Obecny czas: Wto, 27.06.2017, 6:19




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 47 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Reklama 

Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Postów: 5822
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
nowe szynobusy dla KM:
Koleje Mazowieckie kupiÄ… dwa nowe szynobusy
2011-08-08 08:11:48

Koleje Mazowieckie rozpisały przetarg na dostawę dwóch fabrycznie nowych jednoczłonowych spalinowych autobusów szynowych przeznaczonych do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich na terenie województwa mazowieckiego.

Zamawiający wymaga, aby odbiór obu pojazdów nastąpił w terminie do dnia 9 grudnia 2011, a serwisowanie autobusów szynowych było realizowane przez okres 4 lat od daty ich odbioru. Ponadto zwycięzca przetargu będzie zobowiązany do przeszkolenia na własny koszt pracowników kolei Mazowieckich w zakresie obsługi pojazdów.

Od każdego zainteresowane udziałem w przetargu zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 250 tys. zł. Termin składania ofert w przetargu upływa 9 września 2011. Jednym kryterium wyboru ofert stanowi najniższa cena.

Nowo zakupione pojazdy będą pierwszymi fabrycznie nowymi szynobusami zakupionymi przez Koleje Mazowieckie. Dotychczas przewoźnik ten kupował wyłącznie używane autobusy szynowe - niemieckie pojazdy seri VT627 i VT628.

(C) Rynek-Kolejowy.pl
Przegubowiec.com


Pią, 19.08.2011, 22:07
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5822
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
2011 PESA EN 76 "ELF"
Image
Cytuj:
Nowe pociÄ…gi dla Kolei Mazowieckich juĹĽ w Warszawie
22.08.2011 aktualizacja: 2011-08-22 14:51
śmik, msz

W poniedziałek na Dworcu Gdańskim w Warszawie Koleje Mazowieckie odebrały pierwsze dwa nowe pociągi typu Elf wyprodukowane przez firmę Pesa z Bygodszczy..

To dwa pierwsze Elfy przekazane przez producenta. Według umowy podpisanej w styczniu do końca 2011 roku Pesa ma dostarczyć Kolejom Mazowieckim 16 pociągów typu Elf.

Na tory wyjadą już we wrześniu. Pociągi będą mogły się rozpędzać do 160 km na godz. Będą kursować na linii Warszawa - Ciechanów - Działdowo. Docelowo zaś będą obsługiwać m.in. linię prowadzącą na lotnisko w Modlinie. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy doczeka się przebudowy tamtejsza łącznica kolejowa. Po uruchomieniu tamtejszego portu w 2012 planuje się tymczasowy wariant dojazdu. Pasażerowie będą docierać pociągiem do istniejącej stacji Modlin i tu przesiądą się do autobusu, który po kilku kilometrach dowiezie ich do terminalu.

Za 16 składów typu Elf Mazowsze zapłaciło 75,2 mln euro netto.

(C) Warszawa.gazeta.pl


Czw, 25.08.2011, 13:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5822
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
PESA EN 96 [świętokrzyskie]
Image Image Image Image Image Image

ELF 2-członowy


(C) Railphoto.info
Woziarze.cal.pl
Kw.rail.pl
Polskakolej.com.pl


Pią, 30.12.2011, 2:49
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5822
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
nareszcie nowoczesny szynobus na Mazowszu a nie jakiĹ› szrot z reichu

PESA SA 135 dla Kolei Mazowieckich
Image
http://www.railphoto.info/galeria/albums/userpics/10210/SA135-015_DSC_0040a1.jpg
http://www.railphoto.info/galeria/albums/userpics/10210/SA135-016_DSC_0043a.jpg
Image Image Image Image Image Image
Rynek Kolejowy napisał(a):
Inauguracyjny przejazd SA135 Kolei Mazowieckich
2011-12-30 14:46:46
wĹ›, Rynek Kolejowy

Dzisiaj punktualnie o godz. 8.15 swój pierwszy kurs na trasie Płock - Gostynin - Płock w ramach procesu wdrożenia do eksploatacji odbył jednoczłonowy spalinowy pojazd szynowy SA135-015 wyprodukowany przez Pesę Bydgoszcz dla Kolei Mazowieckich.

Mazowiecki przewoźnik rozstrzygnął przetarg na dwa nowe autobusy szynowe dopiero pod koniec października tego roku. Mimo tak krótkiego czasu bydgoska Pesa zrealizowała zamówienie w terminie, czyli dostarczyła oba pojazdy przed końcem roku. Koszt zakupu to 12,8 mln zł, z czego 7,3 mln zł pochodzi z dotacji rządowej, a 5,5 mln zł z budżetu województwa mazowieckiego.

Dzisiaj na trasie Płock - Gostynin – Płock odbyła się pierwsza jazda autobusu SA135-015 w ramach procesu wdrożenia do eksploatacji. - To jest już pojazd na miarę XXI w. Jest cichy, przestronny, wygodny i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych - dzielił się wrażeniami z jazdy najnowszym pociągiem Kolei Mazowieckich marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik.

- Szynobusy te będziemy wykorzystywać do obsługi tras spalinowych. W tej chwili Koleje Mazowieckie mają duże potrzeby, jeśli chodzi o takie jednostki, które są wykorzystywane na trasach mniej uczęszczanych. Obsługujące je obecnie autobusy szynowe dożywają już kresu swojej żywotności. Dlatego chcemy dokupić jeszcze kilkanaście takich jednostek - dodał marszałek.

- Bardzo się cieszymy z kolejnych nowych pojazdów w barwach Kolei Mazowieckich. Docelowo chcemy mieć 15 takich jednostek - powiedział Artur Radwan, prezes Kolei Mazowieckich. - Od momentu rozpoczęcia działalności konsekwentnie unowocześniamy park taborowy poprzez zakupy nowoczesnych pojazdów, oraz modernizacje elektrycznych zespołów trakcyjnych. Nie byłoby to możliwe bez wsparcia ze strony samorządu województwa mazowieckiego – zaznaczył.

Jak zaznaczył prezes Kolei Mazowieckich. nowe szynobusy, ze względu na niskie koszty eksploatacyjne i wymagania techniczne, będą wykorzystywane na trasach mniej obciążonych i liniach niezelektryfikowanych. Pojazdy będą kursowały na linii Nasielsk – Sierpc oraz Kutno – Sierpc.

Jednoczłonowy spalinowy pojazd szynowy SA135 został wyprodukowany z przeznaczeniem do przewozu osób w szynowej komuni60 kacji regionalnej na liniach niezelektryfikowanych. Do najważniejszych zalet autobusu należą m.in. ekonomiczny silnik spalinowy nowej generacji, zastosowanie poduszek pneumatycznych, stanowiących drugi stopień odsprężynowienia, układ schładzania powietrza w części pasażerskiej i w kabinie maszynisty, monitoring wnętrza pojazdu, tempomat, a także aluminowe poszycie. W części obniżonej pojazd dostosowany jest do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich i osób z dużym bagażem. Wyposażony jest również w kabinę sanitarną z układem zamkniętym, przystosowaną dla osób niepełnosprawnych.



(C) Garnek.pl
Railphoto.info
Rynek-Kolejowy.pl


Ostatnio edytowany przez kulikowski Pon, 02.01.2012, 23:35, edytowano w sumie 2 razy

Pon, 02.01.2012, 13:48
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20705
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
Piękna rzecz, tylko co temu pesowi stało się w okienko? Niedoróbka Kobiego? :twisted:

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Pon, 02.01.2012, 15:27
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 23344
Miejscowość: Bydgoszcz
Samochód: Opel Astra II
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
Pfff ja nie pracuje przy szynobusach tylko tramwajach ;) Co do samego okna... najwidoczniej zostało wklejone niedługo przez zrobieniem tego zdjęcia i jakiś nadgorliwy pracownik miał za dużo taśmy Bolla ;) ... w ogóle co za zdjęcie wytrzasnąłeś jeszcze nie skończonego szynobusu (widać jeszcze, że pojazd wymagał poprawek lakierniczych) Pozostałe dwa linki nie działają.

_________________
Moderator nie nabija postów - Moderator ma wiele do powiedzenia.


Pon, 02.01.2012, 23:10
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5822
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
Przetarg:
Odwołanie NEWAGu

Wezwanie do przystąpienia i kopia odwołania

Ogłoszenie o zamówieniu na Dostawę 2 szt. jednoczłonowych spalinowych autobusów szynowych.pdf

SIWZ z załącznikami

(C) mazowieckie.com.pl


Nie, 29.04.2012, 0:03
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5822
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
jazda próbna Kolei Mazowieckich:
Cytuj:
ELF wjechał na lotnisko Chopina
Pierwszy przejazd Kolei Mazowieckich
18.05.2012 18:30

Image

Na stację kolejową lotnisko Chopina wjechał pierwszy pociąg Kolei Mazowieckich. Po otwarciu tunelu, na Okęcie dojedziemy pociągiem z Warszawy Wschodniej.

Nowoczesny Elf wjechał na stację przed godziną 11:00. Na razie był to tylko próbny przejazd. W czerwcu po uruchomieniu tunelu prowadzącego na stację przy lotnisku będą regularnie kursować pociągi na odcinku Warszawa Wschodnia – Lotnisko Chopina.

Jak zapowiadają przedstawiciele KM w połowie lipca, po otwarciu Lotniska w Modlinie, pociągi spółki będą kursować także między obydwoma lotniskami.

"To rozwój transportu w naszym regionie"

- Połączenie kolejowe między Lotniskiem Chopina i, już wkrótce startującym, lotniskiem w Modlinie jest przykładem rozwoju możliwości transportu w naszym regionie. Pasażer, który przyleci na wybrane lotnisko będzie mógł kontynuować podróż z drugiego, korzystając z bezpośredniego dojazdu pociągiem KM - powiedział Krzysztof Grzegorz Strzałkowski, Wicemarszałek Województwa Mazowieckiego.

Linię będą obsługiwać nowoczesne pociągi typu Elf, które już od września 2011 roku kursują po mazowieckich szlakach. W pojazdach znajduje się prawie 190 miejsc siedzących, a także dodatkowe półki na bagaż. Pojazdy są przystosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych oraz osób podróżujących z małymi dziećmi (posiadają przewijaki dla niemowląt).

bf//ec


(C) TVNWarszawa.pl


Pią, 25.05.2012, 12:18
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 15
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
Oby z tymi pociągami nie było tak jak z dworcem Wschodnim. Niby ładny nowoczesny itd. ale jak chcesz wydostać się z peronu to walizy musisz wnosić po schodach, bo ktoś zapomniał zamontować wind.
Modernizacja dworca kosztowała 60 mln zł.
Dla mnie to jakiś absurd, bo z dworca jeździ się na lotnisko.

_________________
Ogłoszenia Zlecenia


Pią, 01.06.2012, 14:45
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5822
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
2014 Alstom Pendolino ED250

Image
Image
Image
Image
Image

FILM:
Image

Elektryczny zespół trakcyjny KDP dla PKP InterCity, siedmioczłonowy, skonstruowany na bazie czwartej generacji pojazdu ETR610 Cisalpino, od oryginału różni się brakiem wychylnego pudła. (Wprawdzie tabor dla PKP Inter City, ale ze względu na zbiorczy przegląd zespołów trakcyjnych umieściłem tutaj.)
Cytuj:
Pendolino (z wł. „wahadełko”) - rodzina włoskich elektrycznych zespołów trakcyjnych wysokich prędkości, o prędkościach maksymalnych od 200 do 250 km/h, w większości przypadków posiadających wychylne nadwozie. Początkowo produkowane przez FIAT Ferroviaria, a później przez Alstom, który przejął Fiat Ferroviaria. Eksploatowane w wielu krajach Europy oraz Chinach.

W 2008 roku zaprezentowano pierwszy skład czwartej generacji - Nowe Pendolino dla spółki Cisalpino, oznaczony jako ETR610, mogący rozwijać prędkość 250 km/h (prędkość konstrukcyjna 275 km/h) oraz dostosowany do pracy pod napięciem 3 kV DC, 15 kV AC i 25 kV AC. Nieco później rozpoczęto produkcję wersji pozbawionej możliwości pracy pod napięciem 15 kV AC, którą oznaczono jako ETR600.

PKP Intercity zapowiedziało, że składy Pendolino będą przewozić kibiców podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012, jako element przygotowań Polski do organizacji turnieju. Zapowiedziano zakup 20 pociągów Pendolino w wersji niewyposażonej w wychylne pudło. Pociągi miałyby kursować na linii kolejowej E65 Gdynia-Warszawa-Katowice. Warto zaznaczyć, że podczas remontu trasy E65 rozpoczętego w 2008, dostosowano ją do przejazdu pociągów z mechanizmem wychylnego pudła. Koleje szacowały, że koszt zakupu nowych składów wyniesie około 1,5 mld zł. Jest to koszt pociągów, nie uwzględniający inwestycji w budowę i utrzymanie niezbędnego zaplecza technicznego. 24 listopada 2010 r. doszło do wstępnego parafowania wieloletniej umowy między Ministerstwem Infrastruktury a PKP Intercity.

30 maja 2011 PKP Intercity podpisała z firmą Alstom Transport kontrakt o wartości 665 milionów euro (2,64 mld zł) na dostawę 20 pociągów 7 członowych pociągów New Pendolino bez mechanizmu przechyłu nadwozia oraz budowę zaplecza technicznego w Warszawie, dedykowanego wyłącznie dla potrzeb utrzymania taboru szybkiej kolei. Podpisana umowa obejmuje także utrzymanie techniczne pociągów przez okres maksymalnie 17 lat. PKP Intercity dostało od rządu gwarancję finansowania zakupu w zgodzie ze strategią przyjętą przez Komisję Europejską o rozwoju szybkiej kolei oraz otrzymało kredyt z Europejskiego Banku Inwestycyjnego.

W październiku 2012 francuska firma Karmar rozpoczęła budowę zaplecza technicznego dla pociągów Pendolino na Olszynce Grochowskiej (dzielnica Warszawy). Hala ma składać się m.in. z 4 torów postojowych, myjni i zaplecza biurowo-socjalnego.

28 maja 2013 PKP IC zapowiedziało, że pociągi Pendolino będą kursować w ramach nowej kategorii pociągów Express InterCity Premium i obsługiwać relacje łączące Warszawę z Bielskiem-Białą, Gdynią, Gliwicami, Katowicami, Krakowem, Rzeszowem i Wrocławiem.

17 czerwca we Włoszech został zaprezentowany pierwszy skład dla PKP IC, a 12 sierpnia po dotarciu do Polski, skład został zaprezentowany na dworcu Wrocław Główny. Następnie skład został przetransportowany na tor doświadczalny Instytutu Kolejnictwa koło Żmigrodu, gdzie 19 sierpnia rozpoczął testy. 1 września skład został przetransportowany do Warszawy celem wykonania przeglądu podwozia w hali na Olszynce Grochowskiej. Pod koniec września Pendolino zostało zaprezentowane podczas targów Trako w Gdańsku. 24 października do Polski dotarł drugi ze składów - ED250-002. Pod koniec października zakończono testy na torze testowym koło Żmigrodu. 30 października rozpoczęto testy na liniach kolejowych, jako pierwszy skład został przetestowany na odcinku Warszawa Grochów - Konin, gdzie osiągnął prędkość 160 km/h. W kolejnych dniach Pendolino przetestowano w okolicach Grybowa pod kątem sprawdzenia możliwości pociągu na stromych podjazdach i zjazdach oraz na odcinku Nidzica - Olsztyn celem sprawdzenie jak skład zachowuje się na łukach o małych promieniach. 16 listopada 2013 rozpoczęły się testy Pendolino na Centralnej Magistrali Kolejowej. Już pierwszego dnia testów skład osiągnął prędkość 242 km/h.

W dniu 17 listopada 2013 na 184 kilometrze Centralnej Magistrali Kolejowej (okolice mostu na Pilicy) ED250 ustanowił nowy rekord prędkości na polskich torach kolejowych wynoszący 270 km/h, który został pobity podczas kolejnego weekendu - 23 listopada 2013 pociąg Pendolino osiągnął prędkość 291 km/h, a następnego dnia 293 km/h. Jest to najwyższa prędkość jaką osiągnięto w historii eksploatacji pociągów Pendolino na świecie.

W ostatni weekend testów - 7-8 grudnia przetestowane zostało działania systemów bezpieczeństwa - ETCS i Radio-Stop.

Do końca 2013 roku do Polski dostarczone zostały 4 składy[35], zaś na początku lutego 2014 roku dotarła piąta jednostka.

Pojazdy od granicy włosko-austriackiej są dostarczane do Polski przez PKP Cargo jako przesyłka nadzwyczajna.

Dane techniczne:
Okres produkcji: 2013-2014 (IV gen. dla PKP IC)
Producent: Alstom-FIAT Ferroviaria, Włochy
Liczba członów: 7
Układ członów: sr+s+d+d+d+s+sr
Kąt przechyłu: brak
Szerokość toru: 1435 mm
Wysokość peronu: 550 mm
760 mm
Zasilanie: 3 kV DC
15 kV AC
25 kV AC
Liczba miejsc ogółem: 402
Liczba miejsc w 2kl.: 343
Liczba miejsc w 1kl.: 45
Liczba miejsc w biznes kl.: 12
Liczba miejsc dla niepełnosprawnych: 2
Długość: 187 400 mm
Szerokość: 2830 mm
Wysokość: 4100 mm
Długość członu skrajnego: 28 200 mm
Długość członu środkowego: 26 200 mm
Wysokość podłogi (nad główką szyny): 1260 mm
Rozstaw osi wózka: 2700 mm
Masa służbowa: 395 500 kg
Moc ciągła: 7478 KM (5500 kW)
Moc maksymalna: 7701 KM (5664 kW)
Prędkość eksploatacyjna: 250 km/h
Prędkość konstrukcyjna: 275 km/h
Przyspieszenie: 0,49 m/s2
Minimalny promień łuku: 250,0 m


(C) Wikimedia.org
Biznes.interia.pl
Sfora.pl
Youtube.com


Pią, 14.02.2014, 1:45
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5822
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
Stadler FLIRT dla PKP IC

Image
Image
Image
Rynek-Kolejowy.pl napisał(a):
Nowa wizualizacja i wszystko o Flirtach dla PKP IC
2014-06-04 14:20:13

Stadler i Newag są w trakcie realizacji umowy z PKP Intercity na produkcję 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt3 do obsługi połączeń kategorii Twoje Linie Kolejowe. Nowe pociągi mają rozpocząć kursowanie w rozkładzie jazdy 2015/2016. Czy elektryczne zespoły trakcyjne będą dla pasażerów komfortowe i bezpieczne?

Pociągi produkowane będą wg następującego podziału zadań: pudła i wózki jezdne wraz z zestawami kołowymi dostarczy Stadler, następnie Newag zajmie się ich zabudową i wyposażeniem. Stadler, w zakładzie w Siedlcach, będzie montował skrajne człony pociągów, a całe pojazdy zostaną zespolone w fabryce Newagu w Nowym Sączu.

Tam pojazd będzie także testowany i uruchamiany. Łączna wartość kontraktu to 1 mld 621 mln zł, z czego produkcja pociągów pochłonie 1 mld 156 mln zł a serwisowanie pociągów przez 15 lat 465 mln zł.

Dlaczego EZT?
PKP Intercity tłumaczy, że decyzja uzupełnienia parku taborowego o elektryczne zespoły trakcyjne wynika z przyjętej strategii taborowej. Komfortem nowe EZT mają nie ustępować klasycznym składom wagonowym, a koszty ich utrzymania i eksploatacji są znacząco mniejsze. Niższe koszty, dostępu do infrastruktury czy zużycia energii, wynikają z ich konstrukcji i stosowanych nowoczesnych rozwiązań. – Nie rezygnujemy jednak z eksploatacji klasycznych wagonów i lokomotyw. Przewidujemy, że stopniowo będziemy modernizować kolejne wagony i lokomotywy – powiedział Marcin Karasiński, dyrektor ds. projektów unijnych w PKP Intercity.

Czy nowe składy zostaną wykonane z solidnych materiałów gwarantujących długoletnią niezawodność? – Jako przewoźnik mający wieloletnie doświadczenie w przewozach kolejowych z pełną uwagą podchodzimy do tematu jakości naszego taboru. W prowadzonych postępowaniach przetargowych, poza czynnikiem ceny, stawiamy na jakość wykonania i stosowanych rozwiązań czy materiałów. Tabor kolejowy to inwestycja nawet na 30 lat, stąd trwałość i jakość produktów stanowi istotny czynnik. Podstawowe narzędzie, które jest stosowane dla zapewnienia jakości produktu to gwarancja udzielana przez producenta – tłumaczy Karasiński.

Wykonawca udziela gwarancji jakości na trwałość powłok lakierniczych 72 miesiące, perforacje poszycia pudła każdego z pojazdów 240 miesięcy, ramy wózków 84 miesiące, nadwozie pojazdu 60 miesięcy, koła 48 miesięcy, zestawy kołowe 48 miesięcy, łożyska i osie 72 miesiące. Kolejnym narzędziem gwarantującym odpowiednią jakość zamawianego produktu mają być ujęte w SIWZ, wymagania eksploatacyjne.

– Wśród zapisów SIWZ znajdziemy takie warunki jak: okres życia zespołu czy czynniki niezawodności oraz gotowości. Produkt końcowy produkcji – wagon, EZT – przed przekazaniem przewoźnikowi sprawdzany jest przez dedykowanych pracowników tego ostatniego, komisarzy odbiorczych. Gwarantuje to przyjęcie do eksploatacji pojazdu zgodnego z zamówieniem – dodaje Marcin Karasiński.

Podstawowe parametry techniczne
Każdy EZT będzie wyposażony w klimatyzowaną bezprzedziałową przestrzeń pasażerską; niską podłogę w części dostępnej dla pasażerów; układ siedzeń:
• 2+1 w rzędzie – 1 klasa bezprzedziałowa; przejście o szerokości min. 600 mm; podziałka siedzeń min. 2000 mm dla siedzeń naprzeciwległych i 1050 mm dla siedzeń szeregowych;
• 2+2 w rzędzie – 2 klasa bezprzedziałowa; przejście o szerokości min. 520 mm; podziałka siedzeń min. 1900 mm dla siedzeń naprzeciwległych i 900 mm dla siedzeń szeregowych;

Drzwi wejściowe będą odskokowo-przesuwne (sterowane automatycznie za pomocą przycisków umieszczonych na drzwiach). Ponadto w składach znajdą się urządzenia ułatwiające wjazd do pociągu dla osób na wózkach inwalidzkich dla każdej strony pociągu, wysuwane stopnie zakrywające szczelinę między pojazdem a peronem, drzwi pomiędzy wagonami sterowane automatycznie za pomocą przycisków umieszczonych na drzwiach i toalety w systemie zamkniętym, z czego 1 toaleta przystosowana do obsługi osób na wózkach inwalidzkich oraz umożliwiająca przewijanie niemowląt.

Ułatwieniem dla pasażerów mają być m.in. gniazda elektryczne – jedno na dwa miejsca siedzące w klasie 2 i jedno na każde miejsce siedzące w klasie 1, oraz elektroniczny system zewnętrznej i wewnętrznej informacji (monitory LED), system informacji rozgłoszeniowej. Składy wyposażone zostaną również w system liczenia pasażerów, system diagnostyki pokładowej, zintegrowany system pomiaru prędkości i drogi, system rejestracji parametrów jazdy, przyciski przywołania obsługi pociągu, system monitoringu przedziałów pasażerskich, przestrzeń na większy bagaż z możliwością mocowania rowerów (6 uchwytów). Pozostałe szczegóły i parametry techniczne zamieszczamy w tabeli poniżej:
• Szerokość toru 1435 mm
• Skrajnia maksymalnie G1 wg EN 15273-2
• Napięcie zasilania 3 kV DC
• Maksymalny nacisku osi na tor ≤ 18,5 t
• Maksymalne pochylenie podłużne 35‰
• Ilość osi napędnych minimum 20% całkowitej liczby osi
• Całkowita masa w stanie służbowym (pojazd przygotowany do jazdy wyposażony w 100% materiałów eksploatacyjnych wraz z obsługą) ≤ 300 t
• Wysokość podłogi nad główką szyny w strefie wejścia do pojazdu: konstrukcja stopniu wejściowych musi umożliwiać swobodne wejście z peronów o wysokości od 380 do 800 mm
• Liczba miejsc ilość miejsc siedzących nie mniej niż 360, liczba miejsc w 1 klasie 60
• Długość składu pociągu nie więcej niż 150 m +2%
• Maksymalna prędkość eksploatacyjna co najmniej 160 km/h
• Funkcja pomiaru zużycia energii elektrycznej licznik energii elektrycznej w pojeździe
• Projektowa kategoria bezpieczeństwa pożarowego A, eksploatacja w tunelach o długości od 1 do 5 km

W pociągach Flirt znajdzie się również część gastronomiczno – barowa. W odróżnieniu od składów Pendolino, które PKP Intercity ma wprowadzić do najwyższej kategorii EIC Premium, w składach Stadlera i Newagu w strefie gastronomicznej znajdą się zarówno miejsca stojące przy kontuarze, jak i siedzące.

Koniec tramwajowych foteli

Nowe EZT dla PKP Intercity będą posiadały 360 miejsc (300 w klasie 2, 60 w klasie 1). Niemiłe doświadczenie, jakie pasażerowie wynieśli z podróży elektrycznymi zespołami trakcyjnymi PKP Intercity, np. Bydgostia, wiążą się przede wszystkim z niewygodnymi fotelami, które nie cechowały się wysokim komfortem.

PKP Intercity zapewnia, że nowe pociągi będą odpowiadać standardom składów dalekobieżnych, w związku z czym producenci zobowiązani zostali do przygotowania foteli zgodnych z najnowszą wiedzą ergonomiczną. Czy to wystarczy? Przewoźnik przekazał „Rynkowi Kolejowemu” szczegółową specyfikację samych foteli, którą podzieliliśmy na fotele dla klasy 1 i 2.

Wymagania funkcjonalne dla foteli 1 klasy
• szerokość fotela pomiędzy podłokietnikami co najmniej 500 mm
• głębokość siedziska fotela co najmniej 460 mm
• pokrycia tapicerskie siedziska, oparcia, wykonane w formie tapicerko-pokrowców z użyciem wełnianych tkanin dekoracyjnych
• niezależna wymiana pokrowców dla następujących, tapicerowanych elementów fotela: siedziska, oparcia, zagłówka
• zmiana pozycji pasażera poprzez zmianę położenia fotela realizowana przez: mechanizm pozycjonowania fotela, który zakłada stały kąt (γ) między siedziskiem i oparciem, zmiana położenia fotela nie powoduje wychylenia oparcia poza obrys bryły fotela; zmianę kąta pochylenia siedziska (α) w skrajnych pozycjach tj.: z pozycji standardowej do pozycji relaksu - z 80 (+/- 10) do 150 (+/- 10).
• dla każdego fotela dwa ruchome podłokietniki wyposażone w nakładki tapicerowane z możliwością unieruchomienia podłokietników skrajnych
• stolik odchylany na oparciach siedzeń szeregowych o głębokości minimum 250 mm i szerokości minimum 400 mm oraz z uchwytem lub wgłębieniem na naczynie z napojem; wymagania wytrzymałości statycznej stolika nie mniej niż 1 kN (bez trwałych odkształceń)
• oświetlenie przeszkodowe montowane w co drugim fotelu od strony przejścia
• gniazdko elektryczne ~ 230 V z okablowaniem pojedyncze lub podwójne, każde gniazdko 230 V musi posiadać diody sygnalizujące stan pracy np. dioda zielona sygnalizuje obecność napięcia w gniazdku, dioda czerwona sygnalizuje usterkę.
• siatka na gazety

Wyposażenie dodatkowe:
• wieszak na ubranie w oparciu fotela,
• podnóżek z możliwością złożenia go,
• elektroniczna numeracja miejsc z identyfikacją miejsc dla osób niedowidzących (szczegółowe wymagania wg pkt. 5.8),
• pokrowiec zagłówka z naturalnej skóry.

Wymagania funkcjonalne dla foteli 2 klasy
• szerokość fotela pomiędzy podłokietnikami co najmniej 450 mm
• głębokość siedziska fotela (rysunek w załączeniu) co najmniej 460 mm
• pokrycia tapicerskie siedziska, oparcia, wykonane w formie tapicerko-pokrowców z użyciem wełnianych tkanin dekoracyjnych
• niezależna wymiana pokrowców dla następujących, tapicerowanych elementów fotela: siedziska, oparcia zagłówka
• zmiana pozycji pasażera poprzez zmianę położenia fotela realizowana przez: specjalny mechanizm pozycjonowania fotela, który zakłada stały kąt (γ) między siedziskiem i oparciem, zmiana położenia fotela nie powoduje wychylenia oparcia poza obrys bryły fotela; zmianę kąta pochylenia siedziska (α) w skrajnych pozycjach tj.: z pozycji standardowej do pozycji relaksu - z 80 (+/- 10) do 150 (+/- 10 ).
• dla foteli podwójnych wspólny podłokietnik środkowy ruchomy
• podłokietniki ruchome wyposażone w nakładki tapicerowane z możliwością unieruchomienia podłokietników skrajnych
• oświetlenie przeszkodowe montowane w co drugim fotelu od strony przejścia
• gniazdko elektryczne ~ 230 V z okablowaniem podwójne na dwa fotele, każde gniazdko 230 V musi posiadać diody sygnalizujące stan pracy np. dioda zielona sygnalizuje obecność napięcia w gniazdku, dioda czerwona sygnalizuje usterkę.
• stolik odchylany na oparciach siedzeń szeregowych o głębokości minimum 250 mm i szerokości minimum 400 mm oraz z uchwytem lub wgłębieniem na naczynie z napojem; wymagania wytrzymałości statycznej stolika na poziomie 1 kN (bez trwałych odkształceń)
• siatka na gazety

Wyposażenie dodatkowe:
• wieszak na ubranie w oparciu fotela
• podnóżek z możliwością złożenia go
• elektroniczna numeracja miejsc z identyfikacją miejsc dla osób niedowidzących (szczegółowe wymagania wg pkt. 5.8)
• pokrowiec zagłówka z naturalnej skóry

Dokumentacja projektu zakłada kursowanie nowych składów pod marką TLK. Lokalizacja stacji serwisowych jest obecnie przygotowywana. Pociągi będą musiały zostać wyposażone w system ETCS poziomu 2. Pod kątem technicznym nowe składy mają możliwość łączenia dwóch jednostek. Termin testów będzie zależał od producenta – umowa zakłada odbiór homologowanych pociągów. W regularnej eksploatacji składy pojawią się w RJ 2015/16.

Składy Flirt PKP Intercity przypisze do relacji Warszawa – Kutno – Toruń – Bydgoszcz, Olsztyn – Warszawa – Kielce – Kraków, Gdynia – Bydgoszcz – Kutno – Łódź – Częstochowa – Katowice, Kraków – Miechów – Opoczno – Łódź – Kutno – Konin – Poznań – Szczecin.


(C) Rynek-Kolejowy.pl


Ostatnio edytowany przez kulikowski, Śro, 24.09.2014, 20:43, edytowano w sumie 1 raz

Pon, 09.06.2014, 2:37
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5822
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
Image
Image
Rynek-Kolejowy.pl napisał(a):
Za tydzień Intercity wchodzi na drogi
2014-06-07 12:47:49

Była komunikacja zastępcza i uzupełniająca, ale na taką skalą na drogi PKP Intercity jeszcze nie weszło. Za tydzień za połowę pociągów do Białegostoku pojadą ekspresowe autobusy.

Autobusy zamiast pociągów do Białegostoku miały ruszyć w marcu, ale opóźniła się modernizacja linii Rail Baltica. Teraz odwrotu już nie ma - PKP PLK wchodzi z pracami na tory, ograniczając przepustowość linii. - Żeby zachować bogatą ofertę, uruchamiamy połączenia uzupełniające autobusami - mówi Zuzanna Szopowska, rzeczniczka PKP Intercity.

Intercity Busy zastąpią cztery z dziewięciu pociągów Warszawa - Białystok (Korczak, Niemen, Zamenhof, Konopnicka). Przewoźnik wynegocjował z wojewodą podlaskim, że nie będą się zatrzymywać na stacjach pośrednich. Będą miały tylko przystanek początkowy Warszawa Centralna i końcowy przy dworcu w Białymstoku. Dzięki temu osiągną konkurencyjny wobec pociągów i innych autobusów czas przejazdu - trzy godziny.

Jakie autobusy?
Na razie w Intercity Busach będą obowiązywały takie same ceny biletów, jak w pociągach TLK. Być może zostaną one obniżone. – Pracujemy nad wprowadzeniem biletu relacyjnego – mówi Szopowska. Dziś bilet w klasie drugiej kosztuje 47 zł – pierwszej klasy w autobusach nie będzie. Miejsca będą numerowane i przypisane do biletów. Jeden z kursów autobusu będzie łączony z pociągiem Warszawa – Kraków.

PKP Intercity ledwie wczoraj wieczorem rozstrzygnęło przetarg na wybór przewoźnik autobusowego dla komunikacji zastępczej i uzupełniającej. Połączenia zastępcze do Białegostoku będzie obsługiwać firma BujakBus. To firma powstała w 1990 roku.Początkowo prowadziła działalność tylko w zakresie wynajmu autobusów, potem rozszerzyła ją na przewozy. Posiada 10 autokarów klasy turystycznej (ogółem ma 24 jednostki taboru).

Jeśli chodzi o standard autobusów, to na pokładzie autobusów Intercity Bus będzie klimatyzacja i gniazdka do ładowania laptopów. Nie będzie za to bezprzewodowego internetu. Autobusy zgodnie z warunkami zamówienia nie mogą być starsze niż ośmioletnie.

Nie wjadą na dłużej na drogi
Przy okazji przetargu na komunikację zastępczą na odcinku z Warszawy do Białegostoku, PKP Intercity zamówiło też autobusy komunikacji uzupełniającej. Pojadą na trasach Kraków/Rzeszów – Ustrzyki Górne – Kraków/Rzeszów oraz Malbork – Krynica Morska – Malbork. Nie wiadomo jednak, czy uruchomione zostanie planowane połączenie autobusowe Władysławowo – Karwia – Władysławowo. Przewoźnik nie znalazł odpowiedniego wykonawcy dla tej trasy.

Z Krynicy do Malborka będą wozić pasażerów autobusy PKS Mława (przewoźnik zapłaci za to 94 tys. zł), a trasę Kraków - Ustrzyki obsłuży ta sama firma, co autobusy do Białegostoku (za 200 tys. złotych).

Rzeczniczka mówi, że to jedynie wzbogacenie oferty przewoźnika. – Nie mamy w planach rozwoju biznesu w zakresie połączeń autobusowych – mówi Zuzanna Szopowska.


(C) Rynek-Kolejowy.pl


Czw, 12.06.2014, 2:02
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5822
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
komu wagon lub lokomotywę, komu?
To już wiadomo, dlaczego zawieszono ruch kolejowy na linii Warszawa - Białystok ... Stary tabor pod młotek, a z Pendolino problemy ...

Image
Rynek Kolejowy napisał(a):
PKP Intercity sprzedaje 100 jednostek taboru
Data dodania: 2014-05-23 08:05:03

Przewoźnik obsługujący połączenia dalekobieżne chce zbyć 100 jednostek taboru. W trybie licytacji elektronicznej planuje sprzedać 6 lokomotyw elektrycznych oraz 94 wagony.

PKP IC dąży do sprzedaży 6 lokomotyw elektrycznych serii EU07. Są to pojazdy o nr 070, 145, 153, 196, 238 i 240, zbudowane w latach 1969-1974. Cena wywoławcza netto kształtuje się pomiędzy 463 320 zł a 534 600 zł. Ponadto przewoźnik oferuje 94 wagony pasażerskie różnych typów, zbudowane pomiędzy 1974 r. a 1991 r. Ich ceny wahają się od 11 250 zł po 41 250 zł. Łączna cena wywoławcza oferowanego taboru wynosi około 5,15 mln zł.

Aby przystąpić do licytacji w trybie elektronicznym, zainteresowany pozyskaniem taboru musi złożyć stosowny wniosek i wpłacić wadium w wysokości 10% ceny wywoławczej jednostki taboru. Termin składania wniosków upływa 4 czerwca 2014 r. o godzinie 12:00. Jedynym kryterium wyboru oferty jest cena.


(C) Rynek-Kolejowy.pl


Czw, 12.06.2014, 13:48
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5822
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
Image

(C) FB


Pon, 15.09.2014, 23:13
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8482
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
kulikowski napisał(a):
Image

(C) FB

Na wikipedi napisali, że
Cytuj:
23 maja 2014 PKP Intercity podpisało umowę z Pesą na dostawę 20 Dartów


Ale łatwiej powielać jakieś bzdury niż poczytać coś w internecie :roll: Kupili Pendolino ale kupili też Dart'a :wink:
:>

_________________
Alfa Romeo - il cuore ha sempre ragione <3
Dźwięk V6 Busso o poranku jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Śro, 17.09.2014, 20:07
Profil
Moderator
Awatar użytkownika

Postów: 20705
Miejscowość: Zgierz / Warszawa
Samochód: Pininfarina 199
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
Image

_________________
Fanpage SamochodySwiata.pl || HumorBlog.pl || Zgierskie Newsy || Mój Instagram || Najlepszy hosting


Śro, 17.09.2014, 21:00
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5822
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
ad. PESA EN77 Acatus II (32WE)

Image
Image
Image
Image


(C) Kpinfo.pl
Dariusz79.flog.pl
Wikimedia.org
Msmati189.flog.pl


Wto, 23.09.2014, 15:31
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5822
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
ad. PESA EN96 ELF (2-członowy)

Image
Image
Image
Image

FILM:
http://www.youtube.com/watch?v=n98EY3-Usso


(C) Czgk.pl
Kurierkolejowy.eu
Youtube.com
Vagonweb.cz


Śro, 24.09.2014, 2:50
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 5822
Miejscowość: Warszawa
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
Alfisti i RR ltd Co - owszem PKP IC zamówiło Darty, ale już po aferze z Pendolino i nie na KDP lecz do zastąpienia składów wagonowych w połączeniach dalekobieżnych (które to starsze wagony pasażerskie i lokomotywy obecnie są wycofywane z eksploatacji).

PESA Dart

Image
Image
Image


(C) Rynek-kolejowy.pl
Kurierkolejowy.eu


Śro, 24.09.2014, 21:07
Profil
Awatar użytkownika

Postów: 8482
Miejscowość: Wrocław
Samochód: Włoski
Post Re: Przewozy Regionalne czyli ezt vs. szynobus
kulikowski napisał(a):
Alfisti i RR ltd Co - owszem PKP IC zamówiło Darty, ale już po aferze z Pendolino i nie na KDP lecz do zastąpienia składów wagonowych w połączeniach dalekobieżnych (które to starsze wagony pasażerskie i lokomotywy obecnie są wycofywane z eksploatacji)

Ale kupili o czym nie wspomina obrazek zamieszczony wcześniej przez Ciebie :wink: Poza tym na Pendolino podpisano kontrakt w 2011 roku zdaje się a wtedy to Dart jeszcze nie był w planach (premiera 2014) :wink:

_________________
Alfa Romeo - il cuore ha sempre ragione <3
Dźwięk V6 Busso o poranku jak espresso dla uszu!
La vita è troppo corta per non guidare italiano!

Can't we just love everybody and judge them by the car they drive?


Czw, 25.09.2014, 16:38
Profil
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  

Reklama 

Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 47 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  


Wszelkie sugestie, opinie i uwagi proszę kierować na adres: administrator(at)samochodyswiata(dot)pl

Powered by phpBB3 © 2003-2015 Tomasz Malatyński






Tylna belka - Peugeot CitroenSzyby samochodoweCiężarówkiForum motoryzacyjne autoGALERIA.plogłoszeniaSklep z częściami - MotoCentrum.plNova Auto Serwiseuromaster-makowski.plklimatyzacja daikin • Tworzenie stron internetowych: wedzinski.com