|
|
Obecny czas: Nie, 12.05.2024, 6:41
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Neoplan N4020
WarszawaKrakówLublinRadom"Neoplan N4020" powstał jako następca modelu Neoplan N420. Wchodzi w skład rodziny niskopodłogowych autobusów miejskich Metroliner, w której znajdują się m.in. modele Neoplan N4009, Neoplan N4014, Neoplan N4016 oraz Neoplan N4021. "Neoplan N4020" dla Warszawy (1994) był pierwszym autobusem sprzedanym przez Biuro Handlowe firmy Gottlob Auwärter GmbH & Co. z siedzibą w Warszawie. Był to jednoczesnie pierwszy autobus niskopodłogowy sprzedany w Polsce. W Polsce produkowany na licencji w Bolechowie-Osiedlu koło Poznania od 1996 do 1999 roku przez Neoplan Polska. Powstało tu 169 sztuk modelu "Neoplan N4020" oraz 44 sztuki modelu "Neoplan N4020td". Wszystkie zostały sprzedane w kraju. Według mnie jest to jeden z lepszych i wygodniejszych autobusów jakie jeżdżą po moim mieście. źródła wikipedia przegubowiec mpk.krakow komunikacja.radom jp555.republika.pl
|
Czw, 02.07.2009, 12:58 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Re: Neoplan N4020
Jeśli chodzi o komfort to nic szczególnego nie oferuje. Silnik diesla, bardzo głośny, do tego powodujący dosyć mocne wibracje. Jeśli chodzi o flotę młodszą, to z Solarisami, które można spotkać na naszych drogach zdecydowanie przegrywa.
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Czw, 02.07.2009, 13:19 |
|
|
RR ltd Co.
Moderator
Postów: 20830 Miejscowość: Łódź / Warszawa
Samochód: Fiat Delta 3
|
Re: Neoplan N4020
Ponoc to pierwszy niskopodłogowiec sprzedany w Polsce i chyba prekursor takich długich 3-osiówek http://pl.wikipedia.org/wiki/Neoplan_N4020Cytuj: Obecnie pojazdy te eksploatują następujące polskie przedsiębiorstwa komunikacyjne: Przewoźnik Liczba ZKM Gdańsk 10 MZK Koszalin 6 MPK Kraków 5 MPK Legnica 12 MPK Lublin 26 Syltrans Lublin 1 KM Płock 2 MPK Poznań 19 MPK Radom 26 MPK Wałbrzych 1 MZA Warszawa 103 MPK Zduńska Wola 1 MZK Żagań 1 wikipedia
_________________ Fanpage SamochodySwiata.pl || Mój Instagram
|
Czw, 02.07.2009, 13:40 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: Neoplan N4020
Cytuj: Jeśli chodzi o komfort to nic szczególnego nie oferuje. Silnik diesla, bardzo głośny, do tego powodujący dosyć mocne wibracje. Jeśli chodzi o flotę młodszą, to z Solarisami, które można spotkać na naszych drogach zdecydowanie przegrywa. Uważam jednak ,że Solaris też przegrywa m.in "twardszymi fotelami", awaryjnością i silnikiem umieszczonym w tzw.TowerBlock.
|
Czw, 02.07.2009, 14:34 |
|
|
Szakall69
Postów: 5892 Miejscowość: Kraków
Samochód: Audi A3 1.8 `98
|
Re: Neoplan N4020
ale trzeba rowniez wzias pod uwage roznice wiekowa obu autobusow Bo podejrzewam ze juz go nie produkuja a przynajmniej nie pojawiaja sie nowe na polskich drogach
|
Pią, 03.07.2009, 19:14 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Neoplan N4020
aktualizacja "deskorolki": http://www.przegubowiec.com/bus/katalog/opisn4020.htmhttp://www.przegubowiec.com/katalog-autobusow-2/jelcze-neoplany-i-wynalazki/335-neoplan-n4020http://infobus.pl/busbaza_detail.php?selectmodel=230http://pl.wikipedia.org/wiki/Neoplan_N4020Warszawa (c.d.)(C) Przegubowiec Legnica:(C) Wikipedia Galeria zdjęć Neoplanów w PrzegubowcuCytuj: Pierwsza połowa lat dziewięćdziesiątych stała w MZK pod znakiem eksperymentów taborowych. W listopadzie 1994 r. zakupiono jeden egzemplarz Neoplana N4020/3. Ten dość wówczas niecodzienny, pojedynczy trzyosiowy autobus kosztował 10 mld starych zł. Neoplan nr 6455 był pierwszym w historii warszawskiej komunikacji autobusem niskopodłogowym. Został zbudowany w fabryce Neoplana w Pilsting, w Niemczech. Autobus charakteryzował się długością niewiele mniejszą niż przegubowy ikarus, dużymi powierzchniami okiennymi i nowoczesną stylistyką. Nadwozie autobusu powstało z prostokątnych i kwadratowych rur stalowych łączonych poprzez spawanie. Zderzak przedni oraz elementy ściany przedniej wykonano z tworzyw sztucznych. Wejście przez pierwsze i drugie drzwi odbywało się bez pokonywania stopni. W ostatnich drzwiach znalazł się jeden stopień. Wprowadzenie niskiego przebiegu podłogi i bezstopniowych wejść miało na celu ułatwienie wsiadania i zwiększenie dostępności pojazdów komunikacji. We wnętrzu znalazły się szare, plastikowe siedziska oraz żółte, malowane proszkowo poręcze. Kabina kierowcy miała półotwartą budowę i została wyposażona w wygodny fotel o regulowanym położeniu. 15-metrowy autobus dzięki tylnej osi skrętnej sterowanej elektropneumatycznie i lekko ściętymi tylnymi krawędziami mógł skręcać na łukach o promieniu 11,6 m. Napęd stanowił silnik MAN D0826 o mocy 260 KM sprzęgnięty z automatyczną skrzynią biegów ZF. Zastosowano zawieszenie pneumatyczne z elektronicznym systemem sterowania ECAS (Electronically Controlled Air Suspension), umożliwiającym obniżanie i podwyższanie poziomu wysokości nadwozia, a także wykonanie przyklęku - poprzez przechylenie autobusu w stronę krawężnika w trakcie postoju na przystanku, celem ułatwienia wsiadania. Budzący podziw hipernowoczesny autobus obsługiwał głównie linię 514, a następnie 511.
W styczniu 1996 r. w podpoznańskiej miejscowości Bolechowo zainaugurowano działalność fabryki autobusów Neoplan Polska Sp. z o.o. Uruchomienie produkcji w Polsce pozwoliło radykalnie obniżyć cenę gotowych autobusów. Autobusy z Bolechowa, dzięki niespotykanej dotąd doskonałej działalności marketingowej oraz szerokiej skali oferowanych produktów (pojazdy 9-, 12-, 15- i 18-metrowe) zaczęły szybko zyskiwać renomę i opanowywać rynek autobusów w Polsce. Jednym z czołowych klientów firmy Neoplan-Polska stały się Miejskie Zakłady Autobusowe m.st. Warszawy.
Kampania przedwyborcza w 1997 roku poskutkowała w Warszawie pokaźną wymianą taboru. Zakupiono wówczas m.in. 31 autobusów Neoplan N4020. Były one wyposażone w silniki DAF GS200M o mocy 272 KM, automatyczne skrzynie biegów Voith oraz wyświetlacze elektroniczne. Od pierwszego zakupionego egzemplarza różniły się one brakiem skosów na tylnych narożnikach oraz innym modelem siedzeń. W marcu 1998 r. dokupiono jeszcze 12 Megatransów.
Autobusy 15-metrowe, z pierwszą i trzecią osią skrętną stanowiły nowy segment w rynku. Początkowo spodziewano się, iż ich gabaryty stanowią idealny kompromis między autobusem solowym, a wprowadzenie trzyosiowców pozwoli na uniknięcie zakupu droższych, większych i nieco bardziej skomplikowanych autobusów przegubowych. Jak się jednak okazało, 15- metrowy autobus pozostał wciąż jedynie nieco dłuższym autobusem solowym i nie spełnił pokładanych w nim oczekiwań odnośnie pojemności.
W 1997 r. razem z pierwszą transzą neoplanów zakupiono jeden autobus Neoplan N4020td (towerdrive). Jego cechą charakterystyczną było wieżowe usytuowanie napędu. Silnik był umieszczony asymetrycznie, w pozycji stojącej na tylnym zwisie z lewej strony wzdłuż osi pojazdu. Takie usytuowanie pozwoliło na dwukrotne zwiększenie obszaru niskiej podłogi, dzięki czemu wyeliminowano stopień w ostatnich drzwiach. Przestronność wnętrza pogorszyła jednak pokaźnych rozmiarów zabudowa wieżowa.
We wrześniu 1998 r., po przetargu na autobusy 15-metrowe, MZA zakupiły kolejne 33 Neoplany N4020td, z czego trzy wyposażone były w silniki MAN o mocy 260 KM. Kolejne pięć wozów tego typu dokupiono na początku 1999 roku.
Ostatnia dostawa Neoplanów N4020 miała miejsce w grudniu 1999 roku i obejmowała 27 N4020td oraz trzy nowe produkty firmy Neoplan-Polska - autobusy Solaris Urbino 15.
W 2005 r. wszystkie 104 neoplany zgromadzono w jednej zajezdni - R11 Kleszczowa. Uzasadnieniem takiego kroku było grupowanie autobusów jednego producenta na jednej zajezdni, celem uproszczenia serwisowania i zmniejszenia kosztów obsługi.
W czerwcu 2007 r. skasowano wóz 6870 uszkodzony w wypadku 22.01.07 na linii 703 w Wolicy. (C) Przegubowiec, Wikipedia w Warszawie było 104 szt., ale jeden został skasowany po wypadku.
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski Nie, 29.08.2010, 19:39, edytowano w sumie 3 razy
|
Nie, 22.08.2010, 19:35 |
|
|
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: Neoplan N4020
W Legnicy jeździ więcej Neoplanow, jeden jest nawet w barwach Warszawy, i to jest ten typ z slinikiem normalnie ułożonym, bo reszta to barwy (biało niebieskie) Legnicy, 2 i 3 osiowe z silnikiem w kącie
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Nie, 22.08.2010, 21:24 |
|
|
kulikowski
Postów: 7519 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Neoplan N4020
BTW silnik wieżowy to wynalazek polskiej myśli technicznej.
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 24.08.2010, 10:12 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |