wyróżnienia - honorow± nagrodÄ™ Motostar 2000 i statuetkÄ™ "ZĹ‚otego Hipolita" w konkursie "Dobre bo polskie". Sama fabryka, z jednej hali rozrosĹ‚a siÄ™ do czterech, obejmuj±cych WydziaĹ‚ Budowy SzkieletĂłw w ¦rodzie Wielkopolskiej, BlacharniÄ™, Finisz i dodatkowo prototypowniÄ™. Od roku 1998 autobusy miejskie przechodz± zatem peĹ‚en cykl produkcyjny.
Jako pierwsze, w latach 1996-99, na ulice Warszawy, Poznania, Lublina i innych miast, wyjechaĹ‚y autobusy Neoplan typu N. Jednak po okresie intensywnych prac badawczych i konstrukcyjnych, krajowy rynek zacz±Ĺ‚ przebojem zdobywać nowy autobus, SOLARIS URBINO, bÄ™d±cy w caĹ‚o¶ci dzieĹ‚em bolechowskich inĹĽynierĂłw, dostosowany pod kaĹĽdym wzglÄ™dem do ciężkich warunkĂłw drogowych panuj±cych w Polsce i krajach Europy Wschodniej. Produkowany w czterech wersjach nadwozia - o dĹ‚ugo¶ci 10, 12, 15 i 18 metrĂłw - szybko staĹ‚ siÄ™ najchÄ™tniej kupowanym autobusem miejskim w kraju. O jego klasie, niezawodno¶ci i jako¶ci wykonania niech ¶wiadczy fakt, iĹĽ do chwili obecnej (grudzieĹ„ 2002), dostarczyli¶my krajowym odbiorcom Ĺ‚±cznie ponad 450 autobusĂłw Solaris Urbino i trolejbusĂłw Solaris Trollino. Ponad setka znalazĹ‚a swych wĹ‚a¶cicieli za granic± (Czechy, SĹ‚owacja, Ĺotwa, Estonia, Niemcy, Szwajcaria, Malta). Regularnie go¶cimy teĹĽ na miÄ™dzynarodowych wystawach gospodarczych i branĹĽowych – nasze autobusy prezentowali¶my m.in. na najbardziej prestiĹĽowych targach branĹĽy pojazdĂłw uĹĽytkowych IAA Nutzfahrzeuge w Hanowerze.
Nasza firma od roku 1996 jest czoĹ‚owym producentem autobusĂłw turystycznych i miejskich oraz jedynym w Polsce producentem autobusĂłw specjalnych, wykonywanych na indywidualne zamĂłwienia klientĂłw. W Gdyni, Tychach, Ostrawie i Rydze jeĹĽdĹĽ± teĹĽ nasze trolejbusy. Posiadamy dobrze rozwiniÄ™t± sieć serwisow± na terenie caĹ‚ego kraju, pomoc± i porad± sĹ‚uĹĽy teĹĽ klientom wykwalifikowany zespół pracownikĂłw "after sales". W Europie współpracujemy z renomowan± sieci± serwisow± DAF Coach Back-Up, obsĹ‚uguj±c± zarĂłwno autobusy turystyczne jak i miejskie.
Now± erÄ™ w historii przedsiÄ™biorstwa zapocz±tkowaĹ‚a dokonana 1 wrze¶nia 2001 zmiana nazwy - z Neoplan Polska Sp. z o.o. na Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. - i ¶wiatowa premiera turystycznego autobusu Solaris Vacanza (targi Busworld w Kortrijk i Tour Salon w Poznaniu). Przekazanie pierwszych egzemplarzy Vacanzy miaĹ‚o miejsce w czerwcu 2002. Do koĹ„ca roku zakontraktowali¶my i sprzedali¶my jeszcze osiem sztuk tego modelu w wersji 12-metrowej (trwaj± juĹĽ prace konstruktorskie nad wersj± o dĹ‚ugo¶ci nadwozia 13,85 m).
Szans± i jednocze¶nie gĹ‚Ăłwnym celem dla Solaris Bus & Coach jest rozwĂłj sprzedaĹĽy eksportowej. JuĹĽ w roku 2002 jej udziaĹ‚ w strukturze sprzedaĹĽy firmy osi±gnie 50%. W ci±gu nastÄ™pnych lat ten udziaĹ‚ powinien wzrosn±Ä‡ do 70%.
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Śro, 01.10.2003, 20:02 |
|
|
Tomasz
Administrator
Postów: 4175 Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
|
POnad poĹ‚owa tego tekstu jest zbÄ™dna, ale nie waĹĽne juĹĽ :) W kaĹĽdym b±dÄ˝ razie dziÄ™ki za info, ja teĹĽ nie byĹ‚em za bardzo pewien jak to z tym jest :) Choć stosunkowo maĹ‚o wyeksportowali¶my tych autobusĂłw.
_________________ Rover 75 V6 & other...
|
Czw, 02.10.2003, 5:49 |
|
|
Jacub
Postów: 1055 Miejscowość: Pabianice
|
Niedawno w Radomiu jecghaĹ‚em takim 3-osiowym Neoplanem. Bardzo fajnie. Jak siedzisz na koĹ„cu to pocz±tek autobusu rozmywa siÄ™ we mgle
_________________ http://www.teampoland.prv.pl
internetowy projekt poszukiwania leku na raka
|
Czw, 02.10.2003, 9:58 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Na końcu jest bardzo wysoko i przód widać jakby sam dach był hehe
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Czw, 02.10.2003, 14:40 |
|
|
Volwi
Postów: 50 Miejscowość: Skierniewice
|
Trzyosiowy Urbino 15 to mój ulubiony autobus miejski Serio. Jeżdżę takim bardzo często po Warszawie i bardzo lubię tą jazdę. Z trzyosiowych można jeszcze wymieć Neoplana 4020 (także jeżdżący po Warszawie). Wadą "piętnastek" jest to, że w zapchanych centrach miast nietrudno o otarcia i porysowania....
_________________ [50]
Grójec 20
Góra Kalwaria 51
Mińsk Mazow. 93
|
Nie, 18.04.2004, 11:35 |
|
|
Kielon
Postów: 90
|
ja tam wole te przegubowe many (ich jest teraz chyba najwiecej w wa-wie), a njbardziej nielubie wsiadac do ikauósów, czasami wole postać i poczekać na nastepny, szczególnie zimą
|
Nie, 16.05.2004, 14:15 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Po pierwsze to ikarusów :p a po drugie jazda zimą tym autobusem to prawdziwe wyzwanie wręcz extremalne
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Nie, 16.05.2004, 14:34 |
|
|
Tomasz
Administrator
Postów: 4175 Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
|
Kielon napisał(a): wole postać i poczekać na nastepny
Powiadasz, że szczęśliwi czasu nie liczą...?? :)))
t.m.
_________________ Rover 75 V6 & other...
|
Nie, 16.05.2004, 18:19 |
|
|
Kielon
Postów: 90
|
na mojej trasie jezdzi mnĂłstwo linni, wiec nie ma duĹĽego problemu .
Ale chyba każdy przynajmniej raz w życiu jechał przegubowym ikarusem, (który pamięta jeszcze czasy, kiedy na placu Bankowym zamiast Słowackiego stał Dzierżyński), w 25 stopniowym mrozie!!!!!
Więc chwała polskim konstruktorom, których "dziecko" nieustępuje wiele drogiemu, niemieckiemu manowi.
A propos, orientuje się któś może ile kosztuje taki urbino 15?
(może sobie kupie, żeby nie stać na przystankach).
_________________ Kielon.
|
Nie, 16.05.2004, 19:04 |
|
|
Volwi
Postów: 50 Miejscowość: Skierniewice
|
Solaris Urbino 15 kosztuje w granicach 500 000 złotych. Ale zorganizuj przetarg to dostaniesz gdzieś z 10% taniej :D:D
_________________ [50]
Grójec 20
Góra Kalwaria 51
Mińsk Mazow. 93
|
Nie, 16.05.2004, 19:09 |
|
|
Emer
Postów: 1832 Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
|
Re: Solaris Urbino u 15
Cytuj: Autobusy solaris - pĹ‚onÄ…ce pochodnie Ĺšrodowy, groĹşny poĹĽar autobusu solaris, to nie pierwszy przypadek zapĹ‚onu pojazdu tej marki. Czy na pewno z solarisami wszystko jest w porzÄ…dku? - Te autobusy to po prostu jeĹĽdĹĽÄ…ce trumny, tykajÄ…ce bomby - uwaĹĽa Zygmunt Wojciechowski kierowca autobusu z 20-letnim staĹĽem - podaĹ‚a TVN Warszawa. Wyciek paliwa lub oleju i zwarcie instalacji w komorze silnika - to prawdopodobna przyczyna Ĺ›rodowego poĹĽaru. Autobus spĹ‚onÄ…Ĺ‚ doszczÄ™tnie na Trasie Ĺazienkowskiej. Nikt nie zostaĹ‚ ranny, bo kierowca w porÄ™ wyprowadziĹ‚ z pojazdu wszystkich pasaĹĽerĂłw. I choć ucierpiaĹ‚ tylko autobus, wielu kierowcĂłw nie ma wÄ…tpliwoĹ›ci - to nie byĹ‚ przypadek - informuje TVN Warszawa.
- Te autobusy to po prostu jeżdżące trumny, tykające bomby - powiedział dziennikarzom TVN Warszawa Zygmunt Wojciechowski, były kierowca autobusu. Autobus, który spłonął w środę to solaris urbino 15 - pojazd, który nie cieszy się zaufaniem kierowców. Po Warszawie solarisów jeździ ponad pół tysiąca. Kierowca MZA, który chce pozostać anonimowy mówi jasno: w razie pożaru, bez pomocy strażaków autobusu praktycznie nie uda się uratować - trzeba uciekać.
Statystyki mówią same za siebie. Październik 2007 r. - autobus, który zjeżdżał do zajezdni spłonął na Bielanach, nikomu nic się nie stało. Pół roku wcześniej był podobny wypadek - spłonął podmiejski autobus linii 719, dym wydobywał się z silnika, pasażerowie zdążyli wysiąść. W czerwcu 2005 - pożar solarisa linii 122, spłonął tył autobusu. Takie same problemy z solarisami był także w Bratysławie - przypomina TVN Warszawa.
Urzędnicy uspokajają, że pożar solarisa to zwykły przypadek. Autobusy poddawane są ciągłej kontroli, samochodu niesprawnego nie wypuszczamy na miasto – powiedział dziennikarzom TVN Warszawa Janusz Ciepieńko z Miejskich Zakładów Autobusowych.
Przewodniczący rady nadzorczej Solaria Bus &Coach - Krzysztof Olszewski stwierdził, że do pożarów dochodzi i nie ma w tym nic dziwnego, palą się autobusy, domy, stodoły - trzeba zrobić wszystko, żeby temu zapobiec.
onet.pl/tvnwarszawa.pl
_________________ <--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...
|
Pią, 10.04.2009, 7:58 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: Solaris Urbino u 15
Cytuj: Przewodniczący rady nadzorczej Solaria Bus &Coach - Krzysztof Olszewski stwierdził, że do pożarów dochodzi i nie ma w tym nic dziwnego, palą się autobusy, domy, stodoły - trzeba zrobić wszystko, żeby temu zapobiec.
...co za ironia.W Polsce są sprzedawane pojazdy po tzw. drugim składaniu na hali fabrycznej(auta z defektami, które pozornie usunięto). Tak więc nie ma co się dziwić takim wypadkom. Polski pasażer nigdy nie przejedzie się tak samo wykonanym solarisem jak Niemiec czy Francuz(widocznie o tamte rynki producent dba bardziej).
|
Pią, 10.04.2009, 12:43 |
|
|
Emer
Postów: 1832 Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
|
Re: Solaris Urbino u 15
Le Cobusier napisał(a): ...co za ironia.W Polsce sÄ… sprzedawane pojazdy po tzw. drugim skĹ‚adaniu na hali fabrycznej(auta z defektami, ktĂłre pozornie usuniÄ™to). Tak wiÄ™c nie ma co siÄ™ dziwić takim wypadkom. Polski pasaĹĽer nigdy nie przejedzie siÄ™ tak samo wykonanym solarisem jak Niemiec czy Francuz(widocznie o tamte rynki producent dba bardziej). MoĹĽe masz i racjÄ™, jeĹ›li wiesz to z pewnego ĹşrĂłdĹ‚a. A moĹĽe u nas sÄ… trudniejsze warunki eksploatacji niĹĽ na zachodzie (m.in. dziurawe drogi), a moĹĽe mniej u nas siÄ™ dba o tabor? Chyba, ĹĽe "po polsku" ktoĹ› pozazdroĹ›ciĹ‚ Solarisowi dobrej sprzedaĹĽy i nagĹ‚aĹ›nia takie wypadki.
_________________ <--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...
|
Pią, 10.04.2009, 12:51 |
|
|
Rollo1323
Postów: 11
|
Re: Solaris Urbino u 15
Wóz tandeta, jak każdy Solaris wysyłany w Polski rynek... Zaraz kratownica będzie z plastiku
|
Pią, 10.04.2009, 21:24 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: Solaris Urbino u 15
Cytuj: Chyba, że "po polsku" ktoś pozazdrościł Solarisowi dobrej sprzedaży i nagłaśnia takie wypadki. wszystko jest możliwe...ale coś za dużo awarii mają z nimi
|
Sob, 11.04.2009, 20:43 |
|
|
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: Solaris Urbino u 15
Le Cobusier napisał(a): Cytuj: Chyba, ĹĽe "po polsku" ktoĹ› pozazdroĹ›ciĹ‚ Solarisowi dobrej sprzedaĹĽy i nagĹ‚aĹ›nia takie wypadki. wszystko jest moĹĽliwe...ale coĹ› za duĹĽo awarii majÄ… z nimi Za duzo Jedna - 2007, druga pol roku wczesniej, a trzecia w 2005 roku jesli chodzi o Polske 3 spalone autobusy w ciagu trzech lat to nie jest duzo, zreszta w Polsce eksploatacja to nie to samo co na zachodzie
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Pon, 13.04.2009, 14:52 |
|
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |