Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 14:46




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Jelcz M101 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Jelcz M101
Kolejny Jelcz :D
Jelcz M101I naleĹĽy do nowej rodziny 100, ktĂłrej pierwsi przedstawiciele - odmiany lokalne -debiutowali podczas targĂłw Logistyka i PoznaĹ„ Motor Show w 2000 r. Teraz za¶ podwrocĹ‚awski wytwĂłrca wzbogaca sw± ostatni± linie o wersje miejsk±, ktĂłra ma, jego zdaniem, zaspokoić wci±ĹĽ rosn±ce zapotrzebowanie przedsiÄ™biorstw komunikacyjnych na autobusy klasy MIDI - 10 metrĂłw dĹ‚ugo¶ci.
M101I liczy sobie zatem 9990 mm dĹ‚ugo¶ci, waĹĽy - masa wĹ‚asna - 8600 kg, dopuszczalna caĹ‚kowita 14 000 kg i zabiera 80 pasaĹĽerĂłw, w tym, w zaleĹĽno¶ci od aranĹĽacji wnÄ™trza, 23-26 na miejscach siedz±cych oraz 57-54 stoj±cych. Sprawne wchodzenie i wychodzenie zapewnia dwoje drzwi - z przodu jednoskrzydĹ‚owe (szeroko¶Ä‡ efektywna 770 mm), z tyĹ‚u dwuskrzydĹ‚owe (szeroko¶Ä‡ efektywna 1220 mm).

Wewn±trz podĹ‚oga jest pĹ‚aska od przodu do tylnej krawÄ™dzi drugich drzwi, bez stopni wej¶ciowych - wznios 370 mm, natomiast pomiÄ™dzy czÄ™¶ci± ¶rodkow± i tyln± autobusu producent zabudowaĹ‚ jeden stopieĹ„ po¶redni - podĹ‚oga wyĹĽej.

Do napÄ™du zastosowano 6-cylindrowy silnik turbo intercooler IVECO o pojemno¶ci 5,99 litra, mocy maksymalnej 152 kW/ 207 KM i maksymalnym momencie obrotowym 660 Nm.
Automatyczna skrzynia biegĂłw 5HP500 pochodzi z firmy ZF. Szkielet i oblachowanie pojazdu wykonano ze stali nierdzewnej, dach z jednolitej pĹ‚yty PWS, z tego teĹĽ materiaĹ‚u zrobiono ¶ciany przedni± i tyln±.


P.S Shift kolejny małe i pokraczne dla Ciebie :wink:
¬rĂłdĹ‚o Komunikacja KrakĂłw Eurocity

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Ostatnio edytowany przez Kobi, Śro, 05.11.2003, 9:01, edytowano w sumie 1 raz

Pon, 06.10.2003, 14:03
Profil
Administrator
Awatar użytkownika

Postów: 4175
Miejscowość: Łódź
Samochód: Rover 75 V6
Post Re: Jelcz M101
Dj Boowzy napisał(a):
P.S Shift kolejny małe i pokraczne dla Ciebie

Hehe, jeszcze nie jest tak Ľle. Ale na niektóre to ja patrzeć nie mogę :/

_________________
Rover 75 V6 & other...


Pon, 06.10.2003, 16:52
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Jelcz M101I Salus
http://www.przegubowiec.com/bus/katalog/test/test_m101i.htm
http://infobus.pl/busbaza_detail.php?selectmodel=51
http://pl.wikipedia.org/wiki/Jelcz_M101I

Warszawa (test):
Image
Image
(C) Przegubowiec.com

TarnĂłw:
Image
(C) Infobus.com

Stalowa Wola:
Image
(C) PL.Wikipedia.org

Cytuj:
Jelcz M101I - autobus miejski klasy midi produkowany w latach 2001-2008 przez firmÄ™ Jelcz.

Ten 10-metrowy autobus niskowejściowy (posiadający niską podłogę tylko przy drzwiach wejściowych) zdolny jest pomieścić 76 osób, w tym 24 na miejscach siedzących. Posiada sterowane pneumatycznie drzwi w układzie 1-2-0 (na życzenie klienta montowane były także drzwi w układzie 1-2-1, które mają o 2 miejsca siedzące mniej), z czego pierwsze otwierane są na zewnątrz.

Autobus Jelcz M101I stanowi skróconą o 2 metry wersję autobusu rodziny M121x. Zaprezentowany został po raz pierwszy w 2000 roku jako uzupełnienie oferty firmy. W stosunku do swojego starszego brata posiadał całkowicie nową ścianę przednią oraz tylną (która w późniejszych latach została zastosowana w innych modelach) oraz przednie drzwi jednopłatowe. Pojazd ten został wyposażony we włoski silnik Iveco 8060.45 o mocy maksymalnej 152 kW (207 KM) oraz 3-biegową skrzynię automatyczną Voith D851.3. Pierwszy egzemplarz z 2000 roku trafił do firmy Meteor Jaworzno. Autobus ten został wprowadzony do produkcji w 2001 roku.
W początkowym okresie dopuszczano również możliwość zamówienia tego pojazdu z silnikiem MAN D0826LUH12 (oznaczenie M101M), jednak wersja z tym silnikiem nie doczekała się zamówień i nie wyprodukowano nawet jednego egzemplarza.

W 2003 roku pojawiły się pierwsze zmiany. Pojazd zaczęto wyposażać w silnik Iveco F4AE0682C o mocy maksymalnej 176 kW (239 KM) spełniający normę Euro-3.

W 2004 roku do oferty dołączył również model z dodatkowymi trzecimi drzwiami na tylnym zwisie (układ drzwi: 1-2-1) oraz z manualną 6-biegową skrzynią typu ZF 6S-700BO.

W październiku 2006 roku w związku z wejściem w życie normy Euro-4 po raz kolejny zmieniono jednostkę napędową. Nowym silnikiem jest niezwykle mocny jak na tę klasę autobusów motor Iveco F4AE3682E o mocy maksymalnej 194 kW (264 KM).

W roku 2007, Jelcz M101 otrzymał wzorem Jelcza Mastero, wyrównaną linię okien.

W październiku 2008 roku ze względu na brak możliwości kontynuowania produkcji autobusów przez ZS Jelcz, zakończono produkcję tego modelu. Ostatnie 2 Salusy wyprodukowane pod koniec 2008 roku, dostarczone zostały do MZK Kutno w kwietniu 2009 roku.

Jelcz M101I na Ĺšwiecie
Obecnie modele te eksploatowane są przez następujące przedsiębiorstwa transportowe:

Państwo Miasto Operator Liczba
Polska Biała Podlaska MZK 8
Bolesławiec MZK 2
CiechanĂłw ZKM 4
Cieszyn ZGK 6
ElblÄ…g PKA 2
Gniezno MPK 3
Jaworzno Meteor 1
Jelenia GĂłra MZK 6
Kutno MZK 6
Łowicz MZK 1
Mielec MKS 1
Puławy MZK 2
Rybnik TransgĂłr 2
Stalowa Wola ZMKS 3
Ĺšwidnica MPK 4
TarnĂłw MPK 3
TarnĂłw PKS 7
Tczew Veolia Transport Pomorze 3
Tychy PKM 1
Wrocław MPK 2
SĹ‚owacja Stara Lubovna Bus Karpaty 1
Suma 68

Autobus Jelcz M101I zagościł na warszawskich ulicach w 2001 roku. Wypożyczono go od producenta na testy do PKS Grodzisk Maz. które przymierzało się do udziału w przetargu na obsługę linii taborem małopojemnym.

nr rejestracyjny: DOA F302
zajezdnia: PKS Grodzisk Mazowiecki
poczÄ…tek eksploatacji: .07.2001
koniec eksploatacji: .08.2001
linie: 110

Dane techniczne:
typ nadwozia: autobus miejski klasy MIDI
długość [mm]: 9990
szerokość [mm]: 2500
wysokość [mm]: 3050
rozstaw osi [mm]: 5000
zwis przedni [mm]: 2090
zwis tylny [mm]: 2900
masa całkowita [kg]:14500
obciÄ…ĹĽenie przĂłd [kg]:5100
obciążenie tył [kg]:9400
pojemność zbiornika paliwa [l]: 287
ilość miejsc: 80
miejsc siedzÄ…cych: 23
ilość drzwi: 2
układ drzwi: 1-2-0
układ stopni: 0-0-0
wysokość podłogi w I drzwiach [mm]: 340
wysokość podłogi w II drzwiach [mm]: 370
szerokość drzwi [mm]: 770-1220-0
silnik: typu Iveco 8060
pojemność skokowa [l]: 5,99
moc maksymalna [KM]: 162
moment obrotowy [Nm]: 810
skrzynia biegĂłw: ZF
oĹ› przednia: JELCZ 65 N
oĹ› tylna: RABA A-218
hamulce: bębnowe
ABS: standard
ogumienie: 255/70
(C) Przegubowiec, Infobus, Wikipedia

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 29.08.2010, 17:48
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018