Wto, 22.07.2008, 18:56
Osiek napisał(a):Ale to nie oznacza, ĹĽe Gecko trafi do Poznania KogoĹ› poniosĹ‚o i tyle Wszystko zaleĹĽy od przetargĂłw.
Wto, 22.07.2008, 19:08
Wto, 22.07.2008, 19:35
kenji napisał(a):W Szczecinie nie ma SolarisĂłw
Śro, 23.07.2008, 9:42
Wto, 29.07.2008, 11:22
kenji napisał(a):O w mordÄ™, ale niespodzianka
Czw, 21.08.2008, 13:19
Czw, 21.08.2008, 20:10
Pią, 22.08.2008, 9:02
Wto, 30.09.2008, 20:54
Śro, 01.10.2008, 21:34
Śro, 18.02.2009, 12:58
Solaris Tramino
Jeszcze w tym roku Solaris wkroczy w nowe segmenty rynku transportowego. Swoją premierę będzie miał pierwszy w historii marki autobus międzymiastowy oraz tramwaj.
Podpoznańska firma podsumowała swoje dokonania w 2008 roku oraz przedstawiła plany na przyszłość.
W ubiegłym roku fabrykę Solarisa opuściła rekordowa liczba 1037 szt. pojazdów. To aż o 47 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody firmy w minionym roku przekroczyły miliard złotych.
Spółka wyeksportowała 557 szt. pojazdów, z których najwięcej trafiło do Zjednoczonych Emiratów Arabskich (225 szt.) i Niemiec (185 szt.). Najważniejszym rynkiem dla Solarisa była jednak Polska, gdzie ze sprzedażą 480 szt. autobusów firma osiągnęła 53 proc. udział w rynku autobusów miejskich. Firma zwiększyła też zatrudnienie z 1350 osób rok wcześniej do 1530 osób w 2008 r.
W tym roku Solaris planuje wyprodukować minimum 1200 sztuk autobusów. Na październikowych targach Trako w Gdańsku swoją premierę będzie miał także pierwszy tramwaj marki Solaris Tramino. Jeszcze w tym roku na rynku pojawi się pierwszy w historii firmy model autobusu międzymiastowego. Nowy pojazd będzie konkurował przede wszystkim z autobusami marek Autosan, Solbus oraz Irisbus.
Na 2010 r. Solaris zapowiedział kolejną generację miejskiego Urbino. Spółka pracuje także nad autobusem o całkowicie elektrycznym napędzie.
* Model tramwaju, ktĂłry wyprodukuje Solaris, na stoisku firmy podczas targĂłw InnoTrans 2008 (fot. Rynek Kolejowy).
(źródło: Flota.pl, 17 lutego 2009)
Śro, 18.02.2009, 13:05
Śro, 18.02.2009, 13:15
Śro, 18.02.2009, 13:21
dobrze pomyĹ›lane!Alfisti4ever napisał(a):moze kiedys Solaris pomysli o rynku aut osobowych, lub chociaz dostawczych
Pią, 06.03.2009, 16:50
Solaris dostarczy tramwaje dla Szczecina
Za półtora roku po Szczecinie będą jeździć pierwsze niskopodłogowe tramwaje. Miasto kupi je w firmie Solaris - tej samej, która dostarcza autobusy Urbino. W czwartek magistrat ogłosił wyniki przetargu.
Każdy z sześciu tramwajów niskopodłogowych, które chce kupić miasto, ma kosztować ponad 7,5 mln zł. Podpoznański Solaris zaproponował zrobienie ich za 45 mln zł. Konkurencyjna oferta bydgoskiej Pesy była droższa o 12 mln zł.
- Solaris ma mniejsze doświadczenie od Pesy, ale różnica w cenie zaproponowanej przez obie firmy była decydująca. Za 12 mln zł moglibyśmy kupić prawie dwa tramwaje więcej - mówi Michał Przepiera, dyrektor miejskiego wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska.
Miasto chce, aby pierwsze nowe tramwaje niskopodłogowe zaczęły jeździć po Szczecinie po wakacjach w 2010 r.
- O szczegółach technicznych wozów nie chcę mówić, dopóki nie będziemy mieć decyzji o podpisaniu umowy - mówił przed południem Mateusz Figaszewski, rzecznik Solarisa.
Kilka godzin później z "Gazetą" skontaktował się prezes Solarisa Krzysztof Olszewski.
- Jesteśmy szczęśliwi, właśnie otrzymaliśmy faks z informacją, że komisja przetargowa wybrała naszą ofertę - cieszył się. - Nie jest to jeszcze stuprocentowa gwarancja kontraktu, bo konkurenci mogą się odwołać, ale wierzę, że niebawem podpiszemy umowę ze Szczecinem.
Wielkopolska firma staje też do przetargu na dostawę wozów dla Poznania, ale tam przetarg dopiero się rozpoczyna. Jeśli więc Szczecin podpisze umowę, to po naszych torach będą jeździły pierwsze tramwaje solaris tramino (oficjalna nazwa modelu).
Czy to znaczy, że Solaris nie ma doświadczenia?
- Wcześniej tramwaje budowaliśmy w kooperacji z niemieckim Bombardierem - uspokaja Olszewski. - Jeżdżą po Krakowie i Gdańsku. Za kilka miesięcy będzie gotowy nasz pierwszy tramwaj, który będziemy testować w Poznaniu. Wóz numer dwa trafi do Szczecina.
Szczeciński kontrakt przewiduje, że pierwsze dwa tramina zostaną dostarczone 16 miesięcy po podpisaniu umowy. Potem, co miesiąc - po dwa kolejne.
- Jednocześnie z dostawą pierwszych wozów chcemy przygotować dla niskopodłogowców resztę torowiska między Basenem Górniczym i Gumieńcami - mówi Przepiera.
Kolejną linią dla takich tramwajów ma być siódemka (na Krzekowo). Śmiałe plany zakładają, że do 2015 r. wszystkie trasy będą mogły być obsługiwane takimi tramwajami.
Co to za tramwaje?
Tramwaje skonstruowane przez Solarisa składają się z pięciu segmentów i mają długość 32 m. Maksymalna prędkość - 70 km na godz. W środku będzie 61 miejsc siedzących plus osiem dodatkowo rozkładanych i 145 miejsc stojących. Wozy będą mieć pełną klimatyzację. Napędzane mają być czterema silnikami elektrycznymi firmy Voith. Komponenty dostarczą firmy: Hübner (przeguby), Medcom (systemy trakcyjne) i Stemmann (pantografy).
Solarisa dotychczas znaliśmy jako dostawcę autobusów. W styczniu i lutym 18 pojazdów tej firmy przyjechało do spółek komunikacyjnych w Dąbiu i na Klonowica.
* Grafiki: Solaris.
(źródło: Mariusz Rabenda, Gazeta Wyborcza Szczecin, 5 marca 2009)
Śro, 14.10.2009, 16:03
Śro, 14.10.2009, 16:59
Śro, 14.10.2009, 19:27
w Ĺodzi i Konstale z takimi jeĹĽdĹĽÄ…Alfisti4ever napisał(a):Ciekawy patent z automatem do biletow w srodku
Wto, 03.11.2009, 9:32
Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO w Gdańsku były scenerią dla światowej premiery pierwszego pojazdu szynowego z logo Solarisa.
Najnowocześniejszy tramwaj na polskim rynku to jednoprzestrzenny, pięcioczłonowy, przegubowy pojazd o długości 31,7 metra. Jest w pełni niskopodłogowy: pozbawiony stopni zarówno przy wejściu, jak i wewnątrz a jego przestronne wnętrze umożliwia swobodne poruszanie się po całym pojeździe.
Silną stroną Tramino jest design - zarówno pod kątem ergonomii, jak i estetyki. Zalety pierwszego doceni motorniczy: na uwagę zasługuje regulowana wysokość pulpitu, co w pojazdach szynowych jest ogromną rzadkością oraz specjalny fotel dla prowadzącego pojazd, wyposażony w sterowniki zintegrowane z podłokietnikami fotela. W kabinie motorniczego do minimum ograniczono liczbę przycisków, które zostały przesunięte na pulpit boczny.
Innowacyjny system oświetleniowy sufitu Tramino, półprzezroczyste oparcia foteli, duże okna oraz jasne i ciepłe kolory materiałów użytych do wykończenia wnętrza tramwaju, sprawiają że przestrzeń pasażerska jest niezwykle przyjazna dla podróżujących Tramino.
Mocna i wytrzymała konstrukcja Solarisa Tramino czyni z niego pojazd świetnie sprawdzający również na torowiskach o stosunkowo złym stanie technicznym. Zastosowane w pojeździe superkondensatory pozwalają ograniczyć zużycie energii elektrycznej nawet o 20-30 %.
Zaprezentowany podczas targów TRAKO Solaris Tramino jest wstępem do całej rodziny pojazdów szynowych o różnych długościach i wyposażeniu. Najkrótszy z tramwajów będzie trzyczłonowym, niskopodłogowym pojazdem o długości 18,8 metra. Z kolei najdłuższe tramwaje marki Solaris mogą mieć znacznie więcej niż 31,7 metra.
Pią, 20.11.2009, 9:10
W czwartek w zajezdni przy ul. Tramwajowej zaprezentowano Solaris Tramino, jeden z najnowocześniejszych tramwajów w Europie.
ostał zmontowany w Zakładzie Techniki łódzkiego MPK na zlecenie firmy Solaris Bus & Coach z Bolechowa koło Poznania, która opracowała konstrukcję wagonu. Solaris Tramino ma wszystko, w co nowoczesny tramwaj powinien być wyposażony - niską podłogę, klimatyzację, rozkładaną platformę dla wózków, dzięki rozwiązaniom technicznym zużywa 30 procent mniej energii elektrycznej niż stary tabor.
Motorniczy zamiast przycisków ma do dyspozycji dotykowy pulpit, kamery zastąpiły lusterka.
Wagon o dĹ‚ugoĹ›ci 32 metrĂłw skĹ‚ada siÄ™ z 5 czĹ‚onĂłw i moĹĽe pomieĹ›cić 200 osĂłb, dla 60 przewidziano miejsca siedzÄ…ce. Kosztuje 2 mln euro. Jednak tramwaj nie bÄ™dzie jeĹşdziĹ‚ po Ĺodzi.
- Wygraliśmy przetarg na produkcję 40 takich wagonów dla Poznania. Będą jeździć od 2011 roku - mówi Mateusz Figaszewski, rzecznik Solarisa.