Obecny czas: Wto, 28.02.2017, 8:41




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Reklama 

[tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing / Swing Duo 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 5800
Miejscowość: Warszawa
Post [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing / Swing Duo
Warszawa zamówiła 186 niskopodłogowych, klimatyzowanych, pięcioczłonowych tramwajów z monitoringiem i informacją pasażerską, które dostarczane będą od maja 2010 do końca 2013 r. (teraz wysłużone 13N i 105N będą sukcesywnie wycofywane z ruchu). W stosunku do 120N zostały skrócone o ok. 1,5 m a to z powodu, iż warszawskie przystanki mają 60 m długości i powinny móc jednocześnie obsługiwać dwa wagony.

Image
(C) Blip.pl

Cytuj:
Niskopodłogowe Tramwaje SWING są propozycją skierowaną dla komunikacji miejskiej, w kraju i za granicą. Spełniają on rosnące potrzeby pasażerów i przewoźników. Bryła nadwozia charakteryzuje się nowoczesnym, harmonijnym kształtem oraz dużą przeszkloną powierzchnią.
Design tramwajów produkowanych w PESA, gdzie powstał pierwszy w Polsce, całkowicie niskopodłogowy i jednoprzestrzenny pojazd, łączy w sobie nowoczesność z klasycznymi wzorcami. Dobór kolorystyki zewnętrznej i wnętrzna pojazdu oraz siedzeń dokonywane są wspólnie z Klientem.
Komfort jazdy zapewnia zawieszenie, które posiada dwa stopnie usprężynowania. Wózki z klasycznymi osiami, będące sprawdzonym rozwiązaniem, zapewniają niezawodność oraz prostotę obsługi podczas codziennej eksploatacji. Zastosowanie najwyższej klasy komponentów oraz doświadczeniu zdobytemu podczas eksploatacji tramwaje SWING zapewniają wysoką jakość i niezawodność. Nowoczesna i ergonomiczna kabina motorniczego zapewnia komfortowe warunki pracy, a zastosowanie systemu diagnostyki on-line umożliwia monitorowanie stanu pracy floty pojazdów w czasie rzeczywistym. Dzięki zastosowaniu systemu klasyfikacji zdarzeń motorniczy może precyzyjnie określić, sposób postępowania w każdym momencie.
Modułowa budowa tramwaju, zarówno w zakresie konstrukcji jak i wyposażenia umożliwia dopasowanie pojazdu do wymogów klienta. W zależności od potrzeb przewozowych operatora PESA proponuje pojazdy 3, 5 lub 7 członowe, także w wersji dwukierunkowej. Tramwaje przystosowane są do poruszania się po torach o szerokości 1435mm i 1000mm.
Tramwaj Swing jest całkowicie niskopodłogowy, dzięki czemu jest przyjazny dla osób starszych, niepełnosprawnych i poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wygodny dostęp do tramwaju, także wózkiem dziecięcym umożliwia wysuwana automatycznie rampa.
Tramwaj, dzięki jednoprzestrzennej budowie zaskakuje przestronnością wnętrza i wygodą podróżowania. Dbając o bezpieczeństwo podróżujących zastosowano system monitoringu. Dla ułatwienia podróżowania we wnętrzu umieszczony został automat do sprzedaży biletów oraz system informacji pasażerskiej.


22 sierpnia 2008r. Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. ogłosiły dwustopniowy przetarg ograniczony na dostawę 186 szt. przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych z napędem prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym (falownikowym) wraz z pakietem naprawczym i specjalistycznym wyposażeniem obsługowym. W dniu 19 marca 2009r. nastąpiło otwarcie ofert w przetargu - swoje oferty złożyły: konsorcjum Alstom Konstal SA & Alstom Transport SA, konsorcjum AnsaldoBreda & Newag, PS Pesa SA i Stadler Pankow GmbH. W dniu 1 kwietnia 2009r. Tramwaje Warszawskie ogłosiły wyniki przetargu. Trzy oferty zostały odrzucone jako niespełniające wymogów SIWZ, tym samym wygrała jedyna nieodrzucona (a zarazem - najtańsza spośród złożonych) oferta PS Pesa SA. Bydgoski producent zaproponował dostawę nowych tramwajów za 1227,6 mln zł netto (1497,6 mln zł brutto). W dniu 29 maja 2009r. na terenie zajezdni R-4 Żoliborz uroczyście (w obecności m.in. prezydent Warszawy - Hanny Gronkiewicz-Waltz oraz marszałka województwa mazowieckiego - Adama Struzika) podpisano mowę na dostawę nowych tramwajów. (więcej o przetargu - tutaj).

Wagon 120Na będzie wagonem pięcioczłonowym, całkowicie niskopodłogowym, o długości 30,1 m. Pudło będzie oparte na trzech wózkach (człony II i IV są wiszące). Wagon jest nieco krótszy od swojego poprzednika (120N) - skrócenie wagonu wynika z konieczności uniknięcia przekroczenia dopuszczalnego nacisku na oś (wagon 120Na z racji nowego układu siedzeń 1+1 przy dotychczasowej długości mógłby przekroczyć te parametry). Wagon 120Na posiadać będzie falownikowy układ rozruchu, napędzany będzie 4 asynchronicznymi silnikami prądu przemiennego o mocy 105kW każdy. Zderzaki zostaną oparte na hydraulicznych amortyzatorach, co ma umożliwić pochłanianie energii uderzenia i w konsekwencji - zminimalizować ryzyko uszkodzeń pojazdu wskutek kolizji przy niskich prędkościach.
Nowy wagon pomieści 201 pasażerów (w tym 40 na miejscach siedzących stałych i 4 na rozkładanych). W wagonie przewidziano 6 zespołów drzwi odskokowo-uchylnych - pojedyncze w członach I i V oraz podwójne w członach II i IV. W kabinie motorniczego i przedziale pasażerskim zamontowana będzie klimatyzacja. Wagon wyposażony będzie w systemy emisji reklam i informacji pasażerskiej (mi.n. wyświetlacze LCD) oraz automaty do sprzedaży biletów. Zgodnie z wymogiem narzuconym przez ZTM (organizatora komunikacji publicznej w Warszawie) 40 wagonów wyposażone będzie dodatkowo w system do liczenia pasażerów.

W dniu podpisania umowy PESA SA zaprezentowała trzy propozycje malowania wagonu:
- zmodyfikowaną wersję "nowego malowania ZTM" (czerwony przód, szary dach, biały pas nadokienny, żółtoczerwony pas podokienny - na wizualizacjach)
- wersję nawiązującą do aktualnego malowania autobusów w Warszawie (żółty pas nadokienny, żółto-czerwony pas podokienny)
- wersję autorską (czerwono-czarny przód, ciemnoszary dach, jasnoszary pas nadokienny i podokienny, z wąskim paskiem żółtoczerwonym poniżej linii okien)

Wg informacji podanej w dniu 29 maja 2009r. przez producenta, pierwszy tramwaj miały trafić do Warszawy na przełomie maja i czerwca 2010r., natomiast do końca roku 2010 - ma być ich już 20 sztuk. Zakończenie dostaw przewidziano na koniec 2013r.

Przedstawiony w postępowaniu przetargowym i na pierwszej prezentacji nietypowy wzór malowania nowego tramwaju został wymuszony przez organizatora warszawskiej komunikacji - Zarząd Transportu Miejskiego. Wzór ten powstał w dziale marketingu ZTM (jak się okazało - bez konsultacji z odpowiednimi komórkami UMSt. Warszawy, zajmującymi się tak nadzorem nad komunikacją jak i estetyką miasta) i został na życzenie władz miasta zarzucony. Nowy wzór miał być wybrany latem 2009r. po przemalowywaniu na nowe barwy wagonów 120N. Spośród dwóch zaprezentowanych wzorów malowania - szarego z czerwonymi i żółtymi wstawkami oraz czerwono-żółtego władze Warszawy wybrały ten nawiązujący do barw miasta.
Nowy wzór malowania dla wagonów 120Na pokazano publicznie po raz pierwszy w dniu 28 października 2009r. - wg tego wzoru, nowy tramwaj ma mieć czerwony dach (RAL 3020), żółte burty (RAL 1003) oraz ciemnoszare (antracytowe, RAL 7016) drzwi, pas okienny, dach nad kabiną motorniczego i dolne części ścian czołowych.

W dniu 12 maja 2010r. w bydgoskiej Pesie odbyła się prezentacja gotowego prototypu tramwaju 120Na. Wygląd wagonu okazał się bardzo zbliżony do wcześniej prezentowanych wizualizacji (nieznacznie zmieniono jedynie kszałt tylnej ściany), w przedziale pasażerskim wyróżniają się czerwone obicia siedzeń (z wzorem nawiązującym do symboli Warszawy) i duża liczba poręczy dla osób stojących. Zgodnie z założeniami przetargu wagon wyposażony jest w automat do sprzedaży biletów i tablice informacyjne LCD. Ciekawostką jest pulpit motorniczego, ściśle dostosowany do uwag przyszłych użytkowników (jesienią ub. roku producent przedstawił do oceny model pulpitu w skali 1:1, z założeniem uwzględnienia wszystkich uwag zgłaszanych przez motorniczych). Tramwaj został zaprezentowany pod nową nazwą handlową - Swing.

Wagon dotarł do Warszawy nad ranem 19 maja. W ciągu następnych dni zostaną przeprowadzone procedury homologacyjne. Tramwaje Warszawskie zakładają że nowy wagon wyruszy na trasy w czerwcu. Według informacji przekazanych na prezentacji, Pesa przewiduje przyspieszenie dostaw względem wcześniej zakładanego harmonogramu - do końca 2010r. ma być dostarczone 33 wagony 120Na, natomiast do czerwca 2012r. - 120 wagonów.

Od końcowych dni maja prototypowy wagon przechodzi jazdy próbne i testy homologacyjne. Pierwsze jazdy testowe poza zajezdnią odbyły się w dniu 27 maja 2010r., a w dniach 1/2 czerwca odbyła się 18-godzinna jazda homologacyjna. Do połowy czerwca wagon ma otrzymać świadectwo homologacyjne, dzięki czemu będzie mógł zacząć jazdy liniowe.

W dniu 12 czerwca 2010r. prototypowy wagon 120Na został wpisany na stan TW (otrzymując numer taborowy 3116), został przypisany do zajezdni R-3 Mokotów. Tego dnia na mokotowskiej zajezdni odbyła się uroczystość wprowadzenia do ruchu (z udziałem m.in. prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz, prezesa TW sp. z o.o. Krzysztofa Karosa i prezesa PESA SA Tomasza Zaboklickiego). Następnie nowy wagon poprowadził ulicami Warszawy uroczystą paradę, a po jej zakończeniu - kursował na na okolicznościowej linii W (pl. Narutowicza - Aleje Jerozolimskie - Targowa - al. Solidarności - Towarowa - pl. Narutowicza; przejazd tramwajem był darmowy). W dniu 14 czerwca 2010r. wagon po raz pierwszy wyjechał liniowo - na brygadę 015/4. Po kilku tygodniach wagon został przesunięty na linię 9.

Pod koniec lipca dotarły kolejne dwa wagony 120Na. W porównaniu do prototypu, powiększona została kabina motorniczego, nieznacznie zmieniono także sam fotel motorniczego. Oba nowe wagony zostały wpisane na stan w dniu 4 sierpnia otrzymując numery taborowe 3117 (R-3 Mokotów) i 3118 (R-2 Praga). Pierwszy z nich szybko trafił do ruchu liniowego, drugi początkowo służył do nauki jazdy motorniczych z praskiej zajezdni, w ruchu liniowym pojawił się dopiero w połowie sierpnia.

Kolejne trzy wagony dotarły do Warszawy w drugiej połowie sierpnia. Wszystkie zostały pomalowane wg zmodyfikowanego wzoru - czarny kolor poszycia nad kabiną motorniczego został zastąpiony czerwonym (tym samym ściana przednia wagonu zyskała malowanie identyczne jak tylna).

Dane techniczne:
producent: Pojazdy Szynowe PESA, Bydgoszcz, Polska
szerokość toru: 1435 mm
zasilanie: 750 V=
liczba członów: 5
długość: 30120 mm
szerokość: 2350 mm
wysokość: 3400 mm
liczba drzwi: 6
miejsc ogółem: 201
miejsc siedzÄ…cych: 40+4
miejsc stojÄ…cych: 157-161
wysokość podłogi: 350 mm
udział niskiej podłogi: 100%
układ rozruchu: falownikowy (IGBT)
rodzaj silnikĂłw: prÄ…du przemiennego
liczba silnikĂłw: 4
moc godzinowa: 4 x 105kW
prędkość maksymalna: 70 km/h
rozstaw wĂłzkĂłw: 11060mm
wózki napędowe: 2 × 10NN
wĂłzki toczny: 11NN
rozstaw osi w wĂłzku: 1800 mm
klimatyzacja: standard
monitoring: standard
hamowanie odzyskowe: standard

Specyfikacja dla Warszawy

Specyfikacja dla Gdańska

Specyfikacja dla Szeged(Wegry) - Csardas
(C) Blip, Tramwar, Pesa


Ostatnio edytowany przez kulikowski Śro, 24.11.2010, 15:50, edytowano w sumie 3 razy

Pią, 03.09.2010, 2:24
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23243
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing
Właśnie tym się teraz zajmuję :) BTW. Gdańsk również zamówił takie same tramwaje w liczbie 35 sztuk, ale są mniej troskliwi o niepełnosprawnych pasażerów bo rampy dla inwalidów muszą być ręcznie otwierane, a na warszawskich wszystko jest automatyczne ;)

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Pią, 03.09.2010, 17:26
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 4079
Miejscowość: WROCŁAW
Samochód: VOLVO
Post Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing
Jedyne co mi się nie podoba to układ siedzeń (chodzi mi o te skośne). Jak znajdę foto to wrzucę.

_________________
>>>


Pią, 03.09.2010, 18:50
Profil

Postów: 2
Post Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing
czytajac ten temat.. pomyslalam ze warto poruszyć temat wyświetlaczy jakie pojawiły sie w Warszawie juz jakis czas temu. mam na mysli wyświetlacze znajdujące się na przystankach, informujące o numerze tramwaju, o czasie w ktorym mozna sie go spodziewac i o ewentualnym spoznieniu. a jesli chodzi o tramwaje PESY- strzał w dziesiatke. nowoczesne, cichutkie, wygodne, i co najwazniejsze- polskie! :D mamy sie czym pochwalic :)


Śro, 06.10.2010, 11:44
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23243
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing
Pierwszy z 30 "Swingów" dla Szczecina dotarł na zajezdnie Pogodno w zeszłą Sobotę. Tramwaj Szczeciński różni się nieco od 120Na produkowanych dla Gdańska i Warszawy. Jest przede wszystkim dłuższy. Mierzy ponad 31 metrów bowiem człony B i D czyli człony wiszące są o 80 cm dłuższe niż w Swingach Warszawskich. Ponadto dzięki podwójnemu rzędowi siedzeń na dwóch członach tramwaj pomieści więcej pasażerów. Szecinianie są zachwyceni o czym można przeczytać tutaj - http://www.mmszczecin.pl/37081/2010/11/ ... ory=photos Ciężko pracowaliśmy (nawet nocami) aby tramwaj wyszedł na czas, mam nadzieje, że będzie dobrze służył w Szczecinie.

Na temat malowania nie będę się wypowiadał, takie malowanie zatwierdził Szczecin i z tego co wiem malują tak wszystkie pojazdy komunikacji miejskiej ;)

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Wto, 16.11.2010, 20:05
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5800
Miejscowość: Warszawa
Post Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing
dla Warszawy pierwotnie też miała mieć długość 31,8 m (jak 120N), ale ponieważ przystanki warszawskie mają 60 m dlugości oraz w celu umożliwienia jednoczesnego postoju 2 pojazdów skrócono w specyfikacji długość do 30 m.


Śro, 17.11.2010, 0:19
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5800
Miejscowość: Warszawa
Post Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing
Cytuj:
W dniu 19 maja minął rok od dostawy prototypu wagonu PESA 120Na Swing. W pierwszą rocznicę dostarczono ogółem 71 wagonów do odbiorców w tym:

120Na Warszawa - 49 sztuk
120Na Gdańsk - 16 sztuk
120NaS Szczecin - 6 sztuk

Kolejny rok będzie jeszcze ciekawszy gdyż pojawi się kolejna wersja Swinga dla Węgierskiego miasta Szeged. Oraz z niecierpliwością wszyscy chyba czekamy na prototyp dla Częstochowy i Bydgoszczy choć w tym drugim przypadku ma być Swing wąskotorowy.

(C) Beni@Wawkom.waw.pl


Pon, 23.05.2011, 2:19
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5800
Miejscowość: Warszawa
Post Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing
Rynek Kolejowy napisał(a):
Setny Swing zaprezentowany. Prezydent zachwycona
Image
Dziś w południe setny tramwaj Pesa Swing z zamówienia na 186 wagonów dla Tramwajów Warszawskich uroczyście przejechał ulicami miasta. - Te tramwaje upiększają miasto - powiedziała "Rynkowi Kolejowemu" prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz.

"100 tramwajów na 100 dni do Euro" - pod takim hasłem urząd miasta Warszawy zorganizował dzisiejszą imprezę wspólnie z Pesą. Uroczystość rozpoczęła się od wręczenia nagród przez prezydent Warszawy w konkursie pod hasłem „Tramwajem po Warszawie”, do którego zaproszeni zostali podopieczni Zespołu Ognisk Wychowawczych im. K. Lisieckiego „Dziadka”. Po prezentacji zwycięskich prac w Teatrze Powszechnym, Hanna Gronkiewicz-Waltz, wspólnie z wiceprezydentem Jackiem Wojciechowiczem, prezesem Tramwajów Warszawskich Krzysztofem Karosem i przedstawicielami Pesy przejechali okolicznościowo oklejonym przez Pesę setnym Swingiem z pętli Zieleniecka do przystanku Centrum. Zdjęcia z imprezy można zobaczyć w naszej fotogalerii.

Prezydent Warszawy w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" podkreśliła, że jest bardzo zadowolona z tramwajów Swing - Takie nowoczesne tramwaje zachęcają mieszkańców do wybrania komunikacji miejskiej. Ludzie dużo chętniej jeżdżą nowymi, pięknymi tramwajami. W środku jest komfortowo, ale dla miasta ważna jest też estetyka zewnętrzna. Te tramwaje upiększają miasto - powiedziała "Rynkowi Kolejowemu" prezydent Warszawy przyznając, że sama najczęściej wybiera jednak samochód. - Ale jeżeli przejazd komunikacją miejską mi pasuje, to z niej korzystam. Najczęściej z Szybkiej Kolei Miejskiej - dodała.

Fotorelacja z imprezy


(C) Rynek-Kolejowy.pl


Czw, 23.02.2012, 14:48
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20478
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing / Swing Duo
Cytuj:
Pierwszy dwukierunkowy Swing przyjechał do Warszawy. Sześć takich pojazdów ma kursować po moście Marii Skłodowskiej-Curie.
O tym, że Swing Duo przyjedzie do stolicy pisaliśmy pod koniec lipca. Teraz szefostwo Tramwajów Warszawskich postanowiło pochwalić się nowym nabytkiem.

Dwie kabiny
- To tramwaj typu 120Na. Pozwoli na uruchomienie komunikacji na moście Marii Skłodowskiej-Curie - tłumaczy Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Swing Duo różni się kilkoma szczegółami od tych, które teraz widzimy na ulicach stolicy. Drzwi dla pasażerów są z obu stron pojazdu. - Są też dwie kabiny motorniczego. Umożliwiają zmianę kierunku jazdy bez zawracania na klasycznej pętli – wyjaśnia Powałka.

Kontrakt stulecia

Ponadto tramwaj jest wyposażony w klimatyzację, monitory LCD czy elektroniczny wyświetlacz z rozkładem jazdy. W wagonie znajduje się miejsce na automat do sprzedaży biletów.

Tramwaj dwukierunkowy będzie nowością w stolicy. Jest produkowany przez bydgoską PESĘ w ramach tzw. kontraktu stulecia (miasto zamówiło 186 tramwajów niskopodłogowych).

Sześć sztuk na most

Najwcześniej pod koniec tego roku ma obsługiwać krótki odcinek linii tramwajowej, prowadzącej od metra Młociny, przez most Marii Skłodowskiej-Curie do ulicy Myśliborskiej. – Docelowo będzie takich sześć. Będą kursowały mostem Marii Skłodowskiej-Curie. Wcześniej po północnych częściach Warszawy – zapewnia Powałka.

http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 54541.html

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Śro, 08.08.2012, 8:41
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 4079
Miejscowość: WROCŁAW
Samochód: VOLVO
Post Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing / Swing Duo
U nas też kupili dwukierunkowce, z tym że jeżdżą od pętli do pętli :lol:

_________________
>>>


Śro, 08.08.2012, 14:20
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23243
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing / Swing Duo
Miałem dwa razy więcej roboty przy ustawianiu mechanizmów drzwi, ale dałem rade ;)

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Śro, 08.08.2012, 19:30
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20478
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing / Swing Duo
Excuse moi, maestro :)

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Śro, 08.08.2012, 21:06
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20478
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing / Swing Duo
Cytuj:
Pasażerowie mogą już jeździć pierwszym warszawskim tramwajem z drzwiami po obu stronach. Swing Duo kursuje na linii numer 1, między pętlą Annopol, a Banacha. W ciągu kilku dni na torowisko wyjadą pozostałe zakupione składy.
Zgodnie z sobotnimi zapowiedziami Michała Powałki, rzecznika Tramwajów Warszawskich, dwukierunkowy Swing Duo wyjechał o godz. 6.14 z zajezdni "Żoliborz" i pojechał w kierunku Annopola.

Więcej: http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 63012.html

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pon, 15.10.2012, 9:36
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5800
Miejscowość: Warszawa
Post Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing / Swing Duo
dwukierunkowe Swingi docelowo pojadą na Most Północny i Tarchomin.


Czw, 25.10.2012, 12:55
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5800
Miejscowość: Warszawa
Post Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing / Swing Duo
Toruń:
początek dostaw wąskotorowego (1000 mm) Swinga dla Torunia
Image
Image
Image
Cytuj:
Toruń: Pierwszy swing odebrany!
2014-10-02 10:00:13

MZK Toruń uroczyście odebrało wczoraj pierwszy z zakontraktowanych dwunastu tramwajów z bydgoskiej Pesy. Swing w specjalnej wersji dla kujawsko-pomorskiego miasta przewiózł już pierwszych pasażerów. Toruńscy oficjele pojechali nową trasą na akademickie osiedle UMK.

Wojskowa orkiestra dęta, flagi władz wszystkich szczebli od miejskiego po europejski, przedstawiciele słynnego uniwersytetu, kościoła i miejscy oficjele – tak hucznie świętowano odbiór pierwszego toruńskiego tramwaju Pesa 122NbT Swing. W środowe przedpołudnie przy dźwiękach marsza na dziesiątki trąb nowy pojazd uroczyście zablokował na nieco ponad pół godziny jeden z najważniejszych węzłów komunikacyjnych miasta – plac Teatralny. Cytując za materiałami promocyjnymi magistratu, tramwajowej rewolucji w Toruniu ciąg dalszy!

– Nowe tramwaje będą woziły pasażerów w sposób najbardziej ekologiczny, właściwy dla takiego obszaru jak otoczenie zespołu staromiejskiego czy wszędzie tam, gdzie w nowoczesnych miastach preferowany jest transport szynowy. Tak będzie i w naszym mieście – mówił na konferencji prasowej towarzyszącej odbiorowi prezydent Torunia Michał Zaleski. – Na dobry początek kupujemy dwanaście tramwajów. Sześć pięcioczłonowych przyjedzie w tym roku, sześć trójczłonowych – w przyszłym – dodał.

– Jesteśmy dumni, że możemy konstruować tramwaje dla Torunia – mówił prezes bydgoskiej Pesy Tomasz Zaboklicki, wręczając prezesowi Miejskiego Zakładu Komunikacji akt przekazania. Toruńska wersja swinga, przystosowana do ruchu na torze 1000 mm, różni się nieco od dotychczasowych wyglądem pudła pojazdu. – Design łączy w sobie nowoczesność z klasycznymi wzorcami, wpisując się tym samym w unikalny charakter miasta – przekonuje bydgoski producent.


Gdańsk:
Image


Szczecin:
Image
Image
Image
Image


(C) Rynek-Kolejowy.pl
Torun.gazeta.pl
Wikimedia.org
Swiatowy.org
Kurierkolejowy.eu


Wto, 07.10.2014, 2:20
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20478
Miejscowość: Zgierz [EZG]
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing / Swing Duo
Fajne, że tak mieszają te detale stylistyki, prawie każde miasto ma Pesę w innym setupie.

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Wto, 07.10.2014, 7:50
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com