Obecny czas: Czw, 02.05.2024, 3:03




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
2005 Mercedes-Benz Citaro LE i LEÜ 
Autor Wiadomość
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 2005 Mercedes-Benz Citaro LE i LEĂś
Niskopodłogowe odmiany autobusu liniowego Citaro . Niskopodłogowe wejście przednie i środkowe przejęte z oryginialnego Citaro z wysokopodłogowym wejściem tylnym daje możliwość umieszczenia większej liczby podwójnych foteli z tyłu .
Silniki:
6 cylindrowa jednostka o pojemności 12 litrów i mocy 299 KM lub 354 KM , a w połowie 2007 roku dołaczy także silnik o mocy 286 KM.

Wersja miejska jest dostępna w wersji 12 i 13,1 m która mieści od 85-91 wraz z kierowcą ;) , a wersja podmiejska w zależności od wariantu długości i układu foteli od 65 do 80 pasażerów. Autobus może być wyposażony w dwie lub trzy pary drzwi dwuskrzydłowych.

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Copyright (C) fan-gallerie.de
Informacje i dane - http://www.infobus.pl

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Sob, 03.12.2005, 21:17
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 4056
Miejscowość: tu i tam....
Post 
ZwierZ napisał(a):
Image
Image

Cytuj:
Mercedes zaprezentował drugą generację jednego ze swoich topowych autobusów miejskich, Citaro. Pojazd został odmłodzony zarówno optycznie jak i technicznie, otrzymał również nowe wersje nadwoziowe.
Pierwsza generacja Mercedesa Citaro pojawiła się w sprzedaży w 2005 roku. W porównaniu z poprzednikiem nowa wersja ma przede wszystkim zmieniony przód i tył. Front uzyskał nowy kształt maski i wlotów powietrza tak aby całość była podobna do większych autobusów nowej linii Mercedesa. Z tyłu Citaro otrzymał bardziej wyraziste rysy. Tylna szyba ma kształt litery V i została wydłużona aż do linii dachu. Tylna klapa składa się z trzech części.

Nowa linia Citaro napędzana będzie silnikami spełniającymi normy emisji spalin Euro 4. Wszystkie wykorzystują technologię Mercedesa dla silników wysokoprężnych BlueTec. Producent zapewnia, że gama jednostek napędowych jest teraz większa. Nowe elementy otrzymało zawieszenie. Dla zwiększenia komfortu jazdy wszystkie wersje nadwoziowe Citaro seryjnie wyposażone będą w stabilizatory.

Zmiany dotknęła także wnętrze autobusu. Kabina kierowcy jest teraz bardziej ergonomiczna i zapewnia efektywniejsze trzymanie ciepła i chłodzenia o 10%.


(motogazeta.mojeauto.pl)


zrobione 8)

_________________
A co to ??" "A po co ??" " A dlaczego ??" :


Wto, 20.06.2006, 15:21
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23638
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post 
Autobus ten otrzymał tytuł Bus of the Year 2007 . Więcej na ten temat można przeczytać tutaj :arrow: http://www.infobus.pl/text.php?id=8121

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Wto, 26.09.2006, 17:23
Profil

Postów: 1378
Miejscowość: Jarocin, Poznań
Post 
nawet spoko bryczka.. ciekawe ile kosztuje bilet na takiego... 8) fajna

_________________
http://www.prisonplanet.com/


Wto, 26.09.2006, 17:56
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 9296
Miejscowość: ZS
Samochód: E39 & S203
Post 
witek11 napisał(a):
ciekawe ile kosztuje bilet na takiego...


3,50 :roll: :roll: :roll:

_________________
locha lover


Wto, 26.09.2006, 18:07
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5418
Miejscowość: Zagłębie Dąbrowskie
Samochód: Bravo T-Jet
Post 
Ehh chyba za mojej kadencji jeszcze nie bedzie takich autobusów w moim mieście :twisted:

_________________
Alfa Romeo
Fabricca Italiana Automobili Torino

Fan włoskich samochodów od zawsze na zawsze


Wto, 26.09.2006, 19:27
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 8971
Miejscowość: ignorant motoryzacji
Samochód: hiszpański szajs
Post 
Image

Image

Image

Image

(C) infobus

_________________
instalacje elektryczne bielsko-biała Czysciwo Bielsko pralnia dywanów puławy Domy Mieszkalne Pościel dla dzieci fan alfa romeo na wieki Moderator też człowiek - nabija posty i trolluje i ch*j


Pon, 02.10.2006, 9:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post Mercedes-Benz O530 Citaro
Warszawa
(test):
Image
Image
Image
Image
Image

rezerwa:
Image
Image
(C) Przegubowiec

Essen, Niemcy:
Image

Bukareszt, Rumunia:
Image

Wrocław:
Image
(C) Wikipedia

Cytuj:
Mercedes-Benz Citaro (teĹĽ O 530) - rodzina autobusĂłw produkowanych przez Mercedes-Benz/EvoBus.

Citaro albo O 530 jest autobusem przeznaczonym do użytku w komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Od 1997 r. Citaro jest wytwarzane w Mannheim i jest następcą modelu O405N.

Od października 2006 r. Citaro jest produkowane wyłącznie z silnikiem Euro 4. Nastąpiły także zmiany w wyglądzie (facelifting). W Citaro silnik umieszczony jest z tyłu po prawej stronie, poza autobusami Low-Entry, które mają silniki leżące z tyłu pośrodku. Autobus ten został zwycięzcą corocznego konkursu "Bus of the year" i otrzymał tytuł "BUS OF THE YEAR 2007".

Do nazwy Citaro dołączane są litery które oznaczają:
Ăś - (Ăśberland) - wersja podmiejska
G - (Gelenkbus) - wersja przegubowa
GL - (Gelenkbus-Lang) - wersja przegubowa przedłużona
LE - (Low-Entry) - wersja niskowejściowa
L - (Lang) - wersja przedłużona, 15-metrowa
M - wersja przedłużona, 13-metrowa
K - (Kurz) - wersja skrĂłcona, 10,5-metrowa

Citaro występuje w następujących wersjach:
Miejskie
O 530 K - autobus członowy, długość 10,5 m, 2 osie, 2 drzwi
O 530 - autobus członowy, długość 12 m, 2 osie, 2 drzwi (możliwe 3)
O 530 L - autobus członowy, długość 15 m, 3 osie, 2 drzwi (możliwe 3)
O 530 G - wersja przegubowa, długość 18 m, 3 osie, 3 drzwi (możliwe 4)
Osobny artykuł: Mercedes-Benz CapaCity.
O 530 GL - wersja przegubowa, długość 19,5 m, 4 osie, 4 drzwi; ten model wywodzi się wprawdzie z rodziny Citaro, lecz posiada zmodyfikowane nadwozie (głównie przód) i nosi nazwę CapaCity
O 530 LE - autobus niskowejściowy (Low-Entry), długość 12 m, 2 osie, 2 drzwi (możliwe 3)
Podmiejskie
O 530 Ü - autobus członowy, długość 12 m, 2 osie, 2 drzwi
O 530 MÜ - autobus członowy, długość 13 m, 2 osie, 2 drzwi (możliwe 3)
O 530 LÜ - autobus członowy, długość 15 m, 3 osie, 3 drzwi
O 530 GÜ - wersja przegubowa, długość 18 m, 3 osie, 3 drzwi
O 530 LE Ü - autobus niskowejściowy (Low-Entry), długość 12 m, 2 osie, 2 drzwi
O 530 LE MÜ - autobus niskowejściowy (Low-Entry), długość 13 m, 2 osie, 2 drzwi

Silniki i skrzynie biegĂłw
Stosowane silniki
silnik wysokoprężny OM 906 hLA (pojemność skokowa 6,4 dm³), 180 kW (245 KM) i 900 Nm albo 205 kW (279 KM) i 1100 Nm
silnik wysokoprężny OM 457 hLA (pojemność skokowa 12 dm³), 185 kW (252 KM) i 1100 Nm, 220 kW (299 KM) i 1250 Nm albo 260 kW (354 KM) i 1600 Nm
silnik na gaz ziemny M 447 hLAG (pojemność skokowa 12 dm³), 185 kW (252 KM) i 1050 Nm albo 240 kW (326 KM) i 1250 Nm
Stosowane skrzynie biegĂłw
ZF Ecomat 5-biegowa skrzynia automatyczna
ZF Ecomat 6-biegowa skrzynia automatyczna
Voith 4-biegowa skrzynia automatyczna

Citaro w Polsce
PrzewoĹşnik Liczba
MPK Wrocław 100[1]
MPK Częstochowa 46
MPK Łódź 43
MZK Bydgoszcz 23
MPK KrakĂłw 22[2]
MZK Bielsko-Biała 20
TransgĂłr Rybnik 12
PKS Wejherowo 9
KPK Białystok 8
PKM Katowice 5
PKM Gliwice 10
PKS Rybnik 4
DLA Wrocław 2
MKS Tarnobrzeg 2
MPK Ĺšwidnica 1
Veolia Transport Pomorze 1
ZKM Gdańsk 1
P.A.GRYF 1
PKS Straszydle 1
Bursiak Łódź 4

PKS Wejherowo posiadało jedną sztukę modelu Citaro w wersji O530L, jednak ze względu na uszkodzenia powstałe w czasie pożaru autobusu został on skreślony ze stanu.


W 2005 firma Connex wypożyczyła na 3 miesiące autobus Mercedes O530 Citaro. Była to pierwsza wizyta tego typu w Warszawie. Wcześniej citaro testowane było w wielu miastach Polski. W 2007 roku ten sam egzemplarz ponownie pojawił się w Veolii (dawnym Connexie), tym razem już na nieco dłużej - więcej o tym tutaj.

Mercedes O530 to podstawowy model w ofercie producenta od 1999 roku. Został on następcą popularnego w całej Europie O405N. W ciągu kilku lat od rozpoczęcia produkcji wyprodukowano ponad 10 000 citaro, co uczyniło ten model najpopularniejszym autobusem w Europie. Na popularność modelu wpłynęły dobra opinia producenta, odpowiednio prowadzona polityka sprzedaży, dopracowanie produktu i dobre parametry użytkowe. O530 to autobus w pełni niskopodłogowy, wyposażony w 3 bezstopniowe wejścia. Stylistyka nadwozia prezentuje typowy, prosty i elegancki, niemiecki styl. Charakterystyczną cechą citaro są wysoko sięgające szyby boczne, dochodzące niemal do krawędzi dachu. Autobus napędzany jest umieszczonym w tylnym lewym narożniku silnikiem. Jednostką napędową jest 6-cylindrowy, rzędowy, leżący silnik OM 906 hLA. Sprzęgnięto go z automatyczną skrzynią biegów, z której moment obrotowy przenoszony jest na portalowy most napędowy. We wnętrzu umieszczono miękkie siedziska, naprzeciw środkowych drzwi znajduje się platforma dla pasażerów stojących. Dominujące kolory w przestrzeni pasażerskiej to różne odcienie szarości, z której wyróżniają się żółte poręcze. Do wykończenia ścian od wewnątrz i podsufitki wykorzystano laminaty i tworzywa sztuczne. Przewietrzenie autobusu realizowane jest przez wyciągu dachowe i uchylane partie okien bocznych. Kabina kierowcy jest budowy otwartej. Standardowym wyposażeniem autobusu są elektroniczne tablice trasowe.

Średniopodłogowy Mercedes Conecto niespecjalnie sprawdził się jako rezerwa za Solarisy, które są niskopodłogowe. Veolia zaczęła się rozglądać za autobusem, za który otrzymywałaby pełną stawkę od ZTM. Padło na egzemplarz testowy citaro, który nomen omen jeździł już po Warszawie (więcej o tym tu). Przemalowano go i nadano mu numer boczny A013. Autobus, mimo że przez trzy lata zaliczył tournée po całej Polsce, nie nosił śladów specjalnego zużycia. Warto zaznaczyć obecność rzadko spotykanego w Warszawie luksusu w postaci bocznego wyświetlacza. Autobus najczęściej jeździł na linii 121. Po zakończeniu umowy Veolii z ZTM został skierowany do oddziału Veolii w Gdyni, gdzie otrzymał numer #4067.

Dane techniczne:
Okres produkcji: 1997 - nadal
Rok produkcji: 2004
Lata dostawy: 2005 (testy), 2007 (rezerwa)
Zajezdnia: Connex
1 szt.
Nr taborowy: A099 (testy), A013 (rezerwa)
Nr rejestracyjny: WPR 26NX (testy)
Nr VIN: WEB62805013105582 (testy)
PoczÄ…tek eksploatacji: 1.09.2005 (testy), 2007 (rezerwa)
Koniec eksploatacji: 30.11.2005 (testy), 2008 (rezerwa)
Linie: 180 (testy), 121 (rezerwa)
Typy nadwozia: niskopodłogowy i niskowejściowy autobus miejski klasy MIDI, MAXI i MEGA
Długość: 11950 mm
Szerokość: 2500 mm
Wysokość: 2869 mm
Rozstaw osi: 5845 mm
Zwis przedni: 2705 mm
Zwis tylny: 3400 mm
Promień zawracania: 21,5 m
Masa własna: 10900 kg
Masa całkowita: 18000 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 280 dm3
ObciÄ…ĹĽenie przĂłd: 6500 kg
Obciążenie tył: 11500 kg
Ilość miejsc: 106
Miejsc siedzÄ…cych: 29
Miejsc stojÄ…cych: 77
Ilość drzwi: 3
Układ drzwi: 2-2-2
Układ stopni: 0-0-0
Szerokość drzwi: 1250 mm
Wysokość podłogi w I drzwiach: 320 mm
Wysokość podłogi w II drzwiach: 340 mm
Wysokość podłogi w III drzwiach: 340 mm
Silnik: Mercedes OM 906 hLA, z tyłu, poziomy
Pojemność skokowa: 6,3 dm3
Moc maksymalna: 180 kW (245 KM)
Moment obrotowy: 900 Nm
Skrzynia biegĂłw: ZF 5 HP502
OĹ› przednia: MB VO 4/39 CL-7,5
OĹ› tylna: ZF A-132
Hamulce: tarczowe, ABS, ASR, EBS
Ogumienie: 275/70
Przystosowanie dla niepełnosprawnych: tak
(C) Przegubowiec, Infobus, Wikipedia

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Nie, 07.11.2010, 1:16, edytowano w sumie 1 raz

Pon, 30.08.2010, 11:44
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post Mercedes-Benz O530G Citaro G
Warszawa:
Image
(C) Przegubowiec

Częstochowa:
Image

Łódź:
Image
(C) Wikipedia

Cytuj:
We wrześniu 2009 roku, razem z 19,5-metrowym, 4-osiowym, przegubowym Capacity, Mercedes przysłał na testy bardziej standardowy autobus. Był to Mercedes O530G Citaro o ulepszonej stylistyce nadwozia, zapożyczonej z ekskluzywnego modelu Capacity.

Autobus ma 18 metrów długości i 4 pary drzwi. Leżący silnik umieszczono na końcu autobusu, po lewej stronie. Jest to 6-cylindrowa, rzędowa jednostka OM 457 hLa, o mocy 299 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1600 Nm przy 1100 obr/min. Silnik ten spełnia normę czystości spalin Euro V z wykorzystaniem AdBlue. Silnik współpracuje z 4-biegową automatyczną skrzynią firmy Voith, która przez wał napędowy połączona jest z mostem napędowym ZF AV132. Chłodnicę umieszczono po prawej stronie, przez co w prawym tylnym narożniku kominowa zabudowa sięga aż po sufit.

We wnętrzu dominuje szary kolor, urozmaicony tylko czerwienią siedzeń, z tapicerką z wzorkiem z cyferkami, przywodzącymi na myśl film Matrix. Z 37 siedzeń 13 znalazło się bezpośrednio na niskiej podłodze. Poręcze są w szarym kolorze. Autobus posiada 2 niewielkie przedziały na wózki, naprzeciw drugich i trzecich drzwi. Podłoga z tyłu wznosi się nieznacznie, przez co w ostatnich drzwiach jest jeden pochyły stopień. Na zabudowie silnika umieszczono bokiem siedzenia. Przy tylnym nadkolu umieszczono półkę na bagaż. Kabina kierowcy jest praktycznie w ogóle nie zabudowana. Zamontowano w niej pulpit VDO. Zastosowano klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Dwoje tylnych drzwi jest otwieranych wyłącznie przyciskami przez pasażerów. Zamykają się one automatycznie po 4 sekundach. Takie rozwiązanie sprawia, że autobus zachowuje się jak arogancka osoba - drzwi przycinają pasażerów, nim ci zdążą wsiąść. Alternatywą jest włączenie fotokomórek i brak możliwości zamknięcia drzwi w ogóle, z racji na pasażerów stojących w obrębie drzwi. Poza tą niedogodnością podróż autobusem jest na szczęście przyjemna, z racji na dobre wyciszenie silnika, komfortowe zawieszenie oraz wygodne siedzenia.

Mercedes był testowany do 13 września.

nr taborowy: 915
nr rejestracyjny: MA-MB 399
rok produkcji: 2008
nr VIN: WEB62828513115627
zajezdnia: R-13 Stalowa
poczÄ…tek eksploatacji: 03.09.2009
koniec eksploatacji: 13.09.2009
linie: 190

Dane techniczne:
długość [mm]: 17940
szerokość [mm]: 2550
wysokość [mm]: 3009
rozstaw osi [mm]: 5845+5990
zwis przedni [mm]: 2705
zwis tylny [mm]: 3400
promień zawracania [m]: 22,8
masa własna [kg]: 16000
masa całkowita [kg]: 28000
obciÄ…ĹĽenie przĂłd [kg]: 6500
obciążenie środek [kg]: 6500
obciążenie tył [kg]: 11500
pojemność zbiornika paliwa [l]: 280
ilość miejsc: 147
miejsc siedzÄ…cych: 37
miejsc stojÄ…cych: 110
ilość drzwi: 4
układ drzwi: 2-2-2-2
układ stopni: 0-0-0-0
szerokość drzwi [mm]: 1250
wysokość podłogi w I drzwiach [mm]: 320
wysokość podłogi w II drzwiach [mm]: 340
wysokość podłogi w III drzwiach [mm]: 340
wysokość podłogi w IV drzwiach [mm]: 340
silnik: OM 457 hLA
pojemność skokowa [cm3]: 11967
moc maksymalna [KM]: 299
skrzynia biegĂłw: Voith, 4-biegowa
oĹ› przednia: MB VO 4/39
oś środkowa: MB
oĹ› tylna: ZF A-132
hamulce: tarczowe
ogumienie: 275/70
ABS: standard
ASR: standard
EBS: standard
przystosowanie dla niepełnosprawnych: tak
(C) Przegubowiec, Infobus, Wikipedia

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Czw, 09.09.2010, 0:15
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: 2005 Mercedes-Benz Citaro LE i LEĂś
Do Lublina trafiło właśnie 7 takich autobusów w wersji przegubowej. Układ wnętrza niczym się nie różni od tego z connecto. Całość jest autobusu jest klimatyzowana. Okna są uchylane podobnie jak w Solarisie. Mankamentami są szara, przygnębiająca tapicerka z logiem miasta oraz brak ''balustrady" w przegubie (patrz. Ikarus, Jelcz M181)

Image

Image

mmlublin.pl


Wto, 06.09.2011, 10:26
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 7505
Miejscowość: Warszawa
Post Re: 2005 Mercedes-Benz Citaro LE i LEÜ
Mercedes-Benz Citaro G O530G

Kraków:
Image
Image
Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=8Ou78XY_H7c


(C) Kmk.krakow.pl
Polskakolej.info
Transport131.republika.pl
Youtube.com

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Nie, 21.09.2014, 23:26
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018