Re: dlaczego wszystkie autobusy to diesle?
marcin1989 napisał(a):
Mam takie pytanie dlaczego wszystkie samochody ciężarowe i autobusy to diesle a nie benzyna?
Po 1. Oszczędność.
Po 2. Diesel jest tańszy od benzyny, a w ogóle wprowadzenie silnika,
by mógł uciągnąć 11 tonowy (pusty) autobus (np. Ikarus 280) było by nie możliwe.
I
marcin1989 napisał(a):
dlaczego kierowcy stojacy, czekajacy nawet kilka-kilkanascie minut stają z włączonym silnikiem,
Po 1. Za paliwo płaci miasto.
Po 2. Autobus to nie auto, gdzie można włączać i wyłączać silnik co 5 minut.
Po 3. Jest coś takiego jak turbosprężarka w autobusach. Jeżeli pojazd stanie, i zgasi silnik, dosłownie zarżnie tą turbosprężarkę, gdyż ona jeszcze chodzi, a nie ma smarowania, podobnie jak skrzynia biegów (jeżeli to automat)
marcin1989 napisał(a):
slyszalem ze coraz wiecej aut nowych automatycznie wylaczają silnik podczas postoju wiec nie chce mi sie wierzyc ze to dla oszczędnosci
Stosuje się to raczej w pojazdach osobowych. Jako MKM nie widziałem ani nie słyszałem od innych, że powstają na tej bazie pojazdy komunikacji miejskiej.
marcin1989 napisał(a):
sÄ… tez autobusy na gaz ziemny
Drogi Marcinie, w fachowej nazwie jest co CNG. Polega to na tym, że autobus nie wydala szkodliwych dla środowiska spalin, o wysokiej zawartości dwutlenku węgla. Można ograniczyć emisje nawet do 85 %. Zbiorniki z gazem montuje się przeważnie na dachu pojazdu. Teraz wiele autobusów jest na gaz. Firma JZS (Jelczańskie Zakłady Samochodowe) też stosowały taki rodzaj paliwa. Stosowane były np. w: Jelcz M121M/4 lecz niestety, firma JZS poszła z walizkami przez długi.