Obecny czas: Czw, 18.04.2024, 13:34




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Maz 203T by MPK 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Maz 203T by MPK
Czy warto kupować chłam aby unowocześnić tabor, czas pokarze

ImageImage

ImageImage
Image

W ramach modernizacji taboru postanowiono skorzystać z pomocy Białorusi i zakupić nadwozia od Maz-a....(Solaris podobno cenił się zbyt drogo)

Cytuj:
Obecnie dobiegły końca prace nad najnowszym prototypem MPK, czyli trolejbusem MAZ 203T. Oficjalnie został zaprezentowany on 23 października 2009 roku na terenie zajezdni trolejbusowej Helenów. Nie jest to jednak pierwszy tego typu trolejbus na świecie. Pierwszy prototyp powstał już w 2008 roku i zabudował go białoruski Eton. Był to premierowy trolejbus jaki powstał w oparciu o nadwozie MAZa 203, który dziś jeździ po ulicach Mińska na Białorusi, gdzie otrzymał numer taborowy 3585. Trolejbusy (MAZ 203T08) są również znane z ulic rumuńskiego miasta Galti, gdzie w zeszłym roku zostało wyeksportowanych 10 egzemplarzy.
Warto podkreślić, że Miński Auto Zawód do zamówienia MPK podszedł poważnie, traktując je jako prestiżowe, a zarazem mogące otworzyć przed nim nowe rynki zbytu trolejbusów. Pojazd został wyposażony w klimatyzację kabiny kierowcy oraz, na specjalne zamówienie MPK, w drzwi kabiny kierowcy wychodzące do przestrzeni pasażerskiej. Należy zaznaczyć, iż całość została wykonana została bardzo starannie w porównaniu do autobusu testowanego między innymi w Lublinie. Nadwozie, które przybyło 8 sierpnia, zgodnie z zamówieniem MPK, dotarło niekompletne. Trolejbus oprócz uzbrojenia w znany już w Lublinie napęd asynchroniczny warszawskiej firmy Medcom wraz z silnikiem EMIT, został wyposażony w system informacji pasażerskiej firmy Pixel oraz pełen monitoring, włącznie z kamerą rejestrującą obraz sprzed trolejbusu. Wewnątrz trolejbusu zamontowano polskie siedzenia firmy Astromal oraz ukryte pod podłogą piece grzewcze łódzkiej firmy Enika. W celu poprawy estetyki i funkcjonalności miejsca pracy kierowcy, zdecydowano się na wymianę pulpitu na polski produkt, również firmy Astromal z Wilkowic
Pojazd oczywiście został wyposażony w nowoczesny osprzęt trolejbusowy. Pojawiły się nowe obrotnice wraz z pałąkami, produkcji czeskiej firmy Lekov oraz tradycyjnie znane i doceniane przez kierowców trolejbusów bębny Railtech. Tym razem jednak zwijacze zostały wyposażone w specjalne nakładki z rączkami, eliminujące konieczność noszenia przez kierowcę klucza. Służy on do nakręcania mechanizmu bezwładnościowego, który ma za zadanie ściągnięcie pałąka w razie wykolejenia się głowicy z sieci. Całość została zmontowana bardzo starannie i pomimo wielu obiekcji sprawia korzystne wrażenie.
Na oficjalnej prezentacji MAZa, zorganizowanej przy okazji międzynarodowej konferencji trolejbusowej w Lublinie, zaprezentowano po raz pierwszy w Polsce trolejbus Belkommunmash 321. Jest to produkt znanego za wschodnią granicą producenta przede wszystkim trolejbusów i tramwajów pod nazwą AKSM. Ten 12 metrowy w pełni niskopodłogowy pojazd, produkowany jest od 2003 roku wielkoseryjnie. Do tej pory powstało około 450 pojazdów, które można spotkać między innymi w Saint-Petersburgu, Moskwie, Belgradzie oraz oczywiście w Mińsku, gdzie stanowi filar komunikacji trolejbusowej.
Pozostaje mieć nadzieje, iż stosunkowo niska cena, w porównaniu do innych trolejbusów z tego typu napędem, pozwoli na szybką modernizację taboru trolejbusowego. Sytuacja lubelskiego przewoźnika w tej kwestii nie jest różowa, gdyż średnia wieku taboru trolejbusowego wynosi 17 lat. Pozostaje mieć nadzieje, iż wreszcie pojawią się długo wyczekiwane znaczące ilości nowego taboru trolejbusowego. Jednocześnie MPK informuje iż jest gotowe i otwarte na propozycje montażu pojazdów dla innych przewoźników, zarówno z kraju jak i zza granicy.


Image

Źródła
infobus.pl
dziennikwschodni.pl


Pią, 13.11.2009, 21:23
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 2188
Post Re: Maz 203T by MPK
Image

Image


23 kwietnia br. trolejbus wyruszył w swą pierwszą trasę. Nowością jest elektroniczny wyświetlacz trasy czy system akumulatorów pozwalający na przejechanie 3km bez trakcji. Rzeczywistość pokaże czy p.Rydlecki znowu zafundował chłam Lublinowi czy udany trolejbus


Pią, 23.04.2010, 20:23
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018