Kolejny Jelcz
Jelcz M101I naleĹĽy do nowej rodziny 100, ktĂłrej pierwsi przedstawiciele - odmiany lokalne -debiutowali podczas targĂłw Logistyka i PoznaĹ„ Motor Show w 2000 r. Teraz za¶ podwrocĹ‚awski wytwĂłrca wzbogaca sw± ostatni± linie o wersje miejsk±, ktĂłra ma, jego zdaniem, zaspokoić wci±ĹĽ rosn±ce zapotrzebowanie przedsiÄ™biorstw komunikacyjnych na autobusy klasy MIDI - 10 metrĂłw dĹ‚ugo¶ci.
M101I liczy sobie zatem 9990 mm dĹ‚ugo¶ci, waĹĽy - masa wĹ‚asna - 8600 kg, dopuszczalna caĹ‚kowita 14 000 kg i zabiera 80 pasaĹĽerĂłw, w tym, w zaleĹĽno¶ci od aranĹĽacji wnÄ™trza, 23-26 na miejscach siedz±cych oraz 57-54 stoj±cych. Sprawne wchodzenie i wychodzenie zapewnia dwoje drzwi - z przodu jednoskrzydĹ‚owe (szeroko¶Ä‡ efektywna 770 mm), z tyĹ‚u dwuskrzydĹ‚owe (szeroko¶Ä‡ efektywna 1220 mm).
Wewn±trz podĹ‚oga jest pĹ‚aska od przodu do tylnej krawÄ™dzi drugich drzwi, bez stopni wej¶ciowych - wznios 370 mm, natomiast pomiÄ™dzy czÄ™¶ci± ¶rodkow± i tyln± autobusu producent zabudowaĹ‚ jeden stopieĹ„ po¶redni - podĹ‚oga wyĹĽej.
Do napÄ™du zastosowano 6-cylindrowy silnik turbo intercooler IVECO o pojemno¶ci 5,99 litra, mocy maksymalnej 152 kW/ 207 KM i maksymalnym momencie obrotowym 660 Nm.
Automatyczna skrzynia biegĂłw 5HP500 pochodzi z firmy ZF. Szkielet i oblachowanie pojazdu wykonano ze stali nierdzewnej, dach z jednolitej pĹ‚yty PWS, z tego teĹĽ materiaĹ‚u zrobiono ¶ciany przedni± i tyln±.
P.S Shift kolejny małe i pokraczne dla Ciebie
¬rĂłdĹ‚o Komunikacja KrakĂłw Eurocity