Obecny czas: Śro, 24.01.2018, 6:31




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 83 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5
Reklama 

- - - Bus News - - - 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 5875
Miejscowość: Warszawa
Post Re: - - - Bus News - - -
Przetarg na 123 + 90 tramwajów w Warszawie: złożono 7 ofert, wybrano ofertę Skody, ale następnie unieważniono przetarg, bo wybrana oferta przekroczyła budżet projektu. Solaris i Hyundai złożyli odwołanie do KIO.

infotram.pl napisał(a):
Rusza batalia w KIO o Warszawę
04.09.2017 09:14:36

Dziś KIO zajmie się odwołaniami dotyczącymi wyników przetargu na dostawę niskopodłogowych wagonów dla Tramwajów Warszawskich. Złożyli je Konsorcjum: Stadler Polska, SOLARIS Bus & Coach, SOLARIS Tram, a także Hyundai Rotem Company.

To dopiero początek. W związku z tym nie należy raczej spodziewać się dziś ogłoszenia orzeczenia. Sytuację będziemy monitorować, a do sprawy wrócimy na łamach InfoTram.pl. Przypomnijmy jedynie, że oferta Solaris Tram została przez Tramwaje Warszawskie odrzucona. Z taką decyzją przewoźnika producent rzecz jasna nie zgodził się, stąd odwołanie do KIO.

Wyniki przetargu kwestionuje też Hyundai, który na punkty przegrał ze Skodą. Czeski producent chciał natomiast negocjować z Tramwajami Warszawskimi, przewoźnik przetarg unieważnił, bo cena zaproponowana przez Skodę przekraczała kosztorys.

Niezależnie od orzeczenia KIO już dziś możemy stwierdzić, że jesteśmy świadkami jednego z ciekawszych w ostatnim czasie postępowań przetargowych na dostawę tramwajów.

InfoTram.pl


Pon, 04.09.2017, 20:02
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20742
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: - - - Bus News - - -
Cytuj:
Dziś, 21 listopada na hali produkcyjnej fabryki AUTOSAN podpisana została Umowa pomiędzy AUTOSAN sp. z o.o. a niemiecką firmą ebe EUROPA GmbH z miasta Memmingen na dostawę autobusów marki AUTOSAN z napędem elektrycznym. Tym samy pierwsze elektrobusy z sanockim rodowodem przestają być koncepcją a stają się faktem! Dokument podpisali Prezes Zarządu AUTOSAN sp. z o.o. Pan Michał Stachura oraz Prezes Zarządu ebe EUROPA Pan Alfred Neutzner i Dyrektor Handlowy ebe EUROPA Pan Udo Riess. Kontrakt został zawarty w obecności Prezesa Zarządu Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. Pana Błażeja Wojnicza. Na początku uroczystości głos zabrał gospodarz spotkania Pan Michał Stachura. "Podpisanie dzisiejszej umowy to historyczny moment dla AUTOSAN sp. z o.o. i to z co najmniej z trzech powodów:- po pierwsze dlatego, że AUTOSAN wyprodukuje do końca marca 2018 r. pierwsze w swojej historii autobusy elektryczne oparte o najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, co mamy nadzieję, rozpocznie szerszą współpracę biznesową z naszym Klientem firmą ebe EUROPA Gmbh, - po drugie dlatego, że wyprodukowane autobusy będą jeździły w miastach naszego zachodniego sąsiada i będą to pierwsze autobusy AUTOSAN wyeksportowane do Niemiec,- po trzecie dlatego, że dostawa zakontraktowanych dzisiaj autobusów jest pierwszą umową eksportową po przejęciu AUTOSANU przez Polską Grupę Zbrojeniową." – podkreślił Prezes Stachura. "Szukaliśmy wiarygodnego partnera, który będzie zdolny terminowo dostarczyć na rynki europejskie produkt wysokiej jakości. Takiego partnera znaleźliśmy w Sanoku i mam nadzieję, że to dopiero początek dobrej współpracy" - powiedział Udo Riese, Dyrektor Handlowy ebe EUROPA. W swoim wystąpieniu Prezes Zarządu PGZ S.A. Pan Błażej Wojnicz przede wszystkim pogratulował niemieckiemu partnerowi dokonania dobrego wyboru oraz zapewnił Zarząd AUTOSANU o pełnym wsparciu zarówno Polskiej Grupy Zbrojeniowej jak i Ministerstwa Obrony Narodowej. "Bardzo cieszę się, że AUTOSAN po latach stagnacji wraca na rynki europejskie. Obecny, dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa możliwy jest dzięki włączeniu Spółki w struktury PGZ" - powiedział Prezes Wojnicz. "Podpisanie dzisiejszej umowy świadczy również o tym, że Rząd Polski oraz Polska Grupa Zbrojeniowa podjęły bardzo dobrą decyzję związaną z zakupem fabryki AUTOSAN i to nie tylko wynikającą z przyczyn społecznych, ale również finansowych i rozwojowych" - dodał Prezes Zarządu AUTOSAN sp. z o.o. Podpisana dzisiaj Umowa zakłada dostawę 4 sztuk ekologicznych, miejskich, 12-metrowych, niskopodłogowych autobusów SanCity 12LF z silnikami elektrycznymi. Pojazdy wyposażone zostaną w baterie firmy BMZ oraz najnowszą wersję osi napędowej firmy ZIEHL-ABEGG z silnikami zamontowanymi w piastach kół. Klimatyzacja i ogrzewanie autobusów wykorzystywały będą innowacyjną technologię opartą na pompie ciepła. "Elektryczne" SanCity będące przedmiotem podpisanej Umowy zostaną wyeksportowane do Niemiec i tym samym pasażerowie komunikacji miejskiej niemieckich miast będą mieli możliwość podróżowania polskimi autobusami z Sanoka.


Czytaj więcej: http://infobus.pl/pierwsze-elektrobusy- ... 00557.html

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Śro, 22.11.2017, 14:16
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5875
Miejscowość: Warszawa
Post Re: - - - Bus News - - -
Rynek-Kolejowy.pl napisał(a):
Stadler i Koleje Mazowieckie podpisały ogromną umowę ramową na dostawy pociągów
17.01.2018
Jakub Madrjas

Aż 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych – tyle może dostarczyć Kolejom Mazowieckim Stadler w ramach podpisanej dziś umowy ramowej. Realizacja całości zamówienia będzie oznaczać największe zakupy w historii polskich spółek kolejowych, warte 2,2 mld zł.

Na dzisiejszym podpisaniu umowy nie zabrakło nie tylko osób z najwyższego kierownictwa spółek, ale i ich właścicieli. Obecni byli zatem marszałek województwa Adam Struzik i Peter Spuhler, właściciel i przewodniczący Rady Nadzorczej Stadler Rail. – Ten kontrakt w moim odczuciu przede wszystkim przyczyni się do dalszej poprawy warunków podróżowania i możliwości operacyjnych Kolei Mazowieckich – powiedział marszałek.

Podkreślił również wysoką jakość produkcji Stadlera i to, że produkuje on również pociągi na eksport, co poprawia bilans gospodarczy województwa. – Wybór padł w drodze przetargu. Pozostały oferty też były bardzo dobre – dodał Struzik. Podkreślał to również prezes Kolei Mazowieckich Robert Stępień. – Różnice punktowe były niewielkie, a wyniki przetargu zostały potwierdzone przez Krajową Izbę Odwoławczą – podkreślił prezes KM.

– Bardzo się cieszymy, że dostarczymy naszemu klientowi – Kolejom Mazowieckim – kolejne niezawodne, bezpieczne i komfortowe pojazdy. Będą to pociągi Flirt najnowszej generacji – nowoczesne, energooszczędne elektryczne zespoły trakcyjne, które są znane i lubiane przez pasażerów na Mazowszu – powiedział z kolei Peter Spuhler, właściciel grupy Stadler.

Nowe miejsca pracy w Siedlcach
Jak dodał marszałek, niemniej ważny jest fakt, że pociągi powstaną w fabryce w Siedlcach, w województwie mazowieckim co oznacza nowe miejsca pracy. Potwierdza to właściciel Stadlera. – Będziemy mogli zatrudnić od 200 do 300 nowych pracowników – powiedział Spuhler. W tej chwili Stadler zatrudnia w Siedlcach ponad 700 osób. Do końca 2017 roku wyprodukowano tu łącznie 386 pociągów, które obsługują rynek polski, niemiecki, włoski, holenderski, węgierski, czeski i białoruski.

Do utworzenia nowych miejsc pracy przyczynia się też podpisana wczoraj umowa na dostawy tramwajów dla Krakowa. Peter Spuhler podkreśla też, że Stadler współpracuje z setkami polskich dostawców, zarówno przy produkcji w Polsce, jak i w innych lokalizacjach.

Jak powiedział prezes Kolei Mazowieckich Robert Stępień, kursujące od 11 lat na trasie pomiędzy Warszawą a Siedlcami Flirty – pierwsze nowoczesne pojazdy, który kupił przewoźnik – są praktycznie bezawaryjne. – Nie mamy już niezmodernizowanych pojazdów, ale realizacja tej umowy spowoduje, że aż dwie trzecie naszego taboru będą stanowić pojazdy nowej generacji – podkreślił prezes KM. Jak stwierdził, przetarg w tej skali to wielkie wyzwanie, ale idą za nim ogromne korzyści. Wszystkie pojazdy będą pochodziły od jednego producenta, co ma kluczowe znaczenie przy ich późniejszej eksploatacji i utrzymaniu.

Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich zwraca uwagę na konsekwentnie prowadzoną politykę taborową spółki zakładającą odejście od modernizacji starszego taboru, który jest stopniowo wycofywany z eksploatacji, na rzecz zakupu zupełnie nowych pojazdów. – Nowoczesny tabor to nasza wizytówka i nowa jakość przewozów kolejowych na Mazowszu – podkreśla. – Samo postępowanie przetargowe na dostawę 71 ezt nie było najłatwiejszym. Była ciężka praca, walka o kontrakt – co jest zrozumiałe – wszystkich zainteresowanych podmiotów. Były odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Rozstrzygnięcia w KIO były o tyle istotne dla Kolei Mazowieckich, że potwierdzały transparentność naszego postępowania. I dlatego z największą radością podpisujemy dziś umowę z producentem wybranym według obiektywnych kryteriów – dodaje.

Jakie będą nowe pociągi?
Stadler dostarczy pociągi jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej czy bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi będą osiągały prędkość nie mniejszą niż 160 km/h. Będą również wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, mocowania wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, toalety z obiegiem zamkniętym oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie nowe pojazdy mają być wyposażone w urządzenia ETCS (europejski system sterowania).

Koszt zakupu to ponad 2,2 mld zł brutto. Spółka na realizację tej inwestycji aplikuje o środki unijne w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Poziom dofinansowania wynosi 50 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych, do których zaliczają się zakup taboru i symulatora jazdy pociągiem, szkolenia pracowników oraz pakiety pozderzeniowo-naprawcze. Wydatki dotyczące serwisu będą pokrywane ze środków własnych przewoźnika.


InfoBus.pl napisał(a):
Hybrydowe Solarisy przyjeżdżają do Kielc
19.01.2018 12:33:50

Do zajezdni w kieleckiego MPK trafiło już pięć hybrydowych Solarisów Urbino 18. To tylko 1/5 tego, co zamówiło miasto w ubiegłym roku u producenta z Bolechowa. Wszystkie hybryd zostaną włączone do służby liniowej od 1 lutego. Pojazdy należą do gminy Kielce i będą obsługiwać linie miejskie nr 34, 46, 50, 51 i 54.

Od nowego miesiąca na ulice Kielc wyjedzie 25 nowych autobusów hybrydowych w tym 10 przegubowych Urbino 18 i 15 standardowych Nowych Urbino 12. Solaris za realizację kieleckiego kontraktu zainkasował 56 mln PLN brutto.

Szczegółowo opisaliśmy już przegubowe "jamniki". Można przeczytać o tym tutaj. Przypomnijmy, że pojazdy są wyposażone w nowe automaty do sprzedaży biletów, w których zakupu będzie można dokonać m.in. zbliżeniowo przy użyciu karty płatniczej. Dodatkowo w pojazdach tych znajdą się tzw. tablice koralikowe (LCD 38"), na których zwizualizowany będzie aktualny przebieg linii komunikacyjnej. Pojazdy będą klimatyzowane.

Zakup pojazdów został dokonany przy wsparciu środków z Unii Europejskiej w ramach projektu "Rozwój infrastruktury transportu publicznego w Kielcach" Program Operacyjny Polska Wschodnia 2014 – 2020 Oś priorytetowa II: Nowoczesna Infrastruktura Transportowa Działanie 2.1 Zrównoważony transport miejski.

Niższa emisja spalin oraz obniżony poziom hałasu to jedne z zalet pojazdów hybrydowych. Napęd hybrydowy bardzo dobrze sprawdza się w ruchu miejskim - dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niedużych prędkościach, emituje mniej zanieczyszczeń, zużywa mniej paliwa, jest cichszy, a co za tym idzie – bardziej przyjazny dla środowiska, niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla.


InfoRail.pl napisał(a):
Stadler dostarczy 52 Flirty dla BSL
19.01.2018 14:27:49


Spółka przewozowa BLS zamówiła 52 pojazdy typu Flirt najnowszej, trzeciej generacji, zastępując nimi pociągi starszych typów.

Zakup pojazdów jest związany z planowaną rozbudową połączeń regionalnych o Berno. Umowę podpisali: Peter Spuhler - przewodniczący rady nadzorczej firmy Stadler i Bernard Guillelmon - CEO spółki BLS.

Przewodniczący rady nadzorczej firmy Stadler Peter Spuhler i CEO spółki BLS Bernard Guillelmon 15 stycznia podpisali umowę na dostawę 52 pociągów typu Flirt najnowszej generacji. Władze federalne, kantony i rada nadzorcza BLS przydzieliły środki na zakup pojazdów. Peter Spuhler nie ukrywał zadowolenia, że po piętrowym zespole trakcyjnym MUTZ Stadler wyprodukuje dla BLS także pociągi Flirt najnowszej generacji. Nowe pojazdy będą się charakteryzować szczególnie lekką konstrukcją zapewniającą wysoką efektywność energetyczną i zapewnią podróżnym najwyższy komfort i bezpieczeństwo. "Oferta firmy Stadler dotycząca największego zakupu pociągów w historii spółki BLS przekonała nas. Cieszymy się, że będziemy mogli wspólnie opracować nowe pociągi, a w przyszłości zaoferować naszym pasażerom jeszcze bardziej komfortową i niezawodną podróż– powiedział CEO spółki BLS Bernard Guillelmon podczas podpisywania umowy.

BLS zapewnia sobie możliwość skorzystania z opcji, aby zapewnić jednolitą flotę

Nowe pociągi zastąpią pojazdy trzech starszych typów i pozwolą ujednolicić flotę BSL. To znacznie uprości eksploatację, planowanie obiegów i utrzymanie pociągów. Spółka będzie mogła także zrealizować planowaną rozbudowę połączeń regionalnych w kantonie Berno. Zamówienie przewidujące opcję zakupu kolejnych pociągów tego samego typu zapewni przewoźnikowi jednolitą flotę także w planowaniu połączeń w dłuższej perspektywie czasowej.

Klienci będą współtworzyć nowe pociągi

W połowie 2018 roku Stadler udostępni w swoim zakładzie w Bussnang wykonany w skali 1:1 model pociągu – tzw. makietę. Na jej podstawie BLS i Stadler skonkretyzują ostateczne wyposażenie nowych pociągów, np. w obszarze strefy wejścia do pojazdu, rodzaj siedzeń czy wielkość stolików. Spółka BSL włączy w ten proces także przedstawicieli organizacji Pro Bahn, pasażerów i organizacje osób niepełnosprawnych. W ten sposób będą mogły zostać uwzględnione oczekiwania różnych grup pasażerów.

Budowa pierwszego pojazdu rozpocznie się na początku 2019 roku, a w połowie roku zaplanowane są jego testy. Spółka BLS będzie sukcesywnie włączała nowe pociągi do eksploatacji w latach 2021 - 2025.

Nowe pociągi będą miały długość 105 metrów. Pociągi dla szybkiej kolei miejskiej (28 jednostek) i ruchu RegioExpress (24 jednostki) będę technicznie identyczne. Oba pojazdy będą posiadały niskopodłogowe, obszerne strefy wejścia z miejscami stojącymi, duże okna, półki na bagaże, gniazdka elektryczne w 1. i 2. klasie oraz urządzenia zapewniające dobry zasięg sieci komórkowych. Pociągi dla RegioExpress będą dodatkowo wyposażone w strefę gastronomiczną.


InfoBus.pl napisał(a):
Solaris wygrywa z MAN-em w Toruniu! Dzięki m.in. LED-om
19.01.2018 15:21:09

Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu rozstrzygnął dziś, 19 stycznia przetarg na dostawę 21 autobusów klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6. Solaris pokonał MAN-a! Decydujące było... oświetlenie oraz emisja cząstek stałych i tlenków azotu.

Przypomnijmy, że przetarg na dostawę autobusów dla Torunia ogłoszono jesienią ubiegłego roku. Nowe wozy mają być niskopodłogowe, klasy MAXI (ok. 12 m), zasilane olejem napędowym, z silnikami spełniającymi wymagania normy minimum Euro 6. Będą przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, klimatyzowane, wyposażone m.in. w automaty do sprzedaży biletów, monitoring, gniazda USB, WiFi, system informacji pasażerskiej.

Do przetargu stanęły dwie firmy: MAN Truck&Bus Polska sp. z o.o. z Wolicy za 25 235 910,00 zł brutto i SOLARIS Bus&Coach S.A. za 25 538 121,00 zł brutto.

Komisja przetargowa sprawdziła obydwie oferty pod względem formalnym i merytorycznym, po czym uznała, że korzystniejsza jest propozycja Solarisa, która, chociaż była nieznacznie droższa od MAN-a, zakłada dostarczenie pojazdów o lepszych parametrach technicznych, np. zewnętrznym i wewnętrznym oświetleniu enegrooszczędnym (LED) oraz o mniejszej emisji cząstek stałych i tlenków azotu.

Dostawy autobusów do Torunia odbędą się w trzech partiach (po 7 sztuk): pierwsza do 31 października, druga do 10 listopada, a trzecia do 20 listopada 2018 r.

Warto przypomnieć, że cały czas trwa procedura w przetargu na zakup kolejnych 14 autobusów - hybrydowych MAXI (ok..12-metrowych) oraz pojazdu pogotowia technicznego. Do przetargu stanęła jedna firma – MAN Truck&Bus Polska sp. z o.o. z Wolicy z ofertą wynoszącą 24 802 212,00 zł brutto.

Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach projektu BiT City II. MZK zarezerwował na ten cel 25 207 620,00 zł brutto. Autobusy będą wyposażone m.in. w system informacji pasażerskiej, monitoring, klimatyzację, automaty do sprzedaży biletów, WiFi, USB. Będą to pojazdy niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.

Pierwsze siedem wozów ma zostać dostarczonych do 10 października, natomiast pozostałe siedem i pojazd pogotowia technicznego - do końca października 2018 roku.


Cytuj:
KIO zajęła się odwołaniem PESY w przetargu na lokomotywy dla PKP IC
19.01.2018 15:55:25

Krajowa Izba Odwoławcza zajęła się dziś odwołaniem złożonym przez PESĘ i ZNTK Mińsk Mazowiecki od wyników przetargu na dostawę lokomotyw dla PKP Intercity.

Jak poinformowała nas Magdalena Grabarczyk, rzeczniczka prasowa KIO, rozprawa nie zakończyła się dzisiaj i została odroczona. Kolejne posiedzenie Izby w tej sprawie odbędzie się najprawdopodobniej 31 stycznia.

Przypomnijmy, że PESA nie zgadza się decyzją PKP Intercity. Jako zwycięzca przetargu wskazany został Newag, który, mimo, że zaproponował najwyższą cenę jednostkową za lokomotywę, to jednak w ostatecznej punktacji okazał się najlepszy. Zdecydowały o tym stawki za utrzymanie maszyn. Te w przypadku firmy z Nowego Sącza były zdecydowanie najniższe. I właśnie to stanowi podstawę dochodzenia przez PESĘ swoich racji w KIO.


InfoBus.pl napisał(a):
Solaris z kolejną umową na hybrydy. Luboń!
19.01.2018 16:38:36

Dzisiaj, 19 stycznia burmistrz Lubonia Małgorzata Machalska wraz z prezesem spółki TRANSLUB Zbigniewem Bernatem podpisali umowę z przedstawicielem firmy Solaris Bus & Coach Andrzejem Sienkiewiczem na zakup trzech nowych autobusów hybrydowych.

Każdy z hybrydowych Nowych Urbino 12 dla Lubonia będzie miał 12 metrów długości. Przewidzano też, że zabierza na pokład około 90 pasażerów, w tym około 30 na miejscach siedzących. Ponadto nie zabraknie takich udogodnień jak klimatyzacja, bogaty system informacji pasażerskiej, automat biletowy czy gniazdka USB. Czas realizacji zamówienia, zgodnie z umową wynosi od 301 do 360 dni. A to oznacza, że spalinowo-elektryczne "jamniki" mogą się pojawić w Luboniu jeszcze w tym roku.

Producent z Bolechowa trzy Nowe Urbino 12 hybrid zaproponował dla spółki z Lubonia w cenie 5 498 100 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową na poziomie 1 490 000 PLN netto. Była to nieco mniejsza kwota niż ta, którą przygotował TRANSLUB. Budżet przewoźnika wyniósł 5 535 000 PLN brutto, co oznacza, że koszt zakupu jednej hybrydy oszacował na maksymalnie 1 500 000 PLN netto. Jednak przy obecnym obłożeniu producentów autobusów ta rozbieżność była symboliczna.

Autobusy zostaną zakupione w ramach dofinansowana "Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska", Poddziałania 3.3.3. "Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska w tamach ZIT dla MOF Poznania". Luboń otrzyma w tym programie ponad 13 milionów dofinansowania.

Miasto zdecydowało się na zakup autobusów hybrydowych, a nie elektrycznych ze względu na fakt, iż w najbliższej okolicy nie powstała dotąd żadna stacja ładowania tego typu pojazdów. Akumulator wystarcza na przejechanie 300 km, co skutkowałoby tym, że ich użyteczność nie byłaby odpowiednia i częściej czekałyby na ładowanie w bazie Translubu.



Rynek-Kolejowy.pl
InfoBus.pl
InfoRail.pl


Sob, 20.01.2018, 16:14
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 83 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com