|
|
Obecny czas: Czw, 02.05.2024, 22:43
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Škoda Karosa ŠM11/ŠM16,5/ŠL11/ŠD11/ŠL11Turist/ŠD11Lux
Autor |
Wiadomość |
kulikowski
Postów: 7505 Miejscowość: Warszawa
|
Škoda Karosa ŠM11/ŠM16,5/ŠL11/ŠD11/ŠL11Turist/ŠD11Lux
Cytuj: Autobus miejski produkcji czechosłowackiej Škoda ŠM 11 (następca Škod'y RTO MTZ) podczas prezentacji pod Stadionem X - lecia. Zdjęcie wykonano 29 czerwca 1970 roku. Fot. Stanisław Dąbrowiecki ADM/CAF (C) http://www.ztm.waw.plDalsze jego losy są nieznane ...
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski Czw, 01.02.2024, 20:55, edytowano w sumie 7 razy
|
Wto, 29.01.2008, 14:58 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Ĺ koda Ĺ M11
kulikowski, nie da się wrzucić jakiś większych zdjęć... Prawdę mówiąc g***o widać... Bez sensu takie posty...
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Wto, 29.01.2008, 21:38 |
|
|
Seth
Postów: 9968 Miejscowość: z krainy wiecznego zachodu słońca
|
Re: Ĺ koda Ĺ M11
Cytuj: http://www.ztm.waw.pl/historia/bigjpg/0651.jpg
_________________ Moderator nie obraza innych - moderator dobitnie zwraca uwage I zaprawdę powiadam wam, sama znajomość z OBRem nie powoduje, że jesteście szybsi od włoskich hatchy FWD - bo nie jesteście
|
Śro, 30.01.2008, 22:03 |
|
|
kulikowski
Postów: 7505 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Škoda Karosa ŠM11/ŠM16,5/ŠL11/ŠD11
Jak wstawiam fotki nie przekraczajÄ…ce rozmiarĂłw to mi wywala - coĹ› jest zwalone
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Pon, 29.01.2024, 20:15, edytowano w sumie 1 raz
|
Czw, 31.01.2008, 1:35 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Ĺ koda Ĺ M11
Ograniczenie jest, żeby nie rozwalało się forum... Zdjęcia musisz wrzucać np. na Fotosik - tam można zmniejszyć sobie zdjęcia.
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Czw, 31.01.2008, 10:39 |
|
|
kulikowski
Postów: 7505 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Ĺ koda Ĺ M11
kiedy rzecz polega na tym, ĹĽe mi wywala przy wstawianiu fotek nie przekraczajÄ…cych limitu wymiarĂłw
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pią, 01.02.2008, 1:10 |
|
|
Emer
Postów: 1832 Miejscowość: SG
Samochód: 323F (BJ)
|
Re: Ĺ koda Ĺ M11
_________________ <--- To było moje autko - Cadillac De Ville '92; 4.9L V8...
|
Pią, 01.02.2008, 8:27 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Ĺ koda Ĺ M11
Ten ostatni wygląda, jakby był po niezłych przejściach
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pią, 01.02.2008, 15:53 |
|
|
kulikowski
Postów: 7505 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Ĺ koda Ĺ M11
wersja członowa z Czech - SM16,5 (C) http://www.karosa.cz
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Sob, 02.02.2008, 1:39 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Ĺ koda Ĺ M11
No Ĺ‚adne cacko
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Pon, 04.02.2008, 9:43 |
|
|
kulikowski
Postów: 7505 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Škoda ŠM11/ŠM16,5/ŠL11/ŠD11
Škoda/Karosa ŠM11 (wersja miejska 11m):Cytuj: Karosa ŠM 11 (nazywany również Škoda ŠM 11) – autobus miejski, produkowany przez czechosłowacką firmę Karosa we współpracy z zakładami Škoda w latach 1965-1981. Pojazd był następcą autobusów Škoda 706 RTO MEX/MTZ (produkowanego na licencji w Polsce jako Jelcz 272). Skrót ŠM (Škoda Městská) oznaczał miejską wersję autobusu, w odróżnieniu od innych autobusów z tej rodziny pojazdów Karosa ŠL 11 (Škoda Linková), Karosa ŠD 11 (Škoda Dálková) oraz Karosa ŠM 16,5 (Škoda Městská w przedłużonej wersji przegubowej). Od swoich poprzedników konstrukcyjnie różnił się w sposób dość istotny. Silnik został przeniesiony z przodu pod podłogę między osiami, zastosowano przekładnię automatyczną. Autobus w wersji miejskiej wyróżniał się, obok większej ilości drzwi wejściowych, także poszyciem bocznym. Charakterystyczną cechę stanowiły ściany przednia i tylna wykonane z takiej samej wytłoczki. W ścianie tylnej zamiast czterech reflektorów zainstalowano sporej wielkości światła pozycyjne oraz cofania, a wlot powietrza zastąpiono klapą bagażnika. Dane techniczne (ŠM11): Producent: Karosa, Wysokie Myto, Czechosłowacja Okres produkcji: 1965-1981 Poprzednik: Skoda-Karosa 706 RTO Następca: Karosa B731 Modele pokrewne: Karosa ŠM16,5 Karosa ŠD11 Karosa ŠL11 Typy nadwozia: Wysokopodłogowy autobus miejski klasy MAXI Układ drzwi: 2-2-2 Liczba drzwi: 3 Silnik: Skoda ML630 Skoda ML634 Moc maksymalna: 180 KM (132,4 kW) 210 KM (154,4 kW) Skrzynia biegów: Praga 2M70 automatyczna 2-biegowa Długość: 10 985 mm 11 135 mm Szerokość: 2500 mm Wysokość: 2985 mm Masa wlasna: 7800 – 8750 kg Liczba miejsc ogółem: 96 Miejsc siedzących: 29 Miejsc stojacych: 67 Škoda/Karosa ŠD11 (wersja międzymiastowa 11m):(C) Nadzor-ruchu.waw.pl Citarol.rajce.idnes.cz Flickr.com Wikimedia.org Autowp.ru Imhd.zoznam.sk Motorstown.com Fotodoprava.com Opravy-veterani-autobusy.cz Zhta.ic.cz Model-copy.ru Rto-bus.cz
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Pon, 27.11.2023, 5:43, edytowano w sumie 1 raz
|
Nie, 03.03.2013, 23:48 |
|
|
kulikowski
Postów: 7505 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 1961-1981 Škoda Karosa ŠM11/ŠM16,5/ŠL11/ŠD11
ad. 1961-1981 Škoda Karosa ŠM11 Mkm.Szczecin.pl Auto.cz Karosa-Club.com Favcars.com Warszawa.fandom.com (C) Mkm.Szczecin.pl Auto.cz Karosa-Club.com Favcars.com Warszawa.fandom.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Pon, 29.01.2024, 20:18, edytowano w sumie 1 raz
|
Sob, 25.11.2023, 5:42 |
|
|
kulikowski
Postów: 7505 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Škoda Karosa ŠL11
ad. 1970-1981 Škoda Karosa ŠL11 (międzymiastowy) Wikipedia.org Pinterest.com Karosa-Club.com Seznam-Autobusu.cz Karosa ŠL11 to 11-metrowy międzymiastowy autobus produkowany w latach 1970-1981, skonstruowany na bazie miejskiego autobusu ŠM11, zunifikowany technologicznie z autobusem dalekobieżnym ŠD11. Posiadał nadwozie samonośne oraz dwoje drzwi otwieranych automatycznie, przy czym pierwsze były węższe. W 1972 wprowadzona została również wersja z drzwiami otwieranymi ręcznie. Silnik umieszczony był pod podłogą między osiami pojazdu. Był następcą modelu 706 RTO CAR. Był eksploatowany głównie przez ČSAD, lecz również rzadziej w komunikacji miejskiej. Został wycofany z eksploatacji na początku lat 80. i zastąpiony przez model C 734. Obecnie zachowało się niewiele egzemplarzy jako zabytkowych. Dane techniczneProducent: Karosa Vysoke Myto, Czechosłowacja Prototypy: 1966 Okres produkcji: 1970-1981 Wyprodukowanych: 14 100 egz. Typy nadwozi: autobus międzymiastowy klasy MAXI Liczba drzwi: 2 Układ drzwi: 3-4-0 Liczba miejsc siedzących: 30 Liczba miejsc stojących 45 Liczba miejsc ogółem: 75 Silnik: typu Škoda ML634, wysokoprężny, czterosuwowy, wolnossący, widlasty, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą Układ zasilania: wtrysk bezpośredni Moc maksymalna: 210 KM (154,4 kW) Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa Praga 5P 80S Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie między osiami pojazdu, napędza koła tylne Długość: 10 985 mm 11 135 mm Szerokość: 2500 mm Wysokość: 2985 mm Poprzednik: Škoda 706 RTO CAR Następca: Karosa C 734 (C) Wikipedia.org Pinterest.com Karosa-Club.com Seznam-Autobusu.cz
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 27.11.2023, 6:43 |
|
|
kulikowski
Postów: 7505 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Škoda ŠM11/ŠM16,5/ŠL11/ŠD11
ad. 1974-1981 Škoda ŠL11 Turist (międzymiastowy z drzwiami otwieranymi ręcznie) CSADPlzen.cz Historicke-Nakladaky.cz Układ drzwi: 1-0-1 (C) CSADPlzen.cz Historicke-Nakladaky.cz
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pon, 29.01.2024, 20:03 |
|
|
kulikowski
Postów: 7505 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Škoda Karosa ŠM11/ŠM16,5/ŠL11/ŠD11
ad. 1974-1981 Škoda Karosa ŠD 11 (autobus dalekobieżny) Wikipedia.org Pinterest.com Flickr.com Karosa-Club.com Buspress.eu Autobus dalekobieżny o długości 11 metrów, produkowany w latach 1974-1981. 47 wygodnych foteli umieszczonych było w układzie 2+2 z przejściem pośrodku. Pojazd z pojedynczymi jednoskrzydłowymi drzwiami otwieranymi ręcznie był skonstruowany na bazie autobusu miejskiego Škoda ŠM 11. Niektóre egzemplarze miały dwoje drzwi. Następca modelu 706 RTO Lux, zastąpiony został później przez model LC 735. Z regularnej eksploatacji wycofany został pod koniec lat 80 XX w., choć pojedyncze egzemplarze były jeszcze eksploatowane na początku lat 90. Obecnie zachowało się 32 egzemplarze zabytkowe. Dane techniczneProducent: Karosa, Vysoke Myto, Czechosłowacja Prototypy: 1963-1968 Okres produkcji: 1974-1981 Wyprodukowanych: 2800 egz. Typy nadwozi: autobus dalekobieżny klasy MAXI Liczba drzwi: 1 2 Układ drzwi: 1-0-0 1-0-1 Liczba miejsc siedzących: 47 Liczba miejsc stojących 0 Liczba miejsc ogółem: 47 Silnik: typu Škoda ML634, wysokoprężny, czterosuwowy, wolnossący, widlasty, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą Układ zasilania: wtrysk bezpośredni Moc maksymalna: 210 KM (154,4 kW) Skrzynia biegów: Praga 5P 80S, manualna 5-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie między osiami pojazdu, napędza koła tylne Długość: 11 170 mm Szerokość: 2500 mm Wysokość: 3120 mm Masa własna: 9200 kg Pokrewne: Karosa ŠM 11 Karosa ŠL 11 Karosa ŠL 11 Turist Karosa ŠD 11 Lux Karosa ŠM 16,5 Škoda T11 Poprzednik: Škoda 706 RTO Lux Następca: Karosa LC 735 (C) Wikipedia.org Pinterest.com Flickr.com Karosa-Club.com Buspress.eu
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski Pon, 05.02.2024, 18:10, edytowano w sumie 2 razy
|
Pon, 29.01.2024, 23:31 |
|
|
kulikowski
Postów: 7505 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Škoda Karosa ŠM11/ŠM16,5/ŠL11/ŠD11
ad. Škoda Karosa ŠD 11 Lux (autobus turystyczny) Skoda-Club.net Mtzchocen.cz (C) Skoda-Club.net Mtzchocen.cz
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 30.01.2024, 17:39 |
|
|
kulikowski
Postów: 7505 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Škoda Karosa ŠM11/ŠM16,5/ŠL11/ŠD11
ad. 1966-1969 Škoda Karosa ŠM 16,5 Karosa-Club.com Myntransportblog.files.wordpress.com SADZv.sk Miejski autobus członowy z 4 drzwiami, z układem siedzeń 2+2 z centralnym przejściem, wyprodukowany w latach 1966-1969 w liczbie 16 egzemplarzy. Pojazdy były eksploatowane w komunikacji miejskiej w Brnie, Nitrze (po 4 egz.), pojedyncze egzemplarze w Pardubicach (prototyp), Taborze i Usti nad Labem. Pozostałe egzemplarze użytkowano w CSAD w Bratysławie (1 egz., w 1970 sprzedany do Nitry) i Brnie (4 egz.). Najdłużej eksploatowanym pojazdem - do 1984 r. - był prototyp w Pardubicach. Do dzisiejszych czasów nie zachował się żaden egzemplarz, natomiast na Słowacji po 2012 r. podjęto próbę budowy repliki. Dane techniczneProducent: Karosa, Vysoké Mýto, Czechosłowacja Prototypy: 1966 Okres produkcji: 1968-1969 Wyprodukowanych: 16 egz. Typy nadwozi: autobus miejski klasy MEGA Liczba drzwi: 4 Układ drzwi: 3-4-4-3 Układ siedzeń: 2+2 Liczba miejsc siedzących: 50 Liczba miejsc stojących 100 Liczba miejsc ogółem: 150 Silnik: typu Škoda ML630, wysokoprężny, czterosuwowy, wolnossący, widlasty, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą Układ zasilania: wtrysk bezpośredni Moc maksymalna: 210 KM (154,4 kW) Skrzynia biegów: Praga 2M 70, automatyczna 2-biegowa Układ napędowy: silnik umieszczony wzdłużnie między 1. a 2. osią pojazdu, napędza koła 2. osi Długość: 16 500 mm Szerokość: 2500 mm Wysokość: 2985 mm Masa własna: 11 800 kg Pokrewne: Karosa ŠM 11 Karosa ŠL 11 Karosa ŠL 11 Turist Karosa ŠD 11 Karosa ŠD 11 Lux Karosa ŠM 16,5 Škoda T11 Poprzednik: Škoda 706 RTO K Następca: Karosa B 741 (C) Karosa-Club.com Myntransportblog.files.wordpress.com SADZv.sk
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Śro, 31.01.2024, 20:55 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |