Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne
https://www.samochodyswiata.pl/

TRAMWAJE: Solaris Tramino (Gecko)
https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=22&t=24052
Strona 2 z 3

Autor:  Dyrektor G [ Wto, 22.07.2008, 18:56 ]
Temat postu:  Re:

Osiek napisał(a):
Ale to nie oznacza, że Gecko trafi do Poznania :wink: Kogoś poniosło i tyle :wink: Wszystko zależy od przetargów.


To tak jak by powiedzieć, pare lat temu "To że autobusy Solaris będą produkowane w Polsce, nie oznacza, że będą jeździć w którymś z polskich miast"
albo trzydzieści lat temu: "To, że konstal wyprodukuje 105-ki nie oznacza, że będą jeździć w polskich miastach"

Dam sobie uciąć wszystko, że jeżeli Gekony zostaną wyprodukowane, to będą jeżdzić w każdym polskim mieście, które posiada sieć tramwajową!!!
Tak samo jak dziś w każdym polskim mieście z tramwajami mamy 105-ki, i w każdym polskim mieście mamy Solarisy.....

Autor:  kenji [ Wto, 22.07.2008, 19:08 ]
Temat postu:  Re: TRAMWAJE: Solaris Gecko

W Szczecinie nie ma SolarisĂłw :>

Autor:  Dyrektor G [ Wto, 22.07.2008, 19:35 ]
Temat postu:  Re: TRAMWAJE: Solaris Gecko

kenji napisał(a):
W Szczecinie nie ma SolarisĂłw :>


JesteĹ› pewien?
W takim razie co to?
http://www.mkm.szczecin.pl/galeria.php?type=22

Edit: Mieszkańcy Szczecina chyba się na Ciebie obrażą, bo to chyba ich najnowszy tabor...

Autor:  kenji [ Śro, 23.07.2008, 9:42 ]
Temat postu:  Re: TRAMWAJE: Solaris Gecko

O w mordÄ™, ale niespodzianka :lol:

Autor:  bartez [ Wto, 29.07.2008, 11:22 ]
Temat postu:  Re: TRAMWAJE: Solaris Gecko

kenji napisał(a):
O w mordÄ™, ale niespodzianka :lol:

Dwie krótkie sztuki są od 2005r, w tym roku przybyło kolejnych osiem; cztery krótkie dla SPA Dąbie i cztery długie dla SPA Klonowica w nowych barwach miejskich

Autor:  Osiek [ Czw, 21.08.2008, 13:19 ]
Temat postu:  Re: TRAMWAJE: Solaris Gecko

Image

Tak na 99% będzie wyglądał Gecko.. Prawie jak Pesa (te osłony..) :roll:

Autor:  RR ltd Co. [ Czw, 21.08.2008, 20:10 ]
Temat postu:  Re: TRAMWAJE: Solaris Gecko

nice! oby się powiodło solarisowi! 3mam za nich kciuki...

Autor:  Alfisti4ever [ Pią, 22.08.2008, 9:02 ]
Temat postu:  Re: TRAMWAJE: Solaris Gecko

Pierwsze wizje byly ciekawsze, ale tutaj tez jest niezle :wink:

Autor:  Osiek [ Wto, 30.09.2008, 20:54 ]
Temat postu:  Re: TRAMWAJE: Solaris Gecko

Najnowsze rendery:

Image
Image
gazeta.pl

wnętrze:
Image
źródło: FPW (skyscrapercity)

Model tramwmaju został wystawiony na targach w Niemczech pod nazwą Solaris Tramino

Image
FPW

Autor:  RR ltd Co. [ Śro, 01.10.2008, 21:34 ]
Temat postu:  Re: TRAMWAJE: Solaris Gecko

W zasadzie w stylizacji tramwajów niewiele nowego chyba można wymyślić, ale piękny jest rzeczony Tramino i polski, co najważniejsze...

Autor:  kulikowski [ Śro, 18.02.2009, 12:58 ]
Temat postu:  Re: TRAMWAJE: Solaris Gecko

Cytuj:
Solaris Tramino

Jeszcze w tym roku Solaris wkroczy w nowe segmenty rynku transportowego. Swoją premierę będzie miał pierwszy w historii marki autobus międzymiastowy oraz tramwaj.

Podpoznańska firma podsumowała swoje dokonania w 2008 roku oraz przedstawiła plany na przyszłość.

W ubiegłym roku fabrykę Solarisa opuściła rekordowa liczba 1037 szt. pojazdów. To aż o 47 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody firmy w minionym roku przekroczyły miliard złotych.

Spółka wyeksportowała 557 szt. pojazdów, z których najwięcej trafiło do Zjednoczonych Emiratów Arabskich (225 szt.) i Niemiec (185 szt.). Najważniejszym rynkiem dla Solarisa była jednak Polska, gdzie ze sprzedażą 480 szt. autobusów firma osiągnęła 53 proc. udział w rynku autobusów miejskich. Firma zwiększyła też zatrudnienie z 1350 osób rok wcześniej do 1530 osób w 2008 r.

W tym roku Solaris planuje wyprodukować minimum 1200 sztuk autobusów. Na październikowych targach Trako w Gdańsku swoją premierę będzie miał także pierwszy tramwaj marki Solaris Tramino. Jeszcze w tym roku na rynku pojawi się pierwszy w historii firmy model autobusu międzymiastowego. Nowy pojazd będzie konkurował przede wszystkim z autobusami marek Autosan, Solbus oraz Irisbus.

Na 2010 r. Solaris zapowiedział kolejną generację miejskiego Urbino. Spółka pracuje także nad autobusem o całkowicie elektrycznym napędzie.

Image
* Model tramwaju, ktĂłry wyprodukuje Solaris, na stoisku firmy podczas targĂłw InnoTrans 2008 (fot. Rynek Kolejowy).

(źródło: Flota.pl, 17 lutego 2009)

cyt. za: Rynek Kolejowy, 2009-02-17 16:24:17

Autor:  RR ltd Co. [ Śro, 18.02.2009, 13:05 ]
Temat postu:  Re: TRAMWAJE: Solaris Gecko

Miło czytać, że ta spółka tak się rozwija... Oby ich tylko nie dopadł kryzys.

Chyba trzeba zmienic nazwÄ™ tematu.

Autor:  Alfisti4ever [ Śro, 18.02.2009, 13:15 ]
Temat postu:  Re: TRAMWAJE: Solaris Gecko

Goraco dopinguje Solarisowi, i zycze im jak najlepiej :!: Zeby Polska miala chociaz dobre autobusy, a moze kiedys Solaris pomysli o rynku aut osobowych, lub chociaz dostawczych, bo ja widac Polacy maja jakis sentyment do swoich produktow, prawie polowa produkcji zostaje w Polsce :wink:

Autor:  RR ltd Co. [ Śro, 18.02.2009, 13:21 ]
Temat postu:  Re: TRAMWAJE: Solaris Gecko

Alfisti4ever napisał(a):
moze kiedys Solaris pomysli o rynku aut osobowych, lub chociaz dostawczych
dobrze pomyślane!

Autor:  kulikowski [ Pią, 06.03.2009, 16:50 ]
Temat postu:  Re: TRAMWAJE: Solaris Tramino (Gecko)

Cytuj:
Solaris dostarczy tramwaje dla Szczecina

Za półtora roku po Szczecinie będą jeździć pierwsze niskopodłogowe tramwaje. Miasto kupi je w firmie Solaris - tej samej, która dostarcza autobusy Urbino. W czwartek magistrat ogłosił wyniki przetargu.

Każdy z sześciu tramwajów niskopodłogowych, które chce kupić miasto, ma kosztować ponad 7,5 mln zł. Podpoznański Solaris zaproponował zrobienie ich za 45 mln zł. Konkurencyjna oferta bydgoskiej Pesy była droższa o 12 mln zł.

- Solaris ma mniejsze doświadczenie od Pesy, ale różnica w cenie zaproponowanej przez obie firmy była decydująca. Za 12 mln zł moglibyśmy kupić prawie dwa tramwaje więcej - mówi Michał Przepiera, dyrektor miejskiego wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska.

Miasto chce, aby pierwsze nowe tramwaje niskopodłogowe zaczęły jeździć po Szczecinie po wakacjach w 2010 r.

Image

- O szczegółach technicznych wozów nie chcę mówić, dopóki nie będziemy mieć decyzji o podpisaniu umowy - mówił przed południem Mateusz Figaszewski, rzecznik Solarisa.

Kilka godzin później z "Gazetą" skontaktował się prezes Solarisa Krzysztof Olszewski.

- Jesteśmy szczęśliwi, właśnie otrzymaliśmy faks z informacją, że komisja przetargowa wybrała naszą ofertę - cieszył się. - Nie jest to jeszcze stuprocentowa gwarancja kontraktu, bo konkurenci mogą się odwołać, ale wierzę, że niebawem podpiszemy umowę ze Szczecinem.

Image

Wielkopolska firma staje też do przetargu na dostawę wozów dla Poznania, ale tam przetarg dopiero się rozpoczyna. Jeśli więc Szczecin podpisze umowę, to po naszych torach będą jeździły pierwsze tramwaje solaris tramino (oficjalna nazwa modelu).

Czy to znaczy, że Solaris nie ma doświadczenia?

- Wcześniej tramwaje budowaliśmy w kooperacji z niemieckim Bombardierem - uspokaja Olszewski. - Jeżdżą po Krakowie i Gdańsku. Za kilka miesięcy będzie gotowy nasz pierwszy tramwaj, który będziemy testować w Poznaniu. Wóz numer dwa trafi do Szczecina.

Szczeciński kontrakt przewiduje, że pierwsze dwa tramina zostaną dostarczone 16 miesięcy po podpisaniu umowy. Potem, co miesiąc - po dwa kolejne.

Image

- Jednocześnie z dostawą pierwszych wozów chcemy przygotować dla niskopodłogowców resztę torowiska między Basenem Górniczym i Gumieńcami - mówi Przepiera.

Kolejną linią dla takich tramwajów ma być siódemka (na Krzekowo). Śmiałe plany zakładają, że do 2015 r. wszystkie trasy będą mogły być obsługiwane takimi tramwajami.

Co to za tramwaje?

Tramwaje skonstruowane przez Solarisa składają się z pięciu segmentów i mają długość 32 m. Maksymalna prędkość - 70 km na godz. W środku będzie 61 miejsc siedzących plus osiem dodatkowo rozkładanych i 145 miejsc stojących. Wozy będą mieć pełną klimatyzację. Napędzane mają być czterema silnikami elektrycznymi firmy Voith. Komponenty dostarczą firmy: Hübner (przeguby), Medcom (systemy trakcyjne) i Stemmann (pantografy).

Solarisa dotychczas znaliśmy jako dostawcę autobusów. W styczniu i lutym 18 pojazdów tej firmy przyjechało do spółek komunikacyjnych w Dąbiu i na Klonowica.

Image
* Grafiki: Solaris.

(źródło: Mariusz Rabenda, Gazeta Wyborcza Szczecin, 5 marca 2009)


cyt. za: Rynek Kolejowy, 2009-03-06 09:48:45

Autor:  Osiek [ Śro, 14.10.2009, 16:03 ]
Temat postu:  Re: TRAMWAJE: Solaris Tramino (Gecko)

Zdjęcia z premiery:

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1173

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1176

JEST ZAJEBISTY :mryellow:

Autor:  Alfisti4ever [ Śro, 14.10.2009, 16:59 ]
Temat postu:  Re: TRAMWAJE: Solaris Tramino (Gecko)

Bardzo Ĺ‚adnie sie prezentuje :wink: Ciekawe jak bedzie wygladac w innych kolorach :> Ciekawy patent z automatem do biletow w srodku :wink: Najwazniejsze z nasz, polski :mryellow:

Autor:  RR ltd Co. [ Śro, 14.10.2009, 19:27 ]
Temat postu:  Re: TRAMWAJE: Solaris Tramino (Gecko)

Alfisti4ever napisał(a):
Ciekawy patent z automatem do biletow w srodku
w Łodzi i Konstale z takimi jeżdżą

bardzo eleganckie wykonanie

a może ktoś mi wyjaśni, o co z tym chodzi:
Image
nic mi nie wiadomo, żeby MPK - Łódź składało Tramino

Autor:  RR ltd Co. [ Wto, 03.11.2009, 9:32 ]
Temat postu:  Re: TRAMWAJE: Solaris Tramino (Gecko)

Image

Image

Image
Cytuj:
Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO w Gdańsku były scenerią dla światowej premiery pierwszego pojazdu szynowego z logo Solarisa.

Najnowocześniejszy tramwaj na polskim rynku to jednoprzestrzenny, pięcioczłonowy, przegubowy pojazd o długości 31,7 metra. Jest w pełni niskopodłogowy: pozbawiony stopni zarówno przy wejściu, jak i wewnątrz a jego przestronne wnętrze umożliwia swobodne poruszanie się po całym pojeździe.

Silną stroną Tramino jest design - zarówno pod kątem ergonomii, jak i estetyki. Zalety pierwszego doceni motorniczy: na uwagę zasługuje regulowana wysokość pulpitu, co w pojazdach szynowych jest ogromną rzadkością oraz specjalny fotel dla prowadzącego pojazd, wyposażony w sterowniki zintegrowane z podłokietnikami fotela. W kabinie motorniczego do minimum ograniczono liczbę przycisków, które zostały przesunięte na pulpit boczny.

Innowacyjny system oświetleniowy sufitu Tramino, półprzezroczyste oparcia foteli, duże okna oraz jasne i ciepłe kolory materiałów użytych do wykończenia wnętrza tramwaju, sprawiają że przestrzeń pasażerska jest niezwykle przyjazna dla podróżujących Tramino.

Mocna i wytrzymała konstrukcja Solarisa Tramino czyni z niego pojazd świetnie sprawdzający również na torowiskach o stosunkowo złym stanie technicznym. Zastosowane w pojeździe superkondensatory pozwalają ograniczyć zużycie energii elektrycznej nawet o 20-30 %.

Zaprezentowany podczas targów TRAKO Solaris Tramino jest wstępem do całej rodziny pojazdów szynowych o różnych długościach i wyposażeniu. Najkrótszy z tramwajów będzie trzyczłonowym, niskopodłogowym pojazdem o długości 18,8 metra. Z kolei najdłuższe tramwaje marki Solaris mogą mieć znacznie więcej niż 31,7 metra.

roadlook

Autor:  RR ltd Co. [ Pią, 20.11.2009, 9:10 ]
Temat postu:  Re: TRAMWAJE: Solaris Tramino (Gecko)

Image
Cytuj:
W czwartek w zajezdni przy ul. Tramwajowej zaprezentowano Solaris Tramino, jeden z najnowocześniejszych tramwajów w Europie.

ostał zmontowany w Zakładzie Techniki łódzkiego MPK na zlecenie firmy Solaris Bus & Coach z Bolechowa koło Poznania, która opracowała konstrukcję wagonu. Solaris Tramino ma wszystko, w co nowoczesny tramwaj powinien być wyposażony - niską podłogę, klimatyzację, rozkładaną platformę dla wózków, dzięki rozwiązaniom technicznym zużywa 30 procent mniej energii elektrycznej niż stary tabor.

Motorniczy zamiast przycisków ma do dyspozycji dotykowy pulpit, kamery zastąpiły lusterka.

Wagon o długości 32 metrów składa się z 5 członów i może pomieścić 200 osób, dla 60 przewidziano miejsca siedzące. Kosztuje 2 mln euro. Jednak tramwaj nie będzie jeździł po Łodzi.

- Wygraliśmy przetarg na produkcję 40 takich wagonów dla Poznania. Będą jeździć od 2011 roku - mówi Mateusz Figaszewski, rzecznik Solarisa.

naszemiasto
swoją droga kuriozum - w Łodzi montuje się tramwaje podpoznańskiej firmy dla Poznania :mryellow:

Strona 2 z 3 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/