Obecny czas: Czw, 28.03.2024, 9:26




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 37 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
METRO: Warszawa 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post METRO: Warszawa
Cytuj:
Wagony z koncernu ALSTOM

W sierpniu 1998 roku został rozstrzygnięty przetarg na dostawę 108 nowoczesnych wagonów dla warszawskiego metra.

Wagony pochodzą z nowej serii METROPOLIS, opracowanej przez ALSTOM. Konstrukcja pudła jest aluminiowo - stalowa, nitowana. Nitowanie poszycia wykonane w sposób niewidoczny. Wyposażenie wnętrza zmontowane bez użycia śrub.
Wnętrze wagonów cechować ma dobra odporność na :

* ogień
* porysowania
* graffiti
* detergenty

Wagony wyposaĹĽone w komputerowy system sterowania ruchem i diagnozowania pojazdu.

Warunki techniczne i parametry ruchowe :

* napięcie silnika przy rozruchu - 290 V
* napięcie w trybie hamowania - 320 V
* napięcie zasilania - 750 V prądu stałego
* przyspieszenie do prędkości 25 km/h - 1.2 m/s2
* maksymalna prędkość - 90 km/h
* czas osiągnięcia 90 km/h - 43.6 sek
* poziom hałasu w kabinie - max. 70 dB
* poziom hałasu w przedziale - max. 80 dB
* liczba drzwi w ścianie bocznej - 4 szt
* szerokość drzwi - 1300 mm
* ilość miejsc w wagonie dla osób niepełnosprawnych - 6 miejsc
* ilość miejsc w wagonie dla wózków inwalidzkich - 1 miejsce
* system informacji pasaĹĽerĂłw - audiowizualny
* liczba miejsc siedzÄ…cych w pociÄ…gu 6 wagonowym - 264 miejsca
* nominalna pojemność pociągu 6 wagonowego - 1454 osoby
* masa pociągu sześciowagonowego próżnego - 184 Mg
* masa pociągu sześciowagonowego przy obciążeniu nominalnym - 285 Mg
* rodzaj napędu - silnik asynchroniczny 180 kW
* układ sterowania - mikroprocesorowy 32-bitowy
* rodzaj koła jezdnego - monoblokowe
* konstrukcja urządzeń i podzespołów - modułowa
* sprzęg wagonowy (dot. czoła i końca wagonu) - dotychczas stosowany
* poszycie pudła wagonu - stop aluminium
* diagnostyka stacjonarna - poprzez przenośny PC
* diagnostyka pokładowa - wyświetlana na pulpicie sterowniczym
* żywotność pojazdu - 30 lat
* projektowany przebieg km/pociÄ…g - 3.000.000 km

Obsługa nowych wagonów :
Podstawowym elementem usprawniającym obsługę jest zaprojektowanie podzespołów wagonu jako jednostek modułowych, które są wymienialne. Wszystkie urządzenia będą podłączone do komputerowego systemu diagnozowania. W modułowo zbudowanym osprzęcie elektrycznym, urządzenia wykazujące usterki będą łatwo wykrywane.

Kalendarz przeglÄ…dĂłw technicznych :

* serwis - co 2 tygodnie
* przegląd urządzeń tocznych (RG1) - co 3 miesiące lub co 25.000 km
* przeglÄ…d pobieĹĽny (LV3) - co rok lub co 100.000 km
* przeglÄ…d generalny I (GV1) - co 2 lata lub co 200.000 km
* przeglÄ…d generalny II (GV2) - co 4 lata lub co 400.000 km
* przeglÄ…d generalny III (GV3) - co 8 lat lub co 800.000 km
* przegląd główny (MO) - co 16 lat

Harmonogram dostaw :

* Pierwsza dostawa - 24 wagonĂłw nastÄ…pi w 2000 roku
* Druga dostawa - 24 wagonĂłw nastÄ…pi w 2001 roku
* Trzecia dostawa - 30 wagonĂłw nastÄ…pi w 2002 roku
* Czwarta dostawa - 30 wagonĂłw nastÄ…pi w 2004 roku


Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
http://www.metro.waw.pl

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 23.07.2007, 21:43
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4102
Miejscowość: Jelenia Góra
Samochód: Nadal ich za mało..
Post 
Ale obskurny fotel :mryellow:

_________________
S T A N C E | W O R K S


Pon, 23.07.2007, 23:40
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 129
Post 
To nie jest metro. Jechałem tym. Przewodnik mówił że to jest zwykły pociąg czy coś i to jeździ 30km/h


Wto, 24.07.2007, 7:15
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post 
stoszek napisał(a):
To nie jest metro
Ale o co chodzi? Zdjęcia pochodzą ze strony warszawskiego metra, jeździ toto normalnie w tej firmie...

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Wto, 24.07.2007, 8:21
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post 
Podstawowe wady:
- Hałas (w rzeczywistości ok. 95 dB) :!:
- Wibracje (pękanie ścian w budynkach położonych przy trasie metra) :!:
Alstom miał przekonstruować warszawskie składy na swój koszt celem redukcji hałasu i wibracji ...

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 24.07.2007, 22:14
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9968
Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
Post 
kulikowski napisał(a):
Wibracje (pękanie ścian w budynkach położonych przy trasie metra)

to jest standart. Problem z wibracjami wynikał ze słabych materiałów używanych do produkcji kół, dzięki czemu koła szybko robiły sięjajowate i wibracje były dużo gorsze niż powinny
kulikowski napisał(a):
Hałas (w rzeczywistości ok. 95 dB)

Jest sporo cichsze od ruskich składów, i w stosunku do europejskiego, z którym miałem do czynienia (Barcelona, Wiedeń, Monachium, Frankfurt), nie ma się czego wstydzić
stoszek napisał(a):
To nie jest metro. Jechałem tym. Przewodnik mówił że to jest zwykły pociąg czy coś i to jeździ 30km/h

Ja tym jeżdżę na codzień odkąd się pojawiły, i zawsze to było metro, które średnią podróżną ma ok. 34-40, ale buja sie spokojnie do ponad 90km/h

_________________
Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage
I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście


Pon, 30.07.2007, 8:29
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: METRO: Warszawa [concept - II linia] Siemens Inspiro
http://www.rynek-kolejowy.pl/16740/Siemens_ujawnia_pociag_dla_warszawskiego_metra.htm

Rynek Kolejowy napisał(a):
[concept - II linia] Siemens ujawnia pociÄ…g dla warszawskiego metra
Data dodania: 2010-07-02 09:51:41

Inspiro, to nazwa pod którą kryje się pociąg metra, który Siemens chce zaoferować między innymi Warszawie. RK dotarł do jego wizualizacji. Nowy pociąg nie zostanie jeszcze zaprezentowany na tegorocznych targach Innotrans. W Berlinie zostanie natomiast pokazana koncepcja nowej platformy taboru dla metra. Według słów Joerna F. Sensa, szefa taboru w Siemens Mobility, przyszłość to pełna automatyzacja.

Image
(C) Rys. Siemens

Nowe wagony mają być lżejsze, bardziej oszczędne w zużywaniu energii i mniej kosztochłonne w eksploatacji.

Inspiro ma mieć 117 m długości, zasilanie z sieci 750V DC, 6 sprzęgniętych na stałe wagonów, w tym czterech napędnych i dwóch doczepnych. Konstrukcja Inspiro jest aluminiowa.

Siemens chce oferować warianty długości składu pociągu od trzech do ośmiu wagonów.

W Inspiro będzie mogło zmieścić się nawet 970 pasażerów, co oczywiście zależeć będzie od rozmieszczenia siedzeń w wagonach. Zwiększenie pojemności składu uzyskano między innymi przez wyeliminowanie ze środka wszelkich urządzeń.

Wózki i napęd mogą być zainstalowane w układzie konwencjonalnym lub w wersji Syntegra, gdzie wózki napędne charakteryzują się posiadaniem silnika zintegrowanego z osią oraz układem hamulcowym.

Układ drzwi zaprojektowano dla maksymalnego zwiększenia przepustowości i skrócenia czasu wsiadania i wysiadania w godzinach szczytu. Inspiro ma być wyposażony w system rozpoznający stan zapełnienia wagonu.

Inspiro może pracować z maszynistą, bezobsługowo lub w opcji mieszanej.

Oprócz zwiększania efektywności zużycia energii i obniżania kosztów cyklu życia, Siemens postawił także na efektowny design. Wizualizacja, do której dotarł RK ukazuje pojazd o dużych, przeszklonych całkowicie drzwiach i nietypowym, trójkątnym czole.

W pierwszej kolejności Siemens planuje zaoferować Inspiro Warszawie, Brukseli i Budapesztowi a także operatorom na Bliskim Wschodzie.

(źródło: jk, Rynek Kolejowy, 2 lipca 2010)

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Wto, 06.07.2010, 8:46
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: METRO: Warszawa
Nowy tabor dla warszawskiego metra - wizualizacje ofert przetargowych:

Image
Image
pociÄ…g Siemensa

Image
propozycja Skody

Image
pociÄ…g CAF z metra w Madrycie

źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Śro, 25.08.2010, 13:43
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 4079
Miejscowość: WROCŁAW
Samochód: VOLVO
Post Re: METRO: Warszawa
Czy oprócz budowy centralnego odcinka II linii planuje się w najbliższym czasie dobudowę dwóch stacji w centrum na I linii? (nie pamiętam dokładnie gdzie, jedna bodajże pod Placem Konstytucji)

_________________
>>>


Pią, 27.08.2010, 20:59
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: METRO: Warszawa
A-12 Pl. Konstytucji i A-16 Muranów :arrow: niestety znowu "spadły" z planu (Most Północny, II linia metra, S-8, N-S, POW itp.).

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 27.08.2010, 23:29
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: METRO: Warszawa
wygrał Siemens:
Przegubowiec napisał(a):
W dniu 14.10 rozstrzygnięto przetarg na dostawę 35 sześciowagonowych pociągów (łącznie 210 wagonów) dla Metra Warszawskiego. Wybrano ofertę konsorcjum Siemens i Newag – pociągi o nazwie Inspiro. O wyborze oferty decydowały: cena, zużycie energii elektrycznej, system utrzymania pojazdu, ekologia, wydłużenie gwarancji na pojazd powyżej 30 miesięcy. Cena netto najkorzystniejszej oferty przekracza miliard złotych (1.069,6 mln PLN; 1.304,9 mln PLN brutto).
(C) Przegubowiec

ale CAF protestuje:
Gazeta StoĹ‚eczna napisał(a):
Siemens dostawcą wagonów do II linii metra? Ale będzie odwołanie
Jarosław Osowski
2010-10-15, ostatnia aktualizacja 2010-10-15 07:59

W nie do końca jasnych okolicznościach Metro Warszawskie postanowiło, że 35 pociągów dla pierwszej i drugiej linii dostarczy firma Siemens. Tańsza aż o 87 mln zł oferta hiszpańskiej fabryki CAF w ogóle nie została oceniona

Oznacza to, że wartość tego rekordowego zamówienia wyniesie 1 mld i 69 mln zł. Specjalnie dla Warszawy Siemens przygotował model Inspiro. Ma nadzieję, że warszawiacy uznają go za "topowy wagon". Nie wszystkich jednak zachwyca jego przekombinowany front. Zgrabnie i pomysłowo wyglądają za to wysuwane na zewnątrz drzwi z podświetlanymi krawędziami. Pociąg tworzy sześć połączonych przegubami wagonów. Dziesięć takich składów ma być wyprodukowanych w Niemczech, pozostałe 25 w nowosądeckim Newagu, z którym Siemens startował w przetargu.

O tym, że jego wygrana jest prawdopodobna, "Gazeta" pisała już pod koniec września. Krążyły informacje, że zebrał lepsze noty za warunki techniczne i rozwiązania ekologiczne (za najniższą cenę oferty można było dostać tylko 50 ze 100 punktów). To potwierdziło się wczoraj: zwycięzca przetargu zdobył maksymalną liczbę punktów we wszystkich kategoriach, pokonując czesko-rosyjskie konsorcjum Skody i Wagonmaszu (z ceną 1 mld 108 mln zł).

Wcześniej wykluczono najtańszą ofertę CAF-u (982 mln zł). Według Pawła Siedleckiego z biura prasowego Metra producent ten "zmienił treść kilku istotnych zdań" w dokumentacji i przez to nie spełniał warunków przetargu. Komisja uznała, że Hiszpanie źle wpłacili wadium (bank, który je gwarantował, przekazanie pieniędzy uzależniał od przyznania kontraktu). Stwierdziła też, że CAF niepotrzebnie doliczył do ceny umowy 22-procentowy VAT. Co ciekawe, podczas otwierania ofert w sierpniu przedstawiciele Metra zastanawiali się, czy uznać ofertę czesko-rosyjską, w której podatku VAT zabrakło. Nie spodobało się też, że CAF sugerował zmianę warunków zamówienia "w fazie negocjacji dla dobra projektu". Ani to, że nie zapewnił, iż akceptuje wszystkie wymagania bez żadnych zastrzeżeń.

Przedstawiciel hiszpańskiej spółki w Polsce Dariusz Gomółka twierdzi, że takie zdanie znalazło się zaraz na początku oferty. - Nie znamy prawdziwych powodów jej odrzucenia - mówi tajemniczo. Wytyka, że CAF nie miał nawet szansy na wyjaśnienie wątpliwości, a jego konkurent dostał od komisji przetargowej 70 pytań. Siemens nie potwierdza tej liczby, przyznaje tylko, że "były dwie serie pytań dodatkowych". Z kolei Metro podaje, że wyjaśnienia Hiszpanów na nic by się zdały wobec kardynalnych błędów, które eliminowały ich ofertę.

Dariusz Gomółka dodaje, że Mazowsze traci szansę na kilkaset miejsc pracy - montaż pociągów CAF planował w naszym regionie. Przypomina, że jego firma ma referencje m.in. z Brukseli, Madrytu i Rzymu, a Metro wolało postawić na znacznie droższy prototyp Siemensa. - To co najmniej zastanawiające. Z prototypami są smutne doświadczenia - uważa.

- Oferujemy Warszawie najnowocześniejszą konstrukcję w tej klasie - podkreśla Kinga Jabłonowska-Hieronimczuk z biura prasowego Siemensa. - Szczegóły projektowe będą poddane negocjacjom z zamawiającym. Cieszymy się, że Metro oceniło nasz produkt najlepiej, ale dopóki nie mamy podpisanej umowy, przetarg wciąż trwa.

Odwołanie CAF-u jest więcej niż pewne. Może się powtórzyć historia sprzed 12 lat, kiedy to Siemens walczył we wszystkich możliwych instancjach z Alstomem, który zdobył kontrakt na 18 pociągów. Wtedy jednak różnica między ich ofertami wynosiła tylko 19 mln zł, w dodatku Alstom był tańszy. Tym razem Metro Warszawskie też zakłada, że rozstrzyganie odwołań i skarg potrwa kilka miesięcy. Umowę zamierza podpisać na początku przyszłego roku, a dostaw nowych wagonów spodziewa się w latach 2012-13.
(C) Gazeta Stołeczna

zwycięzca podejrzany o naruszenie praw autorskich:
Ĺ»ycie Warszawy napisał(a):
Metro sprawdzi, czy Siemens naruszył prawa autorskie
jbg 19-10-2010, ostatnia aktualizacja 19-10-2010 22:25

Projektant stacji metra "Plac Wilsona" jest zdziwiony postępowaniem firmy Siemens, która wykorzystała wizerunek stacji w filmie reklamowym, zmieniając jej nazwę na "Central Station". Metro Warszawskie sprawdzi czy naruszone zostały prawa autorskie.

W ubiegłym tygodniu komisja przetargowa Metra Warszawskiego uznała, że konsorcjum, w skład którego wchodzi Siemens i Newag, złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu na nowe pociągi. Mają one obsługiwać powstający centralny odcinek II linii metra, a część z nich - istniejącą linię.

Przy okazji tego przetargu, na zlecenie Siemensa, powstała wizualizacja pokazująca pociąg tej firmy na żoliborskiej stacji Plac Wilsona. Na oficjalnej stronie Siemensa, pod adresem http://www.mobility.siemens.com, film wygląda jednak inaczej - stacja kolejki znajduje się w Stanach Zjednoczonych i nazywa się "Central Station".

Zdziwiony jest tym projektant stacji architekt Andrzej Chołdzyński, do którego Siemens nie zwrócił się o zgodę na wykorzystanie jej wizerunku. - Jeśli ten film służy jako reklamówka na całym świecie, to jest to działanie co najmniej niestosowne. Stacja Plac Wilsona ma swoją nazwę, to jest własność Warszawy (...) Nie za bardzo rozumiem, dlaczego firma produkująca wagony miałaby zniekształcać jej nazwę, udając, że jest to inna stacja - powiedział.

Podkreślił, że autorzy innych filmów, które były realizowane w zaprojektowanych przez niego obiektach, zwracali się do niego o zgodę na wykorzystanie ich wizerunku.

Jak powiedział rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko, Siemens nie zwracał się do spółki o zgodę na filmowanie stacji. Zaznaczył jednak, że stacja jest ogólnodostępna i nie obowiązuje na niej zakaz fotografowania, choć ze względów bezpieczeństwa filmowanie musiałoby odbyć się w nocy.

Pytany o zmienioną w filmie reklamowym nazwę stacji, Malawko powiedział, że sprawą zajmie się dział prawny metra. Pytana o tę sprawę Kinga Jabłonowska z polskiego oddziału Siemensa nie potrafiła powiedzieć kto i dlaczego zdecydował o tym, że w filmie tej firmy stacja "Plac Wilsona" stała się "Central Station".
(C) Życie Warszawy

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Sob, 06.11.2010, 0:02
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 4079
Miejscowość: WROCŁAW
Samochód: VOLVO
Post Re: METRO: Warszawa
Ma ktoś pod ręką przekrój II linii? Szczególnie interesuje mnie odcinek od Nowego Światu, jak to schodzi w dół żeby pokonać skarpę nadwiślaną no i samą Wisłę.

_________________
>>>


Pon, 08.11.2010, 22:51
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: METRO: Warszawa
słusznie, ciekawe zagadnienie :>

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pon, 08.11.2010, 22:53
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: METRO: Warszawa
Cytuj:
Metro Warszawskie podpisało umowę z konsorcjum Siemensa i Newagu na dostawę 35 pociągów Inspiro. Kontrakt wart jest ponad miliard złotych. Pierwsze z nowych składów mają trafić do stolicy w IV kwartale 2012 r., a ostatnie - rok później. Przetarg rozstrzygnięto w październiku zeszłego roku.
Prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk zapowiedział, że pierwsze 12-15 nowych pociągów, które trafią do stolicy, będą obsługiwać istniejącą I linię metra. Pozwoli to na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów - docelowo mają jeździć co 2 minuty.

Zwrócił też uwagę, że zgodnie z podpisaną umową spółka będzie mogła w ciągu trzech lat kupić dodatkowe wagony wartości połowy sumy kontraktu.

Hans-Joerg Grundmann z Siemensa podkreślił z kolei, że dzięki współpracy z nowosądeckim Newagiem, część wagonów będzie montowana w Polsce. Z 35 zamówionych składów tylko pierwsze 10 ma być składana w Wiedniu, później produkcja będzie przeniesiona do Polski. Newag będzie również uczestniczył w serwisowaniu wagonów.
Producent podkreśla, że jego pociągi mogą być poddawane obowiązkowym przeglądom technicznym znacznie rzadziej niż jeżdżące obecnie. Rosyjskie wagony muszą być kontrolowane co 20 godzin, a pociągi Alstomu - co 14 dni. W przypadku Inspiro przeglądy mają odbywać się co 32 tys. km, co w przypadku I linii metra oznacza cykl 3-miesięczny.

Wartość podpisanej umowy to 1 miliard 69 mln zł (netto). Cena była głównym kryterium wyboru oferty, ale pod uwagę były brane także zużycie energii elektrycznej (20 proc. punktów przy ocenie), system utrzymania pojazdu (20 proc.), ekologia (8 proc.) oraz wydłużenie gwarancji powyżej 30 miesięcy (2 proc.). Konsorcjum Siemens i Newag otrzymało 100 pkt na 100 możliwych.

Siemens w ciągu ostatnich lat był wielokrotnie wybierany, jako dostawca taboru metra. Między innymi dostarczył 40 pociągów dla Wiednia (zamówienie na 20 kolejnych jest w trakcie realizacji), 83 pociągi dla Oslo (kolejne rozszerzenie obejmie 32 składy), 53 pociągi dla Pragi oraz 14 bezobsługowych pojazdów dla metra w Norymberdze.


Image
tvn24

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Czw, 03.02.2011, 12:42
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7381
Miejscowość: Warszawa
Post Re: METRO: Warszawa
mnie jest żal, że PESA nie startowała ...

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Pią, 04.02.2011, 0:14
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: METRO: Warszawa
kulikowski napisał(a):
mnie jest żal, że PESA nie startowała ...


Pesa ma co robić ;) Ostatnio chyba specjalnie wywindowała mocno cenę w przetargu na modernizacje EN-57 z SKM'u w Trójmieście gdzie Newag przebił o kilkanaście milionów Pese ;) Wystartowali chyba tylko po to żeby wystartować ;) U nas co chwilę jakieś delegacje, prasa itp ;) Na ilość pracy póki co nie ma co narzekać ;)

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Pią, 04.02.2011, 23:48
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: METRO: Warszawa
A PESA robi jakieĹ› wagony do metra?

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Sob, 05.02.2011, 14:11
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: METRO: Warszawa
RR ltd Co. napisał(a):
A PESA robi jakieĹ› wagony do metra?


Nie, nie robi ;) Ale zrobiła by jakby było trzeba :twisted:

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Sob, 05.02.2011, 14:38
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: METRO: Warszawa
Ano, przejrzałem całą stronę PESY i nie znalazlem :mryellow:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Sob, 05.02.2011, 17:25
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20830
Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
Post Re: METRO: Warszawa
Cytuj:
W nocy do Warszawy dotarły kolejne elementy TBM, który wydrąży tunel drugiej linii metra. Konwój z gigantycznymi tarczami nie bez kłopotów dotarł na rondo Daszyńskiego. Montaż TBM ma się zakończyć jeszcze we wrześniu.
Dokładnie o godz. 3.00 konwój dotarł do granic miasta. – Tam czekała już policja, która towarzyszyła przejazdowi przez miasto – relacjonuje Marcin Gula, reporter tvnwarszawa.pl.Elementy gigantycznej tarczy o szerokości blisko 6,5 metra transportowane były na dwóch ogromnych tirach. Towarzyszyły im pojazdy aż trzech pilotów. - Ruch w czasie ich przejazdu przez Warszawę był całkowicie wsztrzymywany - dodaje Gula.
- W nocy przyjechały tracze do dwóch mechanicznych kretów, którymi będziemy drążyc tunele metra. To największe elementy, które przejeżdżają w jednym kawałku. Jeden waży 55 ton -wyjaśnia Mateusz Witczyński, z konsorcjum budującego metro.
Mimo wcześniej ustalonej trasy, nie udało się przejechać przez stolicę bez kłopotów.
Zabłądzili i zablokowali ulicę
- Wszystko przebiegało bez większych problemów, dopóki konwój nie skręcił w ul. Emilii Plater. Przejazd tą ulicą został całkowicie zablokowany. Autobusy nocne były puszczane pod prąd. Dopiero po kilkudziesięciu minutach udało się opanować sytuację – opowiada Gula.
Jak dodaje reporter tvnwarszawa.pl, całe zamieszanie spowodowane było złym adresem, pod jaki miano dostarczyć elementy TBM. – Ktoś napisał, że pilot ma pojechać na pl. Defilad. Kiedy pojazdy utknęły na ul. Emilii Plater, zorientowali się, że to pomyłka. Dopiero po kilku rozmowach telefonicznych udało się ustalić, że elementy mają trafić na rondo Daszyńskiego – tłumaczy Gula.
24 godziny na dobÄ™
Tarcze, które będą wykorzystane do budowy 2. linii metra, jednocześnie drążą i układają tunel. - Razem z montażem i demontażem w szybie jest to prędkość ok. 10-12 metrów na dobę. Tarcze będą pracować siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę - powiedział Witczyński.
- W tej chwili dobiega końca montaż pierwszej tarczy na Rondzie Daszyńskiego. Będzie gotowa pod koniec września - wtedy zmontowane będzie jej czoło. Tarcza zostanie umieszczona w szybie i zacznie pracę na przełomie roku - dodał.
Tarcza wydrąży tzw. tunel północny: między Rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim. - Około miesiąca później zostanie uruchomiona druga tarcza, która wydrąży tunel południowy pomiędzy Rondem Daszyńskiego a komorą łącznika pod placem pl. Defilad. Następnie wykona odcinek pomiędzy komorą łącznika a stacją Powiśle - dodał.
Waga: 640 ton
Witczyński wyjaśnił, że miesięczny odstęp w pracach tych dwóch tarcz jest konieczny ze względów bezpieczeństwa, gdyż nie mogą one pracować równocześnie, jeśli drążą równoległe tunele: północny i południowy.
Trzecia tarcza wydrąży południowy tunel między Powiślem a Dworcem Wileńskim. Przy obsłudze jednej tarczy będą pracować 52 osoby w systemie czterech zmian.
- Tarcza bez instalacji i płynów waży ok. 640 ton. Do prac jednej tarczy potrzebne jest przyłącze energetyczne o mocy 1 MW, a także przyłącza wodne i inne instalacje - dodał.


Image

Image


Image


Image
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 84585.html

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram


Pią, 16.09.2011, 8:01
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 37 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 16 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018