|
|
Obecny czas: Śro, 17.04.2024, 22:37
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
2005 Mercedes-Benz Citaro LE i LEÜ
Autor |
Wiadomość |
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
2005 Mercedes-Benz Citaro LE i LEĂś
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Sob, 03.12.2005, 21:17 |
|
|
ixxos
Postów: 4056 Miejscowość: tu i tam....
|
ZwierZ napisał(a): Cytuj: Mercedes zaprezentowaĹ‚ drugÄ… generacjÄ™ jednego ze swoich topowych autobusĂłw miejskich, Citaro. Pojazd zostaĹ‚ odmĹ‚odzony zarĂłwno optycznie jak i technicznie, otrzymaĹ‚ rĂłwnieĹĽ nowe wersje nadwoziowe. Pierwsza generacja Mercedesa Citaro pojawiĹ‚a siÄ™ w sprzedaĹĽy w 2005 roku. W porĂłwnaniu z poprzednikiem nowa wersja ma przede wszystkim zmieniony przĂłd i tyĹ‚. Front uzyskaĹ‚ nowy ksztaĹ‚t maski i wlotĂłw powietrza tak aby caĹ‚ość byĹ‚a podobna do wiÄ™kszych autobusĂłw nowej linii Mercedesa. Z tyĹ‚u Citaro otrzymaĹ‚ bardziej wyraziste rysy. Tylna szyba ma ksztaĹ‚t litery V i zostaĹ‚a wydĹ‚uĹĽona aĹĽ do linii dachu. Tylna klapa skĹ‚ada siÄ™ z trzech części.
Nowa linia Citaro napędzana będzie silnikami spełniającymi normy emisji spalin Euro 4. Wszystkie wykorzystują technologię Mercedesa dla silników wysokoprężnych BlueTec. Producent zapewnia, że gama jednostek napędowych jest teraz większa. Nowe elementy otrzymało zawieszenie. Dla zwiększenia komfortu jazdy wszystkie wersje nadwoziowe Citaro seryjnie wyposażone będą w stabilizatory.
Zmiany dotknęła także wnętrze autobusu. Kabina kierowcy jest teraz bardziej ergonomiczna i zapewnia efektywniejsze trzymanie ciepła i chłodzenia o 10%. ( motogazeta.mojeauto.pl)
zrobione
_________________ A co to ??" "A po co ??" " A dlaczego ??" :
|
Wto, 20.06.2006, 15:21 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Autobus ten otrzymał tytuł Bus of the Year 2007 . Więcej na ten temat można przeczytać tutaj http://www.infobus.pl/text.php?id=8121
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Wto, 26.09.2006, 17:23 |
|
|
witek11
Postów: 1378 Miejscowość: Jarocin, Poznań
|
nawet spoko bryczka.. ciekawe ile kosztuje bilet na takiego... fajna
_________________ http://www.prisonplanet.com/
|
Wto, 26.09.2006, 17:56 |
|
|
kenji
Postów: 9296 Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
|
witek11 napisał(a): ciekawe ile kosztuje bilet na takiego...
3,50
_________________ locha lover
|
Wto, 26.09.2006, 18:07 |
|
|
Grzyws
Postów: 5418 Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
|
Ehh chyba za mojej kadencji jeszcze nie bedzie takich autobusów w moim mieście
_________________ Alfa Romeo Fabricca Italiana Automobili Torino
Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze
|
Wto, 26.09.2006, 19:27 |
|
|
pardon
Moderator
Postów: 8971 Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
|
_________________ instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j
|
Pon, 02.10.2006, 9:15 |
|
|
kulikowski
Postów: 7453 Miejscowość: Warszawa
|
Mercedes-Benz O530 Citaro
Warszawa(test):rezerwa:(C) Przegubowiec Essen, Niemcy:Bukareszt, Rumunia:Wrocław:(C) Wikipedia Cytuj: Mercedes-Benz Citaro (też O 530) - rodzina autobusów produkowanych przez Mercedes-Benz/EvoBus.
Citaro albo O 530 jest autobusem przeznaczonym do użytku w komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Od 1997 r. Citaro jest wytwarzane w Mannheim i jest następcą modelu O405N.
Od października 2006 r. Citaro jest produkowane wyłącznie z silnikiem Euro 4. Nastąpiły także zmiany w wyglądzie (facelifting). W Citaro silnik umieszczony jest z tyłu po prawej stronie, poza autobusami Low-Entry, które mają silniki leżące z tyłu pośrodku. Autobus ten został zwycięzcą corocznego konkursu "Bus of the year" i otrzymał tytuł "BUS OF THE YEAR 2007".
Do nazwy Citaro dołączane są litery które oznaczają: Ü - (Überland) - wersja podmiejska G - (Gelenkbus) - wersja przegubowa GL - (Gelenkbus-Lang) - wersja przegubowa przedłużona LE - (Low-Entry) - wersja niskowejściowa L - (Lang) - wersja przedłużona, 15-metrowa M - wersja przedłużona, 13-metrowa K - (Kurz) - wersja skrócona, 10,5-metrowa
Citaro występuje w następujących wersjach: Miejskie O 530 K - autobus członowy, długość 10,5 m, 2 osie, 2 drzwi O 530 - autobus członowy, długość 12 m, 2 osie, 2 drzwi (możliwe 3) O 530 L - autobus członowy, długość 15 m, 3 osie, 2 drzwi (możliwe 3) O 530 G - wersja przegubowa, długość 18 m, 3 osie, 3 drzwi (możliwe 4) Osobny artykuł: Mercedes-Benz CapaCity. O 530 GL - wersja przegubowa, długość 19,5 m, 4 osie, 4 drzwi; ten model wywodzi się wprawdzie z rodziny Citaro, lecz posiada zmodyfikowane nadwozie (głównie przód) i nosi nazwę CapaCity O 530 LE - autobus niskowejściowy (Low-Entry), długość 12 m, 2 osie, 2 drzwi (możliwe 3) Podmiejskie O 530 Ü - autobus członowy, długość 12 m, 2 osie, 2 drzwi O 530 MÜ - autobus członowy, długość 13 m, 2 osie, 2 drzwi (możliwe 3) O 530 LÜ - autobus członowy, długość 15 m, 3 osie, 3 drzwi O 530 GÜ - wersja przegubowa, długość 18 m, 3 osie, 3 drzwi O 530 LE Ü - autobus niskowejściowy (Low-Entry), długość 12 m, 2 osie, 2 drzwi O 530 LE MÜ - autobus niskowejściowy (Low-Entry), długość 13 m, 2 osie, 2 drzwi
Silniki i skrzynie biegów Stosowane silniki silnik wysokoprężny OM 906 hLA (pojemność skokowa 6,4 dm³), 180 kW (245 KM) i 900 Nm albo 205 kW (279 KM) i 1100 Nm silnik wysokoprężny OM 457 hLA (pojemność skokowa 12 dm³), 185 kW (252 KM) i 1100 Nm, 220 kW (299 KM) i 1250 Nm albo 260 kW (354 KM) i 1600 Nm silnik na gaz ziemny M 447 hLAG (pojemność skokowa 12 dm³), 185 kW (252 KM) i 1050 Nm albo 240 kW (326 KM) i 1250 Nm Stosowane skrzynie biegów ZF Ecomat 5-biegowa skrzynia automatyczna ZF Ecomat 6-biegowa skrzynia automatyczna Voith 4-biegowa skrzynia automatyczna
Citaro w Polsce PrzewoĹşnik Liczba MPK WrocĹ‚aw 100[1] MPK CzÄ™stochowa 46 MPK ĹĂłdĹş 43 MZK Bydgoszcz 23 MPK KrakĂłw 22[2] MZK Bielsko-BiaĹ‚a 20 TransgĂłr Rybnik 12 PKS Wejherowo 9 KPK BiaĹ‚ystok 8 PKM Katowice 5 PKM Gliwice 10 PKS Rybnik 4 DLA WrocĹ‚aw 2 MKS Tarnobrzeg 2 MPK Ĺšwidnica 1 Veolia Transport Pomorze 1 ZKM GdaĹ„sk 1 P.A.GRYF 1 PKS Straszydle 1 Bursiak ĹĂłdĹş 4
PKS Wejherowo posiadało jedną sztukę modelu Citaro w wersji O530L, jednak ze względu na uszkodzenia powstałe w czasie pożaru autobusu został on skreślony ze stanu.
W 2005 firma Connex wypożyczyła na 3 miesiące autobus Mercedes O530 Citaro. Była to pierwsza wizyta tego typu w Warszawie. Wcześniej citaro testowane było w wielu miastach Polski. W 2007 roku ten sam egzemplarz ponownie pojawił się w Veolii (dawnym Connexie), tym razem już na nieco dłużej - więcej o tym tutaj.
Mercedes O530 to podstawowy model w ofercie producenta od 1999 roku. Został on następcą popularnego w całej Europie O405N. W ciągu kilku lat od rozpoczęcia produkcji wyprodukowano ponad 10 000 citaro, co uczyniło ten model najpopularniejszym autobusem w Europie. Na popularność modelu wpłynęły dobra opinia producenta, odpowiednio prowadzona polityka sprzedaży, dopracowanie produktu i dobre parametry użytkowe. O530 to autobus w pełni niskopodłogowy, wyposażony w 3 bezstopniowe wejścia. Stylistyka nadwozia prezentuje typowy, prosty i elegancki, niemiecki styl. Charakterystyczną cechą citaro są wysoko sięgające szyby boczne, dochodzące niemal do krawędzi dachu. Autobus napędzany jest umieszczonym w tylnym lewym narożniku silnikiem. Jednostką napędową jest 6-cylindrowy, rzędowy, leżący silnik OM 906 hLA. Sprzęgnięto go z automatyczną skrzynią biegów, z której moment obrotowy przenoszony jest na portalowy most napędowy. We wnętrzu umieszczono miękkie siedziska, naprzeciw środkowych drzwi znajduje się platforma dla pasażerów stojących. Dominujące kolory w przestrzeni pasażerskiej to różne odcienie szarości, z której wyróżniają się żółte poręcze. Do wykończenia ścian od wewnątrz i podsufitki wykorzystano laminaty i tworzywa sztuczne. Przewietrzenie autobusu realizowane jest przez wyciągu dachowe i uchylane partie okien bocznych. Kabina kierowcy jest budowy otwartej. Standardowym wyposażeniem autobusu są elektroniczne tablice trasowe.
Średniopodłogowy Mercedes Conecto niespecjalnie sprawdził się jako rezerwa za Solarisy, które są niskopodłogowe. Veolia zaczęła się rozglądać za autobusem, za który otrzymywałaby pełną stawkę od ZTM. Padło na egzemplarz testowy citaro, który nomen omen jeździł już po Warszawie (więcej o tym tu). Przemalowano go i nadano mu numer boczny A013. Autobus, mimo że przez trzy lata zaliczył tournée po całej Polsce, nie nosił śladów specjalnego zużycia. Warto zaznaczyć obecność rzadko spotykanego w Warszawie luksusu w postaci bocznego wyświetlacza. Autobus najczęściej jeździł na linii 121. Po zakończeniu umowy Veolii z ZTM został skierowany do oddziału Veolii w Gdyni, gdzie otrzymał numer #4067.
Dane techniczne: Okres produkcji: 1997 - nadal Rok produkcji: 2004 Lata dostawy: 2005 (testy), 2007 (rezerwa) Zajezdnia: Connex 1 szt. Nr taborowy: A099 (testy), A013 (rezerwa) Nr rejestracyjny: WPR 26NX (testy) Nr VIN: WEB62805013105582 (testy) Początek eksploatacji: 1.09.2005 (testy), 2007 (rezerwa) Koniec eksploatacji: 30.11.2005 (testy), 2008 (rezerwa) Linie: 180 (testy), 121 (rezerwa) Typy nadwozia: niskopodłogowy i niskowejściowy autobus miejski klasy MIDI, MAXI i MEGA Długość: 11950 mm Szerokość: 2500 mm Wysokość: 2869 mm Rozstaw osi: 5845 mm Zwis przedni: 2705 mm Zwis tylny: 3400 mm Promień zawracania: 21,5 m Masa własna: 10900 kg Masa całkowita: 18000 kg Pojemność zbiornika paliwa: 280 dm3 Obciążenie przód: 6500 kg Obciążenie tył: 11500 kg Ilość miejsc: 106 Miejsc siedzących: 29 Miejsc stojących: 77 Ilość drzwi: 3 Układ drzwi: 2-2-2 Układ stopni: 0-0-0 Szerokość drzwi: 1250 mm Wysokość podłogi w I drzwiach: 320 mm Wysokość podłogi w II drzwiach: 340 mm Wysokość podłogi w III drzwiach: 340 mm Silnik: Mercedes OM 906 hLA, z tyłu, poziomy Pojemność skokowa: 6,3 dm3 Moc maksymalna: 180 kW (245 KM) Moment obrotowy: 900 Nm Skrzynia biegów: ZF 5 HP502 Oś przednia: MB VO 4/39 CL-7,5 Oś tylna: ZF A-132 Hamulce: tarczowe, ABS, ASR, EBS Ogumienie: 275/70 Przystosowanie dla niepełnosprawnych: tak (C) Przegubowiec, Infobus, Wikipedia
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
Ostatnio edytowany przez kulikowski, Nie, 07.11.2010, 1:16, edytowano w sumie 1 raz
|
Pon, 30.08.2010, 11:44 |
|
|
kulikowski
Postów: 7453 Miejscowość: Warszawa
|
Mercedes-Benz O530G Citaro G
Warszawa:(C) Przegubowiec CzÄ™stochowa:ĹĂłdĹş:(C) Wikipedia Cytuj: We wrzeĹ›niu 2009 roku, razem z 19,5-metrowym, 4-osiowym, przegubowym Capacity, Mercedes przysĹ‚aĹ‚ na testy bardziej standardowy autobus. ByĹ‚ to Mercedes O530G Citaro o ulepszonej stylistyce nadwozia, zapoĹĽyczonej z ekskluzywnego modelu Capacity.
Autobus ma 18 metrów długości i 4 pary drzwi. Leżący silnik umieszczono na końcu autobusu, po lewej stronie. Jest to 6-cylindrowa, rzędowa jednostka OM 457 hLa, o mocy 299 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1600 Nm przy 1100 obr/min. Silnik ten spełnia normę czystości spalin Euro V z wykorzystaniem AdBlue. Silnik współpracuje z 4-biegową automatyczną skrzynią firmy Voith, która przez wał napędowy połączona jest z mostem napędowym ZF AV132. Chłodnicę umieszczono po prawej stronie, przez co w prawym tylnym narożniku kominowa zabudowa sięga aż po sufit.
We wnętrzu dominuje szary kolor, urozmaicony tylko czerwienią siedzeń, z tapicerką z wzorkiem z cyferkami, przywodzącymi na myśl film Matrix. Z 37 siedzeń 13 znalazło się bezpośrednio na niskiej podłodze. Poręcze są w szarym kolorze. Autobus posiada 2 niewielkie przedziały na wózki, naprzeciw drugich i trzecich drzwi. Podłoga z tyłu wznosi się nieznacznie, przez co w ostatnich drzwiach jest jeden pochyły stopień. Na zabudowie silnika umieszczono bokiem siedzenia. Przy tylnym nadkolu umieszczono półkę na bagaż. Kabina kierowcy jest praktycznie w ogóle nie zabudowana. Zamontowano w niej pulpit VDO. Zastosowano klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Dwoje tylnych drzwi jest otwieranych wyłącznie przyciskami przez pasażerów. Zamykają się one automatycznie po 4 sekundach. Takie rozwiązanie sprawia, że autobus zachowuje się jak arogancka osoba - drzwi przycinają pasażerów, nim ci zdążą wsiąść. Alternatywą jest włączenie fotokomórek i brak możliwości zamknięcia drzwi w ogóle, z racji na pasażerów stojących w obrębie drzwi. Poza tą niedogodnością podróż autobusem jest na szczęście przyjemna, z racji na dobre wyciszenie silnika, komfortowe zawieszenie oraz wygodne siedzenia.
Mercedes był testowany do 13 września.
nr taborowy: 915 nr rejestracyjny: MA-MB 399 rok produkcji: 2008 nr VIN: WEB62828513115627 zajezdnia: R-13 Stalowa poczÄ…tek eksploatacji: 03.09.2009 koniec eksploatacji: 13.09.2009 linie: 190
Dane techniczne: długość [mm]: 17940 szerokość [mm]: 2550 wysokość [mm]: 3009 rozstaw osi [mm]: 5845+5990 zwis przedni [mm]: 2705 zwis tylny [mm]: 3400 promień zawracania [m]: 22,8 masa własna [kg]: 16000 masa całkowita [kg]: 28000 obciążenie przód [kg]: 6500 obciążenie środek [kg]: 6500 obciążenie tył [kg]: 11500 pojemność zbiornika paliwa [l]: 280 ilość miejsc: 147 miejsc siedzących: 37 miejsc stojących: 110 ilość drzwi: 4 układ drzwi: 2-2-2-2 układ stopni: 0-0-0-0 szerokość drzwi [mm]: 1250 wysokość podłogi w I drzwiach [mm]: 320 wysokość podłogi w II drzwiach [mm]: 340 wysokość podłogi w III drzwiach [mm]: 340 wysokość podłogi w IV drzwiach [mm]: 340 silnik: OM 457 hLA pojemność skokowa [cm3]: 11967 moc maksymalna [KM]: 299 skrzynia biegów: Voith, 4-biegowa oś przednia: MB VO 4/39 oś środkowa: MB oś tylna: ZF A-132 hamulce: tarczowe ogumienie: 275/70 ABS: standard ASR: standard EBS: standard przystosowanie dla niepełnosprawnych: tak (C) Przegubowiec, Infobus, Wikipedia
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Czw, 09.09.2010, 0:15 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: 2005 Mercedes-Benz Citaro LE i LEĂś
Do Lublina trafiło właśnie 7 takich autobusów w wersji przegubowej. Układ wnętrza niczym się nie różni od tego z connecto. Całość jest autobusu jest klimatyzowana. Okna są uchylane podobnie jak w Solarisie. Mankamentami są szara, przygnębiająca tapicerka z logiem miasta oraz brak ''balustrady" w przegubie (patrz. Ikarus, Jelcz M181) mmlublin.pl
|
Wto, 06.09.2011, 10:26 |
|
|
kulikowski
Postów: 7453 Miejscowość: Warszawa
|
Re: 2005 Mercedes-Benz Citaro LE i LEÜ
Mercedes-Benz Citaro G O530GKraków:FILM:http://www.youtube.com/watch?v=8Ou78XY_H7c(C) Kmk.krakow.pl Polskakolej.info Transport131.republika.pl Youtube.com
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Nie, 21.09.2014, 23:26 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |