Obecny czas: Śro, 01.03.2017, 18:47




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Reklama 

METRO: Warszawa 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 8412
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: METRO: Warszawa
WyglÄ…da jak UFO :wink:

_________________
Alfa Romeo - il cuore ha sempre ragione <3
Dźwięk V6 Busso o poranku jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Pią, 16.09.2011, 10:47
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20484
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: METRO: Warszawa
Bo to niemal koszmiczna technologia :wink:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pią, 16.09.2011, 10:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5800
Miejscowość: Warszawa
Post Re: METRO: Warszawa
Osiek napisał(a):
Ma ktoś pod ręką przekrój II linii? Szczególnie interesuje mnie odcinek od Nowego Światu, jak to schodzi w dół żeby pokonać skarpę nadwiślaną no i samą Wisłę.

prezentejszyn Pałer Point

opis projektu

(C) Ztm.waw.pl
Siskom.waw.pl


Czw, 13.10.2011, 17:51
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5800
Miejscowość: Warszawa
Post Re: METRO: Warszawa
NEWAG z Nowego SÄ…cza, jako podwykonawca Siemensa, buduje nowÄ… halÄ™ do produkcji wagonĂłw dla warszawskiego metra:
Rynek Kolejowy napisał(a):
Tu powstanÄ… nowe wagony metra
2011-11-15 15:00:45
jm, Rynek Kolejowy

Nowosądecki Newag w konsorcjum z Siemensem wykona 35 pociągów do obsługi drugiej linii warszawskiego metra. W Nowym Sączu powstaje już hala montażowa dla pociągów.

- Hala będzie miała 140 metrów długości, przy długości pociągów 120 metrów - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" dyrektor marketingu Newagu Józef Michalik. Nową halę Newag stawia bardzo szybko, ma być gotowa już w marcu - Założenie jest takie, że przed zimą przykryjemy halę, co pozwoli kontynuować prace po rozpoczęciu opadów śniegu - stwierdził. Jak wyjawił, w Newagu nie jest konieczne posiadanie technologii pracy z aluminium, z którego będą wykonane pudła, gdyż dotrą one w całości z Wiednia. Do fabryki Siemensa zresztą także zostaną dostarczone przez podwykonawcę w kilku elementach do ostatecznego montażu.

- Już w przyszłym roku pokażemy państwu, jak się robi nowoczesne wagony metra w Polsce. Siemens dostrzegł w nas nie tylko potencjał produkcyjny, ale i intelektualny. Obecnie pracuje u nas ponad stu inżynierów - powiedział prezes Newagu Zbigniew Konieczek. - Produkcja wagonów metra rozpocznie się jesienią przyszłego roku w Wiedniu. Będą w niej od razu uczestniczyć nasi pracownicy. Pracownicy działów już przechodzą szkolenia, bo dla nas bardzo ważne jest, żeby dorównać standardom Siemensa - zauważył Konieczek.

Image Image Image

(C) Rynek-Kolejowy.pl


Pon, 02.01.2012, 0:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5800
Miejscowość: Warszawa
Post Re: METRO: Warszawa
zaczęło się właściwe drążenie tuneli (wcześniej były prowadzone prace przygotowawcze - przekładki instalacji podziemnych)
Cytuj:
W dniu 17.05.2012 o godzinie 12:27 uruchomiona została pierwsza z czterech tarcz drążących centralny odcinek II linii metra. Uroczystego uruchomienia dokonała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy.

Zadaniem tarczy „Anny” jest wydrążenie południowego tunelu między stacją C09 (Rondo Daszyńskiego) a stacją C13 (Powiśle) oraz budowa tunelu łączącego I i II linię metra. Druga tarcza wyruszy z Ronda Daszyńskiego około miesiąc później. Poniżej zamieszczamy relację z uruchomienia tarczy


(C) Metro.waw.pl


Wto, 22.05.2012, 21:19
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20484
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: METRO: Warszawa
Cytuj:
Od najbliższej niedzieli warszawiacy pojadą nowymi wagonami metra. Na tory podziemnej kolejki wyjadą dwa pociągi Inspiro.

Pod koniec września Urząd Transportu Kolejowego wydał odpowiednie świadectwa, które otworzyły drzwi do wpuszczenia wyprodukowanych przez Siemensa pociągow na tory. Po raz pierwszy, w normalnym ruchu, pojadą w niedzielę. Jak informuje Bartosz Milczarczyk, rzecznik stołecznego ratusza, Inspiro ruszy z Kabat około godziny 12.00.
Najnowocześniejsze w Europie

Nowe pociągi wyróżnia brak podziału na poszczególne wagony. Pasażerowie będą mogli przejść 120 metrów od początku do końca Inspiro. Pociąg jest wyposażony w system automatycznej regulacji wentylacji, który dostosowuje się do ilości pasażerów, oświetlenie LED przedziału pasażerskiego, rampy ułatwiające wsiadanie do pojazdu osobom niepełnosprawnym, dodatkowe wyświetlacze z informacjami dla pasażerów i monitoring.

Jak informuje stołeczny ratusz, pociągi Inspiro są w tej chwili najnowocześniejszym taborem metra w Europie. Obowiązkowy przegląd techniczny będą przechodzić co 3 miesiące, podczas gdy pociągi rosyjskie wymagają przeglądu co 20 godzin, a Metropolis co 14 dni. Żywotność silników Inspiro jest szacowana na 2 mln km jazdy. Prędkość maksymalna wynosi 90 km/h. Pociągi będą obsługiwały zarówno I jaki II linię warszawskiego metra.

35 pociągów dla metra

Pierwszy pociąg Inspiro przyjechał do Warszawy w grudniu zeszłego roku, kolejny w kwietniu tego roku. Na razie w stolicy jest ich dziewięć.

W sumie zakupionych zostało 35 sześciowagonowych nowych pociągów. 20 składów będzie kursować na II linii metra, pozostałe na I linii. Wartość podpisanej w lutym 2011 r. umowy to 1 mld 69 mln zł netto.

tvn24.pl
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

tvn24.pl, gazeta.pl, wyborcza.pl, kurierkolejowy.eu, rynek-kolejowy.pl, fakt.pl, startbilder.de

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pią, 04.10.2013, 15:38
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5800
Miejscowość: Warszawa
Post Re: METRO: Warszawa
no i Inspiro się sfajczyło, pierwsza dostawa (7 szt.) odstawiona na przegląd
http://www.rynek-kolejowy.pl/49296/pozar_inspiro_utrudnienia_w_metrze.html


Wto, 19.11.2013, 2:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5800
Miejscowość: Warszawa
Post Re: METRO: Warszawa
coś ostatnio metro ma strasznego pecha - trzy awarie w ciągu tygodnia: w zeszły poniedziałek i zeszły wtorek wstrzymano ruch metra z powodu ... niezidentyfikowanego zapachu, zaś wczoraj - uderzenie pioruna w podstację zasilającą metro w Kabatach. Odnośnie wydarzeń z ubiegłego tygodnia - władze Warszawy uparcie twierdzą, że było to celowe rozpylenie gazu, nieoficjalnie zaś przyczyną mogło być spalanie oleju przekładniowego w jednym z nowych pociągów Siemens Inspiro, co jest tuszowane przez władze bo wykrycie wady fabrycznej byłoby równoznaczne z utratą unijnej dotacji na zakup (a tu eurowybory za pasem, a niebawem wybory samorządowe) ...

tvnwarszawa.tvn24.pl napisał(a):
Ratusz: Metro wstrzymane przez chuligański wybryk
06.05.2014 15:41

Rozpylenie nieznanej substancji przypominającej w zapachu gaz, wyczuwalnej dziś na kilku stacjach metra, to najprawdopodobniej wybryk chuligański – stwierdzono na posiedzeniu Zespołu Zarządzania Kryzysowego, w którym udział wzięła prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz–Waltz oraz przedstawiciele straży pożarnej, policji, metra, ZTM i BBiZK.
Śródmiejskie stacje warszawskiego metra zamknięto po informacji o możliwym rozpyleniu gazu. Po raz pierwszy zapach wyczuwalny był na stacji Świętokrzyska i Centrum o 11.05.
- Zostały wprowadzone wszystkie procedury: wstrzymano ruch pociągów, ewakuowano pasażerów, zamknięto perony, włączono wentylatory- możemy przeczytać w komunikacie ratusza. - O godz. 11.11 zapach pojawił się na stacji Ratusz Arsenał. O godz. 12.50 – zapach był wyczuwalny na stacji Politechnika- dodano.
W związku z problemami w metrze zwołano posiedzenie Zespołu Zarządzania Kryzysowego, w którym udział wzięła Hanna Gronkiewicz–Waltz oraz przedstawiciele straży pożarnej, policji, metra, ZTM i BBiZK.
Stwierdzono na nim, że rozpylenie nieznanej substancji przypominającej zapach gazu, wyczuwalnej na kilku stacjach metra to najprawdopodobniej wybryk chuligański.
- Mierniki straży pożarnej oraz służb gazowniczych nie wykazały w powietrzu żadnych substancji szkodliwych. Miernikami sprawdzono także teren budowy centralnego odcinka II linii- napisano w komunikacie.

Monitoring wykazał działanie celowe
Policja zabezpieczyła zapis z monitoringu metra. - Sporo wskazuje, że było to działanie w celowe, a nie awaria czy wypadek - mówi rzecznik stołecznego ratusza Bartosz Milczarczyk.
Jak poinformowały władze miasta, w przypadku wykrycia sprawcy tego chuligańskiego wybryku sprawca zostanie obciążony kosztami akcji przeprowadzonej przez służby i jednostki miejskie.


Cytuj:
Metro znów stanęło.
Zapach gazu w tunelu

07.05.2014 11:07

W środę przez ponad dwie godziny wyłączone z ruchu było sześć stacji metra. Przyczyną był zapach gazu, który wyczuli przed godz. 9 pracownicy Metra Warszawskiego. Na miejsce wezwano straż pożarną i policję. Podobna sytuacja miała miejsce we wtorek. Od godz. 11 pociągi kursują na całej linii.

- Tunele i stacje zostały sprawdzone. Nie stwierdzono żadnego zagrożenia, ratownicy opuścili stacje i tunele – powiedział po godz. 10.40 Cezary Gotowicki ze straży pożarnej i dodał, że Metro Warszawskie dostało już sygnał o możliwości wznowienia ruchu.

- Od godz. 11.00 ruch odbywa się na całej linii - podał Paweł Siedlecki z Metra Warszawskiego.

- Trwa przywracanie rozkładowego kursowania pociągów. Otwarte ponownie zostały również punkty obsługi pasażerów na stacjach Centrum, Świętokrzyska, Ratusz-Arsenał – przekazał o godz. 11.10 Zarząd Transportu Miejskiego.

Czytaj też: "Nie stwierdzono obecności gazu lub niebezpiecznych substancji".

Sześć stacji wyłączonych
Środa, podobnie jak wtorek, okazała się trudnym dniem dla pasażerów metra. Przez ponad dwie godziny zamknięte były stacje Centrum, Świętokrzyska, Ratusz-Arsenał, Dworzec Gdański, Plac Wilsona, Marymont. Pociągi kursowały na dwóch odcinkach: od stacji Kabaty do stacji Politechnika oraz między stacjami Słodowiec a Młociny.
Jak podała Polska Agencja Prasowa, ewakuowano ok. 500 osób.

"Wstępny pomiar nie wykazał gazów wybuchowych"
Informacja o zapachu przypominającym gaz pochodziła od maszynistów.
- Sprawdzamy sygnały o dziwnym zapachu. Maszyniści wyczuli go w tunelu między stacjami Ratusz a Dworzec Gdański - podał o 9.00 Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego. - W związku z koniecznością sprawdzenia sytuacji przez straż pożarną, musieliśmy wyłączyć napięcie na dość długim odcinku - dodał.
- Dostaliśmy zgłoszenie od dyspozytora metra o dziwnym zapachu na peronach stacji metra Ratusz Arsenał, Dworzec Gdański i plac Wilsona - przekazał z kolei Kacper Papis ze straży pożarnej. - Wstępny pomiar miernikami gazowymi nie wykazały stężenia gazów wybuchowych. Ratownicy muszą wejść również do tunelu metra, stąd utrudnienia w ruchu pociągów - dodał.

Winny asfalt? "Nie potwierdzam"
Wyłączone stacje zabezpieczali policjanci.
- My również sprawdzamy je pod względem pirotechnicznym. Sprawdzamy, czy nie zostawione zostały jakieś podejrzane przedmioty, bagaże czy pakunki. Dotychczas nic takiego nie odnaleziono. Zostanie zabezpieczony również zapis z monitoringu - powiedział PAP rzecznik komendanta stołecznego policji Mariusz Mrozek.
Według nieoficjalnych informacji PAP ze źródeł zbliżonych do służb i miasta, rozpatrywana jest też taka wersja, że zapach przypominający woń gazu to efekt wymiany nawierzchni nad stacjami.
- W pobliżu są tłocznie powietrza do metra. Jak asfalt się nagrzewa, to wydziela charakterystyczny zapach i być może ten zapach jest wtłaczany do metra - zaznaczył informator PAP.
Spekulacji tych nie potwierdziła przedstawicielka Metra Warszawskiego.
- Były takie podejrzenia we wtorek, dotyczyły odcinka bielańskiego. Dziś takiej wersji nie rozpatrujemy - zaznaczyła Anna Bartoń.

"Przesiadają się do tramwajów"
Sytuację przy stacji Plac Wilsona sprawdzał reporter tvnwarszawa.pl Lech Marcinczak.
- Wejść pilnują policjanci. Nie ma chaosu, ludzie spokojnie przesiadają się do tramwajów. Strażacy weszli do tuneli metra i sprawdzają sytuację - relacjonował przed godz. 9.30 Marcinczak.

Komunikacja zastępcza
Zarząd Transportu Miejskiego podał informację o uruchomieniu autobusowej linii zastępczej "Z" na odcinku: Słodowiec - Politechnika.
Później poinformowano także o zastępczej linii tramwajowej kursującej na trasie: pl. Narutowicza - Nowowiejska - Marszałkowska - Andersa - Słowackiego - Twardowska.

Matury bez utrudnień
Problemy komunikacyjne prawdopodobnie nie dotknęły tegorocznych maturzystów.
- Do tej pory nie mamy zgłoszeń, że były problemy z dotarciem na egzamin maturalny. Uczniowie przychodzą na egzaminy najpóźniej o 8.30, dlatego utrudnienia w metrze najprawdopodobniej ich ominęły. W takich przypadkach możliwe jest opóźnienie matury o 10-15 minut, gdy utrudnienia są poważne i uniemożliwiają uczniom dotarcie do szkoły, przysługuje im dodatkowy termin - powiedziała tvnwarszawa.pl Anna Frenkiel, dyrektor Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.


tvnwarszawa.tvn24.pl napisał(a):
Awaria w metrze.
"Piorun uderzył w podstację"

13.05.2014 18:33

Przy stacji Kabaty doszło do awarii urządzeń sterowania ruchem. Przez ok. dwie godziny pociągi kursowały wahadłowo.
- Awaria została usunięta, ruch został wznowiony na całej linii - poinformował chwilę po godz. 18 Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego.
Później występowały jeszcze opóźnienia w ruchu.

"Uderzył piorun"
Do całego zdarzenia doszło ok. godz. 16. - Awaria spowodowana została przez uderzenie pioruna prawdopodobnie w jedną z podstacji energetycznych na zewnątrz przystanku Kabaty – poinformował po 16.00 Malawko. I dodał, że wyłączone zostały urządzenia do sterowania ruchem na torach do zawracania.

Były utrudnienia
Jak poinformował po 16.00 Zarząd Transportu Miejskiego, między stacjami IMIELIN -KABATY, pociągi kursowały wahadłowo.
Ruch pociągów na odcinku MŁOCINY - IMIELIN - MŁOCINY odbywał się z opóźnieniami.
- Pasażerowie są zaskoczeni, na miejscu są też pracownicy nadzoru ruchu, którzy informują o komunikacji zastępczej. Pociąg wahadłowy jest przepełniony. Problemy są tez w kierunku Młocin - relacjonował po godz. 17 ze stacji Imielin Artur Węgrzynowicz, reporter tvnwarszawa.pl.
Na czas utrudnień ZTM uruchomił zastępczą komunikację autobusową na odc. KABATY - IMIELIN - KABATY.
W zeszłym tygodniu w metrze wyczuwalny był zapach gazu.


(C) TvnWarszawa.tvn24.pl


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Śro, 05.11.2014, 17:04, edytowano w sumie 1 raz

Śro, 14.05.2014, 19:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5800
Miejscowość: Warszawa
Post Re: METRO: Warszawa
próbna jazda centralnym odcinkiem II linii metra:
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1019393,title,Probna-jazda-centralnym-odcinkiem-II-linii-metra-zobacz-film,wid,16917327,wiadomosc.html?ticaid=1138cb


Czw, 02.10.2014, 10:53
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5800
Miejscowość: Warszawa
Post Re: METRO: Warszawa
otwarcie II linii metra przełożone na 14 grudnia. "Dzień otwarty" na stacjach II linii 9 listopada.

źródła:
[TVP Warszawa:] II linią metra pojedziemy najwcześniej 14 grudnia
[TVP Warszawa:] 9 listopada dzień otwarty na II linii metra


Wto, 04.11.2014, 1:41
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5800
Miejscowość: Warszawa
Post Re: METRO: Warszawa
przecieki w tunelach II linii metra :arrow:
wpolityce.pl napisał(a):
Tunel nowej linii metra jeszcze nie udostępniony, a już przecieka! Czy metru pod dnem Wisły grozi katastrofa?

Drugą linią metra miały jeździć pociągi przed wyborami samorządowymi, ale nie wiadomo kiedy pojadą w ogóle – przecieka!

Jak dowiedział się „Fakt” w łączeniach pomiędzy płytami woda leci ciurkiem. Gazetę poinformowali o tym zaniepokojeni robotnicy kończący drugą linię metra. Ale anonimowo. Jednak wykonawcy, już oficjalnie i pod nazwiskiem zapewniają, że „to normalne” zjawisko.

Pojawianie się wilgoci na niektórych połączeniach obudowy tunelu w trakcie budowy i wczesnym okresie po zakończeniu realizacji prac, jest zjawiskiem normalnym i przewidywanym już na etapie projektowania tunelu, obudowy i sposobu jego realizacji. Dlatego też są one usuwane na bieżąco. Wynika to ze zmian ciśnienia hydrostatycznego wód gruntowych w czasie

— tłumaczy „Faktowi” Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum budującego II linię metra.

Rzecznik nie wyjaśnił jednak co się stanie, jeśli to „normalne zjawisko” pojawi się w większej skali w tunelu pod dnem Wisły i tam przyroda nagle zechce wyrównać „ciśnienie hydrostatycznego wód gruntowych w czasie” przejazdu zatłoczonej kolejki…

(C) Wpolityce.pl


Pią, 07.11.2014, 3:00
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5800
Miejscowość: Warszawa
Post Re: METRO: Warszawa
nadal nie wiadomo kiedy otwarcie M2C ... a tymczasem kosztorys "prezentacji"
Radio Dla Ciebie napisał(a):
450 tys. zł. Tyle kosztował “Dzień Otwarty” w metrze

Dzień Otwarty na zamkniętej II linii metra kosztował Warszawę blisko 450 tys zł. Wice-prezydent miasta podał wcześniej, że ratusz wydał na listopadową imprezę 47 tysięcy zł.

Wcześniej podana suma nie uwzględniała wydatków podległych instytucji, w tym Stołecznej Estrady. Jak ustalił TVN Warszawa koszty „Dnia Otwartego” osiągnęły niemal 390 tys zł. 280 tys. to koszty techniczne, 85 tys. wydano na artystów, a na sprawy sanitarne i związane z bezpieczeństwem – 13 tys zł.

Kwoty te wywołały oburzenie opozycji. Stołeczny ratusz jednak nie widzi problemu. – Impreza była jedną z największych jakie odbywały się w zeszłym roku Warszawie – mówi rzecznik Bartosz Milczarczyk. – Nie uważam, aby wydano za dużo. Impreza przyciągnęła 185 tys. mieszkańców Warszawy. Wszyscy przecież bardzo czekamy na oddanie II linii metra – dodaje Milczarczyk.

Dzień Otwarty na II linii metra odbył się 9-go listopada. Tydzień przed wyborami samorządowymi.


(C) Rdc.pl


Nie, 08.02.2015, 3:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5800
Miejscowość: Warszawa
Post Re: METRO: Warszawa
Ogryzek II linii otwarty dziś o 9:30. Pierwszy pociąg z oficjelami od Świętokrzyskiej, pozostałe na "całym" odcinku. Termin otwarcia został podany ... dziś o 6:00. Składem o 12:00 jechała grupa MKMów. Na trzech stacjach popsuły się schody ruchome (Rondo ONZ, Nowy Świat-Uniwersytet i Centrum Nauki Kopernik)


Nie, 08.03.2015, 23:32
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com