Obecny czas: Pią, 19.04.2024, 0:45




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Ikarus 417 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 7459
Miejscowość: Warszawa
Post Ikarus 417
Cytuj:
1995 Ikarus 417.08 (H)

http://www.przegubowiec.com/bus/katalog/opis417.htm
http://www.przegubowiec.com/katalog-autobusow-2/jelcze-neoplany-i-wynalazki/337-ikarus-417
http://infobus.pl/busbaza_detail.php?selectmodel=209
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ikarus_417

Image
(C) InfoBus

Image
(C) Wikipedia

Warszawa:
Image
Image
Image
Image
Image
(C) Przegubowiec

Galeria zdjęć Ikarusów 417 w Przegubowcu

Ikarus 417 – węgierski autobus z fabryki Ikarusa. Ma obniżoną podłogę na całej długości. Jest przegubową wersją Ikarusa 411. Wyprodukowano tylko 30 sztuk. Trafiły one do Niemiec, Czech, Polski oraz na Węgry.

Model Opis
417.02 Pierwsza, prototypowa wersja Ikarusa. Model wyposaĹĽony w silnik Cummins.
417.04 Wyprodukowano 18 egzemplarzy tego modelu (17 trafiło do Wuppertaler Stadtwerke w Niemczech, a osiemnasty został dostarczony do Havelbus Verkehrsgesellschaft).
417.08 Model był przeznaczony na rynek polski, lecz wyprodukowano tylko 3 egzemplarze. Trafiły one do MZA Warszawa oraz do MPK Wrocław. Pojazdy Warszawskie zostały wyprodukowane w 1995 r. Nadano im numery 7550 i 7551, a trafiły do zajezdni R5 Inflancka. Po likwidacji owej zajezdni przeniesiono je do zajezdni R-13 "Stalowa". Jednocześnie otrzymały nowe numery: 7530 i 7531. W lutym 2007 r. zostały skreślone ze stanu inwentarzowego i przeznaczone na sprzedaż. W lutym 2009 r. przegubowce sprzedano ostatecznie na złom firmie z Płońska. Z kolei wrocławski Ikarus z 1996 r. został oznaczony numerem 5000. Stacjonuje w zajezdni nr VII "Grabiszyńska" do dnia dzisiejszego.
417.10A Jedyny tego typu autobus został zakupiony w 1999 r. przez czeskie miasto Tábor.
417.14 Autobusy tego typu jeżdżą w Poczdamie. Były również eksploatowane przez DVB Drezno, lecz okazały się zbyt awaryjne i trafiły z powrotem do producenta.

Dane techniczne
typ nadwozia: niskopodlogowy członowy autobus klasy MEGA
okres produkcji: 1994-2002
eksploatacja: Warszawa (2 szt., wycofane), Wrocław (1 szt.), Węgry, Niemcy (Poczdam, Wuppertal, Drezno), Czechy (Tabor), Rosja
długość [mm]: 17630
szerokość [mm]: 2500
wysokość [mm]: 2805
rozstaw osi [mm]: 5360+6560
zwis przedni [mm]: 2690
zwis tylny [mm]: 3020
masa własna [kg]: 14860
masa całkowita [kg]: 26500
obciÄ…ĹĽenie przĂłd [kg]: 6500
obciążenie tył [kg]: 20000
ilość miejsc: 165
miejsc siedzÄ…cych: 31
miejsc stojÄ…cych: 134
ilość drzwi: 4
układ drzwi: 2-2-2-2
wysokość podłogi w I drzwiach [mm]: 350
wysokość podłogi w II drzwiach [mm]: 350
wysokość podłogi w III drzwiach [mm]: 350
wysokośc podłogi w IV drzwiach [mm]: 350
silnik typ: MAN D0826 LOH 08, z tyłu, stojący
pojemność skokowa [l]: 6,87
moc maksymalna [KM]: 198 (270)
maksymalny moment obrotowy [Nm]: 1000
skrzynia biegĂłw: ZF 4HP 590
osie: RABA
hamulce: przód tarczowe, środek i tył bębnowe
ogumienie: 275/70 R22,5
(C) Przegubowiec, InfoBus, Wikipedia

_________________
no i jest!
Solidarni z Ukrainą


Ostatnio edytowany przez kulikowski Nie, 22.08.2010, 1:33, edytowano w sumie 6 razy

Czw, 12.08.2010, 14:33
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 4079
Miejscowość: WROCŁAW
Samochód: VOLVO
Post Re: 1994 Ikarus 417 (H)
Mamy we Wrocławiu jednego takiego rodzynka. Najpierw był czerwony, potem pomalowali go na niebiesko, a teraz jest żółto-czerwony, jak reszta autobusów we wro. Ma charakterystyczny nr boczny #5000 :wink:

_________________
>>>


Pią, 13.08.2010, 15:08
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
 cron

Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2018