Samochody Świata - Forum Motoryzacyjne https://www.samochodyswiata.pl/ |
|
[tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing / Swing Duo https://www.samochodyswiata.pl/viewtopic.php?f=22&t=32386 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kulikowski [ Pią, 03.09.2010, 2:24 ] |
Temat postu: | [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing / Swing Duo |
Warszawa zamówiła 186 niskopodłogowych, klimatyzowanych, pięcioczłonowych tramwajów z monitoringiem i informacją pasażerską, które dostarczane będą od maja 2010 do końca 2013 r. (teraz wysłużone 13N i 105N będą sukcesywnie wycofywane z ruchu). W stosunku do 120N zostały skrócone o ok. 1,5 m a to z powodu, iż warszawskie przystanki mają 60 m długości i powinny móc jednocześnie obsługiwać dwa wagony. (C) Blip.pl Cytuj: Niskopodłogowe Tramwaje SWING są propozycją skierowaną dla komunikacji miejskiej, w kraju i za granicą. Spełniają on rosnące potrzeby pasażerów i przewoźników. Bryła nadwozia charakteryzuje się nowoczesnym, harmonijnym kształtem oraz dużą przeszkloną powierzchnią. Design tramwajów produkowanych w PESA, gdzie powstał pierwszy w Polsce, całkowicie niskopodłogowy i jednoprzestrzenny pojazd, łączy w sobie nowoczesność z klasycznymi wzorcami. Dobór kolorystyki zewnętrznej i wnętrzna pojazdu oraz siedzeń dokonywane są wspólnie z Klientem. Komfort jazdy zapewnia zawieszenie, które posiada dwa stopnie usprężynowania. Wózki z klasycznymi osiami, będące sprawdzonym rozwiązaniem, zapewniają niezawodność oraz prostotę obsługi podczas codziennej eksploatacji. Zastosowanie najwyższej klasy komponentów oraz doświadczeniu zdobytemu podczas eksploatacji tramwaje SWING zapewniają wysoką jakość i niezawodność. Nowoczesna i ergonomiczna kabina motorniczego zapewnia komfortowe warunki pracy, a zastosowanie systemu diagnostyki on-line umożliwia monitorowanie stanu pracy floty pojazdów w czasie rzeczywistym. Dzięki zastosowaniu systemu klasyfikacji zdarzeń motorniczy może precyzyjnie określić, sposób postępowania w każdym momencie. Modułowa budowa tramwaju, zarówno w zakresie konstrukcji jak i wyposażenia umożliwia dopasowanie pojazdu do wymogów klienta. W zależności od potrzeb przewozowych operatora PESA proponuje pojazdy 3, 5 lub 7 członowe, także w wersji dwukierunkowej. Tramwaje przystosowane są do poruszania się po torach o szerokości 1435mm i 1000mm. Tramwaj Swing jest całkowicie niskopodłogowy, dzięki czemu jest przyjazny dla osób starszych, niepełnosprawnych i poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wygodny dostęp do tramwaju, także wózkiem dziecięcym umożliwia wysuwana automatycznie rampa. Tramwaj, dzięki jednoprzestrzennej budowie zaskakuje przestronnością wnętrza i wygodą podróżowania. Dbając o bezpieczeństwo podróżujących zastosowano system monitoringu. Dla ułatwienia podróżowania we wnętrzu umieszczony został automat do sprzedaży biletów oraz system informacji pasażerskiej. 22 sierpnia 2008r. Tramwaje Warszawskie sp. z o.o. ogłosiły dwustopniowy przetarg ograniczony na dostawę 186 szt. przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych wagonów tramwajowych z napędem prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym (falownikowym) wraz z pakietem naprawczym i specjalistycznym wyposażeniem obsługowym. W dniu 19 marca 2009r. nastąpiło otwarcie ofert w przetargu - swoje oferty złożyły: konsorcjum Alstom Konstal SA & Alstom Transport SA, konsorcjum AnsaldoBreda & Newag, PS Pesa SA i Stadler Pankow GmbH. W dniu 1 kwietnia 2009r. Tramwaje Warszawskie ogłosiły wyniki przetargu. Trzy oferty zostały odrzucone jako niespełniające wymogów SIWZ, tym samym wygrała jedyna nieodrzucona (a zarazem - najtańsza spośród złożonych) oferta PS Pesa SA. Bydgoski producent zaproponował dostawę nowych tramwajów za 1227,6 mln zł netto (1497,6 mln zł brutto). W dniu 29 maja 2009r. na terenie zajezdni R-4 Żoliborz uroczyście (w obecności m.in. prezydent Warszawy - Hanny Gronkiewicz-Waltz oraz marszałka województwa mazowieckiego - Adama Struzika) podpisano mowę na dostawę nowych tramwajów. (więcej o przetargu - tutaj). Wagon 120Na będzie wagonem pięcioczłonowym, całkowicie niskopodłogowym, o długości 30,1 m. Pudło będzie oparte na trzech wózkach (człony II i IV są wiszące). Wagon jest nieco krótszy od swojego poprzednika (120N) - skrócenie wagonu wynika z konieczności uniknięcia przekroczenia dopuszczalnego nacisku na oś (wagon 120Na z racji nowego układu siedzeń 1+1 przy dotychczasowej długości mógłby przekroczyć te parametry). Wagon 120Na posiadać będzie falownikowy układ rozruchu, napędzany będzie 4 asynchronicznymi silnikami prądu przemiennego o mocy 105kW każdy. Zderzaki zostaną oparte na hydraulicznych amortyzatorach, co ma umożliwić pochłanianie energii uderzenia i w konsekwencji - zminimalizować ryzyko uszkodzeń pojazdu wskutek kolizji przy niskich prędkościach. Nowy wagon pomieści 201 pasażerów (w tym 40 na miejscach siedzących stałych i 4 na rozkładanych). W wagonie przewidziano 6 zespołów drzwi odskokowo-uchylnych - pojedyncze w członach I i V oraz podwójne w członach II i IV. W kabinie motorniczego i przedziale pasażerskim zamontowana będzie klimatyzacja. Wagon wyposażony będzie w systemy emisji reklam i informacji pasażerskiej (mi.n. wyświetlacze LCD) oraz automaty do sprzedaży biletów. Zgodnie z wymogiem narzuconym przez ZTM (organizatora komunikacji publicznej w Warszawie) 40 wagonów wyposażone będzie dodatkowo w system do liczenia pasażerów. W dniu podpisania umowy PESA SA zaprezentowała trzy propozycje malowania wagonu: - zmodyfikowaną wersję "nowego malowania ZTM" (czerwony przód, szary dach, biały pas nadokienny, żółtoczerwony pas podokienny - na wizualizacjach) - wersję nawiązującą do aktualnego malowania autobusów w Warszawie (żółty pas nadokienny, żółto-czerwony pas podokienny) - wersję autorską (czerwono-czarny przód, ciemnoszary dach, jasnoszary pas nadokienny i podokienny, z wąskim paskiem żółtoczerwonym poniżej linii okien) Wg informacji podanej w dniu 29 maja 2009r. przez producenta, pierwszy tramwaj miały trafić do Warszawy na przełomie maja i czerwca 2010r., natomiast do końca roku 2010 - ma być ich już 20 sztuk. Zakończenie dostaw przewidziano na koniec 2013r. Przedstawiony w postępowaniu przetargowym i na pierwszej prezentacji nietypowy wzór malowania nowego tramwaju został wymuszony przez organizatora warszawskiej komunikacji - Zarząd Transportu Miejskiego. Wzór ten powstał w dziale marketingu ZTM (jak się okazało - bez konsultacji z odpowiednimi komórkami UMSt. Warszawy, zajmującymi się tak nadzorem nad komunikacją jak i estetyką miasta) i został na życzenie władz miasta zarzucony. Nowy wzór miał być wybrany latem 2009r. po przemalowywaniu na nowe barwy wagonów 120N. Spośród dwóch zaprezentowanych wzorów malowania - szarego z czerwonymi i żółtymi wstawkami oraz czerwono-żółtego władze Warszawy wybrały ten nawiązujący do barw miasta. Nowy wzór malowania dla wagonów 120Na pokazano publicznie po raz pierwszy w dniu 28 października 2009r. - wg tego wzoru, nowy tramwaj ma mieć czerwony dach (RAL 3020), żółte burty (RAL 1003) oraz ciemnoszare (antracytowe, RAL 7016) drzwi, pas okienny, dach nad kabiną motorniczego i dolne części ścian czołowych. W dniu 12 maja 2010r. w bydgoskiej Pesie odbyła się prezentacja gotowego prototypu tramwaju 120Na. Wygląd wagonu okazał się bardzo zbliżony do wcześniej prezentowanych wizualizacji (nieznacznie zmieniono jedynie kszałt tylnej ściany), w przedziale pasażerskim wyróżniają się czerwone obicia siedzeń (z wzorem nawiązującym do symboli Warszawy) i duża liczba poręczy dla osób stojących. Zgodnie z założeniami przetargu wagon wyposażony jest w automat do sprzedaży biletów i tablice informacyjne LCD. Ciekawostką jest pulpit motorniczego, ściśle dostosowany do uwag przyszłych użytkowników (jesienią ub. roku producent przedstawił do oceny model pulpitu w skali 1:1, z założeniem uwzględnienia wszystkich uwag zgłaszanych przez motorniczych). Tramwaj został zaprezentowany pod nową nazwą handlową - Swing. Wagon dotarł do Warszawy nad ranem 19 maja. W ciągu następnych dni zostaną przeprowadzone procedury homologacyjne. Tramwaje Warszawskie zakładają że nowy wagon wyruszy na trasy w czerwcu. Według informacji przekazanych na prezentacji, Pesa przewiduje przyspieszenie dostaw względem wcześniej zakładanego harmonogramu - do końca 2010r. ma być dostarczone 33 wagony 120Na, natomiast do czerwca 2012r. - 120 wagonów. Od końcowych dni maja prototypowy wagon przechodzi jazdy próbne i testy homologacyjne. Pierwsze jazdy testowe poza zajezdnią odbyły się w dniu 27 maja 2010r., a w dniach 1/2 czerwca odbyła się 18-godzinna jazda homologacyjna. Do połowy czerwca wagon ma otrzymać świadectwo homologacyjne, dzięki czemu będzie mógł zacząć jazdy liniowe. W dniu 12 czerwca 2010r. prototypowy wagon 120Na został wpisany na stan TW (otrzymując numer taborowy 3116), został przypisany do zajezdni R-3 Mokotów. Tego dnia na mokotowskiej zajezdni odbyła się uroczystość wprowadzenia do ruchu (z udziałem m.in. prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz, prezesa TW sp. z o.o. Krzysztofa Karosa i prezesa PESA SA Tomasza Zaboklickiego). Następnie nowy wagon poprowadził ulicami Warszawy uroczystą paradę, a po jej zakończeniu - kursował na na okolicznościowej linii W (pl. Narutowicza - Aleje Jerozolimskie - Targowa - al. Solidarności - Towarowa - pl. Narutowicza; przejazd tramwajem był darmowy). W dniu 14 czerwca 2010r. wagon po raz pierwszy wyjechał liniowo - na brygadę 015/4. Po kilku tygodniach wagon został przesunięty na linię 9. Pod koniec lipca dotarły kolejne dwa wagony 120Na. W porównaniu do prototypu, powiększona została kabina motorniczego, nieznacznie zmieniono także sam fotel motorniczego. Oba nowe wagony zostały wpisane na stan w dniu 4 sierpnia otrzymując numery taborowe 3117 (R-3 Mokotów) i 3118 (R-2 Praga). Pierwszy z nich szybko trafił do ruchu liniowego, drugi początkowo służył do nauki jazdy motorniczych z praskiej zajezdni, w ruchu liniowym pojawił się dopiero w połowie sierpnia. Kolejne trzy wagony dotarły do Warszawy w drugiej połowie sierpnia. Wszystkie zostały pomalowane wg zmodyfikowanego wzoru - czarny kolor poszycia nad kabiną motorniczego został zastąpiony czerwonym (tym samym ściana przednia wagonu zyskała malowanie identyczne jak tylna). Dane techniczne: producent: Pojazdy Szynowe PESA, Bydgoszcz, Polska szerokość toru: 1435 mm zasilanie: 750 V= liczba członów: 5 długość: 30120 mm szerokość: 2350 mm wysokość: 3400 mm liczba drzwi: 6 miejsc ogółem: 201 miejsc siedzących: 40+4 miejsc stojących: 157-161 wysokość podłogi: 350 mm udział niskiej podłogi: 100% układ rozruchu: falownikowy (IGBT) rodzaj silników: prądu przemiennego liczba silników: 4 moc godzinowa: 4 x 105kW prędkość maksymalna: 70 km/h rozstaw wózków: 11060mm wózki napędowe: 2 × 10NN wózki toczny: 11NN rozstaw osi w wózku: 1800 mm klimatyzacja: standard monitoring: standard hamowanie odzyskowe: standard Specyfikacja dla Warszawy Specyfikacja dla Gdańska Specyfikacja dla Szeged(Wegry) - Csardas |
Autor: | Kobi [ Pią, 03.09.2010, 17:26 ] |
Temat postu: | Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing |
Właśnie tym się teraz zajmuję BTW. Gdańsk również zamówił takie same tramwaje w liczbie 35 sztuk, ale są mniej troskliwi o niepełnosprawnych pasażerów bo rampy dla inwalidów muszą być ręcznie otwierane, a na warszawskich wszystko jest automatyczne |
Autor: | Osiek [ Pią, 03.09.2010, 18:50 ] |
Temat postu: | Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing |
Jedyne co mi się nie podoba to układ siedzeń (chodzi mi o te skośne). Jak znajdę foto to wrzucę. |
Autor: | anka100021 [ Śro, 06.10.2010, 11:44 ] |
Temat postu: | Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing |
czytajac ten temat.. pomyslalam ze warto poruszyć temat wyświetlaczy jakie pojawiły sie w Warszawie juz jakis czas temu. mam na mysli wyświetlacze znajdujące się na przystankach, informujące o numerze tramwaju, o czasie w ktorym mozna sie go spodziewac i o ewentualnym spoznieniu. a jesli chodzi o tramwaje PESY- strzał w dziesiatke. nowoczesne, cichutkie, wygodne, i co najwazniejsze- polskie! mamy sie czym pochwalic |
Autor: | Kobi [ Wto, 16.11.2010, 20:05 ] |
Temat postu: | Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing |
Pierwszy z 30 "Swingów" dla Szczecina dotarł na zajezdnie Pogodno w zeszłą Sobotę. Tramwaj Szczeciński różni się nieco od 120Na produkowanych dla Gdańska i Warszawy. Jest przede wszystkim dłuższy. Mierzy ponad 31 metrów bowiem człony B i D czyli człony wiszące są o 80 cm dłuższe niż w Swingach Warszawskich. Ponadto dzięki podwójnemu rzędowi siedzeń na dwóch członach tramwaj pomieści więcej pasażerów. Szecinianie są zachwyceni o czym można przeczytać tutaj - http://www.mmszczecin.pl/37081/2010/11/ ... ory=photos Ciężko pracowaliśmy (nawet nocami) aby tramwaj wyszedł na czas, mam nadzieje, że będzie dobrze służył w Szczecinie. Na temat malowania nie będę się wypowiadał, takie malowanie zatwierdził Szczecin i z tego co wiem malują tak wszystkie pojazdy komunikacji miejskiej |
Autor: | kulikowski [ Śro, 17.11.2010, 0:19 ] |
Temat postu: | Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing |
dla Warszawy pierwotnie też miała mieć długość 31,8 m (jak 120N), ale ponieważ przystanki warszawskie mają 60 m dlugości oraz w celu umożliwienia jednoczesnego postoju 2 pojazdów skrócono w specyfikacji długość do 30 m. |
Autor: | kulikowski [ Pon, 23.05.2011, 2:19 ] |
Temat postu: | Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing |
Cytuj: W dniu 19 maja minął rok od dostawy prototypu wagonu PESA 120Na Swing. W pierwszą rocznicę dostarczono ogółem 71 wagonów do odbiorców w tym: 120Na Warszawa - 49 sztuk 120Na Gdańsk - 16 sztuk 120NaS Szczecin - 6 sztuk Kolejny rok będzie jeszcze ciekawszy gdyż pojawi się kolejna wersja Swinga dla Węgierskiego miasta Szeged. Oraz z niecierpliwością wszyscy chyba czekamy na prototyp dla Częstochowy i Bydgoszczy choć w tym drugim przypadku ma być Swing wąskotorowy. (C) Beni@Wawkom.waw.pl |
Autor: | kulikowski [ Czw, 23.02.2012, 14:48 ] |
Temat postu: | Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing |
Rynek Kolejowy napisał(a): Setny Swing zaprezentowany. Prezydent zachwycona DziĹ› w poĹ‚udnie setny tramwaj Pesa Swing z zamĂłwienia na 186 wagonĂłw dla TramwajĂłw Warszawskich uroczyĹ›cie przejechaĹ‚ ulicami miasta. - Te tramwaje upiÄ™kszajÄ… miasto - powiedziaĹ‚a "Rynkowi Kolejowemu" prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz. "100 tramwajĂłw na 100 dni do Euro" - pod takim hasĹ‚em urzÄ…d miasta Warszawy zorganizowaĹ‚ dzisiejszÄ… imprezÄ™ wspĂłlnie z PesÄ…. Uroczystość rozpoczęła siÄ™ od wrÄ™czenia nagrĂłd przez prezydent Warszawy w konkursie pod hasĹ‚em „Tramwajem po Warszawie”, do ktĂłrego zaproszeni zostali podopieczni ZespoĹ‚u Ognisk Wychowawczych im. K. Lisieckiego „Dziadka”. Po prezentacji zwyciÄ™skich prac w Teatrze Powszechnym, Hanna Gronkiewicz-Waltz, wspĂłlnie z wiceprezydentem Jackiem Wojciechowiczem, prezesem TramwajĂłw Warszawskich Krzysztofem Karosem i przedstawicielami Pesy przejechali okolicznoĹ›ciowo oklejonym przez PesÄ™ setnym Swingiem z pÄ™tli Zieleniecka do przystanku Centrum. ZdjÄ™cia z imprezy moĹĽna zobaczyć w naszej fotogalerii. Prezydent Warszawy w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" podkreĹ›liĹ‚a, ĹĽe jest bardzo zadowolona z tramwajĂłw Swing - Takie nowoczesne tramwaje zachÄ™cajÄ… mieszkaĹ„cĂłw do wybrania komunikacji miejskiej. Ludzie duĹĽo chÄ™tniej jeĹĽdĹĽÄ… nowymi, piÄ™knymi tramwajami. W Ĺ›rodku jest komfortowo, ale dla miasta waĹĽna jest teĹĽ estetyka zewnÄ™trzna. Te tramwaje upiÄ™kszajÄ… miasto - powiedziaĹ‚a "Rynkowi Kolejowemu" prezydent Warszawy przyznajÄ…c, ĹĽe sama najczęściej wybiera jednak samochĂłd. - Ale jeĹĽeli przejazd komunikacjÄ… miejskÄ… mi pasuje, to z niej korzystam. Najczęściej z Szybkiej Kolei Miejskiej - dodaĹ‚a. Fotorelacja z imprezy (C) Rynek-Kolejowy.pl |
Autor: | RR ltd Co. [ Śro, 08.08.2012, 8:41 ] |
Temat postu: | Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing / Swing Duo |
Cytuj: Pierwszy dwukierunkowy Swing przyjechał do Warszawy. Sześć takich pojazdów ma kursować po moście Marii Skłodowskiej-Curie. O tym, że Swing Duo przyjedzie do stolicy pisaliśmy pod koniec lipca. Teraz szefostwo Tramwajów Warszawskich postanowiło pochwalić się nowym nabytkiem. Dwie kabiny - To tramwaj typu 120Na. Pozwoli na uruchomienie komunikacji na moście Marii Skłodowskiej-Curie - tłumaczy Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. Swing Duo różni się kilkoma szczegółami od tych, które teraz widzimy na ulicach stolicy. Drzwi dla pasażerów są z obu stron pojazdu. - Są też dwie kabiny motorniczego. Umożliwiają zmianę kierunku jazdy bez zawracania na klasycznej pętli – wyjaśnia Powałka. Kontrakt stulecia Ponadto tramwaj jest wyposażony w klimatyzację, monitory LCD czy elektroniczny wyświetlacz z rozkładem jazdy. W wagonie znajduje się miejsce na automat do sprzedaży biletów. Tramwaj dwukierunkowy będzie nowością w stolicy. Jest produkowany przez bydgoską PESĘ w ramach tzw. kontraktu stulecia (miasto zamówiło 186 tramwajów niskopodłogowych). Sześć sztuk na most Najwcześniej pod koniec tego roku ma obsługiwać krótki odcinek linii tramwajowej, prowadzącej od metra Młociny, przez most Marii Skłodowskiej-Curie do ulicy Myśliborskiej. – Docelowo będzie takich sześć. Będą kursowały mostem Marii Skłodowskiej-Curie. Wcześniej po północnych częściach Warszawy – zapewnia Powałka. http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 54541.html |
Autor: | Osiek [ Śro, 08.08.2012, 14:20 ] |
Temat postu: | Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing / Swing Duo |
U nas też kupili dwukierunkowce, z tym że jeżdżą od pętli do pętli |
Autor: | Kobi [ Śro, 08.08.2012, 19:30 ] |
Temat postu: | Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing / Swing Duo |
Miałem dwa razy więcej roboty przy ustawianiu mechanizmów drzwi, ale dałem rade |
Autor: | RR ltd Co. [ Śro, 08.08.2012, 21:06 ] |
Temat postu: | Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing / Swing Duo |
Excuse moi, maestro |
Autor: | RR ltd Co. [ Pon, 15.10.2012, 9:36 ] |
Temat postu: | Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing / Swing Duo |
Cytuj: Pasażerowie mogą już jeździć pierwszym warszawskim tramwajem z drzwiami po obu stronach. Swing Duo kursuje na linii numer 1, między pętlą Annopol, a Banacha. W ciągu kilku dni na torowisko wyjadą pozostałe zakupione składy. Zgodnie z sobotnimi zapowiedziami Michała Powałki, rzecznika Tramwajów Warszawskich, dwukierunkowy Swing Duo wyjechał o godz. 6.14 z zajezdni "Żoliborz" i pojechał w kierunku Annopola. Więcej: http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 63012.html |
Autor: | kulikowski [ Czw, 25.10.2012, 12:55 ] |
Temat postu: | Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing / Swing Duo |
dwukierunkowe Swingi docelowo pojadą na Most Północny i Tarchomin. |
Autor: | kulikowski [ Wto, 07.10.2014, 2:20 ] |
Temat postu: | Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing / Swing Duo |
Toruń: początek dostaw wąskotorowego (1000 mm) Swinga dla Torunia Cytuj: Toruń: Pierwszy swing odebrany! 2014-10-02 10:00:13 MZK Toruń uroczyście odebrało wczoraj pierwszy z zakontraktowanych dwunastu tramwajów z bydgoskiej Pesy. Swing w specjalnej wersji dla kujawsko-pomorskiego miasta przewiózł już pierwszych pasażerów. Toruńscy oficjele pojechali nową trasą na akademickie osiedle UMK. Wojskowa orkiestra dęta, flagi władz wszystkich szczebli od miejskiego po europejski, przedstawiciele słynnego uniwersytetu, kościoła i miejscy oficjele – tak hucznie świętowano odbiór pierwszego toruńskiego tramwaju Pesa 122NbT Swing. W środowe przedpołudnie przy dźwiękach marsza na dziesiątki trąb nowy pojazd uroczyście zablokował na nieco ponad pół godziny jeden z najważniejszych węzłów komunikacyjnych miasta – plac Teatralny. Cytując za materiałami promocyjnymi magistratu, tramwajowej rewolucji w Toruniu ciąg dalszy! – Nowe tramwaje będą woziły pasażerów w sposób najbardziej ekologiczny, właściwy dla takiego obszaru jak otoczenie zespołu staromiejskiego czy wszędzie tam, gdzie w nowoczesnych miastach preferowany jest transport szynowy. Tak będzie i w naszym mieście – mówił na konferencji prasowej towarzyszącej odbiorowi prezydent Torunia Michał Zaleski. – Na dobry początek kupujemy dwanaście tramwajów. Sześć pięcioczłonowych przyjedzie w tym roku, sześć trójczłonowych – w przyszłym – dodał. – Jesteśmy dumni, że możemy konstruować tramwaje dla Torunia – mówił prezes bydgoskiej Pesy Tomasz Zaboklicki, wręczając prezesowi Miejskiego Zakładu Komunikacji akt przekazania. Toruńska wersja swinga, przystosowana do ruchu na torze 1000 mm, różni się nieco od dotychczasowych wyglądem pudła pojazdu. – Design łączy w sobie nowoczesność z klasycznymi wzorcami, wpisując się tym samym w unikalny charakter miasta – przekonuje bydgoski producent. Gdańsk: Szczecin: (C) Rynek-Kolejowy.pl Torun.gazeta.pl Wikimedia.org Swiatowy.org Kurierkolejowy.eu |
Autor: | RR ltd Co. [ Wto, 07.10.2014, 7:50 ] |
Temat postu: | Re: [tramwaje] 2010 PESA 120Na Swing / Swing Duo |
Fajne, że tak mieszają te detale stylistyki, prawie każde miasto ma Pesę w innym setupie. |
Strona 1 z 1 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |