W 1974 roku MZK zakupiĹ‚y z Berlina Wschodniego i Zachodniego po jednym piÄ™trowym autobusie marki Bautzen i BĂĽssing. Oba trafiĹ‚y do ZakĹ‚adu Napraw AutobusĂłw gdzie przystosowano je do obsĹ‚ugi turystĂłw. W pierwszy kurs z turystami piÄ™trusy wyruszyĹ‚y na TrasÄ™ ĹazienkowskÄ…, gdzie kursowaĹ‚y przez kilka nastÄ™pnych miesiÄ™cy woĹĽÄ…c nielicznych chÄ™tnych do ekscytowania siÄ™ nowÄ… arteriÄ… komunikacyjnÄ….
Wschodnioniemiecki autobus został wyprodukowany w 1957 roku w fabryce VEB Waggonbau Bautzen. Do 1974 roku kursował w Berlinie - ówczesnej stolicy NRD. W czerwcu tego samego roku trafił do Warszawy, gdzie w ZNA T-4 został przemalowany w warszawskie barwy. Bautzen posiadał dwoje drzwi umieszczonych za pierwszą i drugą osią i mógł zabrać około 70 pasażerów. Do napędu pojazdu posłużył silnik wysokoprężny umieszczony z przodu przed pierwszą osią.
Autobus był eksploatowany na linii organizowanej przez Warszawskie Przedsiębiorstwo Turystyczne "Syrena" prawdopodobnie do jesieni 1974 roku, a następnie został odstawiony na teren ZNA T-4 "Włościańska", gdzie stał dłuższy czas, a następnie wobec braku zainteresowania ze strony muzeów został najprawdopodobniej pocięty na złom.
nr rej. 27-16 WS
rok prod. 1957
zaj. T-4
pocz. eksploatacji 1974
koniec eksplatacji 1974
linie linia turystyczna WPT Syrena
liczba miejsc 70
miejsc siedzÄ…cych 70
liczba drzwi 2