|
|
Obecny czas: Pią, 29.03.2024, 11:38
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Mercedes Connecto G (17,5m)
Autor |
Wiadomość |
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Mercedes Connecto G (17,5m)
Mercedes Connecto G jest przegubową wersją modelu 628 LF, który wywodzi się jeszcze z poprzedniej generacji MB Citaro. produkowany jest w fabryce Evobusa w Turcji. Lubelskie MPK jest jedynym przedsiębiorstwem w Polsce ,które posiada na stanie 10 pojazdów tego typu. Po zezłomowaniu 40 z 50 Ikarusów i sprzedaży 18m Urbino CNG("biała gąsienica"), jedynymi większymi autobusami w taborze pozostały Neoplany N4020 i 3 Jelcze M181. 12 marca 2009 ogłoszono przetarg na dostawę autobusów. Wygrała go spółka EvoBus, minimalnie deklasując Solarisa. Autobusy pojawiły się w październiku. Autobusy pomalowane w miejskie barwy wyglądają dosyć świeżo. W środku razi wykonanie elementów błotnika i "gumy". Przyczepa została wyposażona w drzwi otwierane przez pasażerów, które niestety nie zawsze otwierają się. Nadwozie jest estetyczne i nie budzi zastrzeżeń. Na pochwałę zasługują wyraźnie wyświetlacze w kolorze pomarańczowym. Silnik pracuje cicho i dynamicznie, mankament stanowi duża wieża. Siedzenia wykonane są z miękkiej gąbki. Z tyłu, co zaskakuje znajduje się jedynie 2 miejsca siedzące! Zastrzeżenia może też budzić niewielka ilość miejsca do stania zarówno z przodu jak i z tyłu autobusu. Kabina kierowcy jest całkowicie oddzielona od przestrzeni pasażerskiej. Większość pojazdów posiada monitoring i instalację przeciwpożarową. Brak klimatyzacji( szefostwo twierdzi że jest nie potrzebna). Co ciekawe dwie 628 odkupione od Rumunii były klimatyzowane(konserwatyzm ?). Autobus nie jest ideałem i na pewno daleko mu do SU18 który kursował po Lublinie. Wprowadza jednak nowy model komfortu i ożywia miasto. Cytuj: Nadwozie wykonane jest ze stali nierdzewnej. Szkielet wykonano z profili zamkniętych, zaś poszycia i szyby zamocowano poprzez klejenie. Silnik umieszczono w wieżowej zabudowie w lewym tylnym narożniku. Jest to 299-konna jednostka OM 457 LA, spełniająca normę czystości spalin Euro V z wykorzystaniem AdBlue. Osiąga ona maksymalny moment 1250 Nm. Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią ZF, z której napęd jest przenoszony poprzez wał napędowy na portalowy most napędowy również firmy ZF. Autobus posiada 300-litrowy zbiornik paliwa, który umieszczono w zabudowie na środkowych nadkolach. Na wysposażeniu znalazł się też oczywiście 46-litrowy zbiornik na płyn AdBlue.
Informację pasażerską zapewniają elektroniczne tablice firmy Pixel. Uzupełnia je tradycyjna tablica boczna z przebiegiem trasy wypisanym przystankami w igiełkę. Wentylację mają zapewniać mało wydajne uchylne partie okien bocznych i wywietrzniki dachowe. Kabinę kierowcy wydzielono nieestetyczną zabudową z rurek, plastikowych paneli i przyciemnianych szyb. W kabinie kierowcy umieszczono standardowy kokpit firmy VDO.
lubus.vot.pl
zdjęcia pochodzą z lubus.vot.pl i infobus .pl
|
Czw, 24.06.2010, 10:56 |
|
|
janek7
Postów: 101 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Konstal 105Na
|
Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
Le Cobusier napisał(a): Lubelskie MPK jest jedynym przedsiÄ™biorstwem w Polsce ,ktĂłre posiada na stanie 10 pojazdĂłw tego typu. Po zezĹ‚omowaniu 40 z 50 IkarusĂłw i sprzedaĹĽy 18m Urbino CNG("biaĹ‚a gÄ…sienica"), jedynymi wiÄ™kszymi autobusami w taborze pozostaĹ‚y Neoplany N4020 i 3 Jelcze M181. 12 marca 2009 ogĹ‚oszono przetarg na dostawÄ™ autobusĂłw. WygraĹ‚a go spółka EvoBus, minimalnie deklasujÄ…c Solarisa. Autobusy pojawiĹ‚y siÄ™ w paĹşdzierniku.
Jak moĹĽna coĹ› minimalnie zdeklasować? To tak jakby coĹ› byĹ‚o troszkÄ™ ogromniejsze... Le Cobusier napisał(a): Autobusy pomalowane w miejskie barwy wyglÄ…dajÄ… dosyć Ĺ›wieĹĽo. Nie zgadzam siÄ™, wyglÄ…dajÄ… Ĺşle. Ale jeszcze gorzej, wrÄ™cz fatalnie, wyglÄ…dajÄ… starsze lubelskie autobusy (np. Jelcz M121M, a jeszcze gorzej trolejbus Jelcz PR-110) pomalowane w te barwy. SÄ… to niby barwy zgodne z flagÄ… Lublina (myĹ›lÄ™ ĹĽe jakieĹ› 2, moĹĽe 3 procent Lublinian zna te barwy, a jeszcze mniej z nich jest do tych barw w jakikolwiek sposĂłb przywiÄ…zana), a wyparĹ‚y one BARDZO Ĺ‚adne poprzednie malowanie, jakie moĹĽemy oglÄ…dać na Solarisach 12 - czerwone z żółtym dachem. Kolor czerwony od dawna byĹ‚ zwiÄ…zany z lubelskim MPK, to dali te obrzydliwe barwy, bo...takie wygraĹ‚y w plebiscycie "Gazety Wyborczej". No cóż, nie bÄ™dÄ™ siÄ™ tu rozwodziĹ‚ o tym co myĹ›lÄ™ na temat tej gazety i jej czytelnikĂłw, a tym bardziej jej prezesa, bo to osobna kwestia. Ale powĂłd zmiany barw z bardzo dobrych na bardzo zĹ‚e jest kuriozalny. Le Cobusier napisał(a): Przyczepa zostaĹ‚a wyposaĹĽona w drzwi otwierane przez pasaĹĽerĂłw, ktĂłre niestety nie zawsze otwierajÄ… siÄ™. Nieprawda. OtwierajÄ… siÄ™ zawsze, jeĹ›li ktoĹ› naciĹ›nie (a konkretniej:dotknie) albo przycisk otwierajÄ…cy je z zewnÄ…trz, albo od wewnÄ…trz. Natomiast ta nieĹ›cisĹ‚ość to pewnie chodziĹ‚o Ci (a raczej autorowi tekstu na przegubowiec.com bo domyĹ›lam siÄ™ ĹĽe go skopiowaĹ‚eĹ›) o to, ĹĽe w niektĂłrych modelach obie pary drzwi w zaprzegubiu otwierajÄ… siÄ™ same razem z przednimi, niezaleĹĽnie od tego czy ktoĹ› nadusi przycisk, czy nie. Jest to spowodowane ingerencjÄ… specĂłw z mojego MPK w elektronike tych autobusĂłw, co jest wynikiem skarg pasaĹĽerĂłw na wymyslony przez Mercedesa system otwierania 2 ostatnich drzwi autobusu. Co ciekawe, zmienili oni ten system tylko w kilku (nie wiem dokĹ‚adnie w ilu) egzemplarzach, w pozostaĹ‚ych nadal drzwi w zaprzegubiu otwierajÄ… pasaĹĽerowie. Przyznam, ĹĽe to rozwiÄ…zanie jest kompletnie nieudane, w Solarisie 18 wszystkie 4 pary drzwi otwieraĹ‚ i zamykaĹ‚ kierowca i byĹ‚o git, a w tym Conecto jakos 2 pierwsze pary otwierać moĹĽe kierowca, 2 kolejnych juĹĽ nie. Le Cobusier napisał(a): Na pochwaĹ‚Ä™ zasĹ‚ugujÄ… wyraĹşnie wyĹ›wietlacze w kolorze pomaraĹ„czowym. Silnik pracuje cicho i dynamicznie, mankament stanowi duĹĽa wieĹĽa. Siedzenia wykonane sÄ… z miÄ™kkiej gÄ…bki. Z tyĹ‚u, co zaskakuje znajduje siÄ™ jedynie 2 miejsca siedzÄ…ce! ZastrzeĹĽenia moĹĽe teĹĽ budzić niewielka ilość miejsca do stania zarĂłwno z przodu jak i z tyĹ‚u autobusu. Kabina kierowcy jest caĹ‚kowicie oddzielona od przestrzeni pasaĹĽerskiej. Brak klimatyzacji( szefostwo twierdzi ĹĽe jest nie potrzebna). Co ciekawe dwie 628 odkupione od Rumunii byĹ‚y klimatyzowane(konserwatyzm ?). Autobus nie jest ideaĹ‚em i na pewno daleko mu do SU18 ktĂłry kursowaĹ‚ po Lublinie. Wprowadza jednak nowy model komfortu i oĹĽywia miasto. Co do wyĹ›wietlaczy zgadza siÄ™ - widać je wyraĹşnie z kilku kilometrĂłw. Silnik pracuje nie tyle cicho (w Solarisie 12 pracuje znacznie ciszej), co bardzo przyjemnie - od poczÄ…tku jak przyszĹ‚y wersje krĂłtkie Conecto, dĹşwiÄ™k silnika pozytywnie mnie zaskakiwaĹ‚, trudno powiedzieć o autobusowym dieslu ĹĽe brzmi rasowo, ale dĹşwiÄ™k potÄ™guje uczucie mocnego silnika wywoĹ‚ane dobrymi przyspieszeniami - przy pustym autobusie te 300 KM i aĹĽ 1250 Nm nadajÄ… naprawdÄ™ niezĹ‚ej dynamiki przegubowcowi. Co do tylnych 2 miejsc siedzÄ…cych - sÄ… one bardzo szerokie, nazywam je siedzeniami "dla grubej baby". PomysĹ‚, ĹĽeby je wprowadzić byĹ‚ bardzo dobry (jak ktoĹ› kiedyĹ› siedziaĹ‚ od okna i przysiadĹ‚a go baba rozmiaru od 1,5 do nawet 2 szerokoĹ›ci normalnego czĹ‚owieka, to wie o czym mĂłwiÄ™). Problem z tym, ĹĽe szerokość pomiÄ™dzy wieĹĽÄ… a rurkÄ…, miÄ™dzy ktĂłrymi trzeba siÄ™ przecisnąć ĹĽeby na te wielkie miejsca siÄ™ dostać, jest jak pół tego wielkiego siedzenia! Jest to kolejne kuriozum w tym autobusie. Nie zgodzÄ™ siÄ™ z tym, ĹĽe nie ma zbyt wiele miejsca dla pasaĹĽerĂłw stojÄ…cych - przy kĹĽdych drzwiach miejsca jest mnĂłstwo, ale problemem jest najwiÄ™ksze kuriozum, wrÄ™cz idiotyzm tego autobusu - ogromne (mieĹ›ci siÄ™ na nich luzem 7-8 pasaĹĽerĂłw stojÄ…cych, na chama i z 12) koperty wymalowane na podĹ‚odze przed 2 ostatnimi parami drzwi (w zaprzegubiu), na ktĂłrych nie moĹĽna stawać, bo nie zamknÄ… siÄ™ drzwi. JakiĹ› IDIOTA (by nie powiedzieć znacznie ostrzej) z Mercedesa, dla ktĂłrej to marki bezpieczeĹ„stwo staĹ‚o siÄ™ takim priorytetem, ĹĽe wprowadzajÄ… nieĹĽyciowe rozwiÄ…zania, wymyĹ›liĹ‚ jebnąć nad drzwiami fotokomĂłrkÄ™, ktĂłra uniemoĹĽliwia zamkniÄ™cie drzwi jak ktoĹ› stoi na tej kopercie. Drzwi fizycznie nie majÄ… prawa siÄ™gnąć tak daleko do wnÄ™trza jak ta koperta jest namalowana! Nawet megagruba baba o wielkoĹ›ci 3 ludzi nie zdoĹ‚aĹ‚aby zostać potrÄ…cona przez otwierajÄ…ce/zamykajÄ…ce siÄ™ drzwi stojÄ…c tak daleko od nich! Co do klimatyzacji - te 2 "rumuĹ„skie" Conecto (krĂłtkie, nieprzegubowe i one nie przyszĹ‚y jak to napisaĹ‚eĹ› z Rumunii, tylko miaĹ‚y być sprzedane do Bukaresztu, ale tamci nie zapĹ‚acili na czas, wiÄ™c zostaĹ‚y szybko odkupione za cenÄ™ pomniejszonÄ… o zaliczkÄ™ przez CzesĹ‚awa Rydeckiego, szefa MPK Lublin, po bardzo dobrej cenie - co z resztÄ… byĹ‚o jedynÄ… jego mÄ…drÄ… decyzjÄ…) różniÄ… siÄ™ od 20 pozostaĹ‚ych robionych pod zamĂłwienie MPK Lublin tylko...kolorem siedzeĹ„ (niebieskie zamiast zielonych - Ĺ‚adniejsze). A klimatyzowana jest w nich tylko kabina kierowcy, a nie caĹ‚y autobus. PeĹ‚na klimatyzacja jest oczywiĹ›cie przez Mercedesa oferowana, ale spece z lubelskiego MPK, jak sĹ‚usznie napisaĹ‚eĹ›, twierdzÄ… ĹĽe jest niepotrzebna. No cóż, nie stać ich na klimÄ™ w ich starej siedzibie-ruinie przy ulicy Grygowej, wiÄ™c pozazdroĹ›cili jej takĹĽe pasaĹĽerom. By stracić wÄ…tpliwoĹ›ci co do tego, czy klima jest potrzebna, starczy trochÄ™ pojeĹşdzić w cieplejsze dni (szczęśliwy ze mnie czĹ‚owiek ĹĽe przez wakacje w ogĂłle nie jeĹşdziĹ‚em tym autobusem, bo bym siÄ™ w nim roztopiĹ‚). Le Cobusier napisał(a): WentylacjÄ™ majÄ… zapewniać maĹ‚o wydajne uchylne partie okien bocznych i wywietrzniki dachowe. KabinÄ™ kierowcy wydzielono nieestetycznÄ… zabudowÄ… z rurek, plastikowych paneli i przyciemnianych szyb. W kabinie kierowcy umieszczono standardowy kokpit firmy VDO.
lubus.vot.pl
Dobrze że jest o tym wspomniane - wyżej komentowany przeze mnie brak klimatyzacji szczególnie dobija w tym autobusie, który ma KOSZMARNĄ wentylację. Jeśli trafimy na zestaw gorący dzień + duży tłok w autobusie, nie musimy mieć problemów z klaustrofobią czy niewydolnościami oddechowymi, by najzwyczajniej zemdleć z braku powietrza i przegrzania. Panuje okropna duchota - przez całą jesień, zimę i pół wiosny wnętrze śmierdzi wiecznie mokrymi siedzeniami i podłogą, bo nie ma przewiewu i jest wilgotno. Wiadomo, w zimie zamyka się wywietrzniki dachowe żeby było cieplej (tutaj wspomnę o bardzo dobrym ogrzewaniu - w zimie pod względem temperatury podróżuje się na prawdę bardzo przyjemnie, szkoda że wspomniany smród mokrego psa dochodzący z wiecznie mokrych siedzeń tą przyjemność psuje) i jest duszno. Co do wydzielenia kabiny kierowcy, wcale nie jest nieestetyczna. Proponuję porównać ją z wydzieleniem kabiny w Jelczu PR-110. Co prawda epoka inna, ale jedno i drugie w Lublinie jeździ, więc porównanie jest na miejscu. Podsumowując, autobus niezły - moim zdaniem przestronny, szybki, o przyjemnym dźwięku silnika i wydajnym ogrzewaniu, przyzwoicie wygodnych siedzeniach. Ale w porównaniu ze wspomnianym przec Ciebie na samym początku cytowanego artykułu Neoplanem N4020, starszym konstrukcyjnie o ponad 15 lat(!), jest kiepski. Neoplan ma znacznie wygodniejsze siedzenia (dorównać im mogą tylko te z równie udanych, starszych Mercedesów O405N), przewiewną kabinę (wygodne uchylane szybki od połowy autobusu wstecz na całej długości plus wydajne szyberdachy), zapewnia dobrą przestronność dla wielu pasażerów, mimo że nie jest przegubowy, jest znacznie ładnieszy mimo upływu lat (tutaj duża zasługa dobrego starego malowania, które niestety zaczęli zmieniać na fatalne nowe, które pasują do Neoplana jak kolor różowy do Mercedesa S-klasy), wielka szkoda że nie kupuje się już Neoplanów. Solarisa 18 CNG (notabene ten jedyny lubelski był pierwszym w Polsce Solarisem Urbino III 18) sprzedali do Radomia, bo w lubelskim MPK rozmyślili się z kupowania pojazdów napędzanych CNG, bo ponoć znów bardziej opłacalne stało się napędzanie dieslem. Niestety nowy przetarg wygrały niskobudżetowe Mercedesy Conecto (jak słusznie wspomniałeś, oparte na poprzedniej generacji topowego Citaro), będące co tu dużo mówić, gorsze od Solarisa 18. Jedyną wadą Solarisa są siedzenia twarde niczym deski - niby można po chwili do tego przywyknąć, ale pierwsze sekundy siedzenia są ciężkie dla tyłu.
_________________ RWD über alles
|
Pią, 20.08.2010, 13:22 |
|
|
Le Cobusier
Postów: 2188
|
Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
Dzięki za odpowiedź Cytuj: Proponuję porównać ją z wydzieleniem kabiny w Jelczu PR-110 PR-110 wycofali w 2003r. Zostały tylko PR110E ale to trolejbusy i rzadko nimi jeżdżę, przyjże się budowie kabiny Cytuj: wielka szkoda że nie kupuje się już Neoplanów. ...z tym jest problem bo niemiecką fabrykę zajął MAN i neoplany dostępne są jedynie w Niemczech i Austrii. Wnuki modelu n4019 to Solaris U12 i MAZ 203 Twoja recenzja autobusu jest wyczerpujaca i dokladna
|
Pią, 20.08.2010, 13:57 |
|
|
janek7
Postów: 101 Miejscowość: Warszawa
Samochód: Konstal 105Na
|
Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
Szczerze mówiąc to pisał bym jeszcze dłuższe zdania i wiele innych kwestii poruszył ale się przestraszyłem objętością posta który pisałem i już skończyłem myśląc że i tak nikt takiego bloku tekstu nie przeczyta Z lubelskich autobusów to Neoplany N4020 i Mercedesy O405N. To są perełki, komfort foteli i dźwięk silnika to jest to. W nowszych mamy twarde siedzenia i klekoczący warkot diesla. W Cocecto jeszcze ujdzie, ale Solaris brzmi tak bezpłciowo..
_________________ RWD über alles
|
Sob, 25.09.2010, 22:39 |
|
|
kulikowski
Postów: 7383 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
Warszawa przymierza się do zakupu 105 nowych autobusów, 60 z nich może byc Mercedesa Cytuj: Nowa marka stołecznych autobusów: sprowadzamy Mercedesy Krzysztof Śmietana 21.04.2012 aktualizacja: 2012-04-20 18:30
Po raz pierwszy po wojnie w barwach Miejskich Zakładów Autobusowych zaczną jeździć mercedesy. Jesienią mają wyprzeć ze stolicy ostatnie ikarusy.
Pod koniec maja MZA zamierza podpisać umowę na dostawę 105 autobusów. Większość z nich (60) to będą przegubowe mercedesy conecto. Sprzedająca je w Polsce firma Evo-Bus już od dawna startowała w warszawskich przetargach, ale dopiero teraz udało jej się wygrać.
Według rzecznika MZA Adama Stawickiego mają to być pierwsze mercedesy kursujące po Warszawie na stałe po II wojnie światowej. Kilka egzemplarzy jeździło wcześniej tylko w latach 30. Ostatnio mercedesy pojawiały się w stolicy tylko na testach. Od kilku lat na peryferyjnych liniach jeżdżą wprawdzie niewielkie autobusy ze znakiem Mercedesa, ale tak naprawdę są to autosany solina z silnikiem tego renomowanego producenta.
Jeśli przetarg, który rozstrzygnięto właśnie w MZA, nie utknie w protestach, pierwsze przegubowe mercedesy powinny wyjechać na stołeczne ulice wczesną jesienią. Rozczarują się jednak ci, którzy liczą na ogromną poprawę w komforcie podróży. W tym przypadku nie ma co porównywać marek tak jak samochodów osobowych, np. mercedesa do fiata. Wyposażenie warszawskich mercedesów conecto będzie dość podobne do kupowanych ostatnio solarisów czy MAN-ów, które są coraz bardziej naszpikowane elektroniką. - Mercedesy będą miały m.in. "śródziemnomorską" klimatyzację oraz monitory wewnętrzne i zewnętrzne - zapowiada Adam Stawicki. Niskopodłogowce będą produkowane w Turcji.
W tym samym przetargu MZA wybrało też dostawców mniejszych autobusów. 20 dziesięciometrowych niskopodłogowców dostarczy Solaris, a 25 średnich (12-metrowych) - konsorcjum Lider Trading i Blue Line, które sprzedaje solbusy. Autobusy tej marki jeżdżą po Warszawie od zeszłego roku. Pasażerowie trochę na nie narzekali, bo drzwi otwierają się w nich z pewnym opóźnieniem. Udało się to jednak poprawić przynajmniej w części pojazdów.
Urzędnicy szacują, że pod koniec roku, po zakończeniu najnowszych dostaw, będzie można wycofać z ulicy wysłużone ikarusy. Jeszcze w zeszłym roku władze miasta zakładały, że stanie się to przed Euro 2012. Po Warszawie wciąż jeździ prawie 130 ikarusów w wieku od 15 do niemal 20 lat. Ostatnio wiele z nich jest wykorzystywanych na liniach zastępujących rozkopane trasy tramwajowe. Powoli nowe autobusy zastępują też kilkunastoletnie jelcze i neoplany, które w wielu przypadkach nie nadają się już do remontu. (C) Gazeta Wyborcza Warszawa
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 01.05.2012, 15:19 |
|
|
kulikowski
Postów: 7383 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
przedwczoraj (tj. w niedzielę) "przetestowałem" (jako pasażer) lubelskie Connecto G na linii Contibusa C2, kursem o godz. 16:33 z Pl. Wilsona, wóz #2333. Mam tzw. mieszane uczucia ...
Zalety: - niska podłoga, - przyjemny dla oka ogólny design, - estetyczne rozplanowanie wnętrza.
Wady: - brak klimatyzacji (!), - małe uchylne okna (!), - skłonności do tzw. galopowania sekcji A (!), - mocne wstrząsy na nierównościach (wynikające ze sztywnego zawieszenia).
Moja ogólna ocena wypadła in minus, miałem wrażenie komfortu na poziomie Ikarusów serii 400.
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 03.07.2012, 12:36 |
|
|
Alfisti4ever
Postów: 8586 Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
|
Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
kulikowski napisał(a): Wady: - brak klimatyzacji (!), - małe uchylne okna (!), - skłonności do tzw. galopowania sekcji A (!), - mocne wstrząsy na nierównościach (wynikające ze sztywnego zawieszenia). Brak klimy to faktycznie nie porozumienie w nowoczesnym autobusie miejskim Okna małe to klasyka, zazwyczaj takie dają A co jest "galopowanie sekcji A" Zawieszenie twarde ale czy droga była dobra
_________________ Alfa Romeo - la meccanica delle Emozioni Dźwięk V6 Busso o poranku, jak espresso dla uszu! La vita è troppo corta per non guidare italiano!
Why can't we just love everybody and judge them by the car they drive?
|
Wto, 03.07.2012, 13:02 |
|
|
Michae
Postów: 3769
|
Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
[Nie to co o u nas] Znaczy się w większości polskich miast i tak praktycznie w ogóle nie jest włączona klima w autobusach, więc whatever [/Nie to co u nas]
_________________ Czas dostrzec, że fora motoryzacyjne to siedlisko nieudaczników, którzy często nawet nie prowadzili samochodów, jakie skreślili za 'brzydki wygląd', cierpiących na przekonanie, że na prawdę znają się na motoryzacji, gdy... nie mają o niej pojęcia. Nie marnuj życia, leć robić coś pożytecznego.
|
Wto, 03.07.2012, 13:50 |
|
|
kulikowski
Postów: 7383 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
Alfisti4ever napisał(a): A co jest "galopowanie sekcji A" pochylanie i unoszenie się na przemian przodu i tyłu przedniej części autobusu przegubowego (drgania skrętne wokół osi poprzecznej przed przegubem). Gwoli ścisłości trzeba dodać, że przyczepa (człon B) galopowała w fazie przeciwnej do przedniej części autobusu (uginając się w przegubie). Pierwszy raz w życiu widziałem takie zjawisko w autobusie przegubowym, przedtem obserwowałem tylko w starych Autosanach H-9.
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Wto, 03.07.2012, 16:30 |
|
|
Ice
Moderator
Postów: 24507
|
Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
Alfisti4ever napisał(a): Brak klimy to faktycznie nie porozumienie w nowoczesnym autobusie miejskim Zależy od miasta, w Radomiu sporo autobusów ma klimę, ale jej nie uświadczysz i tak...
_________________ | pajacyk.pl • polskieserce.pl | Kliknij raz dziennie. Codziennie.
|
Czw, 05.07.2012, 18:22 |
|
|
Kobi
Moderator
Postów: 23638 Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
|
Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
Ice napisał(a): Alfisti4ever napisał(a): Brak klimy to faktycznie nie porozumienie w nowoczesnym autobusie miejskim Zależy od miasta, w Radomiu sporo autobusów ma klimę, ale jej nie uświadczysz i tak... W Bydgoszczy nie ma chyba autobusu w którym ... byłaby klimatyzacja A jeśli już jest w kilku autobusach to nie jest uruchamiana. Jedynie kierowcy mają osobną klimę. Najgorsze jest jednak to, że gdy Ty otworzysz sobie okno żeby chociaż trochę wiało to zaraz jakaś starsza osoba zamknie bo jej wieje Kurwicy można dostać ...
_________________ Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.
|
Czw, 05.07.2012, 21:00 |
|
|
kulikowski
Postów: 7383 Miejscowość: Warszawa
|
Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
na szczęście warszawskie Connecta będą miały klimatyzację
_________________ no i jest! Solidarni z Ukrainą
|
Pią, 06.07.2012, 0:04 |
|
|
v6.
Postów: 171 Miejscowość: DW
Samochód: Megane Grandtour dci
|
Re: Mercedes Connecto G (17,5m)
Strasznie smutny taki z przodu.
|
Pią, 20.07.2012, 14:06 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Kto jest online |
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
|
| |