Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
METRO: Warszawa https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=22&t=22347 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | RR ltd Co. [ Pon, 23.07.2007, 21:43 ] |
Temat postu: | METRO: Warszawa |
Cytuj: Wagony z koncernu ALSTOM W sierpniu 1998 roku został rozstrzygnięty przetarg na dostawę 108 nowoczesnych wagonów dla warszawskiego metra. Wagony pochodzą z nowej serii METROPOLIS, opracowanej przez ALSTOM. Konstrukcja pudła jest aluminiowo - stalowa, nitowana. Nitowanie poszycia wykonane w sposób niewidoczny. Wyposażenie wnętrza zmontowane bez użycia śrub. Wnętrze wagonów cechować ma dobra odporność na : * ogień * porysowania * graffiti * detergenty Wagony wyposażone w komputerowy system sterowania ruchem i diagnozowania pojazdu. Warunki techniczne i parametry ruchowe : * napięcie silnika przy rozruchu - 290 V * napięcie w trybie hamowania - 320 V * napięcie zasilania - 750 V prądu stałego * przyspieszenie do prędkości 25 km/h - 1.2 m/s2 * maksymalna prędkość - 90 km/h * czas osiągnięcia 90 km/h - 43.6 sek * poziom hałasu w kabinie - max. 70 dB * poziom hałasu w przedziale - max. 80 dB * liczba drzwi w ścianie bocznej - 4 szt * szerokość drzwi - 1300 mm * ilość miejsc w wagonie dla osób niepełnosprawnych - 6 miejsc * ilość miejsc w wagonie dla wózków inwalidzkich - 1 miejsce * system informacji pasażerów - audiowizualny * liczba miejsc siedzących w pociągu 6 wagonowym - 264 miejsca * nominalna pojemność pociągu 6 wagonowego - 1454 osoby * masa pociągu sześciowagonowego próżnego - 184 Mg * masa pociągu sześciowagonowego przy obciążeniu nominalnym - 285 Mg * rodzaj napędu - silnik asynchroniczny 180 kW * układ sterowania - mikroprocesorowy 32-bitowy * rodzaj koła jezdnego - monoblokowe * konstrukcja urządzeń i podzespołów - modułowa * sprzęg wagonowy (dot. czoła i końca wagonu) - dotychczas stosowany * poszycie pudła wagonu - stop aluminium * diagnostyka stacjonarna - poprzez przenośny PC * diagnostyka pokładowa - wyświetlana na pulpicie sterowniczym * żywotność pojazdu - 30 lat * projektowany przebieg km/pociąg - 3.000.000 km Obsługa nowych wagonów : Podstawowym elementem usprawniającym obsługę jest zaprojektowanie podzespołów wagonu jako jednostek modułowych, które są wymienialne. Wszystkie urządzenia będą podłączone do komputerowego systemu diagnozowania. W modułowo zbudowanym osprzęcie elektrycznym, urządzenia wykazujące usterki będą łatwo wykrywane. Kalendarz przeglądów technicznych : * serwis - co 2 tygodnie * przegląd urządzeń tocznych (RG1) - co 3 miesiące lub co 25.000 km * przegląd pobieżny (LV3) - co rok lub co 100.000 km * przegląd generalny I (GV1) - co 2 lata lub co 200.000 km * przegląd generalny II (GV2) - co 4 lata lub co 400.000 km * przegląd generalny III (GV3) - co 8 lat lub co 800.000 km * przegląd główny (MO) - co 16 lat Harmonogram dostaw : * Pierwsza dostawa - 24 wagonów nastąpi w 2000 roku * Druga dostawa - 24 wagonów nastąpi w 2001 roku * Trzecia dostawa - 30 wagonów nastąpi w 2002 roku * Czwarta dostawa - 30 wagonów nastąpi w 2004 roku http://www.metro.waw.pl |
Autor: | MaddDogg [ Pon, 23.07.2007, 23:40 ] |
Temat postu: | |
Ale obskurny fotel |
Autor: | stoszek [ Wto, 24.07.2007, 7:15 ] |
Temat postu: | |
To nie jest metro. Jechałem tym. Przewodnik mówił że to jest zwykły pociąg czy coś i to jeździ 30km/h |
Autor: | RR ltd Co. [ Wto, 24.07.2007, 8:21 ] |
Temat postu: | |
stoszek napisał(a): To nie jest metro |
Autor: | kulikowski [ Wto, 24.07.2007, 22:14 ] |
Temat postu: | |
Podstawowe wady: - Hałas (w rzeczywistości ok. 95 dB) - Wibracje (pękanie ścian w budynkach położonych przy trasie metra) Alstom miał przekonstruować warszawskie składy na swój koszt celem redukcji hałasu i wibracji ... |
Autor: | Seth [ Pon, 30.07.2007, 8:29 ] |
Temat postu: | |
kulikowski napisał(a): Wibracje (pÄ™kanie Ĺ›cian w budynkach poĹ‚oĹĽonych przy trasie metra) to jest standart. Problem z wibracjami wynikaĹ‚ ze sĹ‚abych materiaĹ‚Ăłw uĹĽywanych do produkcji kół, dziÄ™ki czemu koĹ‚a szybko robiĹ‚y siÄ™jajowate i wibracje byĹ‚y duĹĽo gorsze niĹĽ powinny kulikowski napisał(a): HaĹ‚as (w rzeczywistoĹ›ci ok. 95 dB) Jest sporo cichsze od ruskich skĹ‚adĂłw, i w stosunku do europejskiego, z ktĂłrym miaĹ‚em do czynienia (Barcelona, WiedeĹ„, Monachium, Frankfurt), nie ma siÄ™ czego wstydzić stoszek napisał(a): To nie jest metro. JechaĹ‚em tym. Przewodnik mĂłwiĹ‚ ĹĽe to jest zwykĹ‚y pociÄ…g czy coĹ› i to jeĹşdzi 30km/h Ja tym jeĹĽdĹĽÄ™ na codzieĹ„ odkÄ…d siÄ™ pojawiĹ‚y, i zawsze to byĹ‚o metro, ktĂłre Ĺ›redniÄ… podróżnÄ… ma ok. 34-40, ale buja sie spokojnie do ponad 90km/h |
Autor: | kulikowski [ Wto, 06.07.2010, 8:46 ] |
Temat postu: | Re: METRO: Warszawa [concept - II linia] Siemens Inspiro |
http://www.rynek-kolejowy.pl/16740/Siemens_ujawnia_pociag_dla_warszawskiego_metra.htm Rynek Kolejowy napisał(a): [concept - II linia] Siemens ujawnia pociÄ…g dla warszawskiego metra Data dodania: 2010-07-02 09:51:41 Inspiro, to nazwa pod ktĂłrÄ… kryje siÄ™ pociÄ…g metra, ktĂłry Siemens chce zaoferować miÄ™dzy innymi Warszawie. RK dotarĹ‚ do jego wizualizacji. Nowy pociÄ…g nie zostanie jeszcze zaprezentowany na tegorocznych targach Innotrans. W Berlinie zostanie natomiast pokazana koncepcja nowej platformy taboru dla metra. WedĹ‚ug sĹ‚Ăłw Joerna F. Sensa, szefa taboru w Siemens Mobility, przyszĹ‚ość to peĹ‚na automatyzacja. (C) Rys. Siemens Nowe wagony majÄ… być lĹĽejsze, bardziej oszczÄ™dne w zuĹĽywaniu energii i mniej kosztochĹ‚onne w eksploatacji. Inspiro ma mieć 117 m dĹ‚ugoĹ›ci, zasilanie z sieci 750V DC, 6 sprzÄ™gniÄ™tych na staĹ‚e wagonĂłw, w tym czterech napÄ™dnych i dwĂłch doczepnych. Konstrukcja Inspiro jest aluminiowa. Siemens chce oferować warianty dĹ‚ugoĹ›ci skĹ‚adu pociÄ…gu od trzech do oĹ›miu wagonĂłw. W Inspiro bÄ™dzie mogĹ‚o zmieĹ›cić siÄ™ nawet 970 pasaĹĽerĂłw, co oczywiĹ›cie zaleĹĽeć bÄ™dzie od rozmieszczenia siedzeĹ„ w wagonach. ZwiÄ™kszenie pojemnoĹ›ci skĹ‚adu uzyskano miÄ™dzy innymi przez wyeliminowanie ze Ĺ›rodka wszelkich urzÄ…dzeĹ„. WĂłzki i napÄ™d mogÄ… być zainstalowane w ukĹ‚adzie konwencjonalnym lub w wersji Syntegra, gdzie wĂłzki napÄ™dne charakteryzujÄ… siÄ™ posiadaniem silnika zintegrowanego z osiÄ… oraz ukĹ‚adem hamulcowym. UkĹ‚ad drzwi zaprojektowano dla maksymalnego zwiÄ™kszenia przepustowoĹ›ci i skrĂłcenia czasu wsiadania i wysiadania w godzinach szczytu. Inspiro ma być wyposaĹĽony w system rozpoznajÄ…cy stan zapeĹ‚nienia wagonu. Inspiro moĹĽe pracować z maszynistÄ…, bezobsĹ‚ugowo lub w opcji mieszanej. OprĂłcz zwiÄ™kszania efektywnoĹ›ci zuĹĽycia energii i obniĹĽania kosztĂłw cyklu ĹĽycia, Siemens postawiĹ‚ takĹĽe na efektowny design. Wizualizacja, do ktĂłrej dotarĹ‚ RK ukazuje pojazd o duĹĽych, przeszklonych caĹ‚kowicie drzwiach i nietypowym, trĂłjkÄ…tnym czole. W pierwszej kolejnoĹ›ci Siemens planuje zaoferować Inspiro Warszawie, Brukseli i Budapesztowi a takĹĽe operatorom na Bliskim Wschodzie. (ĹşrĂłdĹ‚o: jk, Rynek Kolejowy, 2 lipca 2010) ĹşrĂłdĹ‚o: Rynek Kolejowy |
Autor: | kulikowski [ Śro, 25.08.2010, 13:43 ] |
Temat postu: | Re: METRO: Warszawa |
Nowy tabor dla warszawskiego metra - wizualizacje ofert przetargowych: pociąg Siemensa propozycja Skody pociąg CAF z metra w Madrycie źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna |
Autor: | Osiek [ Pią, 27.08.2010, 20:59 ] |
Temat postu: | Re: METRO: Warszawa |
Czy oprócz budowy centralnego odcinka II linii planuje się w najbliższym czasie dobudowę dwóch stacji w centrum na I linii? (nie pamiętam dokładnie gdzie, jedna bodajże pod Placem Konstytucji) |
Autor: | kulikowski [ Pią, 27.08.2010, 23:29 ] |
Temat postu: | Re: METRO: Warszawa |
A-12 Pl. Konstytucji i A-16 Muranów niestety znowu "spadły" z planu (Most Północny, II linia metra, S-8, N-S, POW itp.). |
Autor: | kulikowski [ Sob, 06.11.2010, 0:02 ] |
Temat postu: | Re: METRO: Warszawa |
wygraĹ‚ Siemens: Przegubowiec napisał(a): W dniu 14.10 rozstrzygniÄ™to przetarg na dostawÄ™ 35 szeĹ›ciowagonowych pociÄ…gĂłw (Ĺ‚Ä…cznie 210 wagonĂłw) dla Metra Warszawskiego. Wybrano ofertÄ™ konsorcjum Siemens i Newag – pociÄ…gi o nazwie Inspiro. O wyborze oferty decydowaĹ‚y: cena, zuĹĽycie energii elektrycznej, system utrzymania pojazdu, ekologia, wydĹ‚uĹĽenie gwarancji na pojazd powyĹĽej 30 miesiÄ™cy. Cena netto najkorzystniejszej oferty przekracza miliard zĹ‚otych (1.069,6 mln PLN; 1.304,9 mln PLN brutto). ale CAF protestuje: Gazeta StoĹ‚eczna napisał(a): Siemens dostawcÄ… wagonĂłw do II linii metra? Ale bÄ™dzie odwoĹ‚anie JarosĹ‚aw Osowski 2010-10-15, ostatnia aktualizacja 2010-10-15 07:59 W nie do koĹ„ca jasnych okolicznoĹ›ciach Metro Warszawskie postanowiĹ‚o, ĹĽe 35 pociÄ…gĂłw dla pierwszej i drugiej linii dostarczy firma Siemens. TaĹ„sza aĹĽ o 87 mln zĹ‚ oferta hiszpaĹ„skiej fabryki CAF w ogĂłle nie zostaĹ‚a oceniona Oznacza to, ĹĽe wartość tego rekordowego zamĂłwienia wyniesie 1 mld i 69 mln zĹ‚. Specjalnie dla Warszawy Siemens przygotowaĹ‚ model Inspiro. Ma nadziejÄ™, ĹĽe warszawiacy uznajÄ… go za "topowy wagon". Nie wszystkich jednak zachwyca jego przekombinowany front. Zgrabnie i pomysĹ‚owo wyglÄ…dajÄ… za to wysuwane na zewnÄ…trz drzwi z podĹ›wietlanymi krawÄ™dziami. PociÄ…g tworzy sześć poĹ‚Ä…czonych przegubami wagonĂłw. Dziesięć takich skĹ‚adĂłw ma być wyprodukowanych w Niemczech, pozostaĹ‚e 25 w nowosÄ…deckim Newagu, z ktĂłrym Siemens startowaĹ‚ w przetargu. O tym, ĹĽe jego wygrana jest prawdopodobna, "Gazeta" pisaĹ‚a juĹĽ pod koniec wrzeĹ›nia. KrÄ…ĹĽyĹ‚y informacje, ĹĽe zebraĹ‚ lepsze noty za warunki techniczne i rozwiÄ…zania ekologiczne (za najniĹĽszÄ… cenÄ™ oferty moĹĽna byĹ‚o dostać tylko 50 ze 100 punktĂłw). To potwierdziĹ‚o siÄ™ wczoraj: zwyciÄ™zca przetargu zdobyĹ‚ maksymalnÄ… liczbÄ™ punktĂłw we wszystkich kategoriach, pokonujÄ…c czesko-rosyjskie konsorcjum Skody i Wagonmaszu (z cenÄ… 1 mld 108 mln zĹ‚). WczeĹ›niej wykluczono najtaĹ„szÄ… ofertÄ™ CAF-u (982 mln zĹ‚). WedĹ‚ug PawĹ‚a Siedleckiego z biura prasowego Metra producent ten "zmieniĹ‚ treść kilku istotnych zdaĹ„" w dokumentacji i przez to nie speĹ‚niaĹ‚ warunkĂłw przetargu. Komisja uznaĹ‚a, ĹĽe Hiszpanie Ĺşle wpĹ‚acili wadium (bank, ktĂłry je gwarantowaĹ‚, przekazanie pieniÄ™dzy uzaleĹĽniaĹ‚ od przyznania kontraktu). StwierdziĹ‚a teĹĽ, ĹĽe CAF niepotrzebnie doliczyĹ‚ do ceny umowy 22-procentowy VAT. Co ciekawe, podczas otwierania ofert w sierpniu przedstawiciele Metra zastanawiali siÄ™, czy uznać ofertÄ™ czesko-rosyjskÄ…, w ktĂłrej podatku VAT zabrakĹ‚o. Nie spodobaĹ‚o siÄ™ teĹĽ, ĹĽe CAF sugerowaĹ‚ zmianÄ™ warunkĂłw zamĂłwienia "w fazie negocjacji dla dobra projektu". Ani to, ĹĽe nie zapewniĹ‚, iĹĽ akceptuje wszystkie wymagania bez ĹĽadnych zastrzeĹĽeĹ„. Przedstawiciel hiszpaĹ„skiej spółki w Polsce Dariusz Gomółka twierdzi, ĹĽe takie zdanie znalazĹ‚o siÄ™ zaraz na poczÄ…tku oferty. - Nie znamy prawdziwych powodĂłw jej odrzucenia - mĂłwi tajemniczo. Wytyka, ĹĽe CAF nie miaĹ‚ nawet szansy na wyjaĹ›nienie wÄ…tpliwoĹ›ci, a jego konkurent dostaĹ‚ od komisji przetargowej 70 pytaĹ„. Siemens nie potwierdza tej liczby, przyznaje tylko, ĹĽe "byĹ‚y dwie serie pytaĹ„ dodatkowych". Z kolei Metro podaje, ĹĽe wyjaĹ›nienia HiszpanĂłw na nic by siÄ™ zdaĹ‚y wobec kardynalnych bĹ‚Ä™dĂłw, ktĂłre eliminowaĹ‚y ich ofertÄ™. Dariusz Gomółka dodaje, ĹĽe Mazowsze traci szansÄ™ na kilkaset miejsc pracy - montaĹĽ pociÄ…gĂłw CAF planowaĹ‚ w naszym regionie. Przypomina, ĹĽe jego firma ma referencje m.in. z Brukseli, Madrytu i Rzymu, a Metro wolaĹ‚o postawić na znacznie droĹĽszy prototyp Siemensa. - To co najmniej zastanawiajÄ…ce. Z prototypami sÄ… smutne doĹ›wiadczenia - uwaĹĽa. - Oferujemy Warszawie najnowoczeĹ›niejszÄ… konstrukcjÄ™ w tej klasie - podkreĹ›la Kinga JabĹ‚onowska-Hieronimczuk z biura prasowego Siemensa. - Szczegóły projektowe bÄ™dÄ… poddane negocjacjom z zamawiajÄ…cym. Cieszymy siÄ™, ĹĽe Metro oceniĹ‚o nasz produkt najlepiej, ale dopĂłki nie mamy podpisanej umowy, przetarg wciÄ…ĹĽ trwa. OdwoĹ‚anie CAF-u jest wiÄ™cej niĹĽ pewne. MoĹĽe siÄ™ powtĂłrzyć historia sprzed 12 lat, kiedy to Siemens walczyĹ‚ we wszystkich moĹĽliwych instancjach z Alstomem, ktĂłry zdobyĹ‚ kontrakt na 18 pociÄ…gĂłw. Wtedy jednak różnica miÄ™dzy ich ofertami wynosiĹ‚a tylko 19 mln zĹ‚, w dodatku Alstom byĹ‚ taĹ„szy. Tym razem Metro Warszawskie teĹĽ zakĹ‚ada, ĹĽe rozstrzyganie odwoĹ‚aĹ„ i skarg potrwa kilka miesiÄ™cy. UmowÄ™ zamierza podpisać na poczÄ…tku przyszĹ‚ego roku, a dostaw nowych wagonĂłw spodziewa siÄ™ w latach 2012-13. zwyciÄ™zca podejrzany o naruszenie praw autorskich: Ĺ»ycie Warszawy napisał(a): Metro sprawdzi, czy Siemens naruszyĹ‚ prawa autorskie jbg 19-10-2010, ostatnia aktualizacja 19-10-2010 22:25 Projektant stacji metra "Plac Wilsona" jest zdziwiony postÄ™powaniem firmy Siemens, ktĂłra wykorzystaĹ‚a wizerunek stacji w filmie reklamowym, zmieniajÄ…c jej nazwÄ™ na "Central Station". Metro Warszawskie sprawdzi czy naruszone zostaĹ‚y prawa autorskie. W ubiegĹ‚ym tygodniu komisja przetargowa Metra Warszawskiego uznaĹ‚a, ĹĽe konsorcjum, w skĹ‚ad ktĂłrego wchodzi Siemens i Newag, zĹ‚oĹĽyĹ‚o najkorzystniejszÄ… ofertÄ™ w przetargu na nowe pociÄ…gi. MajÄ… one obsĹ‚ugiwać powstajÄ…cy centralny odcinek II linii metra, a część z nich - istniejÄ…cÄ… liniÄ™. Przy okazji tego przetargu, na zlecenie Siemensa, powstaĹ‚a wizualizacja pokazujÄ…ca pociÄ…g tej firmy na ĹĽoliborskiej stacji Plac Wilsona. Na oficjalnej stronie Siemensa, pod adresem http://www.mobility.siemens.com, film wyglÄ…da jednak inaczej - stacja kolejki znajduje siÄ™ w Stanach Zjednoczonych i nazywa siÄ™ "Central Station". Zdziwiony jest tym projektant stacji architekt Andrzej ChoĹ‚dzyĹ„ski, do ktĂłrego Siemens nie zwrĂłciĹ‚ siÄ™ o zgodÄ™ na wykorzystanie jej wizerunku. - JeĹ›li ten film sĹ‚uĹĽy jako reklamĂłwka na caĹ‚ym Ĺ›wiecie, to jest to dziaĹ‚anie co najmniej niestosowne. Stacja Plac Wilsona ma swojÄ… nazwÄ™, to jest wĹ‚asność Warszawy (...) Nie za bardzo rozumiem, dlaczego firma produkujÄ…ca wagony miaĹ‚aby znieksztaĹ‚cać jej nazwÄ™, udajÄ…c, ĹĽe jest to inna stacja - powiedziaĹ‚. PodkreĹ›liĹ‚, ĹĽe autorzy innych filmĂłw, ktĂłre byĹ‚y realizowane w zaprojektowanych przez niego obiektach, zwracali siÄ™ do niego o zgodÄ™ na wykorzystanie ich wizerunku. Jak powiedziaĹ‚ rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko, Siemens nie zwracaĹ‚ siÄ™ do spółki o zgodÄ™ na filmowanie stacji. ZaznaczyĹ‚ jednak, ĹĽe stacja jest ogĂłlnodostÄ™pna i nie obowiÄ…zuje na niej zakaz fotografowania, choć ze wzglÄ™dĂłw bezpieczeĹ„stwa filmowanie musiaĹ‚oby odbyć siÄ™ w nocy. Pytany o zmienionÄ… w filmie reklamowym nazwÄ™ stacji, Malawko powiedziaĹ‚, ĹĽe sprawÄ… zajmie siÄ™ dziaĹ‚ prawny metra. Pytana o tÄ™ sprawÄ™ Kinga JabĹ‚onowska z polskiego oddziaĹ‚u Siemensa nie potrafiĹ‚a powiedzieć kto i dlaczego zdecydowaĹ‚ o tym, ĹĽe w filmie tej firmy stacja "Plac Wilsona" staĹ‚a siÄ™ "Central Station". |
Autor: | Osiek [ Pon, 08.11.2010, 22:51 ] |
Temat postu: | Re: METRO: Warszawa |
Ma ktoś pod ręką przekrój II linii? Szczególnie interesuje mnie odcinek od Nowego Światu, jak to schodzi w dół żeby pokonać skarpę nadwiślaną no i samą Wisłę. |
Autor: | RR ltd Co. [ Pon, 08.11.2010, 22:53 ] |
Temat postu: | Re: METRO: Warszawa |
słusznie, ciekawe zagadnienie |
Autor: | kulikowski [ Pią, 04.02.2011, 0:14 ] |
Temat postu: | Re: METRO: Warszawa |
mnie jest żal, że PESA nie startowała ... |
Autor: | Kobi [ Pią, 04.02.2011, 23:48 ] |
Temat postu: | Re: METRO: Warszawa |
kulikowski napisał(a): mnie jest ĹĽal, ĹĽe PESA nie startowaĹ‚a ... Pesa ma co robić Ostatnio chyba specjalnie wywindowaĹ‚a mocno cenÄ™ w przetargu na modernizacje EN-57 z SKM'u w TrĂłjmieĹ›cie gdzie Newag przebiĹ‚ o kilkanaĹ›cie milionĂłw Pese Wystartowali chyba tylko po to ĹĽeby wystartować U nas co chwilÄ™ jakieĹ› delegacje, prasa itp Na ilość pracy pĂłki co nie ma co narzekać |
Autor: | RR ltd Co. [ Sob, 05.02.2011, 14:11 ] |
Temat postu: | Re: METRO: Warszawa |
A PESA robi jakieĹ› wagony do metra? |
Autor: | Kobi [ Sob, 05.02.2011, 14:38 ] |
Temat postu: | Re: METRO: Warszawa |
RR ltd Co. napisał(a): A PESA robi jakieĹ› wagony do metra? Nie, nie robi Ale zrobiĹ‚a by jakby byĹ‚o trzeba |
Autor: | RR ltd Co. [ Sob, 05.02.2011, 17:25 ] |
Temat postu: | Re: METRO: Warszawa |
Ano, przejrzałem całą stronę PESY i nie znalazlem |
Autor: | RR ltd Co. [ Pią, 16.09.2011, 8:01 ] |
Temat postu: | Re: METRO: Warszawa |
Cytuj: W nocy do Warszawy dotarły kolejne elementy TBM, który wydrąży tunel drugiej linii metra. Konwój z gigantycznymi tarczami nie bez kłopotów dotarł na rondo Daszyńskiego. Montaż TBM ma się zakończyć jeszcze we wrześniu. Dokładnie o godz. 3.00 konwój dotarł do granic miasta. – Tam czekała już policja, która towarzyszyła przejazdowi przez miasto – relacjonuje Marcin Gula, reporter tvnwarszawa.pl.Elementy gigantycznej tarczy o szerokości blisko 6,5 metra transportowane były na dwóch ogromnych tirach. Towarzyszyły im pojazdy aż trzech pilotów. - Ruch w czasie ich przejazdu przez Warszawę był całkowicie wsztrzymywany - dodaje Gula. - W nocy przyjechały tracze do dwóch mechanicznych kretów, którymi będziemy drążyc tunele metra. To największe elementy, które przejeżdżają w jednym kawałku. Jeden waży 55 ton -wyjaśnia Mateusz Witczyński, z konsorcjum budującego metro. Mimo wcześniej ustalonej trasy, nie udało się przejechać przez stolicę bez kłopotów. Zabłądzili i zablokowali ulicę - Wszystko przebiegało bez większych problemów, dopóki konwój nie skręcił w ul. Emilii Plater. Przejazd tą ulicą został całkowicie zablokowany. Autobusy nocne były puszczane pod prąd. Dopiero po kilkudziesięciu minutach udało się opanować sytuację – opowiada Gula. Jak dodaje reporter tvnwarszawa.pl, całe zamieszanie spowodowane było złym adresem, pod jaki miano dostarczyć elementy TBM. – Ktoś napisał, że pilot ma pojechać na pl. Defilad. Kiedy pojazdy utknęły na ul. Emilii Plater, zorientowali się, że to pomyłka. Dopiero po kilku rozmowach telefonicznych udało się ustalić, że elementy mają trafić na rondo Daszyńskiego – tłumaczy Gula. 24 godziny na dobę Tarcze, które będą wykorzystane do budowy 2. linii metra, jednocześnie drążą i układają tunel. - Razem z montażem i demontażem w szybie jest to prędkość ok. 10-12 metrów na dobę. Tarcze będą pracować siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę - powiedział Witczyński. - W tej chwili dobiega końca montaż pierwszej tarczy na Rondzie Daszyńskiego. Będzie gotowa pod koniec września - wtedy zmontowane będzie jej czoło. Tarcza zostanie umieszczona w szybie i zacznie pracę na przełomie roku - dodał. Tarcza wydrąży tzw. tunel północny: między Rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim. - Około miesiąca później zostanie uruchomiona druga tarcza, która wydrąży tunel południowy pomiędzy Rondem Daszyńskiego a komorą łącznika pod placem pl. Defilad. Następnie wykona odcinek pomiędzy komorą łącznika a stacją Powiśle - dodał. Waga: 640 ton Witczyński wyjaśnił, że miesięczny odstęp w pracach tych dwóch tarcz jest konieczny ze względów bezpieczeństwa, gdyż nie mogą one pracować równocześnie, jeśli drążą równoległe tunele: północny i południowy. Trzecia tarcza wydrąży południowy tunel między Powiślem a Dworcem Wileńskim. Przy obsłudze jednej tarczy będą pracować 52 osoby w systemie czterech zmian. - Tarcza bez instalacji i płynów waży ok. 640 ton. Do prac jednej tarczy potrzebne jest przyłącze energetyczne o mocy 1 MW, a także przyłącza wodne i inne instalacje - dodał. http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 84585.html |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |